Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

 

 

Nie przeszkadza Ci zawieszenie, które żyje własnym życiem

 

Ty tak na serio?

 

 

Ja kolejny dzień szukania.

 

Znalazłem Aygo w lokalnym komisie, 2008 klima z przebiegiem 38tys, zadzwoniłem do Toyota do Niemiec, dowiedziałem więcej szczegółów. Oddzwaniam i mowie ze jestem zainteresowany, jeśli podczas jazdy próbnej nie będzie niespodzianek i książka kompletna jak Pan zapewniał - biorę.

 

"aaa bo jest mały problem, mój pracownik zgubił wczoraj książkę" 

 

 

Ja odparłem aby go zwolnił, zdając sobie sprawę, ze wspomnianej książki nigdy nie było.. 

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

 

 

Na prostej i zakrętach.

Hoho, rajdowcu.. Może tamten się nawet z Tobą nie ścigał? :rotfl:

 

Tak, jestem złośliwy, ale jak mnie denerwuje takie podejście.. Szczególnie, że Mondeo MK1 i MK2 znam świetnie i żeby to się jakoś świetnie prowadziło to sobie nie przypominam.

 

 

 

Mój tam idealnie drogi się klei czego nie można powiedzieć o MK IV jadącym za mną.

Idealnie to się klei np. Impreza, nawet 'cywilna', N/A. Gwarantuje Ci, że 2 winkle i Mondeo zrobiłoby piruet.

 

 

 

 

ale to nie jest samochód na tor, tylko Mondeo.

O to, to! Dokładnie tak.

  • Popieram 5
Link to post
Share on other sites
Ty tak na serio?

Tak, w 100%. Wiadomo, to moje odczucie, ale jechałem dwoma egzemplarzami (jako kierowca żeby nie było...) i jechało mi się nimi tragicznie, miałem wrażenie, że zawieszenie wybiera dziury w jakiś dziwnie losowy sposób wprawiając całe auto w niepokojące huśtanie na boki. Podobne wrażenie miałem co do samego charakteru zawieszenia, było po prostu nijakie, ani miękkie ani twarde, co zazwyczaj w autach klasy średniej jest dość jasno sprecyzowane.

Także mogę zrozumieć to o czym pisze Lukson, bo nie sądzę żeby ten Mondziak dobrze jeździł w zakrętach.

Nie muszę chyba mówić o różnicy w jeździe Citroenem C5 III (którego dwoma egzemplarzami jechałem później), czy AR 159, którą poruszałem się dosyć często.

 

Także przy całej mojej sympatii do ogólnego wyglądu tego Mondeo jestem mocno rozczarowany jego właściwościami jezdnymi.

 

 

 

Znalazłem Aygo w lokalnym komisie,

Ja bym komisy odpuścił, chyba, że cena auta jest wyraźnie (chociaż... niech jest w ogóle wyższa) wyższa niż ta na zachodnich portalach ogłoszeniowych (przecież komisy charytatywnie nie działają). 

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites

Tak, 2.4 20V. Mam porównanie do 1.9, ale w 159 wersja 120 koni (jechałem tylko kilka razy jako pasażer 1.9 16V, całkiem przyjemne auto, dużej różnicy w odczuciach nie ma, bo 1.9 jest lżejsze, ale zazwyczaj droższe i ma 4. cylindrowego klekota). Różnica w koniach (55) i masie samego auta.

Póki co sprawuje się dobrze, nie mam problemów z silnikiem, w zasadzie to ze spraw siedzących pod maską wymieniłem tylko rozrząd, reszta hula.

W stosunku do 1.9 8V w 159 to 2.4 ma na pewno lepszą kulturę pracy (jednak to R5, a nie R4), osiągi też wyraźnie lepsze (przyspieszenie, Vmax czy elastyczność), na minus większe spalanie niż w 156 1.9 (159 pali chyba nawet i więcej - wg kompa, bo nie analizowałem nigdy rachunków za paliwo) i ceny części, niestety jest ich wyraźnie mniej i są droższe, np. dwumas produkuje tylko LUK (cała gama silników ma zamiennik Valeo za jakieś 1500 zł), który kosztuje w regularniej sprzedaży ponad 3k zł. Ale w Polsce nie trudno znaleźć rozbite auta na części, także źle nie ma.

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites

Nie muszę chyba mówić o różnicy w jeździe Citroenem C5 III (którego dwoma egzemplarzami jechałem później), czy AR 159, którą poruszałem się dosyć często.

 

Także przy całej mojej sympatii do ogólnego wyglądu tego Mondeo jestem mocno rozczarowany jego właściwościami jezdnymi.

Wiem, że porównanie dwóch różnych modeli jest głupotą, ale miałem okazję się przejechać kilka razy Alfą 166... i to jest dopiero pływak. Podejrzewam, że 159 to już inna bajka, także taki off top ;)

 

Co do właściwości jezdnych Mondziaków to raczej Twoja opinia znacznie się różni od tych, które do tej pory słyszałem. Sam jestem zdania, że jest bardzo dobrze.

 

@Lukson

Pisałeś o tym, że jak ktoś dba to jest ok. Równie dobrze ktoś mógł nie zadbać o swojego Mk4 - stąd jego problemy. Twoje Mk2 co ma pod maską?

Link to post
Share on other sites
że cena auta jest wyraźnie (chociaż... niech jest w ogóle wyższa) wyższa niż ta na zachodnich portalach ogłoszeniowych

 

To nie była mega-super okazja. Zonie wpadło w oko, tyle. 

 

 

 

 

Citroenem C5 III

 

Ja natomiast, nie mam wiele dobrego do powiedzenia o tym aucie (konkretnie mam na myśli właśnie zawieszenie) 

 

 

Ogólnie, co kto lubi. Masz swoje zdanie, okej. 

Link to post
Share on other sites

 

 

A więc był gorszym kierowcą i/lub miał mniej mocy. Ale wciąż nie powiedziałbym, że jeden jest lepszy od drugiego, bo jest szybszy z innym kierowcą w środku. No i to Mondeo a nie GTR

 

Hoho, rajdowcu.. Może tamten się nawet z Tobą nie ścigał?

 

Ścigał, nie ścigał. Chciał wyprzedzić a że jechał z taką samą prędkością, tak samo pokonywał zakręty jak ja i wylatywał na pobocza to raczej nie umiejętności bo fajerką każdy potrafi kręcić a raczej samochód.

 

 

 

Szczególnie, że Mondeo MK1 i MK2 znam świetnie i żeby to się jakoś świetnie prowadziło to sobie nie przypominam.

 

Idealnie to się klei np. Impreza, nawet 'cywilna', N/A. Gwarantuje Ci, że 2 winkle i Mondeo zrobiłoby piruet.
 

 

Zwykłe MK1 i MK2 pewnie tak, ale nie mój.

Link to post
Share on other sites

 

 

Alfą 166

Hmm, wydaje mi się, że to mógł być akurat problem z jakąś awarią zawieszenia, bo 166 dobrze się trzymają drogi, ale faktycznie zawieszenie przy tej masie jest strasznie kruche.

A 159 i 156, to masz rację, inna bajka, ale niektórym też nie pasuje twardsze zawieszenie w połączeniu z naszymi drogami (sam czasami mam dość, szczególnie, że poprzedni właściciel wrzucił na przód jakieś "sportowe" twarde amortyzatory)

 

 

Sam jestem zdania, że jest bardzo dobrze.

No to skoro Ci pasuje - powodzenia w zakupie i użytkowaniu, w końcu to Ty będziesz nim jeździł, a nie opinie ludzi w necie :)

 

 

Ja natomiast, nie mam wiele dobrego do powiedzenia o tym aucie (konkretnie mam na myśli właśnie zawieszenie) 

Mi się spodobało to jak radzi sobie na polskich dziurach, nie jest to auto do wyczynowej jazdy, ale gdybym potrzebował eleganckiego auta do przemieszczania się, bez żadnych emocji to chętnie bym takowe zakupił. 

Słyszałem też, że biedniejsze wersje bez hydroaktywnego zawieszenia faktycznie prowadzą się słabo i rzuca je na boki na normalnej drodze. Ja miałem okazję jechać jakąś bogatszą wersją ze wszystkimi wynalazkami Citroena, a że jechałem tego samego dnia Mondeo i C5 to tak mi się rzuciła w oczy różnica w jeździe.

Link to post
Share on other sites

Mój tam jak WRX się nie prowadzi ale nie jest miękki jak pyta po ostrym waleniu.

Niestety jest to wina sprężyn z V-ki, które będę musiał zmienić na MTSy (-50,-30) bo za wysoko stoi.

 

Poza tym mój jest 6 drzwiowy bo większość dziur została już załatana.

Link to post
Share on other sites

Coś konkretnego? :) Póki co czekam na założenie felg co są na zdjęciu, bo na zimę ściągnąłem :) I chyba tyle, z zewnątrz jedynie gwint by mógł wpaść bo reszta zrobiona (shadow/progi polift/blenda us/lampy clear/ciemne kierunki/szorowanie lamp). Ale raczej obniżać nie będę (przód jest -25mm).

Edytowane przez hajper
Link to post
Share on other sites

Coś konkretnego?  :) Póki co czekam na założenie felg co są na zdjęciu, bo na zimę ściągnąłem  :) I chyba tyle, z zewnątrz jedynie gwint by mógł wpaść bo reszta zrobiona (shadow/progi polift/blenda us/lampy clear/ciemne kierunki/szorowanie lamp). Ale raczej obniżać nie będę (przód jest -25mm).

 

masz może na jakimś forum uwzględnioną swoją działalność przy autku? (ciekawość)

 

 

 

Umyje jagode to wrzuce jakies foto z odnowionymi felgami

 

chętnie poczekam :)

Link to post
Share on other sites

Siodemka piękna, ale ten vert (con-vert-ible) to juz przepiękny, widzę kilka gratów które sam chcę do swojej kup(et)y wrzucić :D
 
A tutaj moja, wraz ze starszą i młodszą siostrzyczką, na ostatnim Cars and Coffee :menda::


http://oi57.tinypic.com/1zxl9hj.jpg

 

Edytowane przez B o r o
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...