dodo 20732 Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 Nie przeszkadza Ci zawieszenie, które żyje własnym życiem Ty tak na serio? Ja kolejny dzień szukania. Znalazłem Aygo w lokalnym komisie, 2008 klima z przebiegiem 38tys, zadzwoniłem do Toyota do Niemiec, dowiedziałem więcej szczegółów. Oddzwaniam i mowie ze jestem zainteresowany, jeśli podczas jazdy próbnej nie będzie niespodzianek i książka kompletna jak Pan zapewniał - biorę. "aaa bo jest mały problem, mój pracownik zgubił wczoraj książkę" Ja odparłem aby go zwolnił, zdając sobie sprawę, ze wspomnianej książki nigdy nie było.. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 Na prostej i zakrętach. Hoho, rajdowcu.. Może tamten się nawet z Tobą nie ścigał? Tak, jestem złośliwy, ale jak mnie denerwuje takie podejście.. Szczególnie, że Mondeo MK1 i MK2 znam świetnie i żeby to się jakoś świetnie prowadziło to sobie nie przypominam. Mój tam idealnie drogi się klei czego nie można powiedzieć o MK IV jadącym za mną. Idealnie to się klei np. Impreza, nawet 'cywilna', N/A. Gwarantuje Ci, że 2 winkle i Mondeo zrobiłoby piruet. ale to nie jest samochód na tor, tylko Mondeo. O to, to! Dokładnie tak. 5 Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3215 Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 (edytowane) Ty tak na serio? Tak, w 100%. Wiadomo, to moje odczucie, ale jechałem dwoma egzemplarzami (jako kierowca żeby nie było...) i jechało mi się nimi tragicznie, miałem wrażenie, że zawieszenie wybiera dziury w jakiś dziwnie losowy sposób wprawiając całe auto w niepokojące huśtanie na boki. Podobne wrażenie miałem co do samego charakteru zawieszenia, było po prostu nijakie, ani miękkie ani twarde, co zazwyczaj w autach klasy średniej jest dość jasno sprecyzowane. Także mogę zrozumieć to o czym pisze Lukson, bo nie sądzę żeby ten Mondziak dobrze jeździł w zakrętach. Nie muszę chyba mówić o różnicy w jeździe Citroenem C5 III (którego dwoma egzemplarzami jechałem później), czy AR 159, którą poruszałem się dosyć często. Także przy całej mojej sympatii do ogólnego wyglądu tego Mondeo jestem mocno rozczarowany jego właściwościami jezdnymi. Znalazłem Aygo w lokalnym komisie, Ja bym komisy odpuścił, chyba, że cena auta jest wyraźnie (chociaż... niech jest w ogóle wyższa) wyższa niż ta na zachodnich portalach ogłoszeniowych (przecież komisy charytatywnie nie działają). Edytowane 12 Kwietnia 2015 przez Johny3 Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 Johny, Ty masz chyba 2.4 JTD u siebie, nie? Jak Ci się to sprawuje? Masz porównanie z 1.9 JTD? Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3215 Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 (edytowane) Tak, 2.4 20V. Mam porównanie do 1.9, ale w 159 wersja 120 koni (jechałem tylko kilka razy jako pasażer 1.9 16V, całkiem przyjemne auto, dużej różnicy w odczuciach nie ma, bo 1.9 jest lżejsze, ale zazwyczaj droższe i ma 4. cylindrowego klekota). Różnica w koniach (55) i masie samego auta. Póki co sprawuje się dobrze, nie mam problemów z silnikiem, w zasadzie to ze spraw siedzących pod maską wymieniłem tylko rozrząd, reszta hula. W stosunku do 1.9 8V w 159 to 2.4 ma na pewno lepszą kulturę pracy (jednak to R5, a nie R4), osiągi też wyraźnie lepsze (przyspieszenie, Vmax czy elastyczność), na minus większe spalanie niż w 156 1.9 (159 pali chyba nawet i więcej - wg kompa, bo nie analizowałem nigdy rachunków za paliwo) i ceny części, niestety jest ich wyraźnie mniej i są droższe, np. dwumas produkuje tylko LUK (cała gama silników ma zamiennik Valeo za jakieś 1500 zł), który kosztuje w regularniej sprzedaży ponad 3k zł. Ale w Polsce nie trudno znaleźć rozbite auta na części, także źle nie ma. Edytowane 12 Kwietnia 2015 przez Johny3 Cytuj Link to post Share on other sites
Karol1701 2379 Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 Nie muszę chyba mówić o różnicy w jeździe Citroenem C5 III (którego dwoma egzemplarzami jechałem później), czy AR 159, którą poruszałem się dosyć często. Także przy całej mojej sympatii do ogólnego wyglądu tego Mondeo jestem mocno rozczarowany jego właściwościami jezdnymi. Wiem, że porównanie dwóch różnych modeli jest głupotą, ale miałem okazję się przejechać kilka razy Alfą 166... i to jest dopiero pływak. Podejrzewam, że 159 to już inna bajka, także taki off top Co do właściwości jezdnych Mondziaków to raczej Twoja opinia znacznie się różni od tych, które do tej pory słyszałem. Sam jestem zdania, że jest bardzo dobrze. @Lukson Pisałeś o tym, że jak ktoś dba to jest ok. Równie dobrze ktoś mógł nie zadbać o swojego Mk4 - stąd jego problemy. Twoje Mk2 co ma pod maską? Cytuj Link to post Share on other sites
dodo 20732 Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 że cena auta jest wyraźnie (chociaż... niech jest w ogóle wyższa) wyższa niż ta na zachodnich portalach ogłoszeniowych To nie była mega-super okazja. Zonie wpadło w oko, tyle. Citroenem C5 III Ja natomiast, nie mam wiele dobrego do powiedzenia o tym aucie (konkretnie mam na myśli właśnie zawieszenie) Ogólnie, co kto lubi. Masz swoje zdanie, okej. Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 A więc był gorszym kierowcą i/lub miał mniej mocy. Ale wciąż nie powiedziałbym, że jeden jest lepszy od drugiego, bo jest szybszy z innym kierowcą w środku. No i to Mondeo a nie GTR Hoho, rajdowcu.. Może tamten się nawet z Tobą nie ścigał? Ścigał, nie ścigał. Chciał wyprzedzić a że jechał z taką samą prędkością, tak samo pokonywał zakręty jak ja i wylatywał na pobocza to raczej nie umiejętności bo fajerką każdy potrafi kręcić a raczej samochód. Szczególnie, że Mondeo MK1 i MK2 znam świetnie i żeby to się jakoś świetnie prowadziło to sobie nie przypominam. Idealnie to się klei np. Impreza, nawet 'cywilna', N/A. Gwarantuje Ci, że 2 winkle i Mondeo zrobiłoby piruet. Zwykłe MK1 i MK2 pewnie tak, ale nie mój. Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3215 Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Alfą 166 Hmm, wydaje mi się, że to mógł być akurat problem z jakąś awarią zawieszenia, bo 166 dobrze się trzymają drogi, ale faktycznie zawieszenie przy tej masie jest strasznie kruche. A 159 i 156, to masz rację, inna bajka, ale niektórym też nie pasuje twardsze zawieszenie w połączeniu z naszymi drogami (sam czasami mam dość, szczególnie, że poprzedni właściciel wrzucił na przód jakieś "sportowe" twarde amortyzatory) Sam jestem zdania, że jest bardzo dobrze. No to skoro Ci pasuje - powodzenia w zakupie i użytkowaniu, w końcu to Ty będziesz nim jeździł, a nie opinie ludzi w necie Ja natomiast, nie mam wiele dobrego do powiedzenia o tym aucie (konkretnie mam na myśli właśnie zawieszenie) Mi się spodobało to jak radzi sobie na polskich dziurach, nie jest to auto do wyczynowej jazdy, ale gdybym potrzebował eleganckiego auta do przemieszczania się, bez żadnych emocji to chętnie bym takowe zakupił. Słyszałem też, że biedniejsze wersje bez hydroaktywnego zawieszenia faktycznie prowadzą się słabo i rzuca je na boki na normalnej drodze. Ja miałem okazję jechać jakąś bogatszą wersją ze wszystkimi wynalazkami Citroena, a że jechałem tego samego dnia Mondeo i C5 to tak mi się rzuciła w oczy różnica w jeździe. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Chętnie przejechałbym się tym Twoim Mondziakiem Lukson. Miałbym porównanie do WRXa. Możliwe, że nie potrzebnie się napalam na Subaru jak taki sam fun może zapewnić mi Mondeo. 6 Cytuj Link to post Share on other sites
Popularne posty Biafra 16739 Napisano 13 Kwietnia 2015 Popularne posty Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Mój przyjaciel miał mondeo mk2. Przez całe studia rozbijaliśmy się taką czerwoną strzałą. Wersja 7-drzwiowa (bo można też było wsiadać przez podłogę i progami). 12 Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Mój tam jak WRX się nie prowadzi ale nie jest miękki jak pyta po ostrym waleniu. Niestety jest to wina sprężyn z V-ki, które będę musiał zmienić na MTSy (-50,-30) bo za wysoko stoi. Poza tym mój jest 6 drzwiowy bo większość dziur została już załatana. Cytuj Link to post Share on other sites
Popularne posty lućka 467 Napisano 13 Kwietnia 2015 Popularne posty Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Takie tam "nasze" maleństwo na niedziele i święta Jakimś 2. osobom obiecałam że wstawię http://oi59.tinypic.com/rhubz4.jpg http://oi62.tinypic.com/2hx8unl.jpg http://oi59.tinypic.com/2ymue6q.jpg http://oi59.tinypic.com/mw8if9.jpg 14 Cytuj Link to post Share on other sites
Popularne posty hajper 743 Napisano 13 Kwietnia 2015 Popularne posty Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Widzę fana BMW Też dam swoje: http://s1.postimg.org/n22ua8vm7/image.jpg http://s1.postimg.org/62tvuzken/image.jpg http://s1.postimg.org/4wlaig6q7/image.jpg 16 Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Widzę fana BMW Jest ich tutaj wielu, zacna 7 2 Cytuj Link to post Share on other sites
lućka 467 Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 (edytowane) O boziu co piękności hajper robisz coś konkretnego z nią? E:// jeszcze te felgi Edytowane 13 Kwietnia 2015 przez lućka 1 Cytuj Link to post Share on other sites
hajper 743 Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 (edytowane) Coś konkretnego? Póki co czekam na założenie felg co są na zdjęciu, bo na zimę ściągnąłem I chyba tyle, z zewnątrz jedynie gwint by mógł wpaść bo reszta zrobiona (shadow/progi polift/blenda us/lampy clear/ciemne kierunki/szorowanie lamp). Ale raczej obniżać nie będę (przód jest -25mm). Edytowane 13 Kwietnia 2015 przez hajper Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3628 Napisano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Umyje jagode to wrzuce jakies foto z odnowionymi felgami Cytuj Link to post Share on other sites
lućka 467 Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Coś konkretnego? Póki co czekam na założenie felg co są na zdjęciu, bo na zimę ściągnąłem I chyba tyle, z zewnątrz jedynie gwint by mógł wpaść bo reszta zrobiona (shadow/progi polift/blenda us/lampy clear/ciemne kierunki/szorowanie lamp). Ale raczej obniżać nie będę (przód jest -25mm). masz może na jakimś forum uwzględnioną swoją działalność przy autku? (ciekawość) Umyje jagode to wrzuce jakies foto z odnowionymi felgami chętnie poczekam Cytuj Link to post Share on other sites
hajper 743 Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Chyba na Pclabie jest najdokładniejszy opis prac (i na 7er trochę było). Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3215 Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Piękna ta Beta Jeszcze ten kolor... Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 podpisuje sie pod slowami poprzednikow, przepiekna siodemeczka, moje marzenie. jak koszty utrzymania 4 litrowego smoka? Cytuj Link to post Share on other sites
B o r o 389 Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 (edytowane) Siodemka piękna, ale ten vert (con-vert-ible) to juz przepiękny, widzę kilka gratów które sam chcę do swojej kup(et)y wrzucić A tutaj moja, wraz ze starszą i młodszą siostrzyczką, na ostatnim Cars and Coffee : http://oi57.tinypic.com/1zxl9hj.jpg Edytowane 13 Kwietnia 2015 przez B o r o 2 Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14007 Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 Lućka gdzie takie ładne kebaby sprzedają? Cytuj Link to post Share on other sites
spider_1987 5488 Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 U turasa Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.