Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

7 minut temu, GreQonE napisał:

Silnik nie sprawia Ci problemów? Te motory miały średnie opinie

Powiem Ci tak - jak kto dba tak ma.

Mają swoje problemy (głownie wtryski, które już są po trzech poprawkach), ale wystarczy być ich świadomym i serwisować te elementy na bieżąco.

Olej lubi jak to BMW :D

 

Krótko mówiąc - rakieta bez turbolaga, bo ma małe turbiny ze stałą geometrią. Również duży potencjał na 600 koni na seryjnym dole silnika.

 

  • Lubię to 2
Link to post
Share on other sites

Przypomniałem sobie, jak 10 lat temu, parę miesięcy po zdaniu prawka, też wylądowałem w rowie, był stres, i ogólnie wszystkiego mi się odechciało.  Nie chodziło o to że jechałem za szybko, tylko za późno skręciłem.. Był snieg, nie widziałem  drogi, od pasażerów otrzymywałem sprzeczne informacje o kierunku jazdy.
Jak sobie pomyśłę, że miałbym za to zapłacić 3k i 10 punktów karnych :D na 2 lata.. nie ogarniam tego i nie znajduję słów.
Moja przygoda skończyła się na tym, że ktoś stanął i pomógł mi wyciągnąć auto, i tyle. I wydaje mi się że to powinna być normalność. Kierowca  który wjedzie do rowu wie że popełnił błąd.

Screen Shot 02-21-23 at 10.34 AM.JPG

  • Smutne 2
Link to post
Share on other sites
W dniu 17.02.2023 o 15:13, Soullavie napisał:

To może i ja się pochwalę czym jeżdże, bo posiadam fajne nagranie mojego auta :D

O widzę kupiłeś tą co u Petrolheada występowała ? czy się mylę  ?

 

W dniu 20.02.2023 o 10:38, Soullavie napisał:

Olej lubi jak to BMW :D

oj tam , mam diesla nic nie bierze . Niestety benzyniaki mocno odpychają . 

 

W dniu 20.02.2023 o 10:38, Soullavie napisał:

bo ma małe turbiny ze stałą geometrią

A to raczej na minus jeśli chodzi o laga , czy czegoś nie wiem . 

 

Fajne autko , chciało by się mieć takie coś . Ale na paliwko bym nie wyrobił .

Link to post
Share on other sites

Lepiej, mała turbina> małe wirniki> mniejsza bezwładność> mniej energii potrzeba do rozkręcenia> wcześniej zaczyna dmuchać.

 

Aktualnie mój saab ma małe turbo i generuje 230KM/370Nm, turbo zaczyna dmuchac już od ok 1700-1800rpm, były też wersje z dużym turbo i tam zaczyna dmuchać prawie 1k rpm wyżej bo mniej więćej 2600rpm przy generowaniu tej samej mocy 

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, jakub1t napisał:

O widzę kupiłeś tą co u Petrolheada występowała ? czy się mylę  ?

Inna ;) 

 

11 godzin temu, jakub1t napisał:

Niestety benzyniaki mocno odpychają

ale dźwięk jak przyciąga... :D 

11 godzin temu, jakub1t napisał:

Ale na paliwko bym nie wyrobił

co do turbiny to tak jak niżej napisali, a jeżeli chodzi o paliwo to dlatego mam białą strzałę Peugeota 206 1.4 HDi :D 

 

10 godzin temu, AudiAWX napisał:

Tylko że tam gdzie twój się kończy tam z dużą turbiną zaczyna.

Dlatego są dwie, a nie jedna! kompresor ciągnie od dołu, ale małe turbiny wcale mu nie ustępują, a skrzynia biegów wrzuca od razu wyższe partie obrotów, więc po co mi kompresor? :D

  • Lubię to 1
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

G30, sprzed liftu. 530i, tradycyjna benzynka z 252km. Wachałem się dość długo nad 530e, ale cenowo spore różnice, dodatkowo nie mam zaufania do plug-in'ów :D 

Udało się dorwać w całkiem fajnej cenie, bo ~150k z przebiegiem 80k, a samochód ma pełen M Pakiet, xDrive i fajny konfig + jest z Polskiego salonu. Takie kombo jest dość rzadkie - albo nie ma Mki, albo xDrive, na którym zależało mi najbardziej. Jaram się mocno :D 

  • Lubię to 2
Link to post
Share on other sites
W dniu 26.02.2023 o 00:13, GreQonE napisał:

 

Pamiętaj, że ten silnik ma kilka bolączek którymi na bieżąco trzeba się zajmować!

 

 

 

Powiesz coś więcej? W internecie znalazłem bardzo małe rzeczy, jak np. problemy ze znikającym płynem chłodniczym, ale nic bardzo kosztogennego.. chyba. Znasz jakieś szczegóły?

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, ADXM_ napisał:

Powiesz coś więcej?

Trzeba dbać o częste zmiany oleju, sprawdzać panewki co ok. 75k jeżeli pamięć nie myli

Padające pompy wody (co ok. 75-100k)

Rozrząd należy sprawdzać dość często, pierwsza zmiana powinna być pomiędzy 60 a 120k, zależy od egzemplarza - dużo prowadnic i napinaczy plastikowych

Wtryski drogie (chyba 1500 pln/szt), niemniej raczej na długo starczają (ok. 120-150k)

 

Bardzo trzeba pilnować pompy wody, od czerwonej kontroli przegrzania do pokrzywienia bloku mogą minąć sekundy

 

 

Myślę, że warto jeżeli przebieg jest niewielki to pobawić się termostatem i obniżyć temp pracy motoru do 90c - wtedy uszczelki dłużej wytrzymają, ale to już trzeba skonsultować

  • Smutne 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...