Skocz do zawartości

Temat o kartach graficznych AMD Big Navi / Navi 2 / RDNA2


Recommended Posts

Ja z oceną kart i wydajności jakie prezentują wstrzymam się do pierwszych testów bo same słupki niczego nie mówią a AMD znane jest ze swoich "barwnych prezentacji". 

Najbardziej ciekawi mnie szyna 256bit + 128MB cache. Czy takie rozwiązanie nie będzie powodowało spadków wydajności na względem szerokiej szyny w Ampere. 

 

Taki mały przeciek ode mnie... R5 5600X w grach radzi sobie lepiej od i5 10600k ;) 

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

Najbardziej ciekawi mnie szyna 256bit + 128MB cache. Czy takie rozwiązanie nie będzie powodowało spadków wydajności na względem szerokiej szyny w Ampere.

A to 2080 miał jakieś spadki względem Rvii? Czy może 1080 miał spadki względem V64? Bo tam też różnica szerokość magistrali była spora.

Link to post
Share on other sites

A to 2080 miał jakieś spadki względem Rvii? Czy może 1080 miał spadki względem V64? Bo tam też różnica szerokość magistrali była spora.

Po pierwsze Nv ma kilkukrotnie wydajniejszą kompresję danych względem AMD. Po drugie w wyższych rozdzielczościach a do tych kierowane są te karty wymagania względem przepustowości wzrastają bardzo mocno. 

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

 

 

Po pierwsze Nv ma kilkukrotnie wydajniejszą kompresję danych względem AMD

Czyli jak tekstury zajmują na nvidii 8GB vram to na amd będą zajmować 16GB? (kilkukrotnie więcej?) :D No chyba nie.

 

 

Po drugie w wyższych rozdzielczościach a do tych kierowane są te karty wymagania względem przepustowości wzrastają bardzo mocno.

No właśnie, tylko jak najbardziej potrzebne rzeczy umieści się w szybkim keszu to zapotrzebowanie na przepustowość nie powinno być już tak duże. 128MB wbrew pozorom to całkiem sporo miejsca. Dla porównania rtx 3090 - 6MB cache, 3080 - 5MB, 3070 - 4MB.

To może być właśnie game changer, o różnicy w przyszłości 16GB vs 10/8GB do gier 4k nawet nie wspominam.

 

 

R5 5600X w grach radzi sobie lepiej od i5 10600k

My to wiemy kocie ;)

Link to post
Share on other sites

Popieram ten ruch @ernorator

Według mnie jeden ficzer w jakiejś grze nie może decydować o tym, czy warto kupić kartę, czy nie :D

 

Trzeba tylko pamiętać o tym że czasami ficzer staje się standardem. Poza teksturami oświetlenie daje największy efekt "wow" optycznie. No chyba że mają robić RayTracing jak w Wolfensteinie Youngblood... to ja wtedy dziękuje za takie fake lustra zrobione na siłę. 

 

Dobrze było to zrobione w Metro oraz Control. Imo w Battlefieldzie też to spartolili tak jak w Wolfie. 

 

Coś mi mignęło wczoraj jak to oglądałem w robocie (musiałem z przerwami) że niby RT AMD ma być kompatybilny ze wszystkimi obecnymi grami wspierającymi RT zielonych, to prawda czy mi się coś usłyszało i zmutowało?

Link to post
Share on other sites

Nie ma RT zielonych czy RT czerwonych - jest jeden standard DXR! 

Od wczoraj wiemy, że AMD wspiera ten standard taj jak nV wspiera go już od prawie 2 lat. To czy będzie można uruchomić RT w grach które obecnie są już dostępne zależeć będzie tylko AMD i od tego czy doda dla tych gier wsparcie. 

Obawiam się, że nie doda bo RT w RDNA2 według wstępnych przecieków działa znacznie gorzej niż w Ampere

Link to post
Share on other sites

Obawiam się, że nie doda bo RT w RDNA2 według wstępnych przecieków działa znacznie gorzej niż w Ampere

 

Tylko że te przecieki bazują na wczesnych próbkach inżynieryjnych i kilkumiesięcznych sterownikach. Ogółem poziom Turinga - ważne że nie gorzej.

To ogółem git jak wsio będzie śmigać. Nie mogę się doczekać recenzji 6800XT.

 

Ciekawe jak RDNA2 wypadnie w akceleracji video. Bo turing na tym polu jest wybitny - ampere pewnie jeszcze bardziej. 

Link to post
Share on other sites

@Revenant

Jak myślisz czemu na wczorajszej prezentacji nawet słowa nie wspomnieli o RT ? ;)

Odpowiedź już znacz - RT działa znacznie gorzej niż w Ampere. 

 

To że będzie działać pewnie gorzej to było do przewidzenia. To jest 1 generacja RT w przypadku AMD. 

Żeby RT odpowiednio śmigało są też potrzebne sterowniki - które będą dopiero za kilka tygodni. 

 

Btw. EK wrzuciło to na fejsa:

 

122890023_3430577210329619_2247172060152

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Jedyne czego mi osobiscie brakuje w Radkach to czegos na wzor Shadowplay,

Przecież na Radkach masz ReLive ;)

 

Mi jedynie brakuje Radeon Chill - fajna sprawa ustawiać limit wydajności od do w których karta pracuje i przy okazji zrzuca taktowanie. 

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

ReLive jest od dawna. Na RX 580 Nitro+ z niego korzystałem. Działa tak jak Shadowplay (włącznie z wydajnością). Przy czym ma imo wygodniejszy panel sterowania. Osobiście irytuje mnie GeForce Experience i jego panel... jest toporny i zbytnio "estetyczny" przez co niepraktyczny. 

 

Radeon Chill przypadkiem nie działał jak zwykły limiter FPS? Bo nie pamiętam już... a bawiłem się coś z tym w Path of Exile. 

Link to post
Share on other sites

Radeon Chill przypadkiem nie działał jak zwykły limiter FPS? Bo nie pamiętam już... a bawiłem się coś z tym w Path of Exile. 

Nie. Zwykły limiter fps ogranicza Ci tylko maksymalną wartość fps do której karta jest w stanie dobić. W Radeon Chill ustawiasz sobie 2 zakresy: dolny fps i górny fps np 50kl/s i 90kl/s. W momencie gdy nie ruszasz myszką czyli nic szczególnego nie dzieje się na ekranie karta trzyma dolną wartość 50kl/s czyli karta zmniejsza sobie również taktowanie i napięcie. Jak zaczniesz ruszać myszką to karta podnosi wydajność ale nie dobija od razu do maksymalnej wartości tylko trzyma się pośrednio w tym ustalonym limicie czyli ~75kl/s. Maksymalny limit 90kl/s wbija tylko wtedy gdy szybko ruszasz myszką czyli coś się dzieje na ekranie ;)

 

Wracając do RT w RDNA2 - na konkurencyjnym portalu użytkownik Sideband bardzo trafnie podsumował działanie RT w RDNA2. 

 

 

 

Sprawa jest prosta w grach ze znaczkiem AMD developer będzie wrzucał tyle ile potrafi ogarnąć sprzęt od AMD. Ampere może pozwolić na znacznie więcej nie tylko ze względu sporo wyższą wydajność w RT, ale i też dzięki DLSS.

Podobna sytuacja jaka była z teselacją

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

No jakaś tam różnica była w wydajności np między 5500xt 4gb/8gb https://www.google.com/amp/s/www.techspot.com/amp/review/1961-radeon-rx-5500-4gb-vs-8gb/

 

Tak samo w dużych rozdzielczościach 4k/1440p ultrawide może być kiedyś różnica między 8/16gb w dodatku są często paczki/dodatki/mody z teksturami high res

Link to post
Share on other sites

No jakaś tam różnica była w wydajności np między 5500xt 4gb/8gb https://www.google.com/amp/s/www.techspot.com/amp/review/1961-radeon-rx-5500-4gb-vs-8gb/

 

Tak samo w dużych rozdzielczościach 4k/1440p ultrawide może być kiedyś różnica między 8/16gb w dodatku są często paczki/dodatki/mody z teksturami high res

 

Jako maniak tekstur grający w 4K od razu mów

 

Mnie ciekawi jak te wincej GB VRam w RX-ach będzie mieć realny wpływ na wydajność w najbliższym czasie.

 

Nie będzie mieć wpływu. Podejrzewam że taka konfiguracja pamięci po prostu pozwoliła im przyoszczędzić na szynie 256bit. 

ię że 8GB wystarcza do takich zabaw. :) Chyba że ktoś na siłę chcę alokacją zapchać vram - ale większość "ładunku" nie będzie w ogóle wykorzystana.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...