kubbak 10135 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 W Polsce sklepy obowiązuje prawo i tak jak wcześniej napisałem. Zamawiając towar przez sklep internetowy z płatnością przelewem sklep ma obowiązek sprawdzić dostępność i zarezerwować produkt pod dane zamówienie. Dopiero po zarezerwowaniu produktu sklep wysyła informację z danymi do przelewu. Wskaż to w kodeksie cywilnym, wtedy każdy będzie miał podkładkę. Sklep potwierdził zawarcie z Tobą umowy (z którego o ile nie jest to błąd rażący i bez braku czasu na jego naprawę) nie może się wycofać tak o tym nigdy nie słyszałem. Cytuj Link to post Share on other sites
pendzel_3 4598 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Zamawiając towar przez sklep internetowy z płatnością przelewem sklep ma obowiązek sprawdzić dostępność i zarezerwować produkt pod dane zamówienie. Możesz przytoczyć na podstawie jakiego artykułu prawnego? Bo pierwsze o czymś takim słyszę, a sklepów które działają na zasadzie. "Nie mam magazynu ani fizycznie towaru, zamawiam u dostawcy jak klient zamówi i opłaci" jest tysiące... Awaria serwerów które pozwalała potwierdzać zamówienia kolejnym osobom? Srlsy wierzysz w te bajki? Pozwolę się wypowiedzieć, bo mam pewne doświadczenie: bez wdawania w szczegóły, uwzględniając interwały synchronizacji oraz nawet to że serwer sklepu mógł utracić połączenie z bazą danych softu magazynowego(tu mało prawdopodobne).... taka sytuacja jest hipotetycznie możliwa! Ale.... Biorąc pod uwagę jakie ilości mieli na stanach, wiedzieli dobrze jakie ustawienia do samego mechanizmu sprzedaży zastosować aby temu zapobiec - nie zrobili tego, Imo - celowo. Cytuj Link to post Share on other sites
uberas 110 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 ty chyba nigdy nie bawiłeś się w OC drugich i trzecich timingów skoro takie bzdury wypisujesz patrioty 3000 vs 3266 ale ostro dało timingi wykręcić, wzrost ponad 10% przy cr i cl tym samym chopie Ale mówisz o 10% wydajności ram, czy procesora? Bo to tez DIAMETRALNA różnica Cytuj Link to post Share on other sites
joker5513 2786 Napisano 22 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Pogadajcie sobie o timingach ramu i Ryzenach w osobnym wątku co? 2 Cytuj Link to post Share on other sites
k0chan 814 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 (edytowane) @uberas wpływ wydajności na procesor, miałem wtedy r5 2600 sry za OT, i tak tu nic sensownego nie ma na temat serii 3000 tylko pierdy kto w jakim sklepie zamówił i na kiedy mu przełożyli (w sumie to też off top) Edytowane 22 Września 2020 przez k0chan Cytuj Link to post Share on other sites
uberas 110 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 wpływ wydajności na procesor, miałem wtedy r5 2600 sry za OT, i tak tu nic sensownego nie ma na temat serii 3000 tylko pierdy kto w jakim sklepie zamówił i na kiedy mu przełożyli (w sumie to też off top) Pokażcie jakieś potwierdzenie, nigdy nie spotkałem przyrostu 10-15% przy tak wysokich taktach. Cytuj Link to post Share on other sites
KOXsu 123 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Uwielbiam jak sklepy handlują towarem którego nie mają W morelach i XKom przynajmniej otwarcie było napisane że czekają na dostawy. W którym miejscu? Jeden jak i drugi sklep zaręczył ze cos tam mają. Gdyby napisali inaczej nie zmarnował bym całego dnia na czekanie ,,w kolejce,, Cytuj Link to post Share on other sites
krzyhox 3632 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Panowie ile można czekać na normalna dostępność big navi? Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Wskaż to w kodeksie cywilnym, wtedy każdy będzie miał podkładkę. Możesz przytoczyć na podstawie jakiego artykułu prawnego? Bo pierwsze o czymś takim słyszę, a sklepów które działają na zasadzie. "Nie mam magazynu ani fizycznie towaru, zamawiam u dostawcy jak klient zamówi i opłaci" jest tysiące... Mea Culpa To o czym napisałem dotyczy tylko wewnętrznych regulaminów niektórych sklepów i nie stanowi ogólnego obowiązku. Jest praktykowane w wielu sklepach. W świetle prawa zawarcie umowy następuje w chwili złożenia zamówienia i od tego dnia sprzedający ma 30dni na wydanie sprzedanej rzeczy kupującemu. 30 dni to czas w którym uwzględnione jest również opóźnienie wynikające z braku towaru lub słabej dostępności. Jeśli wystąpi opóźnienie ujęte w tych 30dniach to sprzedający ma obowiązek poinformować kupującego o niedostępności towaru i jednocześnie pozostawić mu decyzję co do dalszego biegu złożonego zamówienia. Konsument ma do wyboru: żądanie realizacji zamówienia z uwzględnieniem opóźnienia nie przekraczającego 30dni od daty zawarcia umowy lub odstąpienie od umowy i odzyskanie wpłaconej sumy. Czyli jeśli sklep podał termin dostawy i się z niego nie wywiązał tłumacząc się "padniętym serwerem" przysługuje Wam prawo do odstąpienia od umowy i żadanie zwrotu wpłaconej sumy. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
lor3ddr8d 205 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 W którym miejscu? Jeden jak i drugi sklep zaręczył ze cos tam mają. Gdyby napisali inaczej nie zmarnował bym całego dnia na czekanie ,,w kolejce,, Musieli mieć na morele, bo wczoraj ktoś wrzucił opinię o karcie Gigabyte wraz ze zdjęciami. Sorry, na x-kom: https://www.x-kom.pl/p/589756-karta-graficzna-nvidia-gigabyte-geforce-rtx-3080-gaming-oc-10gb-gddr6x.html#Opinie Mea Culpa To o czym napisałem dotyczy tylko wewnętrznych regulaminów niektórych sklepów i nie stanowi ogólnego obowiązku. Jest praktykowane w wielu sklepach. W świetle prawa zawarcie umowy następuje w chwili złożenia zamówienia i od tego dnia sprzedający ma 30dni na wydanie sprzedanej rzeczy kupującemu. 30 dni to czas w którym uwzględnione jest również opóźnienie wynikające z braku towaru lub słabej dostępności. Jeśli wystąpi opóźnienie ujęte w tych 30dniach to sprzedający ma obowiązek poinformować kupującego o niedostępności towaru i jednocześnie pozostawić mu decyzję co do dalszego biegu złożonego zamówienia. Konsument ma do wyboru: żądanie realizacji zamówienia z uwzględnieniem opóźnienia nie przekraczającego 30dni od daty zawarcia umowy lub odstąpienie od umowy i odzyskanie wpłaconej sumy. Czyli jeśli sklep podał termin dostawy i się z niego nie wywiązał tłumacząc się "padniętym serwerem" przysługuje Wam prawo do odstąpienia od umowy i żadanie zwrotu wpłaconej sumy. Też nie, zamów samochód w salonie, poczekasz 2-3 miesiące Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 (edytowane) Też nie, zamów samochód w salonie, poczekasz 2-3 miesiące Samochodu nie zamawiasz przez stronę internetową a to co opisałem dotyczy zawarcia umowy przy zakupach online. Edytowane 22 Września 2020 przez DjXbeat Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Też nie, zamów samochód w salonie, poczekasz 2-3 miesiące To ten samochód musiałby już byc chyba zakolejkowany do produkcji albo na kontenerze w przypadku niektórych marek. Ojciec parę lat temu czekał na Superba III jakieś 12 miesięcy. Ogólnie sami jesteście sobie trochę winni. Wiedzieliście dokładnie że taka będzie sytuacja. Druga sprawa że nikt nie ciśnie sklepów za nieuczciwe praktyki, które są niezgodne z prawem. Powinniście przytrzeć im nosa i zbiorowo złożyc skargę do UOKIK. O ile jestem w stanie uwierzyć nvidii, bo founders to founders. I wszyscy rzucili sie na jeden malusieński e-sklepik, to w przypadku morele, x-komu czy proshopu to jest już "heist" na kasę by obracać kapitałem... ciekawe jak długo będą przetrzymywać wpłaty klientów. Samochodu nie zamawiasz przez stronę internetową a to co opisałem dotyczy zawarcia umowy przy zakupach online. Niestety już zamawiasz, nawet masz patologiczne e-salony. Cytuj Link to post Share on other sites
arpus007 10 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 A jak dostępność np w Berlinie ? Ktoś wie ? Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Niestety już zamawiasz, nawet masz patologiczne e-salony. To nie jest to samo bo w przypadku zakupu samochodu musisz fizycznie spisać umowę kupna-sprzedaży. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Ogólnie sami jesteście sobie trochę winni. Wiedzieliście dokładnie że taka będzie sytuacja. Druga sprawa że nikt nie ciśnie sklepów za nieuczciwe praktyki, które są niezgodne z prawem. Powinniście przytrzeć im nosa i zbiorowo złożyc skargę do UOKIK. Ale co jest niezgodne z prawem? Poinformowali Cie jak wygląda sprawa, możesz anulować zamówienie. Przepis KC poprosze bo tak to puste gadanie. A jak dostępność np w Berlinie ? Ktoś wie ? Caseking miał ponoć kilkadziesiąt sztuk, teraz czeka na restock. Cytuj Link to post Share on other sites
lor3ddr8d 205 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 DjXbeat, dnia 22 Wrze 2020 - 11:24, napisał: Samochodu nie zamawiasz przez stronę internetową a to co opisałem dotyczy zawarcia umowy przy zakupach online. Niestety już zamawiasz, nawet masz patologiczne e-salony. Dokładnie, mogę zamówić samochód z konfiguratora i nawet nie wychodzić z domu, np. BMW Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 i nawet nie wychodzić z domu Ale umowa przyjdzie pocztą/kurierem. Gros marek w covidzie tak robi, nie musisz fizycznie jechać do salonu załatwić formalności ale papier musi być spisany. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 (edytowane) Dokładnie, mogę zamówić samochód z konfiguratora i nawet nie wychodzić z domu, np. BMW W przypadku zamawiania samochodu przez stronę internetową np BMW opcja zamów nie jest równoznaczna z zawarciem umowy. Umowę dopiero zawierasz w formie pisemnej którą możesz otrzymać pocztą, kurierem lub będziesz musiał osobiście spisać w salonie. Edytowane 22 Września 2020 przez DjXbeat Cytuj Link to post Share on other sites
dante2kx 1095 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 (edytowane) Zamówiłem ventusa w x-kom zaraz po 15 w momencie premiery i w potwierdzeniu miałem wpisaną dostępność na 2 października. Dzisiaj dostaje info że karta jest już do odbioru w salonie. Szkoda że nie asus z którego musiałem zrezygnować, ale jego klepnąłem ok 30 minut później (1790 różnicy między numerami zamówienia) Edytowane 22 Września 2020 przez dante2kx 1 Cytuj Link to post Share on other sites
adivxv 2880 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Awaria serwerów które pozwalała potwierdzać zamówienia kolejnym osobom? Srlsy wierzysz w te bajki? Uczciwie napisać - mamy xx szt. kto pierwszy ten lepszy, reszta kiedyś tak jak pojawią się na stanie. Tylko w proshopie jak nie wpłacisz kasy to wypadasz z kolejki bo twoje zamówienie jest anulowane i powstaje błędne koło. Nie wpłacisz jestes olewany, wpłacisz to zamrażasz sobie gotówke na nieokreślony bliżej czas. Sprzedawcy kłamali ,kłamią i będą kłamać. Taki zawód mają. Dlatego wszelkie wytłumaczenia ,to tylko typowa zmyłka. Nikt tego w Polsce nie kontroluje, więc takie wały na ludziach. Cytuj Link to post Share on other sites
janek20 1290 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 (edytowane) Zamówiłem ventusa zaraz po 15 w momencie premiery i w potwierdzeniu miałem wpisaną dostępność na 2 października. Dzisiaj dostaje info że karta jest już do odbioru w salonie. Szkoda że nie asus z którego musiałem zrezygnować, ale jego klepnąłem ok 30 minut później (1790 różnicy między numerami zamówienia) zamowienie w xkom? dzisiaj milem sen ze kupiłem rtx3080 ale Fe tylko ze turbina wyglądała coś jak ta palita na gtx970 Karta sie grzała wyłączała przy 90 stopniach Premiera ampere wywala duże emocje u mnie :D Edytowane 22 Września 2020 przez janek20 Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 ventusa w x-kom zaraz po 15 w momencie premiery i w potwierdzeniu miałem wpisaną dostępność na 2 października. Dzisiaj dostaje info że karta jest już do odbioru w salonie. Nie rób nadziei Cytuj Link to post Share on other sites
joker5513 2786 Napisano 22 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Nadzieja umiera ostatnia Cytuj Link to post Share on other sites
Artok 2010 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Wreszcie jakąś pozytywna informacja zamiast przepychanek, który sklep najmniej robi klientów w konia. Daj znać jakie tam temperatury masz. Cytuj Link to post Share on other sites
EH_Gosu 1277 Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 RTX 3080 TUF już u mnie. Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. Jakość wykonania rewelka. Zaraz się zabieram za benchowanie, OC, porównania do RTX 2080 Ti oraz TITAN RTX, a za kilka dni jak poznam potencjał karty to robię testy i lecimy z tematem. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.