Skocz do zawartości

[MULTI] Cyberpunk 2077


Recommended Posts

22 godziny temu, zbiku90 napisał:

Proszę w takim razie o przykład dobrego twoim zdaniem RPG z ostatnich 5 lat

 

Wasteland 3. Jeśli chodzi o grywalność, to IMHO CP może mu buty czyścić, ale dodam, że mam dopiero 22h za sobą i gra się rozkręca. Grając jednak w Wasteland 3 byłem przykuty do ekranu od pierwszych minut, a 22h to miałem za sobą dosłownie po 3 dniach od zainstalowania, a nie grubo po miesiącu.

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Nowaj napisał:

Grając jednak w Wasteland 3 byłem przykuty do ekranu od pierwszych minut, a 22h to miałem za sobą dosłownie po 3 dniach od zainstalowania

Dokładnie to samo miałem przy CP więc znam to uczucie. Zresztą rozpisałem się już tutaj o moich gustach i oczekiwaniach jeśli chodzi o RPG ale jakiś nadgorliwy mod usunął całą stronę postów (pewnie konsolowiec :D )więc nie będę się powtarzać :P

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 19.01.2021 o 20:44, zbiku90 napisał:

Proszę w takim razie o przykład dobrego twoim zdaniem RPG z ostatnich 5 lat

 

Wasteland 3

Pillars of eternity 2

Divinity Original Sin 2 (a i EA nowego baldura wypada genialnie- larian FTW) 

The outer worlds

DISCO ELYSIUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sekiro

Kingdom come deliverance

 

Było tego masa. Ostatnie kilka lat to akurat wspaniały czas dla wielbicieli tak klasycznych jak i "nowoszkolnych" RPGów. Natomiast moim zdaniem CP2077 dobrze się w ten trend wpisuje. Mnie tytuł wessał już na 60h i wiele zadań i smaczków na pewno będę pamiętał jeszcze przez długi czas. Nie jest to ponowne przyjście jezusa i gra nie jest na tym samym poziomie co (nawet podobnie zabugowany na początku) wiesiek 3. Wydaje mi się że jedną z ważnych rzeczy które trzymają mnie przy grze jest to jak bardzo można odczuć że osoby robiące grę kochają to co robią. To zazwyczaj objawia się tym jak gra ocieka smaczkami, małymi (z pozoru) nic nie znaczącymi wstawkami, głębią postaci i zadań. To uniwersalna wartość którą widziałem w grach jak stardew valley, wieśku, produkcjach od Larianów czy disco elysium. I jest to też coś czego moim zdaniem kompletnie brakuje w grach robionych przez księgowych i wielkie gamedevowe maszyny. Dlatego odbiłem się od ostatnich kilku asasynów.

  • Lubię to 2
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Biafra napisał:

Wasteland 3

Pillars of eternity 2

Divinity Original Sin 2 (a i EA nowego baldura wypada genialnie- larian FTW) 

The outer worlds

DISCO ELYSIUM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sekiro

Kingdom come deliverance

4 z 7 wymienionych w rzucie izometrycznym do którego podchodziłem kilka razy no i niestety to nie dla mnie. W Diablo 1 coś tam pykałem ale to było ze 20 lat temu. Baldur i kolejne tego typu już mnie odrzuciły zupełnie, nie potrafię "wczuć" się w bohaterów, system walki to praktycznie kalka tylko z innymi skillami/spellami. Sekiro to ma tyle wspólnego z RPG co Tomb Raidery :D The outer worlds mam na liście do sprawdzenia, może w tym roku się wyrobie.

20 godzin temu, Sir R napisał:

Szkoda, że takie coś nie pojawiło się w grze od początku. Może w darmowych dlc mieli zamiar to wprowadzić.

Zaletą gier tego typu z "otwartym" silnikiem jest to że czego devom się nie chce zrobić to znajdzie się jakiś modder i weźmie i zrobi ;) Do W3 na przykład do tej pory wychodzą nowe mody 5 lat po premierze, do Skyrima chyba zresztą też. Niektóre strategie to też dobry przykład gdzie oficjalna zawartość to pikuś przy scenariuszach i kampaniach stworzonych przez graczy.

Link to post
Share on other sites

Aktualizacja 1.1 dla Cyberpunka 2077 jest już dostępna na PC, konsolach i Stadii!

Cytat

 

Skupiliśmy się w niej na różnych poprawkach stabilności gry, które znajdziecie na liście zmian poniżej. Będziemy kontynuować prace nad stabilnością w aktualizacji 1.2 oraz kolejnych łatkach. Jednocześnie będziemy dalej naprawiać błędy na które natrafiacie oraz słuchać Waszych opinii jak poprawić ogólne wrażenia z gry.

 

Stabilność

 

Liczne poprawki stabilności, w tym:

 

  •     Ulepszenie wykorzystania pamięci w różnych systemach wewnątrz gry: postaci, interakcji, nawigacji, filmów odtwarzanych w grze (telewizja, wiadomości, itp.), roślinności, efektów laserowych, minimapy, urządzeń, SI, ruchu ulicznego, obrażeń środowiskowych, związnych z kartą graficzną i innych.
  •     Poprawki dotyczące zawieszania się gry (związane m.in. z ładowaniem zapisów gry, uruchamiania/zamykania gry oraz punktu bez odwrotu).

 

Zadania/Otwarty świat

 

  •     Naprawiono błąd, który powodował, że telefony od Delamaina urywały się niespodziewanie i wyglądało, jakby nie można było ich odebrać, w zadaniu Readmisja.
  •     Naprawiono błąd, który powodował, że gracze nie otrzymywali telefonu od Delamaina, kiedy zbliżali się do właściwych pojazdów w zadaniu Readmisja.
  •     Naprawiono błąd, który powodował, że gracz mógł utknąć w punkcie „Odbierz telefon od Mr. Handsa” w zadaniu Witaj w Pacifice.
  •     Naprawiono błąd, który sprawiał, że Judy mogła teleportować się pod ziemię w zadaniu W topieli.
  •     Naprawiono błąd, który uniemożliwiał rozmowę z mistrzem zen w zadaniu Dotyk żywiołów.
  •     Naprawiono błąd, który sprawiał, że Takemura nie dzwonił w zadaniu Stary znajomy.
  •     Naprawiono błąd, który sprawiał, że Jackie znikał w zadaniu Bilet wstępu.
  •     Naprawiono błąd, który uniemożliwiał opuszczenie samochodu w zadaniu Szybka i wściekła: Wielki Wyścig.
  •     Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze mogli przestać otrzymywać telefony i wiadomości, jeśli zbytnio się oddalili od obszaru zadania Kto nie jest z nami.
  •     Naprawiono błąd, gdzie otworzenie paczki nie aktualizowało zadania Przesyłka polecona.
  •     Naprawiono wstecznie pliki zapisów dotknięte rzadkim błędem, gdzie rozmowa z Judy w zadaniu Dom lalek była niemożliwa ze względu na niewidzialną ścianę. Badamy przyczynę takiego stanu rzeczy.
  •  Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczom odebranie nagrody w kontrakcie Czwarta bezwładza. Zadanie to zostanie zaliczone automatyczne u wszystkich graczy, którzy wcześniej nie mogli odebrać nagrody i zostanie im ona przyznana.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Delamain milknął podczas zadania Readmisja, jeśli gracz z początku odmówił mu pomocy.

 

Interfejs

 

  •     Naprawiono błąd, który powodował zniknięcie podpowiedzi dotyczącej wyjścia z braindansu.
  •     Usunięto nieprawidłowy przedmiot z łupów.

 

Efekty wizualne

 

  •     Naprawiono błąd, który umożliwiał wyświetlanie trajektorii granatu w trybie foto.
  •     Naprawiono barwę cząsteczek, które wyglądały z bliska na różowe.
  •     Samochody pojawiają się teraz prawidłowo w zadaniu Zgłoszenie przestępstwa: Witamy w Night City.

 

Osiągnięcia

 

  •     Naprawiono błąd, przez który ukończenie jednego z rozbojów w toku w Santo Domingo nie liczyło się czasem do osiągnięcia Miasto, masa, maszyna, uniemożliwiając zdobycie go.

 

Inne

 

  •     Naprawiono błąd odpowiedzialny za zbyt duże zapisy gry (związane z modyfikatorem oznaczającym, że przedmiot został wytworzony) i przycięto zbyt duże rozmiary już istniejących plików zapisu (uwaga: na PC nie naprawi to plików zapisu uszkodzonych przed wprowadzeniem aktualizacji 1.06).
  •     Naprawiono błąd, który sprawiał, że gra mogła przestać rejestrować dane wejściowe sterowania po otworzeniu koła broni i wykonaniu akcji.
  •     Naprawiono błąd, który sprawiał, że przycisk „Kontynuuj” w menu głównym mógł załadować plik zapisu z końca gry.

 

PlayStation

 

  •     Optymalizacja tłumów na konsolach PlayStation 4 Pro i PlayStation 5.
  •     Liczne poprawki błędów na PlayStation 4.

 

Xbox

 

  •     Poprawiono wykorzystanie pamięci przy tworzeniu postaci, używaniu luster, skanowaniu, zdalnym kontrolowaniu kamer oraz w menu (ekwipunek, mapa) na konsolach Xbox One, Xbox One X oraz Xbox One S.

 

PC

 

  •     Możliwe jest teraz zdobywanie osiągnięć w trybie offline Steam. Uwaga: tryb offline należy włączyć przed rozpoczęciem gry. Ta zmiana nie działa retroaktywnie.
  •     Zaadresowano problem z zawieszaniem się gry przy uruchamianiu, który miał związek z ładowaniem pamięci podręcznej w kartach graficznych NVIDIA.

 

Stadia

 

  •     Odgłosy koncertu będą już słyszalne w zadaniu Never Fade Away.
  •     Naprawiono błędne tekstury kilku rodzajów broni do walki wręcz.
  •     Poprawiono domyślne ustawienia martwej strefy, by sterowanie było bardziej responsywne. Uwaga: ta zmiana nie wpłynie na ustawienia, jeśli nie są ustawione na domyślne.

 

 

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

U mnie na steam dokładnie 8.9GB. Jak tam u Was łatka się sprawuje? Bo sporo ludzi narzeka, że więcej popsuła niż naprawiła, szczególnie ucierpiała płynność gry. Sam jeszcze u siebie nie sprawdzałem bo jakoś nie chce mi się na razie wracać do Cajbera...

Link to post
Share on other sites
25 minut temu, rafal12322 napisał:

jakoś nie chce mi się na razie wracać do Cajbera...

 

17 minut temu, jacekgothic napisał:

tak średnio chce mi się wracać do cp77.

 

Nawet łatki jeszcze nie ściągnąłem. W sumie grę odstawiłem do czasu, aż pojawi się jakieś dlc lub wiekszy dodatek o ile będzie warty ogrania. Tymczasem tonę bardziej w poszukiwaniu czegoś kolejnego do ogrania, bo w cp2077 nie ma już co robić, a grać od nowa mi się nie chce.

 

Rozmiar łaty pc vs konsole to efekt lekkiego olania wersji pc, czy na konsolach tak zawsze było, że gigabajty tam większe?

Link to post
Share on other sites

CDP nie ma najmniejszego zamiaru naprawiać wersji na xboksy. Trochę głupio gdy na najpotężniejszej konsoli poprzedniej generacji klatki spadają poniżej 20. 

 

 

W dniu 23.01.2021 o 20:28, Sir R napisał:

Rozmiar łaty pc vs konsole to efekt lekkiego olania wersji pc, czy na konsolach tak zawsze było, że gigabajty tam większe?

 

Proces certyfikacji. Czasami nie opłaca się np naprawiać danej partii w grze tylko wymienić całość. Coś jak z częściami w samochodzie. Gdy padnie mała sprężynka najlepiej wymienić całą część, a nie ryzykować dalsze problemy. Dlatego różnice w wadze łatek. 

Edytowane przez MiK
  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

To  włamanie to może być pic na wodę pod publiczkę  co by mnie wcale nie zdziwiło  po tym co już pokazało CDP .

 

Możliwe że chcą zyskać na czasie  i poprawić wizerunek po tym jak na dniach ogłoszą udało się ująć sprawcę czy coś w tym stylu .

 

Druga opcja to jednak ktoś chce się dobrać CDP mocno do dupska  i przejąć ten cyrk za   drobne .

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

W zasadzie o tym też zaczynają pisać

 



CD Projekt employee: "Oh look what I just received by mail... a nice USB key"
99% of this kind of stuff is coming from internal collusion.

 

Gdzie leży prawda - pewnie gdzieś po środku.

 

12 minut temu, raiders napisał:

i przejąć ten cyrk za   drobne .

 

Studio jest OK, nawet bardzo OK, poza tym gry o Wieśku są w pytę i nie brakuje takich zapewne coby na tym łapsko chcieli położyć.

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Succubus napisał:

W zasadzie o tym też zaczynają pisać

 

 

 

 

Gdzie leży prawda - pewnie gdzieś po środku.

 

 

Studio jest OK, nawet bardzo OK, poza tym gry o Wieśku są w pytę i nie brakuje takich zapewne coby na tym łapsko chcieli położyć.

Celowo nie napisałem o tym to może być działanie  wewnętrzne  ...bo od lat wiadomo ze  w firmie nie dzieje się dobrze  pod  względem morale załogi . Nie raz padało określenie mobing.. ale to już efekt działania kierownictwa .

 

  • Smutne 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, raiders napisał:

To  włamanie to może być pic na wodę pod publiczkę  co by mnie wcale nie zdziwiło  po tym co już pokazało CDP .

Spółka notowana na giełdzie nie może robić takich numerów bo Komisja Nadzoru Finansowego by im urwała jaja. Chyba że to robota pojedynczej osoby albo grupki osób, ale raczej zwyczajny włam z zewnątrz.

 

Już chyba wiem czemu GOG galaxy zerwał mi połączenia wczoraj ze wszystkimi zewnętrznymi platformami, pewnie efekt włamu

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...