Skocz do zawartości

Dyskusja na temat okazji cenowych


Recommended Posts

Z tym GTX 780 na dodatek młot:
"po delikatnym oc wypada podobnie do gtx 970, a ma tylko 0.5 gb pamieci ram mniej !"

 

1GB, z czego połowa wolniej taktowana. Fizycznie są 4 GB i tego nie zmieni.

Poza tym w nowych grach jednak Nvidia dusi 7xx... i delikatne OC nie pomoże.

Edytowane przez Captain_Hook
Link to post
Share on other sites

Dostałem dzisiaj pismo od proline  sprawie uchylenia się od sprzedaży z powodu "istotnego błędu" w cenie. Podali cenę rynkową i wyszła im różnica w cenie 40%. Dla mnie to żaden błąd istotny i zapawne nie mają podstawy do błędu istotnego. Nie mam czasu ani pieniędzy na walkę w tej sprawie. Nie podoba mi się ich podejście a te rabaty mogą sobie wcisnąć pomiędzy wyrazy.

 

Pozatym jestem pewien, że śledzą ten topic ;) Kasa, kasa, kasa..

Link to post
Share on other sites

Kasa, kasa, kasa..

Po coś prowadzą tą działalność...

 

Ciekaw jestem co byś zrobił gdybyś wystawił coś wartego 1000zł allegro i walnął się o jedno zero .

Ile Wy macie lat jeśli myśleliście , że Wam się uda?

Link to post
Share on other sites

Mnie natomiast, gdy czytam ten wątek, nasuwa się smutna myśl, że dopóki dzieci będą od małego uczyły się cwaniactwa to nigdy nie zbudujemy społeczeństwa obywatelskiego, a zostawianie rowerów na noc, bez zamknięcia, pod domem będzie dla nas po wsze czasy tylko i wyłącznie science-fiction.

Link to post
Share on other sites

Dostałem dzisiaj pismo od proline  sprawie uchylenia się od sprzedaży z powodu "istotnego błędu" w cenie. Podali cenę rynkową i wyszła im różnica w cenie 40%. Dla mnie to żaden błąd istotny i zapawne nie mają podstawy do błędu istotnego. Nie mam czasu ani pieniędzy na walkę w tej sprawie. Nie podoba mi się ich podejście a te rabaty mogą sobie wcisnąć pomiędzy wyrazy.

 

Pozatym jestem pewien, że śledzą ten topic ;) Kasa, kasa, kasa..

Inny sklep nawet by ci nie odpisał tylko posłał z automatu wiadomość, zachowali się jak najbardziej OK dając ci nawet rabat na produkt. Ale oczywiście, zawsze mało, powinni oddać ten produkt za darmo i pocałować jeszcze w rękę wraz z przeprosinami za tak karygodny czyn.  Żal żal i jeszcze raz żal. 

Link to post
Share on other sites

Mnie natomiast, gdy czytam ten wątek, nasuwa się smutna myśl, że dopóki dzieci będą od małego uczyły się cwaniactwa to nigdy nie zbudujemy społeczeństwa obywatelskiego, a zostawianie rowerów na noc, bez zamknięcia, pod domem będzie dla nas po wsze czasy tylko i wyłącznie science-fiction.

 

O kim Ty kolego piszesz? Co to ma do rzeczy?

Link to post
Share on other sites

Ja tam nie płaczę,ani nie narzekam,zresztą i tak nie liczyłem na tą "promocję" bo to nie była "promocja" tylko ktoś/coś 

się nie źle "du.ną".Nie chciał bym być na miejscu pracownika odpowiedzialnego za zaistniałą sytuację,a co do sklepu

nie mam żalu.Sami grzecznie przeprosili,dali tam jakiś rabat na inny produkt i tyle.

Prawie przed chwilą kurier był z Fortisem od Malika którego sklep zaoferował w niższej cenie,no to skorzystałem.

Link to post
Share on other sites

Pomijajac juz kwestie moralnosci i praw, ktore nam jako konsumentom w takich przypadkach przysluguja rowniez wydaje mi sie, ze sklep zachowal sie fair. Tak jak pisalem wczesniej jak ktos chce to moze sie sadzic, ma takie prawo i bardzo duza szanse na wygrana w tym przyadku. Nie piszcie wiec prosze glupoty typu, ze obnizka 40% to blad istotny bo przy wejsciu do jakiegokolwiek sklepu "wala po oczach" takie szyldy. Przypominam sobie tylko jak w takiej sytuacji zachowywal sie np morele. Czyli standardowe kopiuj> wklej, powolywanie sie na zapis regulaminu, ze w przypadku braku towaru przez 2 tygodnie moga anulowac poczym za chwile wystawiaja juz w standardowej cenie... To nie cisnal bym juz Proline bo mimo wszystko pokazali, ze nie sa burakami jak inne sklepy :)

Edytowane przez michaelred
Link to post
Share on other sites
różnica w cenie 40%. Dla mnie to żaden błąd istotny

Chciałbym zobaczyć co Twoim zdaniem jest błędem istotnym...

 

Polecam panie januszu założyć swoją działalność gospodarczą i sprzedawać rzeczy za 40% ich wartości (bo tyle wynosiła cena tej karty a nie była niższa o 40%).

Idź do swoich kolegów na wykop zakładać pozwy zbiorowe a najlepiej to weź walnij porządnego barana w ścianę. Typowe polskie cebularstwo i tyle.

Link to post
Share on other sites
Typowe polskie cebularstwo i tyle.

 

Dokładnie. I myślę, że trzeba się poważnie zastanowić nad jego ukróceniem, aby to forum nie było kojarzone z "hurr durr, ale jak to nie chcecie mi sprzedać 980Ti za 300 zł? Przecież zapłaciłem!". 

Link to post
Share on other sites

Jest też jednak pewna granica. Nowaj: ten przykład 980 Ti za 300 zamiast 3000zł ma sens. Ktoś zjadł zero i to oczywista pomyłka. Ale wystarczy pochodzić po kilku sklepach:

- agito - baner na głównej - przygotuj się do majowki - do -40% (bardzo często mają -70)

- ibood - dzisiejsze zniżki od 49 do 59%

- x-kom iphone 5s - 18% taniej

Skąd zwykły użytkownik ma wiedzieć czy kupuje produkt przeceniony czy to już KK który tak chętnie niektórzy tu przytaczają. Sklepy same tworzą taką chorą sytuację.

 

A co więcej. Skoro sklepy nie zadają sobie nawet trudu weryfikacji cen (było x, jest y - różnica wynosi ponad 50% - niech pracownik zaakceptuje przed wrzutką) tylko dają ceny jak leci prosto z systemu hurtowni to powinny ponosić za to odpowiedzialność.

Edytowane przez vikingpl
Link to post
Share on other sites

@UP,

Prócz Labik'a zadaję to pytanie każdemu kolejnemu userowi twierdzącemu , że sklep zachował się niewłaściwie.

To nie ma znaczenia czy jest to 0 , czy jakiś błąd systemu (automatu). Pomyłka to pomyłka.

Wystawiasz sprzęt warty 1000zł na allegro przez pomyłkę za stówę. Ktoś szybko kupuje , wpłaca pieniądze. Co robisz?

Link to post
Share on other sites

Mówię, że się popsuło. %-)

 

Takich cwaniaczków pełno. A później jak sklep zrobi pomyłkę, przeprosi za to, da rabat, to pierwsi do marudzenie jak to źle i niedobrze. Mam nadzieję, że wszystkich tych cebulaków karma prędzej czy później dorwie i będzie żal za du**ę ściskał.  

Link to post
Share on other sites

Już tak nie przesadzajcie.

 

Euro RTV AGD jakiś rok temu sprzedawał Sony MDR-1R za ~350zł, kiedy to kosztowały bez promocji ~700zł. Po jakimś tygodniu zapytałem, co i jak, bo towaru na oczy jeszcze nie widziałem. Byłem później zwodzony jakieś 3 tygodnie, że czekają na towar, podczas gdy znajomi, którzy ode mnie dowiedzieli się o promo w międzyczasie dostawali swoje sztuki. Swoje zamówienia złożyli później niż ja, chociaż nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Ostatecznie zrezygnowałem, kasę dostałem po kilku dniach, żalu wielkiego nie miałem.

 

Sam jakiś czas temu przez pomyłkę (chodź może bardziej przez to, że "pod wpływem" :D) wystawiłem zamiast 1szt. procesora za 119zł, 119 sztuk za 1zł :) Wiadomo, po 5 minutach po temacie. Na szczęście tylko 2 osoby kupiły wszystko, 1 osoba 1 sztukę, druga 118, jednak po kontakcie z nimi od razu zrezygnowali, bo wyglądało to na nierealne rozdawnictwo. To według mnie był błąd istotny, a w dodatku łatwy do udowodnienia.

 

Ogólnie jednak widzę, że błąd istotny to sprawa otwarta i interpretowana przez każdego inaczej. Jednak, gdy sklep rzuca cenę 300zł za towar warty 700, to ja tego błędem istotnym nie nazwę, a i podejrzewam, że w sądzie też by takiego błędu w tym momencie nie uwzględniono. Prawo pozwala walczyć każdemu.

 

W każdym razie przez fakt, że zamówienia internetowe są zautomatyzowane i po prostu trafiają do systemu, sprzedawca nie ma możliwości do zauważenia błędu w trakcie składania zamówienia. Zamówienie leci i tyle, jaka by nie była wklepana cena, stąd sklep musi mieć jakieś pole manewru. Wchodząc do stacjonarnego sklepu obsługa lub ktoś przy kasie od razu poinformuje, że ta cena to pomyłka :) Z resztą najprawdopodobniej w każdym regulaminie jakiegokolwiek sklepu internetowego będzie zapis, że złożenie zamówienia nie jest jednoznaczne z zawarciem umowy kupna/sprzedaży, a jedynie stanowi ofertę zakupu, którą sklep jeszcze musi zaakceptować.

 

Niektórzy chyba nie mają na tyle wyobraźni i wyrozumiałości, żeby zrozumieć stronę sprzedawcy podczas takich incydentów.

Edytowane przez FeX
Link to post
Share on other sites

LEDWO?

 

W przypadku handlu detalicznego marża sklepu najczęściej mieści się w przedziale 2-3%. 

 

 

Skąd takie info dot. marży, śmiem mocno w to wątpić w spożywce jest +/- 20% więc wątpię w opłacalność interesu w takim przypadku. Jeśli już to na bank taka marża nie jest na wszystkie produkty...

 

 

Marże 20% to mają lokalne sklepy komputerowe . Przykład z życia wzięty . Dysk crucial m550 albo 500 nie pamiętam dobrze 120gb u mnie w mieście miał kosztować najtaniej 420zl , na morele identyczny dysk kosztował 300zl. Rozumiem mały sklepik bierze mniejsze ilości towaru ma wyższe ceny zakupu i tez nie ma dojść zapewne do większych hurtowni . Tak więc to idzie przez pośredników , a w dodatku przy małym obrocie w małym miasteczku muszą dużo zarobić na jednej części żeby interes się kręcił . Takie sklepy jak morele itp mają zapewnie po około 20 klientów dziennie tak więc taktyka z mala marża pozwala na zachęcenie do zakupu w ich sklepie. Podobny monopol jak na stacjach paliw.

 

 

Nie ważne co mówią, oby mówili. Swoje osiągnęli nawet jeśli pomyłka. O handlu, kolega trochę biznesy kręci i jak coś u niego kupuje to mi w oczy mówi że 20% dodał i i tak mam coś za 210zl a w sklepie obok to samo za 430zl.

 

20% marży to sklepy komputerowe mają na kabelku za 5zł ew Mietek z lokalnego sklepiku jak kupi gdzieś w super promocji 5 dysków twardych. Pracowałem kilka lat w punkcie sprzedaży jednej z największych sieci sklepów komputerowych w Polsce (i to jednej z droższych), normalne marże w przypadku przedmiotów droższych niz kilkadziesiąt złotych to 2-10% (da przykladu na laptopach za 2-3k zazwyczaj było to 100-250zł, jak było na jakimś 350zł to był szał i zawalało sie półki i na siłe wpychało).

Porównanie marży na spożywce i przedmiotach w cenie kilku złotych w lokalnym sklepie do marż w internetowych sklepach gdzie konkurencja jest spora a cena jednostkowa wielokrotnie wyższa jest co najmniej nierozsądne.

Edytowane przez Heineken85
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...