Skocz do zawartości

[MULTI] Tomb Raider - seria


Shadow of the Tomb Raider  

3 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy warto zagrać/kupić (opinie graczy)?

    • trzeba zagrać, tytuł zasługujący na miano gry roku
      0
    • solidna pozycja, zapewnia świetną zabawę na długie godziny, posiada minimalne błędy
    • ciekawa pozycja ale sporo jej jeszcze brakuje do ideału
    • można zagrać ale niekoniecznie, pozycja skierowana głównie do fanów gatunku/klimatu
      0
    • zdecydowanie nie, gra nie miała prawa wyjść
      0


Recommended Posts

@Mixtape
Ale z tego co tam napisali nie wynika przypadkiem że to nie jest złamanie denuvo tylko ten "crack" działa na zasadzie udostępniania gry, coś jak janusze z allegro tylko bez steam ? Można doczytać jeśli dobrze rozumiem że mają 10 oryginalnych kopii gry które udostępniają dla innych.

Link to post
Share on other sites

daryzda, też odniosłem takie wrażenie, że wydajność się poprawiła, chociaż nie mierzyłem.

A ja mierzyłem.

Wydajność w lokacjach testowych bez zmian ;)

Wczoraj ukończyłem fabułę i gram dalej eksplorując świat. Wróciłem do Kompleksu Rosyjskiego ale tym razem zamiast dnia jest noc i wydajność na R9 290X oscyluje w granicach 30kl/s ze spadkami do 23kl/s a gram z teksturami Wysokie :roll:

Lara cały czas bieg ze świetlikiem i wymagania tej lokacji poszły mocno w górę.

GTX980   ~50kl/s

R9 290X   ~30kl/s

Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...

Pobieram, ciekawe jak to wypadnie na radku.

 

Na sprzęcie z sygnatury (gpu @1150/1500) h.. d.. i kamieni kupa. W dx12 spadek wydajności i to dość znaczny, póki co mierzyłem tylko wbudowanym benchmarkiem ale w samej rozgrywce też czuć.

W10 x64, stery 16.2.1, 1080p, fxaa, tekstury wysokie, reszta max

 

miejsce                     - avg fps dx11 / dx12

Szczyt góry               - 76,57 / 54,12

Syria                         - 59,06 / 49,72

Geotermiczna dolina - 55,87 / 45,37

Overall score            - 64,11 / 49,73

Edytowane przez MasterBarti
Link to post
Share on other sites

A więc ściągnąłem i zainstalowałem nowe sterowniki, 16.3.

Uruchamiam grę, a tu kolejna aktualizacja, tym razem niecałe 70MB (poprzednia >600MB). Teraz widać, że pod dx12 nie ma już takiej tragedii jak przed chwilą, zdecydowanie brak ostrych przycięć jak poprzednio, więc od nowa test pod dx11 i dx12.

 

W10 x64, stery 16.3, ustawienia 1080p, fxaa, tekstury wysokie, reszta max. GPU 1150/1500

 

miejsce                     - avg fps dx11 / dx12

Szczyt góry               - 76,75 / 66,95

Syria                         - 59,40 / 52,97

Geotermiczna dolina - 55,90 / 50,84

Overall score            - 64,28 / 57,14

 

Co prawda benchmark podaje też min i max fps (w dx12 min jest wyższy a max jest niższy), ale nauczony doświadczeniem z wielu innych gier, zbytnio bym im nie ufał. Teraz widać zdecydowanie mniej przycięć w dx12 niż poprzednio, ale dalej jest słabiej niż pod dx11 :/

 

Żaby było wesoło, nie tylko ja notuję spadek fps pod dx12, na geforceach ludzie też notują spadki :/

https://community.amd.com/thread/197877

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/49zh8a/rise_of_the_tomb_raider_dx12_patch_released/

http://forums.anandtech.com/showthread.php?p=38089781

http://www.hardwareluxx.de/index.php/news/hardware/grafikkarten/38457-rise-of-the-tomb-raider-unter-directx-12-und-mit-vxao-amd-und-nvidia-verlieren-leistung.html

Edytowane przez MasterBarti
Link to post
Share on other sites

DX12 - miało być cud, miód i malinki, wróżbita maciej wróżył nawet 50% więcej fps, a wyszło jak zawsze, a nawet gorzej. Na razie tylko Hitman i Tomb Raider, pewnie z czasem będzie lepiej.

Ale takie małe pytanie: skoro dx12 miał być rewolucyjny, miał przynosić zysk fpsów, a tak nie jest, to czemu w ogóle go wypuścili, skoro wiedzieli jak to działa?

Czy nie jest tak, że liczy się pierwsze wrażenie?

Link to post
Share on other sites

No dobra, zastanawia mnie tylko po co wypuszczać coś co działa lipnie? Osobiście wydaje mi się, że jak ludzie naoglądają się takich testów, to tylko się zrażą do nowej technologii i fala hejtu na MS wzrośnie.

Link to post
Share on other sites

Razem z DjXbeatem mamy dość mocne i podkręcone procki, może na słabych będzie miało sens to api w tej grze. Ja jeszcze zrobię dzisiaj test na poluzowanym cepie i wyłączę jedno jajo, zobaczymy wtedy co to jest warte w tej jednej grze.

Link to post
Share on other sites

Taka ciekawostka ;)

 

 

http://i63.tinypic.com/33m1kj5.jpg

 

Muszę przyznać, że nowy tryb okluzji VXAO daje fajny efekt. Prócz dodatkowej ilości cieni, które znacznie lepiej oddają swoje położenie względem oświetlenia to obraz staje się ostrzejszy ale i zarazem nieco ciemniejszy.

Niestety wszystko ma swoje wady i zalety - po włączeniu VXAO wydajność spada ~20%.

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

Dobra, zrobiłem u siebie jeszcze kolejne testy z obniżonym taktowaniem procesora na 2GHz i ramu na 1600cl9 i jeszcze jeden z tymi samymi taktowaniami ale z użyciem tylko 3 rdzeni procesora.

Pierwsze, co bardzo rzuciło się w oczy, to mikro przycięcia przy wszystkich testach (pod dx12 tak jakby większe) i wyskakiwanie elementów podczas testu w z drzewami, przy 4 rdzeniach tak przez 1/3 testu, natomiast przy 3 rdzeniach przez cały test. Zwróciłem też szczególną uwagę na użycie procesora podczas testu, zostałem niemile zaskoczony.

Myślę, że śmiało można stwierdzić, że 3ci test jest najbardziej obciążający dla procesora.

Teraz wyniki benchmarka:
W10 x64, stery 16.3, ustawienia 1080p, fxaa, tekstury wysokie, reszta max.

GPU 1150/1500, cpu x3 @2GHz, ddr3 @1600cl9
miejsce                     - avg fps dx11 / dx12
Szczyt góry               - 75,76 / 65,35
Syria                         - 53,63 / 49,79
Geotermiczna dolina - 47,95 / 53,60
Overall score            - 59,38 / 56,61

GPU 1150/1500, cpu x4 @2GHz, ddr3 @1600cl9
miejsce                     - avg fps dx11 / dx12
Szczyt góry               - 76,58 / 67,30
Syria                         - 58,76 / 53,34
Geotermiczna dolina - 49,72 / 57,76
Overall score            - 51,83 / 59,82

 

Dla porównania poprzednie wyniki, cpu x4 @4,5GHz, ddr3 @2400 cl11

 

 

miejsce                     - avg fps dx11 / dx12

Szczyt góry               - 76,75 / 66,95

Syria                         - 59,40 / 52,97

Geotermiczna dolina - 55,90 / 50,84

Overall score            - 64,28 / 57,14

 

 

 

Teraz użycie procesora, po zapowiedziach można by się spodziewać wyższego fps przy podobnym użyciu procesora lub niższego użycia procesora.

To by było na tyle, w moim przypadku rzeczywistość okazała się przeciwna tym zapowiedziom. Pod dx11 nie dość, że jest wyższy fps, to jeszcze użycie procesora jest niższe a mikro przycięcia jakby mniejsze. Tak, to nie żart.

 

cpu x4 @2GHz, ddr3 1600cl9

Na wykresach widzimy włączenie gry w dx12, natychmiastowe włączenie benchmarka, wyłączenie gry, przestawienie na dx11, odczekanie chwili by była przerwa na wykresach a następnie znów włączenie gry, benchmarka i wyłączenie gry.

Pierwszy wykres obrazuje ogólne użycie procesora, następne poszczególnych rdzeni.

http://files.tinypic.pl/i/00765/64zn9cjtxz06.jpg

 

Teraz wykresy dla cpu x3 @2GHz, ddr3 1600cl9. Ostatni rdzeń wyłączony z użycia przez ustawienie koligacji i odznaczenie ostatniego rdzenia.

http://files.tinypic.pl/i/00765/xri551spxt64.jpg

 

Trzeba przyznać, że póki co sprawa jest zwalona dość ostro. Przynajmniej w przypadku mojej konfiguracji sprzętowej :/

Edytowane przez MasterBarti
  • Popieram 7
Link to post
Share on other sites

i5 760@4GHz oraz Sapphire R9 290 Tri-X  w GeothermalValley - dx11 : Min FPS: 5.9, Max FPS: 64.7, Average FPS: 47.3.  Dx12 - Min FPS: 32.2, Max FPS: 67.9, Average FPS: 48.1. Fullhd, wszystko max tylko textury wysokie. W geotermicznej dolinie [ dx 11 ]te min. to zacięcia ale i tak w tych miejscach na radeonie paskudna płynność [ spadki do ok.17kl.sek ] natomiast na dx12 bez problemu można grać.

Edytowane przez daryzda
Link to post
Share on other sites

@daryzda

Jeśli grasz w DX12 to wyłącz Filtrowanie Anizitropowe - z AFx16 ustaw na liniowe. W niektórych lokacjach wydajność na 290X idzie o 40% w górę.

W DX11 wyłączenie AF daje do 25%.

 

Edytowane przez DjXbeat
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...