Skocz do zawartości

[MULTI] Cyberpunk 2077


Recommended Posts

5 godzin temu, Sir R napisał:

https://www.cyberpunk.net/pl/dlc

 

Pewnie ciuszki, fryzjer, jakieś bronie i małe questy jak w przypadku wiedźmina

 

Są również planowane dodatki fabularne, w stylu Krwii i Wina oraz Serc z Kamienia w W3.

 

Mam nadzieję, że w roadmapie którą mówili, że pokażą na początku roku znajdą się informacje o tych dodatkach, oraz może będą tam rzeczy które usuneli z gry a planują je dodać.

Link to post
Share on other sites

Mi się fartem udało wymienić moja 1060 8-)

 

Tak sobie gram w tego cyberpunka i doszedłem do wniosku, że zaliczam ponownie wszystkie niebieskie markery nie ze względu na jakiś mocno satysfakcjonujący model strzelania, nie dla lootu, czy pomniejszych historii spisanych na drzazgach, a dla muzyki, która się załącza w zwarciu. Niektóre kawałki mocno potęgują walki, które toczymy w NC :peace:

 

Swoją drogą trochę słabo, że ze wszczepów, które instalujemy zamiast rąk zostały usunięte dodatkowe funkcje tj. dzięki ostrzom modliszkowym nie możemy się już wspinać, a goryle łapy nie otwierają zamkniętych pomieszczeń (liczy się tylko rozwinięcie statystyki ciała), z nanostruny też coś zostało usunięte :/

Ogólnie myślałem, że będzie więcej wszczepów co będą zmieniać gameplay. Tak naprawdę z rzeczy, które na prawdę mogą choć trochę odmienić rozgrywkę, to modyfikacja nóg i dłoni.

 

W plikach gry za to jest optical camo. Pewnie na szybko usunęli przed premierą i będzie w dlc jak już będzie to działać poprawnie.

 

Terminy goniły i trzeba było ciąć wiele elementów części ciała, które możemy sobie wszczepić, np. nigdzie nie ma legendarnego kiroshi, czy legendarnych wszczepów nóg.

 

Poza tym nie wiem, czy to bug, czy tak ma być, ale na postaci, która miała poziom 50 i w technikalia nic nie inwestowała mogłem stworzyć ulepszenia do ubioru na poziomie 250 pancerza. Summa summarum pancerz tej postaci mógł wynieść nawet 5000.

Zresztą trochę dziwne jest, że inwestując w pancerz i hp, to i tak po czasie jesteśmy na 2-3 hity...

 

Wątek z Panam, jak i sama postać jest okej, ale moim zdaniem miłosna przygoda z Judy to mistrzostwo - jak na moje męskie oko. Osobiście jeszcze się nie spotkałem z tak dobrze przedstawionym romansem w elektronicznej rozrywce. Miejscami można doznać szoku, że emocje zostały tak dobrze przekazane graczowi (zwłaszcza scena, gdzie

dotykamy jej policzka

 

Mam nadzieję, że efekty RT na podobnym poziomie, będą implementowane do większej ilości gier, bo w tym przypadku wyglądają świetnie, zwłaszcza odbicia wyglądają tutaj genialnie.

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Sir R napisał:

dla muzyki, która się załącza w zwarciu. Niektóre kawałki mocno potęgują walki, które toczymy w NC 

Chociaż sam lubię muzykę elektroniczną wszelkiej maści i rocka to zdążyło mi się już wszystko znudzić. Na szczęście to żaden problem bo muzykę w tle można sobie zawsze zmienić ;)

13 godzin temu, Sir R napisał:

Tak naprawdę z rzeczy, które na prawdę mogą choć trochę odmienić rozgrywkę, to modyfikacja nóg i dłoni.

Spoiler

Wszczepy nóg zmieniają rozgrywkę kompletnie, aż się prosi jeszcze o bieganie po ścianach do kompletnego parkouru. W praktyce niewielkie odległości można o wiele szybciej przemierzyć "na piechotę" niż pojazdem :)Bez sztucznych rąk za to seria zadań z walkami ulicznymi jest bardzo trudna jeśli się nie poszło w budowę ciała.

 

14 godzin temu, Sir R napisał:

Poza tym nie wiem, czy to bug, czy tak ma być, ale na postaci, która miała poziom 50 i w technikalia nic nie inwestowała mogłem stworzyć ulepszenia do ubioru na poziomie 250 pancerza

Ogólnie crafting jest lekko mówiąc uproszczony i niedopracowany na tą chwilę. Przerobiłem większość ikonicznych przedmiotów na żyletki bo o ile przy sprzedaży jest ostrzeżenie tak przy rozbieraniu na części nic takiego nie ma. A nie wiedziałem że nie da się ich ponownie zdobyć :( Ogólnie ekwipunek żywcem wyjęty  jak z MMO jakiegoś o czym już ktoś pisał.

NIE ROZBIERAJCIE IKONICZNYCH PRZEDMIOTÓW NA CZĘŚCI! Są unikatowe.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, zbiku90 napisał:

Ogólnie ekwipunek żywcem wyjęty  jak z MMO jakiegoś o czym już ktoś pisał.

 

Dla mnie to jest największą bolączką gry i zarazem mały paradoks się tworzy - w uniwersum, gdzie liczy się styl i wyglad co chwilę trzeba zmieniać ubiór postaci, bo zawsze coś wpada lepszego, niekoniecznie wyglądającego lepiej, w efekcie nasza postać może wyglądać jak klaun. Ulepszanie konkretnych setów mija się z celem, bo jest to bardzo kosztowne, gdyby chociaż legendarne sety miały z góry ustalone statystyki jak w W3 byłoby spoko. Aż się prosi o system z assassynów, gdzie można dowolnie zmieniać wygląd danych części zbroi.

O braku przejrzystości w menu ekwipunku nawet nie ma co wspominać.

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, adi777 napisał:

Jak byście ocenili tę grę w porównaniu do ostatniego Deus Ex?

@adi777 Fabularnie nie ma nawet co porównywać, technicznie rzecz biorąc dość podobnie + otwarty świat który jednak kuleje i bardziej służy do przemieszczania się pomiędzy questami. Klimat jest świetny, widać że to gra oparta na gotowym uniwersum a nie tworzona od zera. Tak jak już pisałem główny wątek krótki ale poboczne zadania bywają nieraz bardzo dobre i odblokowują dodatkowe zakończenia więc warto je robić.

Obecnie na patchu 1.06 wciąż sporo bugów na PC, ale gra jak najbardziej grywalna na odpowiednim sprzęcie, przynajmniej jeśli chodzi o questy. Jeśli ktoś oczekuje GTA w przyszłości to zawód murowany, dużo bliżej do fallouta, deus exa, borderlandsa itd. Dużo możliwości rozwoju i różne style rozgrywki ale bardzo łatwo przepakować postać jak się robi wszystko co się da. Radzę grać od razu na wysokim albo bardzo wysokim poziomie trudności, na normalnym jest zdecydowanie za łatwo.

Link to post
Share on other sites

Tak apropo swobody w wykonywaniu misji. Zadanie polega na odzyskaniu pewnej wlasności, żeby nie spoilerować

Opcja 1. Wbijamy do lokalu, zabijamy/ogłaszamy wszystkich i bierzemy co trzeba

Opcja 2.Zakradamy się na tyły eliminujac/ogluszając/omijając wrogów zabieramy kartę dostępu do magazynu i otwieramy drzwi - w tym punkcie możemy też zamiast szukać karty otworzyć drzwi siłą, jeśli mamy odpowiednie atrybuty

Opcja 3. Zakradamy się na tyły eliminujac/ogluszając/omijając wrogów przeszukujemy komputer właściciela i wracamy do niego. Szantażujemy osobnika i dostajemy to po co przyszliśmy.

Opcja 4. Wbijamy do lokalu, hakujemy wszystkich tak by zginęli lub nas nie zobaczyli, a my wykradamy co trzeba i uciekamy. Mozemy tutaj zmusić przeciwników do popełnienia samobójstwa lub wybicia się nawzajem

Adnotacja - Limituje nas tylko nasza kreatywność i sposób eliminacji wrogow, bo w końcu możemy użyć pistoletów, ciężkich strzelb, broni białej, wszczepów lub pieści.

 

Jest to tylko jedna z tych mało ważnych misji dla fixerów, którą można zaliczyć w 5 min, ale na wiele różnych sposobów. Czysta dowolność w działaniu.

Edytowane przez Sir R
  • Lubię to 1
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

photomode-04012021-191214.png

:D

 

E/wczoraj grałem kilka godzin, zrobiłem jedno z zadań, zapisałem i wyszedłem. Dziś jakiego sejwa bym nie wczytał - tak jest cały czas. Chyba na serio odstawię i wrócę do CP za około 6 miesięcy.

Edytowane przez Szarik
  • Haha 2
Link to post
Share on other sites

Jak pojawia się ten błąd graficzny to wielu npc jest w t-pose, dziwne. Wczoraj też w jednej lokacji zniknęła mi winda, była i po obróceniu się już jej nie było. Musiałem hektar zasuwać by wejść na górny poziom heh.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Czytałem Szarik, że tego typu akcje z teksturami mogą być spowodowane słabym kompem, spróbuj obniżyć ustawienia graficzne ile można i nie zwracając uwagi na wygląd zobacz czy masz te bugi. Gdzieś widziałem artykuł właśnie gdzie koleś opisywał, że tak gra reagowała na zbyt duże ustawienia względem tego co potrafił PC.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, mabrothrax napisał:

Czytałem Szarik, że tego typu akcje z teksturami mogą być spowodowane słabym kompem, spróbuj obniżyć ustawienia graficzne ile można i nie zwracając uwagi na wygląd zobacz czy masz te bugi. Gdzieś widziałem artykuł właśnie gdzie koleś opisywał, że tak gra reagowała na zbyt duże ustawienia względem tego co potrafił PC.

Sprawdzałem nawet niskie ustawienia, nic to nie daje w moim przypadku za wyjątkiem poprawionej płynności i kartoflanej grafy. Od łatki 1.05 ten błąd pojawia się u mnie niemal cały czas. Chociaż wczoraj wyjątkowo był spokój, w pewnym momencie nawet stwierdziłem, że ostatnia łata coś naprawiła w związku z tym. Na 1.03 gdzie dreptałem kilka godzin w kilka dni grania, wczytywania sejwów itd. nic takiego nie miało miejsca. Być może problem leży po stronie sterowników najnowszych nvidii. W wolnej dłuższej chwili sprawdzę.

Link to post
Share on other sites

Zawsze używam ddu przed instalacją nowych sterów a po odinstalowaniu starych + odfajkowany ptaszek czystej instalacji w instalatorze zielonych. Lubię na czysto i mieć porządek w gratach.

 

E/problem rozwiązany tzn. chyba bo muszę dłużej pograć ale wczytywałem ostatniego sejwa i poprzedniego i jest ok, w tej samej lokacji, po ponownym odpaleniu CP również. Głupia sprawa ale kompletnie zapomniałem, że edytowałem jakiś ładny czas temu z czystej ciekawości plik user.ini w folderze engine/config/platform/pc z wpisami co do lepszych cieni - better cascade shadows

 

[Rendering/Shadows]
CascadeRange0 = 12.000000
CascadeRange1 = 30.000000
CascadeRange2 = 75.000000
CascadeRange3 = 140.000000

 

Usunąłem te wpisy i jest spokój.

Edytowane przez Szarik
Link to post
Share on other sites

O ile pierwsze moje przejście CP2077 (ok 100h) było w miarę bezbolesne, głównie tylko drobne bugi graficzne mi się trafiały, tak drugie przejście to jest katorga. Nie zliczę już ile razy musiałem resetować grę lub wczytywać poprzedniego sejwa, bo się npc nie odezwał lub jakiś przedmiot nie pojawił. Dochodzą do tego dziwne freezy postaci lub zgon na miejscu z d*py. Dobre kilka godzin już napewno straciłem przez te błędy. Prorok wiecznie spał niezależnie od godziny, gdzieś incziej wpadłem pod mapę, Panam stała w miejscu i się nie odzywała, nie mogłem strzelać z tyłu vana, bo nie pojawiła mi się bron - mógłbym chyba w nieskończoność wymieniać bugi, na które natrafiłem przy kolejnym przejsciu...

Edytowane przez Sir R
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

UWAGA, MOGĄ BYĆ DROBNE SPOILERY

 

 

Ja zacząłem nowe, drugie podejście bo na głównym sejwie nie zrobię już paru osiągnięć (albo przez bugi albo przez złe wybory). Bugi które wciąż zauważam to (w losowej kolejności:

1. Otwieram jakąś skrzynkę albo po prostu biegam dookoła i coś tam się niszczy (choć nie powinno), coś przewraca itd. Ogólnie skopana fizyka kolizji i tego łatwo nie będzie naprawić.

2. Wskakuje do miejsca gdzie nie powinienem być (albo wchodzę ale dużo rzadziej) i tekstury się kończą, spadam pod mapę i następuje auto-reload chwilę sprzed "katastrofy"

3. Niektórych rzeczy nie da się podnieść. Czy to losowe znajdźki czy bronie upuszczone przez zabitego wroga. Po prostu nie i koniec.

4. Dziwne zachowanie aut przy najeżdżaniu przechodniów tj. backfilpy i inne salta xD Ja od początku wiem że to nie jest gta w przyszłości ale wygląda to komicznie/żenująco

5. Czasem wsiadam do auta i nie rusza ani do przodu ani w tył. Czemu? No bo nie! Są też obszary na mapie w które nie da się wjechać, bez sensu

6. Gdy chcę zmienić broń to w ekwipunku raz mi wyświetla statystyki a raz nie. Loteria.

7. Wyczyściłem już prawie całą mapę ale w 2 pomniejszych questach trigger się nie załączył a co za tym idzie osiągnięcie przepadło. A że mam ochotę wbić "platynę" to trzeeba zaczynać od zera.

8. Już o tym pisałem ale można zezłomować legendarne/ikoniczne przedmioty i nawet o tym nie wiedzieć, brak jakiegokolwiek ostrzeżenia. Są wyjątki od reguły ale nie będę spoilował.

9. Skaner czasem działa a czasem nie. Jeśli nie to trzeba przenieść wzrok gdzieś indziej i z powrotem na skanowany przedmiot/osobę żeby zadziałało.

10. Bardzo rzadko ale jednak dzieją się jakieś paranormalne zdarzenia. Samochód z nieba nigdy na mnie jeszcze nie spadł ale gdzieś niedaleko już owszem.

 

Mimo wszystko przegrane mam już ok. 80h i nie żałuje ani godziny, bawię się świetnie, a w pewnych aspektach powinno się poprawić z czasem. Twórca Kingdom Come ostatnio napisał na Twitterze że gra jest bardziej dopracowana niż 9-letni Skyrim i coś w tym jest :D Na PC błędy mogą się też brać z modów jak u Szarika, trzeba dać grze i moderom trochę czasu.

 

Edytowane przez zbiku90
gramatyka
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...