Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts



Ale chyba zdajesz sobie sprawę, że my przez 40 lat byliśmy pod wpływem tego sąsiada. Pewien związek, powiedziałbym że duży, pomiędzy tym faktem a upadkiem naszej motoryzacji istnieje.

Hmm. Ja to widzę troszkę inaczej. Kiedy upadła nasza motoryzacja? Kiedy byliśmy pod wpływem sąsiada czy jak już z tego wpływu się uwolniliśmy?
Nie mówię, że zawsze było pięknie, niektóre bardzo udane projekty, nigdy nie weszły do produkcji, wiadomo z jakiego powodu, ale w końcu to polski fiat 125p wygrał Monte Carlo. Stary i Jelcze brały udział w rajdzie Paryż - Dakar.
Co do rosyjskiej motoryzacji to nie wypowiadam się, bo wiem tyle co gdzieś przeczytam. Podobno mają duży problem z produkcją, ale jednak coś swojego produkują. Czytałem gdzieś też, że w Iranie mają zacząć produkować ich auta.
Nie jest to imponujące osiągnięcie, ale jednak.
Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy pamiętacie, ale w zeszłym roku, jakoś w lutym/marcu zamawiałem i4 M50, gdzie wyznaczono termin odbioru auta na czerwiec tego roku.

Obecnie tak:

- Okazało się, że dealer przyjął zamówienie mimo że nie miał na to auto alokacji, w skutek czego zamówienie "wisiało" w próżni od lutego/marca aż do października (!!!)

- W skutek tak długiej zwłoki zmieniła się konfiguracja samochodu o czym nikt nie raczył mnie poinformować, gdyby nie to, że zmiana jest widoczna wizualnie po renderach to pewnie bym się dowiedział dopiero przy odbiorze

- Produkcja auta przesunęła się obecnie na październik, jest szansa że jeszcze się przesunie, co skutkować będzie tym, że pewnie odbiorę auto jakoś miesiąc/dwa przed wyjściem już nowego modelu

 

Po próbie dojścia do jakiegoś kompromisu chociaż w sprawie zmienionej konfiguracji dealer urzekł mnie słowami że im to się pierd**** nie chce i mogę conajwyżej zrezygnować z zamówienia.

 

Chyba to już najwyższy czas rozstać się z BMW

  • Że co, proszę? 1
Link to post
Share on other sites

Teraz to staje się chyba powszechnym podejściem. Dwóch kumpli z roboty miało odbierać Tiguana w marcu. Każdy inna konfiguracja, jeden bardziej sportowy i na pokaz, drugi konfig pod rodzinne zastosowania. W marcu się okazało, że zamówiono dwa takie same... "Nie mamy pana samochodu i co nam pan zrobi?" Musi czekać na nowy...

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Na dzień dzisiejszy najlepiej kupić auto " z placu" i mieć w pompie konfigurator. Czas oczekiwania rok albo półtora to teraz standard, a i tak nie wiadomo co tak naprawdę przyjedzie i czy w ogóle coś przyjedzie :D

 

Poszukać auta zbliżonego do tego czego oczekujemy, które stoi gotowe do odbioru, ewentualnie doposażyć we własnym zakresie i cieszyć się jazdą. Teraz są tak niepewne czasy, że nie wiadomo co będzie za miesiąc, więc nie ma co konfigurować, tylko brać co jest i po sprawie.

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
Na dzień dzisiejszy najlepiej kupić auto " z placu" i mieć w pompie konfigurator. Czas oczekiwania rok albo półtora to teraz standard, a i tak nie wiadomo co tak naprawdę przyjedzie i czy w ogóle coś przyjedzie
 
Poszukać auta zbliżonego do tego czego oczekujemy, które stoi gotowe do odbioru, ewentualnie doposażyć we własnym zakresie i cieszyć się jazdą. Teraz są tak niepewne czasy, że nie wiadomo co będzie za miesiąc, więc nie ma co konfigurować, tylko brać co jest i po sprawie.
Wiesz, to się sprawdza jak szukasz auta a do b, albo nie przywiązujesz do tego specjalnej wagi :)

Ja wydając pół miliona na auto jednak chciałbym żeby nie musieć podejmować bzdurnych kompromisów, bo to auto z zasady ma mnie cieszyć a nie przygnębiać

Wysłane z mojego LE2123 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
Ja wydając pół miliona na auto jednak chciałbym żeby nie musieć podejmować bzdurnych kompromisów, bo to auto z zasady ma mnie cieszyć a nie przygnębiać


Czekaj. Czekasz ponad rok na auto, które ma Cię cieszyć, ale jednak nie cieszy, bo czekasz ponad rok.
Przy dobrych wiatrach poczekasz jeszcze pół roku, przy gorszym obrocie spraw poczekasz jeszcze dłużej.
Ja nie wiem co ma to auto zamówione przez Ciebie, czego nie mają inne dostępne od ręki i4 M50, ale widocznie musi to być warte tego czekania.
Link to post
Share on other sites

Jest mnóstwo takich rzeczy, większość tych aut jest konfigurowana dość biednie

Z prostych przykładów to nie widziałem jeszcze żadnej sztuki dostępnej od ręki że skóra merino Black/blue

Wysłane z mojego LE2123 przy użyciu Tapatalka

A co do samego czasu oczekiwania, niestety obecnie mamy takie realia, liczyłem się z tym że najpóźniej auto będę odbierał właśnie teraz, ale nie sądziłem że zostanę oszukany co do realiów samego zamówienia

Wysłane z mojego LE2123 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

@marik81
Czego tutaj nie rozumiesz?
Konfigurujesz auto pod siebie, bo uwaga! to auto ma być dla Ciebie. Zapewne GreQ ma jakieś inne auto obecnie i nie sprawi mu problemu czekanie, bo takie są realia. Ja rozumiem, że niektórzy to chcieliby mieć po prostu 4 kółka i braliby to co jest, ale są też tacy, którzy mają inne wymagania i nie mają zamiaru szukać i sprawdzać każdego auta na placu, czy może akurat to ma wszystko czego potrzebuję.

W ogóle śmieszy mnie podejście "chciałeś auto z konfiguratora to masz" przecież to jest zwykłe zamówienie samochodu, podpisanie umowy i tyle, a dealer powinien się z niej wywiązać. Takim podejściem dajesz dealerom jeszcze więcej przestrzeni do nadużyć. No ludzie to nie jest jakiś lot w kosmos, żeby zbudować auto z modułowych elementów i po prostu dobrać poprawne... Jak można obarczać winą klienta, bo śmiał wybrać nowe auto, zamiast tego, które już pół roku na placu stoi?

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites



@marik81
Czego tutaj nie rozumiesz?
Konfigurujesz auto pod siebie, bo uwaga! to auto ma być dla Ciebie.


No nie do końca pod siebie. Wybierasz tylko z opcji dostępnych przez producenta.
Nic czego producent nie oferuje, do auta Ci nie założą choćbyś nawet chciał.
Ja rozumiem gdyby jeszcze oferowali fotele wyprofilowane pod budowę anatomiczną kierowcy, wielkość kokpitu dobierali by do wzrostu i zasięgu rąk, profil kierownicy do dłoni wtedy można mówić, że auto jest konfigurowane pode mnie.
Dlatego też pytałem co to za opcje, że trzeba na nie tyle czekać.

Link to post
Share on other sites

Serio to są Twoje argumenty, że nie mogę włożyć do auta np. ekspresu do kawy, bo ja tak chcę? No jakim cudem producent ma Ci włożyć do auta coś czego nie oferuje, nie róbmy k..y z logiki.

Rozumiem Twoje podejście i rozumiem podejście GreQ, ale to nie jest tak, że jedno z nich jest tylko prawidłowe i dobre, bo to zależy od człowieka. Ty tego nie rozumiesz, więc nie mów komuś co ma robić i jaki sposób wybrać.

PS. Na każde nowe auto się czeka, więc to już nawet nie jest kwestii opcji.

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites








No nie do końca pod siebie. Wybierasz tylko z opcji dostępnych przez producenta.
Nic czego producent nie oferuje, do auta Ci nie założą choćbyś nawet chciał.




W markach premium oraz luksusowych to nie do końca tak działa

W BMW masz tzw program bmw individual i tam właśnie możesz prosić producenta o zrealizowanie swoich indywidualnych kaprysów, wiadomym jest że ekspresu do kawy do auta Ci nie włożą, ale jeżeli poprosisz o np. Dodatkowy karbon, zamontowanie świateł z innego modelu, dobranie indywidualnego malowania, czy skóry z kangura to wszystko będzie można odpowiednio wycenić

Wysłane z mojego LE2123 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites



.Ty tego nie rozumiesz, więc nie mów komuś co ma robić i jaki sposób wybrać.


Teraz to Ty robisz k...ę z logiki.
Gdzie ja niby mówię komuś co ma robić i jak wybierać?
Zapytałem z ciekawości co to za opcje sobie wybrał, że tyle musi czekać a Ty wyskakujesz i zaczynasz szczekać nie na temat.
Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, GreQonE napisał:

Chyba to już najwyższy czas rozstać się z BMW

Wszędzie raczej to samo . Kolega kupił merca demo . Miał go dostać w ciągu dwóch miesięcy . Dostał po około 8-10 miesiącach po wielu próbach nakłonienia go do rezygnacji . Kupił w dobrej cenie i nagle mocno podrożały i to chyba było powodem .

 

Ja sobie kupiłem sprzęt do rozbijania się na kempingach . W środę zamontowany hak . Dziś pierwszy wypad .  Z tyłu za autem informatorzy , którzy przekazali mi za drobną opłatą że po za obszarem zabudowanym mogę jechać 70 kmh tylko . 

 

IMG_20230513_172040.jpg

Kurka nic nie widać przez przyczepę kto dokładnie jedzie za tobą 

  • Lubię to 2
  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...
W dniu 12.05.2023 o 21:20, GreQonE napisał:

Nie wiem czy pamiętacie, ale w zeszłym roku, jakoś w lutym/marcu zamawiałem i4 M50

 

Nie zakładaliśmy się czasem, twierdziłem, że auta nie dostaniesz w terminie?

PS To nie wina BMW a Dealera, okłamał Cię na wstępie, nie miał kwoty produkcyjnej - jak się biegnie za rabatem a nie za jakością czasem tak się kończy. 

W dniu 13.05.2023 o 00:26, marik81 napisał:

od ręki i4 M50

Poniżej nowe i4 M50 w PL (ten pierwszy to jakiś komis), faktycznie, jest w czym wybierać.

image.thumb.png.a27763fd65bf133104b834cef30fd673.png

 

 

W dniu 13.05.2023 o 17:23, jakub1t napisał:

około 8-10 miesiącach po wielu próbach nakłonienia go do rezygnacji . Kupił w dobrej cenie i nagle mocno podrożały i to chyba było powodem .

BMW nakazało wydłużyć programy DEMO do 12m ze względu na braki w produkcji. 

 

W dniu 13.05.2023 o 16:14, GreQonE napisał:

W markach premium oraz luksusowych to nie do końca tak działa

 

Już nie długo, 3-4 lata i się skończy konfigurowanie.

W dniu 13.05.2023 o 12:53, FeX napisał:

a dealer powinien się z niej wywiązać.

Wypada czytać zamówienia, bo składamy zamówienie - tam nie ma żadnej umowy, transakcji.

Są sytuacje w których nie da się spełnić oczekiwań z zamówienia - to Dealer dał assa z komunikacją.

 

PS to działa w dwie strony, Klienci też potrafią zapadać się pod ziemię.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, dodo napisał:

Nie zakładaliśmy się czasem, twierdziłem, że auta nie dostaniesz w terminie?

PS To nie wina BMW a Dealera, okłamał Cię na wstępie, nie miał kwoty produkcyjnej - jak się biegnie za rabatem a nie za jakością czasem tak się kończy. 

 

Nie wiem czy finalnie zawarliśmy zakład xD

 

No tak, wina dealera, niemniej polemizowałbym że dealer jest niejako "przedłużeniem" marki, stąd jego akcje bezpośrednio reflektują na wizerunek marki w moich oczach, jako klienta

 

Godzinę temu, dodo napisał:

Już nie długo, 3-4 lata i się skończy konfigurowanie.

JUż to widać, powoli ucina się opcje, tak żeby przyzwyczaić klienta do opcji albo bieda, albo wypas, nic po środku

 

Godzinę temu, dodo napisał:

bo składamy zamówienie - tam nie ma żadnej umowy, transakcji.

Tu się nie zgodzę, nie wiem jak wygląda to gdzieś indziej, ja natomiast podpisałem umowę kupna/sprzedaży do której załącznikiem jest dane zamówienie/konfiguracja samochodu, chyba że to mowa o czymś innym, już trochę pogubiłem wątek, bo rozmowa jakoś daleko była o tym :)

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, GreQonE napisał:

No tak, wina dealera, niemniej polemizowałbym że dealer jest niejako "przedłużeniem" marki,

 

Jasne, możesz mieć taką percepcję ale tak nie jest. 

To jak dostać zimne frytki w maku i mówić, że mak to gó**o jaka brand - nie to pracownik franczyzy dał du*y.

Mówiłem Ci, że to co piszesz nie jest realne od początku.

Miałem podobnie jak Ty w VW, zamówiłem zapłaciłem i doradca nie zadzwonił ani razu przez 8 miesięcy (auto miało być po 6) i to nie wina VW a doradcy.

 

10 minut temu, GreQonE napisał:

JUż to widać, powoli ucina się opcje, tak żeby przyzwyczaić klienta do opcji albo bieda, albo wypas, nic po środku

 

To faktycznie wynika z braków (przykładem jest mini i ich dostawca wiązek do wszystkich konfiguracji - Ukraina)

Opcje będą ale pakietami, nie będzie negocjacji, kto da większy rabat (pojęcie przestanie istnieć). Ba! Nie będzie doradców sprzedaży. 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, dodo napisał:

kto da większy rabat (pojęcie przestanie istnieć)

 

Aż tak chyba bym się nie zapędzał, takie rynki jak np. GB, Niemcy bez rabatu stracą sprzedaż kompletnie, nie bez powodu UK ma jedne z największych platform negocjacyjnych "od ręki" na świecie (według tego co widziałem, mogę się mylić)

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, GreQonE napisał:

Aż tak chyba bym się nie zapędzał, takie rynki jak np. GB, Niemcy bez rabatu stracą sprzedaż kompletnie, nie bez powodu UK ma jedne z największych platform negocjacyjnych "od ręki" na świecie (według tego co widziałem, mogę się mylić)

 

No właśnie, ja wiem jakie są rabaty na auta per kraj i nie bez powodu w PL nie było nic a w DE można było auto normalnie kupić. 

Model sprzedaży BMW się zmienia, to fakt, który wchodzi w życie.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...