mabrothrax 5730 Napisano 4 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 Jak się w przyszłym roku na tor przejade to może w końcu je zetre ;-) Na chwile obecną, namocik spisuje się bardzo dobrze. Moto jest cały czas suche, nie zbiera się w nim wilgoć bo jest wentylowany. Zobaczymy jak tam z mrozami będzie - jeśli jakieś będą 3 Cytuj Link to post Share on other sites
soda 387 Napisano 4 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 Wiadomo, czasem się na takich budowach sporo czeka, więc puszczam na luz i zaciągam ręczny (szkoda mi sprzęgła, skrzyni i co najważniejsze mojej nogi), Jak stoisz np. na czerwonym świetle (normalnie na skrzyżowaniu), to masz wbitą jedynkę i trzymasz wciśnięte sprzęgło? Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28956 Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 3 Cytuj Link to post Share on other sites
LuziQ 3277 Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 Hahahaha, mówili o tym w radiu dzisiaj, ale na filmie wygląda to komicznie 2 Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1667 Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 Przypomniało mi się przeładowane Tico 8 lat temu . https://wiadomosci.onet.pl/warszawa/ukradl-tone-cementu-wiozl-ja-tico/xy2nfzr 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 to masz wbitą jedynkę i trzymasz wciśnięte sprzęgło? Bardzo rzadko, tylko jak widzę (np po światłach dla pieszych, czy dla innego pasa), że zaraz będzie zmiana - to tak. W W-wie tak (czyli trzymając sprzęgło na czerwonym) długo byś nie pojeździł, przy tylu skrzyżowaniach bardzo szybko lewa noga by skapitulowała (nie mówiąc już o szybszym zużyciu się auta). Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3700 Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 Chińskie Kampery. Trzeba przyznać że w środku fajne. Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 6 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2020 (edytowane) Gdzieś kiedyś czytałem, że kampery (podobno dobre) buduje się u nas - na miejscu. Wkurza mnie już ten import z Chin wszystkiego. Jeszcze trochę to w EU nic się nie będzie już produkować, bo po co jak można sprowadzić taniej z Chin Tylko ja się pytam gdzie ludzie będą pracować - chyba niedługo będziemy jeździć właśnie do Chin za pracą. Edytowane 6 Listopada 2020 przez Succubus Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 7 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2020 (edytowane) Kolejny bardzo fajny produkt do „codziennego” dbania o furke. Mega łatwa aplikacja, trwałość i ekstra kropelkowanie co przekłada się mega zrzut wody z karoserii No i bardzo fajnie wyciąga glebie z lakieru Edytowane 7 Listopada 2020 przez PatrykT 2 Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10133 Napisano 7 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2020 Kolejny bardzo fajny produkt do „codziennego” dbania o furke. Gdyby nie temat to pomyślał bym, że to jakieś nowe płyny do LC Cytuj Link to post Share on other sites
dodo 20721 Napisano 7 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2020 Gdyby nie temat to pomyślał bym Sam zerkałem na górę karty aby sprawdzić w jakim temacie jestem. Cytuj Link to post Share on other sites
logitech21 149 Napisano 10 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2020 (edytowane) Heja, szybkie pytanie Widzę, że delikatnie sączy się olej pd uszczelką - głowicy? Generalnie jest minimalnie mokro ale biorąc pod uwagę, że jednak będę reanimować moją Cytrynę. To ile takowa przyjemność kosztuje? Wystarczy zdjąć pokrywę głowicy, wymienić uszczelkę i tyle? Nie mam zielonego pojęcia w tej materii W jakiej cenie jest taka przyjemność? Citroen C4 1,6 16V. Edytowane 10 Listopada 2020 przez logitech21 Cytuj Link to post Share on other sites
Andrew 5857 Napisano 10 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2020 (edytowane) Pokaż pod którą uszczelką, bo coś mi tu nie gra. Zdjęcie czy coś. Podejrzewam, że chodzi o uszczelki pokrywy zaworów. Jeżeli się sączy to należy wymienić. W tej kwestii oryginalna jest dostępna na alledrogo w rozsądnych pieniądzach. Potrzebne są dwie. Pokrywy należy dokręcać z odpowiednim momentem i kolejności. Także nie jest to wykręć, wymień, przykręć. Znajdź kogoś kto potrafi we francuskie silniki i oddaj mu to do zrobienia. NFU jest na tyle łatwym silnikiem, że mechanik łachudra raczej nic złego w nim nie zrobi. Ale niestety trzeba dmuchać na zimne i dać do kogoś obeznanego w temacie. Edytowane 10 Listopada 2020 przez Andrew 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 10 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2020 mechanik łachudra Zależy, bo jeśli tylko wydmuchało uszczelkę, to będzie szybko i tanio, ale wydaje mi się, że przy takich sprawach może być potrzebne np planowanie głowicy - no, a to już komplikuje całą naprawę. Ale ja się nie znam aż tak na furkach, więc może się mylę. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
logitech21 149 Napisano 10 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2020 (edytowane) Chciałem u mechanika od razu wymienić parę rzeczy: - drążki, gumy, - oleje/ płyny i filtry, - tarcze przód i tył, - klocki hamulcowe, - wymienić trójnik od układu chłodzenia bo płyn z chłodnicy leci, - zrobić generalny przegląd instalacji gazowej oraz przy okazji sprawdzić uszczelkę. Wymyśliłem sobie otwieranie biznesu także hajs pójdzie na mechanika, a nie nowe cztery kółka. Jak już mam pakować z 2 tysiące w mojego rupcia. To chciałbym, aby pojeździł jeszcze Foto z ciemnego garażu bo deweloper wali w kulki z oświetleniem. Edytowane 10 Listopada 2020 przez logitech21 Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 10 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2020 Foto Łoo panie, ale tam silikonu. To chciałbym, aby pojeździł jeszcze A czemu ma nie jeździć jeszcze. To co wymieniłeś, to zwykłe materiały eksploatacyjne - trzeba przejrzeć i wymienić co jakiś czas - normalne. A silnik, po fotce, to mi się wydaje, że ktoś tam już był, "zrobił" i może właśnie dlatego cieknie? Ja to jakoś alergicznie reaguję jak widzę silikon w silniku ... (ale może się nie znam i tak jest dobrze?) 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Andrew 5857 Napisano 10 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2020 Tak jak mówiłem, uszczelka pod pokrywą zaworów. Łoo panie, ale tam silikonu. To akurat jest jest okej. Ta uszczelka jest niżej i tą nakłada się już ręcznie, wygląda że nie była ruszana. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
logitech21 149 Napisano 10 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2020 Łoo panie, ale tam silikonu. Takie coś jeździ ze mną już 8 lat, a troszkę C4 widziałem z takim wykończeniem. Francuz może lubi silikon czy coś. To co wymieniłeś, to zwykłe materiały eksploatacyjne Te materiały eksplikacyjnie nawet nie przyznam się kiedy wymieniałem bo mnie... Tak jak mówiłem, uszczelka pod pokrywą zaworów. Czyli będzie mniej kosztów i robocizny? Cytuj Link to post Share on other sites
Andrew 5857 Napisano 10 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2020 Zależy, bo jeśli tylko wydmuchało uszczelkę, to będzie szybko i tanio, ale wydaje mi się, że przy takich sprawach może być potrzebne np planowanie głowicy - no, a to już komplikuje całą naprawę. Ale ja się nie znam aż tak na furkach, więc może się mylę. Nie no dobrze mówisz, tylko ta uszczelka jest niżej, znacznie niżej. Na wysokości łączenia z kolektorem wydechowym da się przyuważyć taki podział silnika na pół i to tam ona jest. Wtedy no to lekką ręką z 2k Czyli będzie mniej kosztów i robocizny? Myślę, że 2x uszczelka pokrywy to gdzieś koło 100zł brutto wyjdzie + robocizna 100/150zł i tyle Cytuj Link to post Share on other sites
logitech21 149 Napisano 10 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2020 yślę, że 2x uszczelka pokrywy to gdzieś koło 100zł brutto wyjdzie + robocizna 100/150zł i tyle Uff czyli jeszcze coś będę jeść w tym miesiącu. Dobra, jutro dzwonię do mechanika i niech Cytryna jedzie sobie na regenerację. Jeszcze raz dziękuję Wam za pomoc. Zawsze na Was można liczyć! Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 10 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2020 Skoro tak, to nie zwlekaj, napraw co należy i ciesz się autkiem jeszcze jakiś czas. Dobrze jest też czasem trochę zajrzeć w auto (ja tak robię, mimo, że serwisuję regularnie). To co jakiś czas otworzę machę, wezmę latarkę popatrzę czy nic nie cieknie, nie poci się, czy nic się nie oberwało, czy nic nie wyje itd, potem zobaczę pod spód czy nic nie odpadło itp, hamulce, światła itd - wiesz takie laicke, proste diagnozy. Ale jak coś mnie zaniepokoi to umawiam się na wizytę do fachowca i się sprawdza. To i tak nie uchroni mnie od jakiejś awarii, ale przynajmniej może wykluczyć np, że auto odmówi mi posłuszeństwa na środku drogi ... tak hipotetycznie. No i na pewno wydłuży życie maszyny i moje nerwy 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Andrew 5857 Napisano 10 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2020 To i tak nie uchroni mnie od jakiejś awarii, ale przynajmniej może wykluczyć np, że auto odmówi mi posłuszeństwa na środku drogi ... tak hipotetycznie. No i na pewno wydłuży życie maszyny i moje nerwy Tak naprawdę, najczęstszym powodem że auto stanie to jest elektronika. Wystarczy, że padnie jakiś czujnik odpowiadający w jakiś sposób za układ zapłonowy i leżymy. Czujnik MAP np. taki niby pierdółek, mierzy ciśnienie w kolektorze dolotowym i temperaturę powietrza w nim się znajdującego. Wystarczy, że zacznie dawać jakieś popieprzone odczyty a auto nie będzie chciało się ruszyć z miejsca. Druga rzecz, czujnik położenia wałka rozrządu. Na tej podstawie komputer wie kiedy dać ognia, jak nie będzie wiedział no to go nie da Na uwalonej cewce da się dojechać, będzie trzęsło silnik dostanie po du**e ale do mechanika dojedzie. Bo ogólnie zazwyczaj wypada jeden zapłon, jeszcze nie słyszałem by nagle straciło auto zapłon na wszystkich świecach. Także tu aż takiej katastrofy nie ma. W tych nowych jednostkach benzynowych, to ja tam nie orientuję się za dobrze co się dzieje. Wiem, że ludzie się skarżą z różnych powodów. Co do cyklicznego sprawdzania stanu auta, no to bardzo dobrze robisz. Jak obserwujesz to jesteś w stanie coś wychwycić zanim stanie się to poważne. Auto się zużywa, eksploatowane tak samo jak i te które stoi. Tylko w drugim przypadku no to niszczeje po prostu. Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 10 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2020 Tak naprawdę, najczęstszym powodem że auto stanie to jest elektronika. I dlaczego nie dziwi mnie, że pisze to akurat właściciela auta francuskiego? Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 10 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2020 Ja to jakoś alergicznie reaguję jak widzę silikon w silniku ... (ale może się nie znam i tak jest dobrze?) O panie, to byś chyba zawału dostał. Spora część misiek olejowych w autach montowana jest na sylikon. Nissanowe v6 w większości składane jest na sylikon @logitech21, ja bym zaczął od wymycia tego wycieku i dokładnego zdjagnozowania miejsca wycieku, bo widzę, że tam pokrywa składa się z dwóch elementów i jak się nie mylę to metalowy będzie też trzymać wałki Cytuj Link to post Share on other sites
Andrew 5857 Napisano 10 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2020 pokrywa składa się z dwóch elementów i jak się nie mylę to metalowy będzie też trzymać wałki Nie mylisz się, trzyma wałeczki. Ale szanse, że z tego poleci są zerowe. I dlaczego nie dziwi mnie, że pisze to akurat właściciela auta francuskiego? Mówiłem ogólnie, nie nawiązuję do żadnej sytuacji. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.