FeX 6361 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 Popieram ten ruch @ernorator Według mnie jeden ficzer w jakiejś grze nie może decydować o tym, czy warto kupić kartę, czy nie Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 (edytowane) Ja z oceną kart i wydajności jakie prezentują wstrzymam się do pierwszych testów bo same słupki niczego nie mówią a AMD znane jest ze swoich "barwnych prezentacji". Najbardziej ciekawi mnie szyna 256bit + 128MB cache. Czy takie rozwiązanie nie będzie powodowało spadków wydajności na względem szerokiej szyny w Ampere. Taki mały przeciek ode mnie... R5 5600X w grach radzi sobie lepiej od i5 10600k Edytowane 29 Października 2020 przez DjXbeat Cytuj Link to post Share on other sites
Rebelmind 3738 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 Najbardziej ciekawi mnie szyna 256bit + 128MB cache. Czy takie rozwiązanie nie będzie powodowało spadków wydajności na względem szerokiej szyny w Ampere. A to 2080 miał jakieś spadki względem Rvii? Czy może 1080 miał spadki względem V64? Bo tam też różnica szerokość magistrali była spora. Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 (edytowane) A to 2080 miał jakieś spadki względem Rvii? Czy może 1080 miał spadki względem V64? Bo tam też różnica szerokość magistrali była spora. Po pierwsze Nv ma kilkukrotnie wydajniejszą kompresję danych względem AMD. Po drugie w wyższych rozdzielczościach a do tych kierowane są te karty wymagania względem przepustowości wzrastają bardzo mocno. Edytowane 29 Października 2020 przez DjXbeat Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3659 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 Po pierwsze Nv ma kilkukrotnie wydajniejszą kompresję danych względem AMD Czyli jak tekstury zajmują na nvidii 8GB vram to na amd będą zajmować 16GB? (kilkukrotnie więcej?) No chyba nie. Po drugie w wyższych rozdzielczościach a do tych kierowane są te karty wymagania względem przepustowości wzrastają bardzo mocno. No właśnie, tylko jak najbardziej potrzebne rzeczy umieści się w szybkim keszu to zapotrzebowanie na przepustowość nie powinno być już tak duże. 128MB wbrew pozorom to całkiem sporo miejsca. Dla porównania rtx 3090 - 6MB cache, 3080 - 5MB, 3070 - 4MB. To może być właśnie game changer, o różnicy w przyszłości 16GB vs 10/8GB do gier 4k nawet nie wspominam. R5 5600X w grach radzi sobie lepiej od i5 10600k My to wiemy kocie Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 Popieram ten ruch @ernorator Według mnie jeden ficzer w jakiejś grze nie może decydować o tym, czy warto kupić kartę, czy nie Trzeba tylko pamiętać o tym że czasami ficzer staje się standardem. Poza teksturami oświetlenie daje największy efekt "wow" optycznie. No chyba że mają robić RayTracing jak w Wolfensteinie Youngblood... to ja wtedy dziękuje za takie fake lustra zrobione na siłę. Dobrze było to zrobione w Metro oraz Control. Imo w Battlefieldzie też to spartolili tak jak w Wolfie. Coś mi mignęło wczoraj jak to oglądałem w robocie (musiałem z przerwami) że niby RT AMD ma być kompatybilny ze wszystkimi obecnymi grami wspierającymi RT zielonych, to prawda czy mi się coś usłyszało i zmutowało? Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 Nie ma RT zielonych czy RT czerwonych - jest jeden standard DXR! Od wczoraj wiemy, że AMD wspiera ten standard taj jak nV wspiera go już od prawie 2 lat. To czy będzie można uruchomić RT w grach które obecnie są już dostępne zależeć będzie tylko AMD i od tego czy doda dla tych gier wsparcie. Obawiam się, że nie doda bo RT w RDNA2 według wstępnych przecieków działa znacznie gorzej niż w Ampere Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 Obawiam się, że nie doda bo RT w RDNA2 według wstępnych przecieków działa znacznie gorzej niż w Ampere Tylko że te przecieki bazują na wczesnych próbkach inżynieryjnych i kilkumiesięcznych sterownikach. Ogółem poziom Turinga - ważne że nie gorzej. To ogółem git jak wsio będzie śmigać. Nie mogę się doczekać recenzji 6800XT. Ciekawe jak RDNA2 wypadnie w akceleracji video. Bo turing na tym polu jest wybitny - ampere pewnie jeszcze bardziej. Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 @Revenant Jak myślisz czemu na wczorajszej prezentacji nawet słowa nie wspomnieli o RT ? Odpowiedź już znacz - RT działa znacznie gorzej niż w Ampere. Ogółem poziom Turinga - ważne że nie gorzej. Dopiero gry wykażą czy to jest poziom Turinga. Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 @Revenant Jak myślisz czemu na wczorajszej prezentacji nawet słowa nie wspomnieli o RT ? Odpowiedź już znacz - RT działa znacznie gorzej niż w Ampere. To że będzie działać pewnie gorzej to było do przewidzenia. To jest 1 generacja RT w przypadku AMD. Żeby RT odpowiednio śmigało są też potrzebne sterowniki - które będą dopiero za kilka tygodni. Btw. EK wrzuciło to na fejsa: 1 Cytuj Link to post Share on other sites
remi.88 50 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 Jedyne czego mi osobiscie brakuje w Radkach to czegos na wzor Shadowplay, jedyna przewaga Nvidii dla mnie osobiscie jezeli pod wzgledem Fps w grach okaze sie prawda. Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 (edytowane) Jedyne czego mi osobiscie brakuje w Radkach to czegos na wzor Shadowplay, Przecież na Radkach masz ReLive Mi jedynie brakuje Radeon Chill - fajna sprawa ustawiać limit wydajności od do w których karta pracuje i przy okazji zrzuca taktowanie. Edytowane 29 Października 2020 przez DjXbeat Cytuj Link to post Share on other sites
remi.88 50 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 Ok, nie wiedzialem ze maja swoja wersje. Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 ReLive jest od dawna. Na RX 580 Nitro+ z niego korzystałem. Działa tak jak Shadowplay (włącznie z wydajnością). Przy czym ma imo wygodniejszy panel sterowania. Osobiście irytuje mnie GeForce Experience i jego panel... jest toporny i zbytnio "estetyczny" przez co niepraktyczny. Radeon Chill przypadkiem nie działał jak zwykły limiter FPS? Bo nie pamiętam już... a bawiłem się coś z tym w Path of Exile. Cytuj Link to post Share on other sites
k0chan 814 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 (edytowane) sry ale ReLive bardziej obciąża gpu niż ShadowPlay, przy tym drugim nawet na słabszym gtx1660 nie miałem spadku fps bez obniżania jakości nagrywania, przy RL jest kilka procent Edytowane 29 Października 2020 przez k0chan Cytuj Link to post Share on other sites
wrobel_krk 2185 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 (edytowane) No to pewnie zależy od gry procka.ustawień tutaj wieksze spadki w Dirt miał shadow play, w gta v równo: Edytowane 29 Października 2020 przez wrobel_krk 1 Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 (edytowane) Radeon Chill przypadkiem nie działał jak zwykły limiter FPS? Bo nie pamiętam już... a bawiłem się coś z tym w Path of Exile. Nie. Zwykły limiter fps ogranicza Ci tylko maksymalną wartość fps do której karta jest w stanie dobić. W Radeon Chill ustawiasz sobie 2 zakresy: dolny fps i górny fps np 50kl/s i 90kl/s. W momencie gdy nie ruszasz myszką czyli nic szczególnego nie dzieje się na ekranie karta trzyma dolną wartość 50kl/s czyli karta zmniejsza sobie również taktowanie i napięcie. Jak zaczniesz ruszać myszką to karta podnosi wydajność ale nie dobija od razu do maksymalnej wartości tylko trzyma się pośrednio w tym ustalonym limicie czyli ~75kl/s. Maksymalny limit 90kl/s wbija tylko wtedy gdy szybko ruszasz myszką czyli coś się dzieje na ekranie Wracając do RT w RDNA2 - na konkurencyjnym portalu użytkownik Sideband bardzo trafnie podsumował działanie RT w RDNA2. Sprawa jest prosta w grach ze znaczkiem AMD developer będzie wrzucał tyle ile potrafi ogarnąć sprzęt od AMD. Ampere może pozwolić na znacznie więcej nie tylko ze względu sporo wyższą wydajność w RT, ale i też dzięki DLSS.Podobna sytuacja jaka była z teselacją Edytowane 29 Października 2020 przez DjXbeat Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 Nie ma RT zielonych czy RT czerwonych - jest jeden standard DXR! Standardy są trzy na tą chwile - OptiX (nV), DXR (DX12), VKRay (Vulkan). Cytuj Link to post Share on other sites
adivxv 2880 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 Mnie ciekawi jak te wincej GB VRam w RX-ach będzie mieć realny wpływ na wydajność w najbliższym czasie. Cytuj Link to post Share on other sites
k0chan 814 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 Mnie ciekawi jak te wincej GB Ram w RX-ach będzie mieć realny wpływ na wydajność w najbliższym czasie. taki sam jaki ma wpływ 8gb w rx570 - prędzej gpu zdechnie niż te 16gb zostanie wykorzystane 2 Cytuj Link to post Share on other sites
wrobel_krk 2185 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 No jakaś tam różnica była w wydajności np między 5500xt 4gb/8gb https://www.google.com/amp/s/www.techspot.com/amp/review/1961-radeon-rx-5500-4gb-vs-8gb/ Tak samo w dużych rozdzielczościach 4k/1440p ultrawide może być kiedyś różnica między 8/16gb w dodatku są często paczki/dodatki/mody z teksturami high res Cytuj Link to post Share on other sites
Artok 2010 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 Różnica w 5500XT wynikała z ograniczonej szyny PCIE do x8. Wersja z 4GB zaczynała wówczas przerzucać dane poza VRAM w zwolnionym tempie, wersja 8GB trzymała wszystek u siebie. Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 No jakaś tam różnica była w wydajności np między 5500xt 4gb/8gb https://www.google.com/amp/s/www.techspot.com/amp/review/1961-radeon-rx-5500-4gb-vs-8gb/ Tak samo w dużych rozdzielczościach 4k/1440p ultrawide może być kiedyś różnica między 8/16gb w dodatku są często paczki/dodatki/mody z teksturami high res Jako maniak tekstur grający w 4K od razu mów Mnie ciekawi jak te wincej GB VRam w RX-ach będzie mieć realny wpływ na wydajność w najbliższym czasie. Nie będzie mieć wpływu. Podejrzewam że taka konfiguracja pamięci po prostu pozwoliła im przyoszczędzić na szynie 256bit. ię że 8GB wystarcza do takich zabaw. Chyba że ktoś na siłę chcę alokacją zapchać vram - ale większość "ładunku" nie będzie w ogóle wykorzystana. Cytuj Link to post Share on other sites
danieloslaw1 154 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 co myślicie warto by było za jakies 2 miesiace sprzedac 2080duke i kupić 6800xt? Cytuj Link to post Share on other sites
7ym0n 41 Napisano 29 Października 2020 Udostępnij Napisano 29 Października 2020 Lepiej zaczekaj, czy będzie w ogóle co kupować A jeśli wierzyć screenom AMD, to 6800xt powinien miażdżyć wydajnością 2080. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.