Skocz do zawartości

Recommended Posts

No to czeka Cie przeplot koła i zmiana piasty (dobra stówka) + tarcza (50zł w górę). Poniżej tego Deore IMO nie warto wyrzucać kasy i lepiej iść w dobrego vbreaka.

Pytanie czy rama przystosowana jest pod hamulce tarczowe?

Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

Dobre spodenki z wkładką powinny załatwić sprawę. Jeżeli nie to po prostu siodełko jest niedopasowane pod Ciebie. Selle Italia/Specialized (i pewnie kilka innych firm) ma siodełka różnej szerokości i system, który dobierze odpowiednie (w miarę) pod Ciebie.

Link to post
Share on other sites

Tak przy okazji. Lato przyszło, bratenek się przebudził ze snu zimowego i chce kupić pare części: platformy, korby, łańcuch.

 

Platformy mu już kupiłem, w tej cenie i przy tej wadze chyba niezłe chociaż firmy nie znam.

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=5437588214

 

Pozostają korby, zastanawiam się czy nie wyrzucić mu przedniej przerzutki (i tak szaleje tylko po lesie, po górkach) i zamówić tylko korbę z 1 zębatką. Może coś z tego:

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=5423751293

http://allegro.pl/show_item.php?item=5438100032

 

Z łańcuchem nie powinno być problemu.

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Działa to zupełnie odwrotnie ;) Kompletny rower zawsze wyjdzie taniej ,gdy składamy rower pod siebie wychodzi drożej.Zależy jeszcze jakiego typu rower masz namyśli.

 

A co do pytania LosMenelos, tak kup używany do 1000zł się zmieścisz ,sprawdź tylko czy części są wykonane z stali CR-MO i czy łożyska nie mają luzów i czy są mechaniczne ;)

Link to post
Share on other sites
czy są mechaniczne

może maszynowe?

 

 

 

do 1000zł się zmieścisz

hmmm...może być ciężko. Chyba, że masz jakąś propozycję. Mnie nie udało się na aukcjach nic sensownego znaleźć.

Link to post
Share on other sites

Witam

Poszukuje roweru do rekreacyjnej jady po drogach asfaltowych i ścieżkach leśnych. 

Mój wzrost 175cm waga 75kg.

Budżet na rower 1000-1500 max 

Rower może być używany nie będzie mi to przeszkadzać.

Znalazłem cos takiego:

http://olx.pl/oferta/rower-kross-hexagon-tarcze-disc-CID767-ID9FbEt.html#4981a12133

Czy warto się tym interesować i czy spełni moje niewygórowane wymagania?

znalazłem jeszcze coś takiego 

http://allegro.pl/bulls-wildtail-shimano-tourney-tx-sr-suntour-56cm-i5528223357.html

tylko to chyba rama nie dla mnie - za niski jestem 

Edytowane przez maku1980
Link to post
Share on other sites

Walker dosyć fajny sprzęt ostatnio wynalazł. Cross na kołach 28", idealnie wpasuje się w Twoje wymagania. Kompletna grupa Alivio (nie jak w w/w. Acera/Turney). Kwestia tylko czy dasz radę ogarnąć ramę 19".

 

allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=kands+maestro+2015

Zwróć uwagę by był to model 2015 z grupą Alivio 4000, bo zdarza się ludziom sprzedawać model 2014 ze starszym osprzętem.

Link to post
Share on other sites

Witam już posiadam rower. Dokładnie ten KROSS Evado 1.0 rama 19" kółka 26" :

http://i.imgur.com/LAtLW4D.jpg

 

Przebyłem na nim jakieś 40km i mam drobne pytanie odnośnie hamulców a dokładnie zużycia klocków:

Przednie wyglądają tak :

http://i.imgur.com/fjHRMAv.jpg

 

Tylne tak:

http://i.imgur.com/RRORCmh.jpg

Dodam że dziś trochę błota rower zaliczył. Błoto poprzyklejane do felg i całe klocki oblepione.

http://i.imgur.com/MaSvuAa.jpg

Czy tylne nadają się już do wymiany ? Czy nie za szybko się zużyły?

Jakie klocki polecacie skore te zajechałem w 40 km.

Czy można rower myć karherem i jakich smarów i w których miejscach używać?

Jeszcze 1 pytanie 

Mam wolnobieg - czy da się w nim wymienić 1 zębatkę na jeszcze większą ??

Edytowane przez maku1980
Link to post
Share on other sites

Nie, spokojnie możesz dalej na nich jeździć. Ja w przeszłości używałem trójskładnikowych klocków Meridy (http://allegro.pl/klocki-merida-md018-green-brake-3-mieszanki-gum-i5058808901.html)

 

Roweru lepiej nie myć na myjkach ciśnieniowych, najlepiej wiadro z wodą+szmatka (od biedy z węża przy małym ciśnieniu bez żadnych końcówek czy ściskania węża na końcu).

 

Co do smarów - właściwie to tylko smar do łańcucha (najlepiej w serwisie założyć na niego spinkę, żeby łatwo było go czyścić). Polecam Finish Line Ceramic (zielony lepszy ale zbiera sporo piachu - czyt. trzeba częściej czyścić - lub niebieski), buteleczka 60ml spokojnie wystarcza na 2 lata przy sporadycznym użytkowaniu. Można też kupić coś do czyszczenia korby/kasety (wolnobiegu) do rozpuszczania smaru ale ja do tego (i czyszczenia łańcucha) używam ropy.

 

Chcąc zmienić jedną zębatkę w wolnobiegu/kasecie musisz go wymienić całego. Teoretycznie w wyższych modelach kaset można sobie podmienić jeden segment ale tu znowu zestopniowanie będzie leżało.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Jeżeli chodzi o zużycie klocków: z tego co wiem, do wymiany nadają się, kiedy nie widać już nacięć, natomiast nierównomierne zużycie wynika z tego, że hamujesz głównie tyłem, a ponoć (tak mi powiedział pracownik serwisu) powinno się hamować przodem (nie pytajcie mnie dlaczego).

Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...

Cześć, mógłby ktoś polecić klocki,klamki i opony(26 cali chyba koło ma, szosa/teren z naciskiem na szosę)?

Później manetki i felgi będę wymieniał

Nie mam jakiś dużych finansów więc budżetowe raczej będę musiał wziąć, zakup będzie rozłożony w czasie i pewnie na pierwszy ogień pójdą opony.

Nie jest to mój rower, tylko taty, ale jak idzie dłuższe dystanse jeździć to o wiele lepiej się sprawuję,

Edytowane przez Shrapner44
Link to post
Share on other sites
  • 3 miesiące temu...

Witam


 


Rozglądam się za rowerkiem na prezent jednak kompletnie się nie znam i nie wiem co kupić.


Może ktoś coś?  :)


 


Rowerek damski dla osoby o wzroście 178-180cm raczej na trasy szosowe, czasem jakieś wyboje piaski 


 


cena do 700zł i drugie pytanie czy za tę kwotę idzie kupić coś w miarę dobrego?

Link to post
Share on other sites

Jeśli damski rower głównie na asfalt to jakiegoś "holendra" proponuję, bo te ramy mają bardzo wygodną pozycję, co w połączeni z dużym i wygodnym siodełkiem daje komfort, o jakim na rowerze górskim można ino pomarzyć. Ale 700 to za mało na przyzwoity rower nawet zakładając posezonowe przeceny.

Szukając taniego roweru możesz spokojnie zrezygnować z amortyzowanego widelca, bo te najtańsze i tak tylko udają, że amortyzują, a do tego zwiększają masę roweru i koszt, ale na ramie i osprzęcie nie warto oszczędzać.

Chodzi mi o tego typu ramę:

http://www.unibike.pl/style/images/rowery/amsterdam3cc_xl.jpg

Edytowane przez Player1
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...