Skocz do zawartości

DjXbeat

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    3040
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1043 Doskonały

1 obserwujący

O DjXbeat

  • Tytuł
    Maniak
  • Urodziny 11.09.1986

Informacje

  • Płeć:
    Nie podaję

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Spadek wydajności zawszę jest bo przez te 10lat zarówno pasta termoprzewodząca jak i termopady straciły swoje właściwości w przewodnictwie ciepła więc karta bez zmiany tych elementów będzie się grzała i zbijała taktowanie. Po wymianie pasty i termopadów jeśli jest to konieczne wydajność jest taka sama jak na karcie nowej że sklepu. Ja przez ostatnie 5 lat kupiłem z kilkadziesiąt sztuk kart po koparkowych dla siebie, znajomych i na sprzedaż. Żadna z tych kart nie padła do dzisiaj tylko tak jak napisałem wcześniej. Przed zakupem sprawdzałem pamięci - bo to podstawa przy kupnie po koparkowyc
  2. Nie wiem czy wiesz ale dla każdej elektroniki najgorsze są: -skoki napięcia -temperatury Te dwa czynniki mają kluczowy wpływ na żywotność sprzętu. W przypadku grania skoki napięcia występują cały czas. W przypadku kopania napięcie jest stałe więc w tej kwestii bezpieczniej wypada kopanievl tymbardziej że górnicy zawszę robią UV tak aby uzyskać najlepszą efektywność energetyczną. W przypadku temperatur sytuacja jest podobna choć z jedną zasadniczą różnicą na niekorzyść górników. Temperatury GPU jak i PCB przy kopaniu są niższe niż podczas grania że względu na UV
  3. Dzięki. U mnie w spoczynku nawet gdy ustawię plan na wysoką wydajność zestaw w idle wciąga ~70W a przy zrównoważonym planie schodzi do ~55W. Oczywiście z grafiką. Bez grafiki pobór spada do ~40W Ty masz podkręcony procesor z wyższym napięciem i dodatkową grafikę więc w sumie to by się zgadzało że notujesz tak wysoki pobór w spoczynku. Można rzec że w spoczynku masz teraz pobór jak ja w pełnym obciążeniu procesora :E. Ja jadę bez grafiki i zestaw pod obciążeniem to wcina z gniazdka 160-170W.
  4. Mógł byś podać całą specyfikację i dlaczego w spoczynku PC żłopie ~150W z gniazdka? Coś jeszcze miałeś podpięte pod watomierz?
  5. Platforma z i9 11900K pewnie wciąga pod 300W ale sam procesor już sporo mniej Trzeba czytać dokładnie testy.
  6. W przypadku MSI nie trzeba ruszać Multicore Enhancemend aby ustawić domyślne limity. Płyty MSI umożliwiają wybór jednego z 3 rodzajów zastosowanego chłodzenia do którego przypisane są konkretne wartości PL1 i PL2: -Water Cooler -AiO Cooler -Box Cooler Płyty MSI z automatu ustawiają Water Cooler gdzie PL1 i PL2 są ustawione na 4096W co oznacza że procesory nie mają limitu. Przestawiając rodzaj chłodzenia na Box Cooler przywracamy ustawienia według specyfikacji Intela gdzie procesory mają swoje prawidłowe limity. Moim zdaniem testy stock powinny być wykonyw
  7. Jarku nie pisz w ten sposób bo zaraz pojawi się gawiedź w ogóle nie zorientowana w temacie Intelowskiego TDP i jeszcze bardziej będą podkręcać temat. Trzeba sobie jasno powiedzieć. Dla każdego modelu procesora Intel z góry są określone dwa stany energetyczne, które zarządzają pracą procesora: -stan PL2 czyli limit krótkotrwałego obciążenia -stan PL1 czyli limit długotrwałego obciążenia Każdy procesor Intela ma z góry określone wartości PL1 i PL2 gdzie dodatkowo PL1 jest to wartość TDP umieszczana w opisie procesorów czy na pudełkach Box. Niemniej Intel w specyfikacji podaj
  8. To że Ty kupiłeś Gaming Plus od MSI, która limit ma zdjęty jak większość płyt MSI nie znaczy że wszyscy producenci mają te limity zdjęte bo jest zupełnie na odwrót. Zdecydowanie ponad 80% płyt głównych ma limity domyślne ustalone przez Intela a tylko nieliczni postanowili zdjąć limity! Po drugie widzisz jak działają limity. To teraz wyobraź sobie, że taki i9 10900K ma 125W PL1 i ten stan praktycznie w ogóle w grach się nie aktywuję no chyba że ktoś ustawia kosmiczne napięcie.
  9. Rozumiesz że to co jest w tych materiałach to jest procedura testowa gdzie masz iść po sznurku aby utrzymać powtarzalność pomiaru. Podczas normalnej rozgrywki nie idziesz jak po sznurku ale zmieniasz kierunek ruchu, podsakujesz, odwracasz się w biegu itd a to ma wpływ na obciążenie procesora. Robiąc porównanie procesorów unika się takiego zachowania ponieważ na drugim przelocie nie jesteś w stanie odwzorować tych samych ruchów idealnie co ma znaczenie dla końcowego wyniku. Podczas normalnej rozgrywki tego nie ma. Robisz do chcesz, biegniesz gdzie chcesz zmieniać ruch w ułamku s
  10. Po pierwsze w materiale który wrzuciłem jest i7 10700KF, który ma PL1 = 125W. Materiał wrzuciłem tylko po to by pokazać że pobór mocy jest zmienny w zależności od obciążenia. Mniejsze obciążenie = mniejszy pobór energii. Obciążenie w grach jest zmienne i to jest niepodważalny fakt! Po drugie żeby się dowiedzieć jakie są skoki poboru trzeba ustawić bardzo niski czas odświeżania OSD. Standardowy 1000ms czy nawet 500ms nie jest stanie wyłapać skoków. Trzeba zjechać do minimum 100ms lub niżej. Wtedy zobaczysz jakie są skoki.
  11. Opisałem jak działa domyślny limit TDP 65W z PL1 i PL2 dla i7 10700. Jak przeczytasz to co napisałem ze zrozumieniem to nie będziesz snuł głupich, bzdurnych teorii. Wszystko jest wyłożone jak na tacy. W grach nawet jak w BIOS-ie ustawisz domyślny limit 65W dla i7 10700 to bardzo ciężko zmusić procesor do wskoczenia na PL1 65W z prostego powodu. Obciążenie jest zmienne i nawet chwilowy spadek poboru sprawi że będzie się cały czas aktywował krótkotrwały stan PL2 gdzie jest 224W. Jeżeli w trakcie gry masz stałe 4.6Ghz na wszystkich wątkach a pobór wynikający z obciążenia wątków przek
  12. Tak a to ciekaw bo na drugiej stronie o tym napisałem Ja odpowiadam na Twoją bzdurę gdzie napisałeś, że obciążenie w grach dla i7 10700 jest zawsze stałe i wynosi 100Watt Nie jest stałe, jest zmienne i zależy od obciążenia!
  13. Wyżej już opisałem na czym polega limit TDP 65W w przypadku i7 10700 i jak jest realizowany przy pomocy dwóch stanów energetycznych: krótkotrwałego PL2 i długotrwałego PL1. To że jesteś noga i nie potrafisz tego sprawdzić to już nie moja wina. Limity jak najbardziej działają.
  14. Wkleję jeszcze raz Intel Core i7-10700K vs AMD Ryzen 7 5800X — Test in 10 Games! [1080p, 1440p, 4K] - YouTube Tutaj masz test gdzie masz niepełne obciążenie GPU co zresztą widać na OSD W zależności od gry obciążenie procesora jest inne tak samo jak ilość pobieranych watt więc nie ośmieszaj się dalej bo już Ci na to zwracają uwagę. W BF5 będziesz miał większe obciążenie cpu niż np w Hitmanie 3 więc w BF5 pobór mocy procesora będzie większy. Tak czy siak to co dzieje się na scenie ma największe znaczenie bo obciążenie procesora się zmienia tak jak napisałem wcześ
  15. Nie ośmieszaj się. Ilość generowanych Watt jest ściśle związana z utylizacją wszystkich wątków a w grach obciążenie jest cały czas zmienne. Raz procesor obciążony jest w 30% by za chwile skoczyć do 50%. Chyba logiczne jest, że przy 30% obciążeniu CPU procesor wciąga mniej watt niż przy 50% ? Wiem, że lubisz posługiwać się kanałem YT "Device Lab" więc go dla Ciebie zacytuje Intel Core i7-10700K vs AMD Ryzen 7 5800X — Test in 10 Games! [1080p, 1440p, 4K] - YouTube Widzisz pobór mocy i7 10700K?? Widzisz jak się zmienia w zależności od obciążenia? Widzisz, że w 14
×
×
  • Dodaj nową pozycję...