Captain_Hook 3 Napisano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 (edytowane) Z tym GTX 780 na dodatek młot:"po delikatnym oc wypada podobnie do gtx 970, a ma tylko 0.5 gb pamieci ram mniej !" 1GB, z czego połowa wolniej taktowana. Fizycznie są 4 GB i tego nie zmieni. Poza tym w nowych grach jednak Nvidia dusi 7xx... i delikatne OC nie pomoże. Edytowane 14 Kwietnia 2016 przez Captain_Hook Cytuj Link to post Share on other sites
labik 19 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Dostałem dzisiaj pismo od proline sprawie uchylenia się od sprzedaży z powodu "istotnego błędu" w cenie. Podali cenę rynkową i wyszła im różnica w cenie 40%. Dla mnie to żaden błąd istotny i zapawne nie mają podstawy do błędu istotnego. Nie mam czasu ani pieniędzy na walkę w tej sprawie. Nie podoba mi się ich podejście a te rabaty mogą sobie wcisnąć pomiędzy wyrazy. Pozatym jestem pewien, że śledzą ten topic Kasa, kasa, kasa.. Cytuj Link to post Share on other sites
Xarix 2265 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Kasa, kasa, kasa.. Po coś prowadzą tą działalność... Ciekaw jestem co byś zrobił gdybyś wystawił coś wartego 1000zł allegro i walnął się o jedno zero . Ile Wy macie lat jeśli myśleliście , że Wam się uda? Cytuj Link to post Share on other sites
Nowaj 61941 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Mnie natomiast, gdy czytam ten wątek, nasuwa się smutna myśl, że dopóki dzieci będą od małego uczyły się cwaniactwa to nigdy nie zbudujemy społeczeństwa obywatelskiego, a zostawianie rowerów na noc, bez zamknięcia, pod domem będzie dla nas po wsze czasy tylko i wyłącznie science-fiction. Cytuj Link to post Share on other sites
mabrothrax 5730 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Smutna prawda. Cytuj Link to post Share on other sites
gustine 1003 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Dostałem dzisiaj pismo od proline sprawie uchylenia się od sprzedaży z powodu "istotnego błędu" w cenie. Podali cenę rynkową i wyszła im różnica w cenie 40%. Dla mnie to żaden błąd istotny i zapawne nie mają podstawy do błędu istotnego. Nie mam czasu ani pieniędzy na walkę w tej sprawie. Nie podoba mi się ich podejście a te rabaty mogą sobie wcisnąć pomiędzy wyrazy. Pozatym jestem pewien, że śledzą ten topic Kasa, kasa, kasa.. Inny sklep nawet by ci nie odpisał tylko posłał z automatu wiadomość, zachowali się jak najbardziej OK dając ci nawet rabat na produkt. Ale oczywiście, zawsze mało, powinni oddać ten produkt za darmo i pocałować jeszcze w rękę wraz z przeprosinami za tak karygodny czyn. Żal żal i jeszcze raz żal. Cytuj Link to post Share on other sites
labik 19 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Mnie natomiast, gdy czytam ten wątek, nasuwa się smutna myśl, że dopóki dzieci będą od małego uczyły się cwaniactwa to nigdy nie zbudujemy społeczeństwa obywatelskiego, a zostawianie rowerów na noc, bez zamknięcia, pod domem będzie dla nas po wsze czasy tylko i wyłącznie science-fiction. O kim Ty kolego piszesz? Co to ma do rzeczy? Cytuj Link to post Share on other sites
Nowaj 61941 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Nie lubię się powtarzać: http://forum.benchmark.pl/topic/83459-dyskusja-na-temat-okazji-cenowych/page-178?p=2132182&do=findComment&comment=2132182 Co to ma do rzeczy? Wszystko. Cytuj Link to post Share on other sites
Xarix 2265 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Labik, odpowiesz mi na pytanie? Wystawiasz sprzęt warty 1000zł na allegro przez pomyłkę za stówę. Ktoś szybko kupuje , wpłaca pieniądze. Co robisz? Cytuj Link to post Share on other sites
ADR15 255 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Labik, odpowiesz mi na pytanie? Wystawiasz sprzęt warty 1000zł na allegro przez pomyłkę za stówę. Ktoś szybko kupuje , wpłaca pieniądze. Co robisz? Mówię, że się popsuło. Cytuj Link to post Share on other sites
wasyl1976 85 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Ja tam nie płaczę,ani nie narzekam,zresztą i tak nie liczyłem na tą "promocję" bo to nie była "promocja" tylko ktoś/coś się nie źle "du.ną".Nie chciał bym być na miejscu pracownika odpowiedzialnego za zaistniałą sytuację,a co do sklepu nie mam żalu.Sami grzecznie przeprosili,dali tam jakiś rabat na inny produkt i tyle. Prawie przed chwilą kurier był z Fortisem od Malika którego sklep zaoferował w niższej cenie,no to skorzystałem. Cytuj Link to post Share on other sites
michaelred 4 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 (edytowane) Pomijajac juz kwestie moralnosci i praw, ktore nam jako konsumentom w takich przypadkach przysluguja rowniez wydaje mi sie, ze sklep zachowal sie fair. Tak jak pisalem wczesniej jak ktos chce to moze sie sadzic, ma takie prawo i bardzo duza szanse na wygrana w tym przyadku. Nie piszcie wiec prosze glupoty typu, ze obnizka 40% to blad istotny bo przy wejsciu do jakiegokolwiek sklepu "wala po oczach" takie szyldy. Przypominam sobie tylko jak w takiej sytuacji zachowywal sie np morele. Czyli standardowe kopiuj> wklej, powolywanie sie na zapis regulaminu, ze w przypadku braku towaru przez 2 tygodnie moga anulowac poczym za chwile wystawiaja juz w standardowej cenie... To nie cisnal bym juz Proline bo mimo wszystko pokazali, ze nie sa burakami jak inne sklepy Edytowane 18 Kwietnia 2016 przez michaelred Cytuj Link to post Share on other sites
mabrothrax 5730 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 To nawet nie sam sklep zawinił a hurtownik który wpisał złe dane do bazy z której dane odnośnie cen i produktów pobiera strona proline. Cytuj Link to post Share on other sites
Krzysko 2580 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Ja też zamówiłem i w 99% byłem pewien, że anulują. Nie biłem piany, że sklep powinien to i tamto, zrealizują to zrealizują, nie to nie. Pieniądze w każdym bądź razie już zwrócili. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 różnica w cenie 40%. Dla mnie to żaden błąd istotny Chciałbym zobaczyć co Twoim zdaniem jest błędem istotnym... Polecam panie januszu założyć swoją działalność gospodarczą i sprzedawać rzeczy za 40% ich wartości (bo tyle wynosiła cena tej karty a nie była niższa o 40%). Idź do swoich kolegów na wykop zakładać pozwy zbiorowe a najlepiej to weź walnij porządnego barana w ścianę. Typowe polskie cebularstwo i tyle. Cytuj Link to post Share on other sites
Nowaj 61941 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Typowe polskie cebularstwo i tyle. Dokładnie. I myślę, że trzeba się poważnie zastanowić nad jego ukróceniem, aby to forum nie było kojarzone z "hurr durr, ale jak to nie chcecie mi sprzedać 980Ti za 300 zł? Przecież zapłaciłem!". Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Jeżeli o mnie chodzi to jestem jak najbardziej za! Cytuj Link to post Share on other sites
vikingpl 28 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 (edytowane) Jest też jednak pewna granica. Nowaj: ten przykład 980 Ti za 300 zamiast 3000zł ma sens. Ktoś zjadł zero i to oczywista pomyłka. Ale wystarczy pochodzić po kilku sklepach: - agito - baner na głównej - przygotuj się do majowki - do -40% (bardzo często mają -70) - ibood - dzisiejsze zniżki od 49 do 59% - x-kom iphone 5s - 18% taniej Skąd zwykły użytkownik ma wiedzieć czy kupuje produkt przeceniony czy to już KK który tak chętnie niektórzy tu przytaczają. Sklepy same tworzą taką chorą sytuację. A co więcej. Skoro sklepy nie zadają sobie nawet trudu weryfikacji cen (było x, jest y - różnica wynosi ponad 50% - niech pracownik zaakceptuje przed wrzutką) tylko dają ceny jak leci prosto z systemu hurtowni to powinny ponosić za to odpowiedzialność. Edytowane 18 Kwietnia 2016 przez vikingpl Cytuj Link to post Share on other sites
Xarix 2265 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 @UP, Prócz Labik'a zadaję to pytanie każdemu kolejnemu userowi twierdzącemu , że sklep zachował się niewłaściwie. To nie ma znaczenia czy jest to 0 , czy jakiś błąd systemu (automatu). Pomyłka to pomyłka. Wystawiasz sprzęt warty 1000zł na allegro przez pomyłkę za stówę. Ktoś szybko kupuje , wpłaca pieniądze. Co robisz? Cytuj Link to post Share on other sites
vandam 128 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Mówię, że się popsuło. Takich cwaniaczków pełno. A później jak sklep zrobi pomyłkę, przeprosi za to, da rabat, to pierwsi do marudzenie jak to źle i niedobrze. Mam nadzieję, że wszystkich tych cebulaków karma prędzej czy później dorwie i będzie żal za du**ę ściskał. Cytuj Link to post Share on other sites
gustine 1003 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Cieszy fakt że większość tutaj wypowiadających się to rozumie, no jeden się wyłamał Cytuj Link to post Share on other sites
Adam19888 1 Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 (edytowane) Beka z Januszy którzy chcieli wykorzystać okazje i myśleli, że się uda chociaż sami napisaliby ,,towar uległ uszkodzeniu" Trzeba zamiast kupować informować sprzedawce w sprawie błędu. Edytowane 18 Kwietnia 2016 przez Adam19888 Cytuj Link to post Share on other sites
FeX 6361 Napisano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) Już tak nie przesadzajcie. Euro RTV AGD jakiś rok temu sprzedawał Sony MDR-1R za ~350zł, kiedy to kosztowały bez promocji ~700zł. Po jakimś tygodniu zapytałem, co i jak, bo towaru na oczy jeszcze nie widziałem. Byłem później zwodzony jakieś 3 tygodnie, że czekają na towar, podczas gdy znajomi, którzy ode mnie dowiedzieli się o promo w międzyczasie dostawali swoje sztuki. Swoje zamówienia złożyli później niż ja, chociaż nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Ostatecznie zrezygnowałem, kasę dostałem po kilku dniach, żalu wielkiego nie miałem. Sam jakiś czas temu przez pomyłkę (chodź może bardziej przez to, że "pod wpływem" ) wystawiłem zamiast 1szt. procesora za 119zł, 119 sztuk za 1zł Wiadomo, po 5 minutach po temacie. Na szczęście tylko 2 osoby kupiły wszystko, 1 osoba 1 sztukę, druga 118, jednak po kontakcie z nimi od razu zrezygnowali, bo wyglądało to na nierealne rozdawnictwo. To według mnie był błąd istotny, a w dodatku łatwy do udowodnienia. Ogólnie jednak widzę, że błąd istotny to sprawa otwarta i interpretowana przez każdego inaczej. Jednak, gdy sklep rzuca cenę 300zł za towar warty 700, to ja tego błędem istotnym nie nazwę, a i podejrzewam, że w sądzie też by takiego błędu w tym momencie nie uwzględniono. Prawo pozwala walczyć każdemu. W każdym razie przez fakt, że zamówienia internetowe są zautomatyzowane i po prostu trafiają do systemu, sprzedawca nie ma możliwości do zauważenia błędu w trakcie składania zamówienia. Zamówienie leci i tyle, jaka by nie była wklepana cena, stąd sklep musi mieć jakieś pole manewru. Wchodząc do stacjonarnego sklepu obsługa lub ktoś przy kasie od razu poinformuje, że ta cena to pomyłka Z resztą najprawdopodobniej w każdym regulaminie jakiegokolwiek sklepu internetowego będzie zapis, że złożenie zamówienia nie jest jednoznaczne z zawarciem umowy kupna/sprzedaży, a jedynie stanowi ofertę zakupu, którą sklep jeszcze musi zaakceptować. Niektórzy chyba nie mają na tyle wyobraźni i wyrozumiałości, żeby zrozumieć stronę sprzedawcy podczas takich incydentów. Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez FeX Cytuj Link to post Share on other sites
kyubi13231 66 Napisano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 http://allegro.pl/evga-nvidia-geforce-gtx980-ti-6g-sc-acx-2-0-i6137344750.html Cytuj Link to post Share on other sites
Heineken85 6 Napisano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) LEDWO? W przypadku handlu detalicznego marża sklepu najczęściej mieści się w przedziale 2-3%. Skąd takie info dot. marży, śmiem mocno w to wątpić w spożywce jest +/- 20% więc wątpię w opłacalność interesu w takim przypadku. Jeśli już to na bank taka marża nie jest na wszystkie produkty... Marże 20% to mają lokalne sklepy komputerowe . Przykład z życia wzięty . Dysk crucial m550 albo 500 nie pamiętam dobrze 120gb u mnie w mieście miał kosztować najtaniej 420zl , na morele identyczny dysk kosztował 300zl. Rozumiem mały sklepik bierze mniejsze ilości towaru ma wyższe ceny zakupu i tez nie ma dojść zapewne do większych hurtowni . Tak więc to idzie przez pośredników , a w dodatku przy małym obrocie w małym miasteczku muszą dużo zarobić na jednej części żeby interes się kręcił . Takie sklepy jak morele itp mają zapewnie po około 20 klientów dziennie tak więc taktyka z mala marża pozwala na zachęcenie do zakupu w ich sklepie. Podobny monopol jak na stacjach paliw. Nie ważne co mówią, oby mówili. Swoje osiągnęli nawet jeśli pomyłka. O handlu, kolega trochę biznesy kręci i jak coś u niego kupuje to mi w oczy mówi że 20% dodał i i tak mam coś za 210zl a w sklepie obok to samo za 430zl. 20% marży to sklepy komputerowe mają na kabelku za 5zł ew Mietek z lokalnego sklepiku jak kupi gdzieś w super promocji 5 dysków twardych. Pracowałem kilka lat w punkcie sprzedaży jednej z największych sieci sklepów komputerowych w Polsce (i to jednej z droższych), normalne marże w przypadku przedmiotów droższych niz kilkadziesiąt złotych to 2-10% (da przykladu na laptopach za 2-3k zazwyczaj było to 100-250zł, jak było na jakimś 350zł to był szał i zawalało sie półki i na siłe wpychało). Porównanie marży na spożywce i przedmiotach w cenie kilku złotych w lokalnym sklepie do marż w internetowych sklepach gdzie konkurencja jest spora a cena jednostkowa wielokrotnie wyższa jest co najmniej nierozsądne. Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez Heineken85 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.