Skocz do zawartości

Recommended Posts

 

 

po prostu w tej cenie można mieć o klasę lepszy sprzęt, tyle że używany

Oczywiście, podobnie jak np. z autami. Jednak kolega chce nowy, więc ta opcja odpada.

Mnie osobiście bardziej ten Hexagon X4 się podoba.

Link to post
Share on other sites

Mnie osobiście bardziej ten Hexagon X4 się podoba.

Cytat z forum rowerowego: "RR 520 jest lepszy od wszystkich powyższych (łącznie z Hexagonem X4) , jako jedyny jest na kasecie i ma napęd 3x8 , reszta jest na awaryjnym wolnobiegu z napędem 3x7."

Link to post
Share on other sites

3h kminiłem jak wymienić olej w szczękowych Magurze HS33 (model 2011), jutubowe poradniki pokazują inne (zazwyczaj starsze) modele, poddałem się... ale na jednym forum znalazłem informację, niby prostsze to rozwiązanie w moim modelu ale w zyciu bym na to nie wpadl. Przód gorzej działa niż przed wymianą, Raz przelałem ponownie, jednak efekt ten sam..

 

..może to klocki do wymiany? Chociaż na moje oko są mniej zdarte niż tył... w ogóle klamka z przodu działa z mniejszym oporem niż tył a regulacja przy klockach jest na max... w nosie, to i tak przód, może i bezpieczniej, że będzie gorzej trzymał...

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

 

 

Magurze HS33

Kiedyś moje marzenie do rowerku (oczywiście w kolorze zielonym), myślałem troszkę o trialu.

Dzisiaj na luzie wycieczka 39km, średnia ok.25km/h.

 

http://zapisz.net/images/169_c360_2016_05_26_16_02_54_914.jpg

Link to post
Share on other sites

cos takiego szukales? http://allegro.pl/hamulce-magura-race-line-vintage-komplet-i6200845921.html#imglayer

 

ja w przyszłym roku przymierzam się z przyjacielem objechać Skandynawię (norwegia+szwecja) i mam nadzieje ze w 24-27 dni zrobimy trasę... chociaz gdy zobaczylem to cudo 40-dniowe... http://niecodzienni.com/polecamy/rowerem-nad-fiordy-czyli-w-41-dni-dookola-skandynawii/

..to hmm.. myślę, że to opcja na inny sezon :)

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Kupiłem parę dni temu rower ze sklepu internetowego, przyszedł standardowo zapakowany, do zmontowania przednie koło, kierownica, pedały itd.

Moją uwagę zwróciło to, że opony nie były napompowane, czyli nie były sprawdzane.

Jak się okazało po pierwszej jeździe przednia opona posiada defekt i bije dosyć mocno, w dodatku nie wiem czy felga jest prosta.

Tylne koło też nie pracuje równo.

I teraz zastanawiam się czy:

- wysyłać rower na gwarancje/reklamacje, oczywiście pewnie obciążą mnie kosztami wysyłki a to w sumie ich wina że nie sprawdzili kół.

- prosić o zwrot pieniędzy z tytułu niezgodności towaru z opisem.

- zwrócić rower bez podania przyczyny, bo mam na to 14dni od momentu zakupu.

 

Co radzicie zrobić?

Link to post
Share on other sites

Na pewno masz dobrze dokręcone koła? Sprawdź na spokojnie i zobacz czy faktycznie obręcz jest prosto.

Skoro sam montowałeś koła i obydwa nie pracują równo, to byłby wyjątkowy pech gdyby oba były „lewe"

Link to post
Share on other sites

Większość kół zaplatanych mechanicznie trzeba poprawiać i tu bez różnicy czy mówimy o rowerze za 1000zł czy 10k, nawet odblaski mogą robić tu złą robotę. Co do opony to też można ją spróbować lepiej ułożyć, obrócić ją o 1/4 obrotu i sprawdzić czy nie będzie lepiej. Przy zakładaniu możesz posmarować rant wodą z płynem do mycia naczyń. Napompować do wyższego niż robocze ciśnienie, aż do lekkiego 'wystrzału', wtedy można upuścić powietrze i napompować do roboczego ciśnienia.

Link to post
Share on other sites

@dodo - ale szosówka bo robisz sam asfalt, masz gdzie się rozpędzić i zależy ci na 23c? Potrzebne Ci przełożenia? Bo możesz wziąć 'single speed' - wyjdzie taniej, sporo firm w miastach gdzie zajmuja sie m.in. 'ostrym kołem'. Jeśli jednak chcesz przełożenia to też się zastanów czy tylko asfalt i czy przy 100km jazdy chcesz mieć sakwy... bo 'slicki' mogą nie wytrzymać sakwy z tyłu.

 

Ja mam trekking, ze wszystkim (włącznie z bagażnikiem) waży 14kg. Nowy kosztuje 7000zł, ja dałem 1600zł na allegro (shimano xt, magura hs33 i kilka różnych innych rzeczy). Mam obecnie założoną oponę 35c, ale miałem na początku 32c i też było ok. 28c też można założyć i różnicy do 23c nie ma sporej, ale slicka założyć sie nie da, ale ten rower jak na tyle lekki, że ostatnio przy trasach 30-40km mam srednią na calosc 24-25km/h i to na nierownym asfalcie. Przy lepszej nawierzchnii jade nieprzerwanie w okolicy 28km/h - nie wiem po co mi kolazowka :)

 

Zerknij na markę "Manufaktur" lub tez nazywana "Fahrrad Manufaktur" - ja mam ich model T700, ale mają też kolażówki:  https://www.fahrradmanufaktur.de/en/katalog/- maja swoje serwisy w większości stolic w Europie jak cos ;)

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

Ja przymierzam się do zakupu szosy w przyszłym sezonie, choć niewykluczone, że poczekam na spopularyzowanie (i obniżenie ceny) rowerów z tarczówkami hydraulicznymi. Jak ktoś ma dobrym hamulec to nawet Ultegra będzie słaba niestety jeżeli chodzi o dual pivoty.

 

_________________

Single speed, ostre koło, widzę mamy masochistę :0

 

 

 

przy trasach 30-40km mam srednią na calosc 24-25km/h

To zrobisz bez większych problemów na MTB, przy szosie robisz przeloty przeszło 30km/h.

 

 

 

Ja mam trekking, ze wszystkim (włącznie z bagażnikiem) waży 11kg.

Na czym zgubiłeś prawie 4KG?

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

1

 

Ja przymierzam się do zakupu szosy w przyszłym sezonie, choć niewykluczone, że poczekam na spopularyzowanie (i obniżenie ceny) rowerów z tarczówkami hydraulicznymi. Jak ktoś ma dobrym hamulec to nawet Ultegra będzie słaba niestety jeżeli chodzi o dual pivoty.

 

_________________

 

2

 

Single speed, ostre koło, widzę mamy masochistę :0

 

3

 

To zrobisz bez większych problemów na MTB, przy szosie robisz przeloty przeszło 30km/h.

 

4

 

Na czym zgubiłeś prawie 4KG?

 

 

 

 

1. Magura HS33 szczękowe - hamują jak szalone po regulacji wczoraj

 

2. Przestan, nikt nie mowi, ze nie mozna zamontowac tylnego hamulca - zreszta w Londynie to chyba wymagane bo wiekszosc osob na ostrym mialo z tylu hamulec..

 

3. Ja na tym trekkingu jak wyedytowałem, na dobrym asfalcie tez robie blisko 28... Dobrze, na kolarce mialbym 5km/h więcej tylko co mi to daje? To tylko pod zawody widzę, zrobic kilka kilometrow wiecej w tym samym czasie nie ma sensu bo nie wezmiemy sakw (chyba ze slicka zdejmiemy i dostajemy to samo prawie co w T700), nie spalimy więcej kilogramow w tym czasie bo koło daje mniejsze opory i sami w sumie tyle samo (lub mniej) się męczymy, na zawody nie jezdzimy. Do tego mnie osobiscie na kolarce plecy bolą po 30km jazdy w zeszlym roku. Za duzy kąt nachylenia, nie ma frajdy takiej... Nie widze sensu jej kupowania.

 

4. Poprawilem się.

 

PS: Za rok ruszam wokół Norwegii i Szwecji... Właśnie od stycznia buduję formę pod ten wyczyn 24-26 dniowy ;) Kolarce bym nie zaufał, tutaj zakładam swoje Schwalbe Marathon Plus i mam w nosie wszystko. Na normalnej oponie ten rower waży poniżej 13,5kg ;)

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites
Magura HS33 szczękowe

Zamontujesz je do każdej szosy? Nie, więc argument z tylnej części naszego ciała na której siadamy.

 

 

 

nie mozna zamontowac tylnego hamulca

Ale ja zupełnie nie mam na myśli hamulca (bo jazda bez niego to debilizm a nie masoschizm), chodzi mi o jedno jedyne dostępne przełożenie.

 

 

 

bo nie wezmiemy sakw

Bo każdy robi trasy po 200-300km dziennie, żeby te sakwy były mu potrzebne.

 

 

 

na zawody nie jezdzimy

Czemu nie, teraz jest masa zawodów dla amatorów gdzie można się sprawdzić na zamkniętych trasach + cała masa grup kolarskich.

 

 

 

na kolarce plecy bolą po 30km jazdy

Kwestia przyzwyczajenia/upodobań + w ostatnich kilku latach powstały geometrie endurance.

 

 

 

Za duzy kąt nachylenia, nie ma frajdy takiej

No tak bo jazda wyprostowanym i robienie za żagiel to sam fun...

 

 

 

Na normalnej oponie ten rower waży poniżej 13,5kg

Wg specyfikacji 14.7kg pewnie przy małym rozmiarze ramy/bez pedałów jak to zwykle producenci podają.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Zamontujesz je do każdej szosy? Nie, więc argument z tylnej części naszego ciała na której siadamy.

 

Ale ja zupełnie nie mam na myśli hamulca (bo jazda bez niego to debilizm a nie masoschizm), chodzi mi o jedno jedyne dostępne przełożenie

 

Bo każdy robi trasy po 200-300km dziennie, żeby te sakwy były mu potrzebne.

 

No tak bo jazda wyprostowanym i robienie za żagiel to sam fun...

 

Wg specyfikacji 14.7kg pewnie przy małym rozmiarze ramy/bez pedałów jak to zwykle producenci podają.

 

- Do kolarki masz serię RT

- Kwestia przyzwyczajenia tak jak Ty mówisz o kącie siedzenia

- Innego powodu nie widzę aby kupować kolarkę, bo jeśli nie zawody to dla mnie jedyne zastosowanie to długie dystanse - powtarzam, dla mnie.

- Nie jest się wyprostowanym jak na miejskich rowerach, takie coś to nawet śmiesznie wygląda siedząc pod kątem 90*

- Jak juz to producent pisze 14,3 ( link ). Moj mial wg specyfikacji 14,5 chyba (model chyba z 2013), ale po zważeniu wyszło ciut mniej (ale to bylo na marathon plus 35c właśnie a one lekkie nie są, no i przelozenia 3x9 a nie 3x10) i to przy ramie największej czyli 62cm.

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

 

 

@dodo - ale szosówka bo robisz sam asfalt

 

Zdaje sobie z tego sprawę.

 

Przeprowadzając się do Polski sprzedałem Specialized Allez Sport i kupiłem Cube Acid z myślą o jeździe po lekkim terenie.

Parę razy umówiłem się na przejażdżkę ze znajomymi 99% czasu to asfalt, chcąc pojeździć po parku (mamy w okolicy dość spory z fajnymi ścieżkami zjazdami i podjazdami) muszę pedałować ponad 10km po asfalcie. Chceliśmy paczką jechać w góry ale nie możemy się zgrać od roku.

 

 

W efekcie jeżdżę sam.

Link to post
Share on other sites

W góry? Tam też można asfalt... ja pod koniec września jadę podbić kółko wokół tatr, okolo 210km, na 2 dni powinno sie udac :)

 

To pozostaje sie zastanowic czy stricte szosa, czy coś podobnego do tego T700 nie wystarczy i będzie trochę bardziej uniwersalne. Ja mam ramę CrMo i sobie chwalę - nigdy więcej aluminium.

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites
Geo bardziej sport czy endurance?

 

Nie wiem jaką to robi różnice w pozycji, domyślam się, że sport ma niżej kierownicę?

 

 

 

 

Ile chcesz wydać

 

Myślę, że 3500-3800 PLN wystarczy na Sorę, może nawet Tiagrę. Nie sądzę abym potrzebował czegoś więcej 

 

 

 

Ogólnie mógłbym pozbyć się Cube i kupić szosę ale wiem, że sporo stracę więc wolę kupić drugi rower

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...