Skocz do zawartości

Recommended Posts

Za to ja dziś wybrałem się podjechać na Kocierz od strony Andrychowa.

Podjazd dość ciekawy długość całego około 20km - średnie nachylenie 3%. - not o w sumie nic strasznego. 

Tak to było nic strasznego do 15km podjazdu ta 1 część nachylenie od 1 do 3% ostatnie 5km średnio 8% a fragmentami 14%. 

Dobrze że pod koniec pieszych nie było bo pewnie by mnie wyprzedzili prędkość w okolicy 6km/h jazda od krawędzi do krawędzi jezdni dobrze że nie za dużo aut tam się porusza. 

Moje nogi jeszcze nigdy nie dostały tak w kość. 

Dojazd do podjazdu 50km cała trasa 150km czas 6h2min 

Kategoria podjazdu UCI - 1 

http://www.altimetr.pl/podjazd-kocierz2.html

Nie mogłem sobie wybrać nic lepszego na rozjazd  :o

Edytowane przez maku1980
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Na 1x12 to chyba tylko pro kolarze z grup bo ledwo co weszło to do sklepów.

 

1x11 do uniwersalnego roweru będzie słabe (brakuje skrajnych przełożeń), choć do typowego XC 32/34T z przodu i 11-36 śmiało ogarnia temat. Natomiast 1x12 IMO można brać do uniwersalnego roweru - dobra będzie to ostre przegięcie bo kto kupuje grupe za 4k PLN do uniwersalnego roweru. Ale za 2-3 lata jak wejdzie do niższych segmentów (GX/NX) to czemu nie.

Link to post
Share on other sites

Kumpel ma 1x11 w Stumjumperze i poza tym, że brakuje przełożeń to jest zachwycony napędem właśnie ze względu na to, że łańcuch nie spada jak w 2/3x10. Może to dlatego, że on ma fulla i tylno koło zawsze coś na siebie weźmie nie tak jak w HT.

Link to post
Share on other sites

Do szosy to chyba only na czasówki i typowo płaskie trasy bo blat przedni 53 i typowe szosowe 11-25 w góry nie nada się.

Nawet Majka miał by problem na podjazdach a nogi ma mocne. 

Do podjazdów najczęściej stosowane korby 53/34 do 39 i kasety 11-28. 

Amator taki jak ja na takim  1x11 po górach to co najwyżej może rower ponosić żeby opon nie zużywać. (to z autopsji)

Ja na przełożeniu 34x30 pod ostrzejsze górki podjeżdżam w tempie spacerowicza a to bliskie 1 do 1, przy 53x25 to 1 do ponad 2, ja bym zsiadł i popchał rower ;)

Ja mam ochotę zmienić moją Tiagre na to http://www.tweekscycles.com/components/groupsets/shimano-ultegra-6800-11-speed-groupset?utm_source=adroll&utm_medium=dynamic&utm_campaign=dt_dynamic_300x250

Przy okazji polecę sklep rabaty niekiedy maja super jak ten powyżej. 

Jezeli na rynek wchodzi nowa grupa to u nich ceny spadają.

Edytowane przez maku1980
Link to post
Share on other sites

Shimano ma bodajże w swoich napędach 1/2x11 także przednie zębatki na wzór narrow-wide.

 

Ja wczoraj tak poczytałem i zaciekawił mnie temat zębatek owalnych. Podobno dają radę szczególnie w terenie gdzie jest większa płynność pedałowania. Ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z nimi?

Link to post
Share on other sites

Tu znowu wprost przeciwne doznania - http://www.1enduro.pl/zebatki-owalne/

 

  • Czy przekłada się to na zmęczenie? Trudno to jednoznacznie ocenić, ale moim zdaniem tak. Nie jest żadną magią, że kręcąc bardziej płynnie, na ostatnie kilometry wycieczki zostaje trochę więcej pary w nogach.
  • Czy przekłada się to na podjeżdżanie? Tak. Na mokrych, gliniastych i ogólnie technicznych podjazdach, bardziej płynne „oddawanie mocy” zdecydowanie pomaga. Różnica nie wyrywa z butów, ale jest jak najbardziej odczuwalna.

Jak widać na zdjęciach napinacz w rowerze dalej jest z owalną zębatką - choć może nie wszystkie rodzaje napinaczy będą ogarniać temat.

Link to post
Share on other sites

Różnie z terenem aczkolwiek lasy,średnio-wymagające nieubite drogi w większości. zastanawiałem się nad właśnie mtb 29er albo crossami na 28 bo po prostu chciałem spróbować czegoś większego niż to co mam.. Teraz mam starego granda 26 i nie opłaca mi się go ani naprawiać ani wrzucać osprzętu lepszego. tak założyłem sobie bezpiecznie 1500 aczkolwiek niektóre z wybranych są trochę droższe ale bardziej znane/polecane na necie. Sorki ,że tak bezczelnie rzucam linkami.
29":

1. http://www.goride.pl/mtb-29/10825-merida-big-nine-20-md-2015-odbior-osobisty.html    -na acerze ale słabe mechaniczne tarcze. wagowo mega bo tylko 14kg,troche taki mój faworyt

2, http://www.bikecenter.pl/p8158,fuji-nevada-29-1-7-black-w-yellow-matte.html -troche ciężki ale pozatym to samo co merida

3. http://allegro.pl/romet-rambler-29-2-0-shimano-acera-24sp-wyprzedaz-i6285655473.html - ten to w ogóle ciężarówka ale hydrauliczne tarcze,tani w porównaniu do poprzednich a podobny osprzęt/amortyzator

4. http://allegro.pl/2016-rower-mtb-hydraulika-spartacus-marathon-29er-i6490007761.html - ten bardzo leciutki:13,5kg co mnie bardzo zachęca i hydrauliki ale kiepski osprzęt altus. z info przednia przerzutka to mało polecany tourney.

5. http://www.arkus.sklep.pl/rower-kellys-tnt-10-black-2015-p-7185.html  - ten kellys zachęca przede wszystkim mega dobrą ceną bo 1250zł a jest na altusie i waży 13,8kb czyli bdb .z tych tańszych to mój faworyt,jedyne co to posiadanie wolnobiegu i V-brake'i ale to podyktowane jest tym ,że chciałbym spróbować tarcz. jest możliwa wymiana tego wolobiegu na kasetę w ogóle? jeśli tak to za ile można taką operację mniej wiecej wykonać?
 

28"

6. http://allegro.pl/rower-28-18-medano-vanity-vt-3-28-cross-w-wa-i6373024518.html chyba najlżejszy bo 13,5kg i na deore,pozatym amortyzator bez szału ale to chyba w tym przedziale cenowym standard :D

7. http://allegro.pl/2016-king-of-the-road-lazaro-integral-v3-alivio-i6490032919.html - alivio i hydrauliczne tarcze ale kiepski amortyzator.

8. http://allegro.pl/rower-spartacus-cross-4-0-amor-blokada-alivio-2016-i6465599538.html praktycznie to samo co lazaro 

 

Może założyć temat albo jakieś polecane forum rowerowe jest przez was ?. Dzięki za przebrnięcie przez tą tone informacji z góry :)

Link to post
Share on other sites

Używki ale zawsze warto pooglądać 

http://allegro.pl/rower-mtb-29er-cube-deore-hydraulika-super-stan-i6481016473.html

http://allegro.pl/trek-x-caliber-8-z-mega-dodatkami-bontrager-wawa-i6497689849.html#thumb/8

http://allegro.pl/cube-ltd-sl-29er-fox-float-29-i6491123608.html

Kolejna sprawa sezon się kończy więc jeżeli nie spieszno z zakupem warto poczekać na wyprzedaże na koniec roku zawsze można coś fajnego taniej wychaczyć 

Pamiętaj że w cenie do 2k PLN za dobrej hydrauliki to nie nabedziesz lepiej szukać już czegoś z mechanicznymi tarczami ;)

Link to post
Share on other sites
Tu znowu wprost przeciwne doznania - http://www.1enduro.pl/zebatki-owalne/

Jak widać na zdjęciach napinacz w rowerze dalej jest z owalną zębatką - choć może nie wszystkie rodzaje napinaczy będą ogarniać temat.

W sumie to zapomniałem i tym że mój napinacz ma chyba z 10 lat i pochodzi z tych czasów gdy freeridówki ważyły po 20 kilo :D Oczywiście ma dwa kółka, miał nawet mocowanie pod wewnętrzny rockring, ale jak go piłowałem to obciąłem :D Czyli jestem raczej zwolennikiem zabudowania łańcucha tak bardzo jak da :D

 

No i dlatego stwierdziłem że napinacz by nie zagrał z ovalem. U mnie by nie zagrał, no chyba że kiedyś zmienię napinacz na taki z naszej ery :P

 

Przyznam też sam że widziałem i widzę że zębatki N-W działają bo ma ją i brat i znajomy. Łańcuch nie spada nawet podczas gleb. Także polecam.

 

Ale ja i tak założyłbym napinacz :P

Link to post
Share on other sites

Promocje na rowery są już wczoraj byłem zapytać o ramę szosową meridy cena węglowego framsetu  5400,-

Cena roweru na ultergrze z karbonową ramą i widelcem dokładnie ten model 

http://www.rowerymerida.pl/produkt1121/scultura-5000-rower-merida.html

na wstępie rozmowy wynosiła 6400,- 

Sądzę że do 6000,- można by było zejść

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...