Skocz do zawartości

Recommended Posts

 

 

W Polsce sklepy obowiązuje prawo i tak jak wcześniej napisałem. Zamawiając towar przez sklep internetowy z płatnością przelewem sklep ma obowiązek sprawdzić dostępność i zarezerwować produkt pod dane zamówienie. Dopiero po zarezerwowaniu produktu sklep wysyła informację z danymi do przelewu.

Wskaż to w kodeksie cywilnym, wtedy każdy będzie miał podkładkę.

Sklep potwierdził zawarcie z Tobą umowy (z którego o ile nie jest to błąd rażący i bez braku czasu na jego naprawę) nie może się wycofać tak o tym nigdy nie słyszałem.

Link to post
Share on other sites

 

 

Zamawiając towar przez sklep internetowy z płatnością przelewem sklep ma obowiązek sprawdzić dostępność i zarezerwować produkt pod dane zamówienie.

Możesz przytoczyć na podstawie jakiego artykułu prawnego? Bo pierwsze o czymś takim słyszę, a sklepów które działają na zasadzie. "Nie mam magazynu ani fizycznie towaru, zamawiam u dostawcy jak klient zamówi i opłaci" jest tysiące... 

 

 

 

Awaria serwerów które pozwalała potwierdzać zamówienia kolejnym osobom? Srlsy wierzysz w te bajki?
 

 

Pozwolę się wypowiedzieć, bo mam pewne doświadczenie: bez wdawania w szczegóły, uwzględniając interwały synchronizacji oraz nawet to że serwer sklepu mógł utracić połączenie z bazą danych softu magazynowego(tu mało prawdopodobne).... taka sytuacja jest hipotetycznie możliwa!

 

Ale....

 

Biorąc pod uwagę jakie ilości mieli na stanach, wiedzieli dobrze jakie ustawienia do samego mechanizmu sprzedaży zastosować aby temu zapobiec - nie zrobili tego, Imo - celowo.

Link to post
Share on other sites

ty chyba nigdy nie bawiłeś się w OC drugich i trzecich timingów skoro takie bzdury wypisujesz

patrioty 3000 vs 3266 ale ostro dało timingi wykręcić, wzrost ponad 10% przy cr i cl tym samym chopie

Ale mówisz o 10% wydajności ram, czy procesora? Bo to tez DIAMETRALNA różnica
Link to post
Share on other sites

@uberas

wpływ wydajności na procesor, miałem wtedy r5 2600

sry za OT, i tak tu nic sensownego nie ma na temat serii 3000 tylko pierdy kto w jakim sklepie zamówił  i na kiedy mu przełożyli (w sumie to też off top)

Edytowane przez k0chan
Link to post
Share on other sites

wpływ wydajności na procesor, miałem wtedy r5 2600

sry za OT, i tak tu nic sensownego nie ma na temat serii 3000 tylko pierdy kto w jakim sklepie zamówił i na kiedy mu przełożyli (w sumie to też off top)

Pokażcie jakieś potwierdzenie, nigdy nie spotkałem przyrostu 10-15% przy tak wysokich taktach.
Link to post
Share on other sites

Uwielbiam jak sklepy handlują towarem którego nie mają :[ W morelach i XKom przynajmniej otwarcie było napisane że czekają na dostawy.

W którym miejscu? Jeden jak i drugi sklep zaręczył ze cos tam mają. Gdyby napisali inaczej nie zmarnował bym całego dnia na czekanie ,,w kolejce,,

Link to post
Share on other sites

Wskaż to w kodeksie cywilnym, wtedy każdy będzie miał podkładkę.

Możesz przytoczyć na podstawie jakiego artykułu prawnego? Bo pierwsze o czymś takim słyszę, a sklepów które działają na zasadzie. "Nie mam magazynu ani fizycznie towaru, zamawiam u dostawcy jak klient zamówi i opłaci" jest tysiące...

Mea Culpa

To o czym napisałem dotyczy tylko wewnętrznych regulaminów niektórych sklepów i nie stanowi ogólnego obowiązku. Jest praktykowane w wielu sklepach.

W świetle prawa zawarcie umowy następuje w chwili złożenia zamówienia i od tego dnia sprzedający ma 30dni na wydanie sprzedanej rzeczy kupującemu.

30 dni to czas w którym uwzględnione jest również opóźnienie wynikające z braku towaru lub słabej dostępności. Jeśli wystąpi opóźnienie ujęte w tych 30dniach to sprzedający ma obowiązek poinformować kupującego o niedostępności towaru i jednocześnie pozostawić mu decyzję co do dalszego biegu złożonego zamówienia. Konsument ma do wyboru: żądanie realizacji zamówienia z uwzględnieniem opóźnienia nie przekraczającego 30dni od daty zawarcia umowy lub odstąpienie od umowy i odzyskanie wpłaconej sumy.

Czyli jeśli sklep podał termin dostawy i się z niego nie wywiązał tłumacząc się "padniętym serwerem" przysługuje Wam prawo do odstąpienia od umowy i żadanie zwrotu wpłaconej sumy.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

W którym miejscu? Jeden jak i drugi sklep zaręczył ze cos tam mają. Gdyby napisali inaczej nie zmarnował bym całego dnia na czekanie ,,w kolejce,,


Musieli mieć na morele, bo wczoraj ktoś wrzucił opinię o karcie Gigabyte wraz ze zdjęciami. 
 

Sorry, na x-kom: https://www.x-kom.pl/p/589756-karta-graficzna-nvidia-gigabyte-geforce-rtx-3080-gaming-oc-10gb-gddr6x.html#Opinie


Mea Culpa

To o czym napisałem dotyczy tylko wewnętrznych regulaminów niektórych sklepów i nie stanowi ogólnego obowiązku. Jest praktykowane w wielu sklepach.

W świetle prawa zawarcie umowy następuje w chwili złożenia zamówienia i od tego dnia sprzedający ma 30dni na wydanie sprzedanej rzeczy kupującemu.

30 dni to czas w którym uwzględnione jest również opóźnienie wynikające z braku towaru lub słabej dostępności. Jeśli wystąpi opóźnienie ujęte w tych 30dniach to sprzedający ma obowiązek poinformować kupującego o niedostępności towaru i jednocześnie pozostawić mu decyzję co do dalszego biegu złożonego zamówienia. Konsument ma do wyboru: żądanie realizacji zamówienia z uwzględnieniem opóźnienia nie przekraczającego 30dni od daty zawarcia umowy lub odstąpienie od umowy i odzyskanie wpłaconej sumy.

Czyli jeśli sklep podał termin dostawy i się z niego nie wywiązał tłumacząc się "padniętym serwerem" przysługuje Wam prawo do odstąpienia od umowy i żadanie zwrotu wpłaconej sumy.

Też nie, zamów samochód w salonie, poczekasz 2-3 miesiące

Link to post
Share on other sites

Też nie, zamów samochód w salonie, poczekasz 2-3 miesiące

 

To ten samochód musiałby już byc chyba zakolejkowany do produkcji albo na kontenerze w przypadku niektórych marek. Ojciec parę lat temu czekał na Superba III jakieś 12 miesięcy.  :rotfl:

 

Ogólnie sami jesteście sobie trochę winni. Wiedzieliście dokładnie że taka będzie sytuacja. Druga sprawa że nikt nie ciśnie sklepów za nieuczciwe praktyki, które są niezgodne z prawem. Powinniście przytrzeć im nosa i zbiorowo złożyc skargę do UOKIK. 

 

O ile jestem w stanie uwierzyć nvidii, bo founders to founders. I wszyscy rzucili sie na jeden malusieński e-sklepik, to w przypadku morele, x-komu czy proshopu to jest już "heist" na kasę by obracać kapitałem... ciekawe jak długo będą przetrzymywać wpłaty klientów.

Samochodu nie zamawiasz przez stronę internetową a to co opisałem dotyczy zawarcia umowy przy zakupach online.

 

Niestety już zamawiasz, nawet masz patologiczne e-salony. :/ 

Link to post
Share on other sites

 

 

Ogólnie sami jesteście sobie trochę winni. Wiedzieliście dokładnie że taka będzie sytuacja. Druga sprawa że nikt nie ciśnie sklepów za nieuczciwe praktyki, które są niezgodne z prawem. Powinniście przytrzeć im nosa i zbiorowo złożyc skargę do UOKIK.

Ale co jest niezgodne z prawem? Poinformowali Cie jak wygląda sprawa, możesz anulować zamówienie. Przepis KC poprosze bo tak to puste gadanie.

 

 

 

A jak dostępność np w Berlinie ? Ktoś wie ?

Caseking miał ponoć kilkadziesiąt sztuk, teraz czeka na restock.

Link to post
Share on other sites

 

 

DjXbeat, dnia 22 Wrze 2020 - 11:24, napisał: Samochodu nie zamawiasz przez stronę internetową a to co opisałem dotyczy zawarcia umowy przy zakupach online.   Niestety już zamawiasz, nawet masz patologiczne e-salony.  


Dokładnie, mogę zamówić samochód z konfiguratora i nawet nie wychodzić z domu, np. BMW ;) 
Link to post
Share on other sites

Dokładnie, mogę zamówić samochód z konfiguratora i nawet nie wychodzić z domu, np. BMW ;)

W przypadku zamawiania samochodu przez stronę internetową np BMW opcja zamów nie jest równoznaczna z zawarciem umowy. Umowę dopiero zawierasz w formie pisemnej którą możesz otrzymać pocztą, kurierem lub będziesz musiał osobiście spisać w salonie.

 

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

Zamówiłem ventusa w x-kom zaraz po 15 w momencie premiery i w potwierdzeniu miałem wpisaną dostępność na 2 października. Dzisiaj dostaje info że karta jest już do odbioru w salonie. Szkoda że nie asus z którego musiałem zrezygnować, ale jego klepnąłem ok 30 minut później (1790 różnicy między numerami zamówienia)

Edytowane przez dante2kx
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Awaria serwerów które pozwalała potwierdzać zamówienia kolejnym osobom? Srlsy wierzysz w te bajki? Uczciwie napisać - mamy xx szt. kto pierwszy ten lepszy, reszta kiedyś tak jak pojawią się na stanie. Tylko w proshopie jak nie wpłacisz kasy to wypadasz z kolejki bo twoje zamówienie jest anulowane i powstaje błędne koło. Nie wpłacisz jestes olewany, wpłacisz to zamrażasz sobie gotówke na nieokreślony bliżej czas.

Sprzedawcy kłamali ,kłamią i będą kłamać. Taki zawód mają. Dlatego wszelkie wytłumaczenia ,to tylko typowa zmyłka. Nikt tego w Polsce nie kontroluje, więc takie wały na ludziach.

Link to post
Share on other sites

Zamówiłem ventusa zaraz po 15 w momencie premiery i w potwierdzeniu miałem wpisaną dostępność na 2 października. Dzisiaj dostaje info że karta jest już do odbioru w salonie. Szkoda że nie asus z którego musiałem zrezygnować, ale jego klepnąłem ok 30 minut później (1790 różnicy między numerami zamówienia)

zamowienie w xkom?

dzisiaj  milem sen ze kupiłem rtx3080 ale Fe tylko ze turbina  wyglądała coś jak ta palita na  gtx970

 

Karta sie grzała  wyłączała przy 90 stopniach :(

 

Premiera  ampere wywala  duże  emocje u mnie

:D :D

Edytowane przez janek20
Link to post
Share on other sites

RTX 3080 TUF już u mnie. Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. Jakość wykonania rewelka.

Zaraz się zabieram za benchowanie, OC, porównania do RTX 2080 Ti oraz TITAN RTX, a za kilka dni jak poznam potencjał karty to robię testy i lecimy z tematem.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...