ALF 28963 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 Mimo wszystko Cyberpunk 2077 to chyba jedyna gra, która wygląda dużo lepiej od wersji prezentowanej demo lata wstecz. Nie ma downgrade-u wizualnego jak było to np. przy Wieśku 3 ale za to są okrutne problemy techniczne i rozmaite braki w grze, dość na mocnym poziomie ogólnym. Jak tu nie zgłupieć? mogli wydać stabilną wersję wyglądającą i działającą jak demko na stare konsole a usprawnioną i śliczną na pc i next gen. Hejt i tak by się wylał ale może nie byłoby aż tak źle. Nie wiem już sam co o tym wszystkim myśleć. To kręcenie graczy w wała boli, bardzo boli. 1 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Offka 74 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 (edytowane) 30 minut temu, jacekgothic napisał: Wpadki Totalna klapa, nie wpadka Gdzie przyjmują zwroty preorderów? W którym markecie mogę oddać swoją kopię? Chyba, że Ty osobiście kasę zwracasz, bo tak ich zażarcie bronisz, jakby Ci co najmniej płacili za to. Może płacą? ... Tam chodziło o coś zupełnie innego niż jakość gry. Swój preorder mogłam zwrócić w każdej chwili, byle nie przekroczyć danego czasu gry. Politykę zwrotów wersji cyfrowych na PC mają praktycznie wszystkie sklepy. Jak jest w przypadku wersji pudełkowych, nie wiem, bo nie kupuje pudełek od dawna. Niech się wypowie ktoś, kto wie. Szczerze mówiąc, bez możliwości zwrotu nie kupiłabym dziś żadnej gry. No tak, ale ja nie potrzebuję pudełka, by potem je odsprzedać, bo tyle mi za komentarze w sieci płaca. CP77 nie zwróciłam, bo jestem pewna już teraz, że będzie to za jakiś czas jedna z najlepszych gier RPG, w jakie grałam. Tak było z Kingdom Come Delivernce, którego potencjał, jako gry dla mnie, widziałam od razu mimo dużej ilości błędów i pozornej siermiężności. Tu mam takie samo wrażenie, nawet lepsze. Ktoś uważa, że to klapa, jego sprawa. Może warto, by wziął sobie do serca zasadę, że nie należy kupować gier bez możliwości zwrotu (a można kupić taką "na chwilę", sprawdzić, zwrócić i dopiero kupić pudełko, nieprawdaż?). I wybacz, ale pozwolę sobie zakończyć tę część dyskusji, bo robi się dość jałowa. Wiesz, muszę jeszcze napisać setki postów w obronie Redów... Edytowane 13 Grudnia 2020 przez Offka 1 1 Cytuj Link to post Share on other sites
jacekgothic 18790 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 3 minuty temu, Offka napisał: Niech się wypowie ktoś, kto wie. Ja wiem. Nikt kasy nie zwróci jak pudełko jest odpakowane, więc jak mają oddawać te preordery? 7 minut temu, Offka napisał: setki postów w obronie Redów idź, idź... Cytuj Link to post Share on other sites
Sir R 296 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 Nie oszukujmy się, CP na tę chwilę, to gra średnia, po kilku(nastu) paczach, będzie to gra co najwyżej dobra. Duże, ładne miasto i ciekawe questy nie są wstanie zatuszować bedów popełnionych w gejmpleju. Wielu narzekało na system walki w W3 (mi osobiście się podobał), ale w tym tytule wypada delikatnie mówiąc słabo. System przemieszczania się po mieście (jazda samochodem) też kuleje. Co mi po wspaniałej otoczce klimatyczno-fabularnej skoro samo sedno gry, czyli granie w nią wypada słabo. Gra została przekombinowana i tyle, trafiło do niej kilka nieprzemyślanych mechanik i jest jak jest. Gdyby to był kolejny ubishit, pewnie byłoby spoko, problem w tym, że redzi nahajpowali ludzi na jakiegoś mesjasza wśród gier, a wyszło jak wyszło. Mi osobiście błędy i optymalizacja aż tak nie przeszkadza (na szczęście nie gram na konsoli), ale gra się średnio. Redzi bardzo dobrze wiedzieli jak to będzie działać na konsolach dlatego większość recenzji jest z PC. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Popularne posty rafal12322 5840 Napisano 13 Grudnia 2020 Autor Popularne posty Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 Mam już za sobą ponad 20h gry, wykonałem przeszło 30 zadań pobocznych oraz zwiedziłem trochę świata. Niestety czym dalej w las tym coraz mroczniej. Redzi padli ofiarą własnych ambicji, marketingowy balon napompowali do absurdalnych rozmiarów i teraz to wychodzi.. Zamiast pchać się w duży otwarty świat tym bardziej podchodząc do czegoś zupełnie nowego, z czym się wcześniej nie miało styczności trzeba było zrobić jedno ale sprawnie działające miasto. Później najwyżej wraz z kolejnymi DLC dodawać kolejne. Jedno trzeba im przyznać, stworzyli fenomenalny świat. Night City wygląda obłędnie, urzeka level design i przyłożenie wagi do szczegółów. Fabularnie też trzyma poziom nie gorszy od Wiedźmina 3 ale niestety cała reszta mocno niedomaga. Hakowanie i wszczepy tutaj jest słabo, Deus Ex robił to milion razy lepiej. Tam hakowanie sprawiało frajdę, tutaj tylko zaliczamy kolejne urządzenie i jedziemy dalej. Sama mechanika hakowania też jakaś dziwna... W ogóle da się coś zhakować tak aby wszystko zapaliło się na zielono? Ze wszczepami jest podobna sytuacja, ja nie widzę potrzeby inwestowania w nie kasy bo różnice są znikome i nie mają one jakiegoś większego przełożenia na rozgrywkę. Znowu odniosę się do Deusa, tam implanty faktycznie coś dawały, wręcz otwierały nam nowe przejścia. Przykładowo były pomieszczenia wypełnione gazem i bez odpowiedniego implanta się tam nie dało wejść bo równało się to natychmiastową śmiercią w CP2077 czegoś takiego nie ma... Z rozwojem postaci i perkami trochę popłynęli... W3 miał trochę kontrowersyjny system rozwoju postaci ale był czytelny i nastawiony na konkretne atrybuty. Tutaj mamy tego od groma, totalne zatrzęsienie. Nie wiadomo na czym się skupić, chcieli zadowolić wszystkich i dać możliwość zrobienia różnych buildów ale to się przeważnie źle kończy... Sterowanie pojazdami i strzelanie pozostawia wiele do życzenia. Pojazdy ślizgają się jakby śmigały po lodzie, przeciwnicy to z kolei gąbki na naboje rodem z serii Borderlands. Questy poboczne to w większości zwykłe wydmuszki pozbawione większej głębi, lecisz zabijasz kogoś i wracasz po nagrodę. Tutaj Redzi wykonali ogromny krok w tył względem Wiedźmina aż się nie chce wierzyć. Osobny akapit należy się też ekwipunkowi oraz śmieciom które zbieramy. Ekwipunek jest nieczytelny, niczym śmietnik do którego zbieramy cały złom a tego z kolei jest od groma, totalne przegięcie. Po co tyle niepotrzebnych śmieci? Tutaj nie ma nawet sensu czegokolwiek ulepszać bo zaraz znajdujemy coś co na podstawowym poziomie jest lepsze od tego ulepszonego. W W3 miało się konkretne sety gdzie budowało się jakiś build i sukcesywnie go ulepszało, tutaj takiego czegoś nie widzę... Na koniec bugi i glitche, na początku ich zbytnio wiele nie widziałem ale teraz jest tego coraz więcej. Jak na 8 lat produkcji, licząc od pierwszej zapowiedzi to ich liczba wręcz miażdży. Ta gra nie miała prawa wyjść. Nie chcę nawet myśleć jak to wyglądało w listopadzie albo o zgroza w kwietniu wtedy kiedy miała być pierwotna premiera. Przed nimi jeszcze długie miesiące łatania i naprawiania gry a i tak nie wiadomo czy wszystko się uda naprawić. Jedno jest pewne, ludzie im tego nie zapomną, po serii świetnych gier o Wiedźminie otrzymali taki półprodukt. Rozdmuchali hype do granic, naobiecywali gruszek na wierzbie. Ludzie dali się porwać i uwierzyć bo w końcu to jest to samo studio co dało nam takie świetne gry ale jak się okazuje nie tym razem. Zamiast ładować grubą kasę w marketing i tracić na to kupę czasu, trzeba było się skupić na produkcji gry i może nie byłoby tego co mamy teraz... 2 1 9 Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 Interesujący mod pojawił się dzisiaj W Wieśku było uber tutaj mamy psycho, nie sprawdzałem tego jeszcze u siebie ale coś czuje, że to do reszty zgwałci mi kompa . Do pobrania na nexusie, klik. Cytuj Link to post Share on other sites
Adek221 65 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 16 minut temu, Szarik napisał: Interesujący mod pojawił się dzisiaj W Wieśku było uber tutaj mamy psycho, nie sprawdzałem tego jeszcze u siebie ale coś czuje, że to do reszty zgwałci mi kompa . Do pobrania na nexusie, klik. Jestem ciekaw jak to wygląda, niech ktoś wrzuci filmik Cytuj Link to post Share on other sites
dan-mark 426 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 Godzinę temu, Szarik napisał: Interesujący mod pojawił się dzisiaj W Wieśku było uber tutaj mamy psycho, nie sprawdzałem tego jeszcze u siebie ale coś czuje, że to do reszty zgwałci mi kompa . Do pobrania na nexusie, klik. Po wklejeniu pliku granie odpala (steam, wypłaszczenie). Po wklejeniu oryginalnego pliku działa. Coś nie bangla Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 (edytowane) @up czy wrzuciłeś plik na pewno tu Cyberpunk 2077\r6\config\settings\platform\pc a nie czasem błędnie w Cyberpunk 2077\r6\config\settings\ ? E/ u mnie działa - mam wrażenie, że lod obiektów w tle jest dużo lepszy porównanie ultra vs psycho: https://imgsli.com/MzMzNDI https://imgsli.com/MzMzNDA Edytowane 13 Grudnia 2020 przez Szarik Cytuj Link to post Share on other sites
dan-mark 426 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 Godzinę temu, Szarik napisał: @up czy wrzuciłeś plik na pewno tu Cyberpunk 2077\r6\config\settings\platform\pc a nie czasem błędnie w Cyberpunk 2077\r6\config\settings\ ? E/ u mnie działa - mam wrażenie, że lod obiektów w tle jest dużo lepszy porównanie ultra vs psycho: https://imgsli.com/MzMzNDI https://imgsli.com/MzMzNDA Faktycznie, zobaczyłem pierwszy plik .json i myślałem, że to ten, a nie ten 2 foldery dalej. Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 3 godziny temu, rafal12322 napisał: Jak na 8 lat produkcji, licząc od pierwszej zapowiedzi to ich liczba wręcz miażdży. Ta gra nie miała prawa wyjść. Nie chcę nawet myśleć jak to wyglądało w listopadzie albo o zgroza w kwietniu wtedy kiedy miała być pierwotna premiera. Przed nimi jeszcze długie miesiące łatania i naprawiania gry a i tak nie wiadomo czy wszystko się uda naprawić. Jedno jest pewne, ludzie im tego nie zapomną, po serii świetnych gier o Wiedźminie otrzymali taki półprodukt. Rozdmuchali hype do granic, naobiecywali gruszek na wierzbie. Ludzie dali się porwać i uwierzyć bo w końcu to jest to samo studio co dało nam takie świetne gry ale jak się okazuje nie tym razem. Zamiast ładować grubą kasę w marketing i tracić na to kupę czasu, trzeba było się skupić na produkcji gry i może nie byłoby tego co mamy teraz... Dokładnie tak, też wspominałem o tym. Jednak są ciągle tacy, co w jakiś cudowny sposób nie widza błędów, ba nawet wypominają to tym, co mają o grze chłodne, bez emocji zdanie. Co ciekawe, to nawet w tym temacie. Już to pisałem, ale się powtórzę - szkoda, wielka szkoda. Bo redzi mieli naprawdę genialną reputację zarówno w obsłudze klienta, jakości swojego produktu, a nawet zachowania się wobec tych, co już graczami są. Po CP w obecnej wersji ciężko będzie na nowo owe zaufanie graczy (a i nie tylko ich) odzyskać. Wiele osób się po prostu zraziło do CP i nawet pacze już na niewiele mogą się zdać. :( 1 6 Cytuj Link to post Share on other sites
DeXtrous 716 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 https://youtu.be/pC25ambD8vs 1 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Vortavor 66 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 4 godziny temu, rafal12322 napisał: Z rozwojem postaci i perkami trochę popłynęli... W3 miał trochę kontrowersyjny system rozwoju postaci ale był czytelny i nastawiony na konkretne atrybuty. Tutaj mamy tego od groma, totalne zatrzęsienie. Nie wiadomo na czym się skupić, chcieli zadowolić wszystkich i dać możliwość zrobienia różnych buildów ale to się przeważnie źle kończy... Mi osobiście sam system rozwoju postaci, drzewko atrybutów i możliwość wielu buildów się podobają. Problem tkwi głębiej, sam gameplay jest toporny i mechanika walki jest najwyżej średnia przez co starcia wcale nie stają się bardziej satysfakcjonujące wraz z udoskonalaniem naszej postaci. Tak jak napisałeś, widać to na przykładzie rozwijania postaci w kierunku craftingu który mija się z celem bo i tak za chwilę znajdziemy lepszą broń. Fakt że całe UI jest totalnie nieczytelne, w połączeniu z nadmiarem lootu zarządzanie ekwipunkiem to katorga. Nie ma też na przykład opcji wyłączenia porównywarki co jeszcze bardziej utrudnia zadanie. Co do implantów zgadzam się w 100%, nie ma nawet co liczyć na krótką cutscenkę. To wszystko razem sprawia że grając, mam wrażenie że jestem głównym konkurentem Militechu jako handlarz bronią, a nie "najemnikiem z przyszłości który staje się zabójczą maszyną dzięki różnym modyfikacjom". Mam wrażenie że twórcy w pewnym momencie sami się pogubili w tym co naobiecywali i koniec końców nie wiedzieli w który kierunek pójść, no i wyszło jak wyszło. Poza wizualną otoczką, gra kuleje pod każdym innym aspektem. Miałem grę odstawić na później, ale jednak wygrała ciekawość i skupiłem się na wątku fabularnym, przynajmniej to trzyma poziom. Gra mimo wszystko wciąga klimatem i już 25h jest. 3 Cytuj Link to post Share on other sites
WujkuNieBijKota 192 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 Dostałem Cyberpunka na PC. Czytam ten wątek na bieżąco, a gry nawet nie odpalałem. I chyba poczekam na wszystkie łatki i patche. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13237 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 2 Cytuj Link to post Share on other sites
pitch 18 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 Nieoficjalny patch poprawiający kilka problemów Cyberpunka 2077. Nie potrzeba już hex editora. https://github.com/yamashi/PerformanceOverhaulCyberpunk 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Offka 74 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 Dzięki, przydało się. Mi osobiście sam system rozwoju postaci, drzewko atrybutów i możliwość wielu buildów się podobają. Problem tkwi głębiej, sam gameplay jest toporny i mechanika walki jest najwyżej średnia przez co starcia wcale nie stają się bardziej satysfakcjonujące wraz z udoskonalaniem naszej postaci. Tak jak napisałeś, widać to na przykładzie rozwijania postaci w kierunku craftingu który mija się z celem bo i tak za chwilę znajdziemy lepszą broń. Crafting się przydaje, jak się już znajdzie ulubione cichy. Zamiast je zmieniać, można ulepszać. Ja też znalazłam tech snajperkę, która sobie ulepszyłam. Przebija mury i ściany, jeśli nie spotkam lepszej, nie rozstanę się z nią. A i gdzieś czytałam, że nie da się zdjąć przeciwnika jednym strzałem. Da się, ale słabego i przy odpowiednim pistolecie (u mnie z tłumikiem). Ogólnie dużo rzeczy rozkładam na komponenty, bo i tak robiąc kontrakty dla niejakiej Reginy, można nieźle zarobić i już mam z głowy pewien dług. Te kontrakty mają swoją otoczkę fabularną. Jednak, drobna o lekach zrobiła na mnie wrażenie, gdy ją zakończyłam pokojowo. W fabułę się wchodzi po prostu. Imersja jest tu niesamowita i aż szkoda, że nie doszła do tego ta wersja imersyjna z samym miastem. Szkoda też wersji konsolowych. A to refleksje raptem po 14 godzinach, bo zamiast robić prolog, to biegam po mieście i sprawdzam, jak zły jest ten CP77. Bywa dziurawy, choć na razie są to dziury drobne. Strzela się ok, do jazdy trzeba się przyzwyczaić nieco, ale znałam gorsze modele jazdy. Skradanie trzeba robić z głową, bo musi być połączone z hakowaniem. Moje wcześniejsze uwagi są nadal oczywiście aktualne, pewnych rzeczy będzie mi brakowało, nawet gdy załatają już dziury, ale miasto... wciąga niczym bagno. Cytuj Link to post Share on other sites
rafal12322 5840 Napisano 13 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 Samo miasto jest fenomenalnie zrobione, level design to mistrzostwo. Jak na pierwsze podejście do tematu miast to odwalili kawał świetnej roboty. Mogą się tutaj równać choćby z Rockstarem i serią GTA i gdyby nie te wszystkie pozostałe niedociągnięcia możliwe, że gra pobiłaby Wieśka 3. Mogli sobie dać nawet jeszcze te dodatkowe 2 lata, sprawdzić rożne rozwiązania, mechaniki i wybrać te najlepsze a na pewno wyszłoby im to na dobre. Błędem było też pakowanie się w starą generację konsol, mogli wydać na pecety oraz next-geny. Chcieli wpakować next-genową grafikę na stare konsole i wyszedł niegrywalny port... Cytuj Link to post Share on other sites
Offka 74 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 Samo miasto jest fenomenalnie zrobione, level design to mistrzostwo. Jak na pierwsze podejście do tematu miast to odwalili kawał świetnej roboty. Mogą się tutaj równać choćby z Rockstarem i serią GTA i gdyby nie te wszystkie pozostałe niedociągnięcia możliwe, że gra pobiłaby Wieśka 3. Mogli sobie dać nawet jeszcze te dodatkowe 2 lata, sprawdzić rożne rozwiązania, mechaniki i wybrać te najlepsze a na pewno wyszłoby im to na dobre. Błędem było też pakowanie się w starą generację konsol, mogli wydać na pecety oraz next-geny. Chcieli wpakować next-genową grafikę na stare konsole i wyszedł niegrywalny port...Cóż, tyłu milionów graczy nie mogli zostawić bez gry. Mogli po prostu iść drogą R*. Najpierw jedna wersja, koniecznie słabsza graficznie, inaczej byłby wśród graczy konsolowych płacz, że nie dostali tego co na PC.Albo dać sobie więcej czasu na wszystko. Ponoć jednak sam projekt przechodził rożne zawirowania przez konflikty z 'górą'. Sporo osób odeszło w trakcie produkcji. Może to też się na grze odbiło.Szefostwu Redów chyba się przyda kubeł zimnej wody na głowę.A dodam jeszcze, że mi się mechaniki akurat podobają. Da się grać po cichu, choć oczywiście silny osobnik z psychoza czy jak się to tam zwie jest raczej nie do ruszenia na niskim poziomie rozwoju postaci. Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 (edytowane) O bugach ~7:00 Edytowane 13 Grudnia 2020 przez Succubus 2 Cytuj Link to post Share on other sites
adivxv 2880 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 Mnie rozwala to co zostało już wcześniej podane ,gra która nie wykorzystuje pełnej mocy obliczeniowej AMD ? Chyba za duże studio by mówić tu o układach z Intelem ale oni są zdolni do wszystko , no chyba, że Ci pawonie z Red są łatwymi kapitalistycznymi q... i tyle. 1 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 O ile sobie przypominam, to W3 też od samego początku (nie wiem jak na prockach) znacznie lepiej na nV działał niż na amd. Przynajmniej ja na swoich sprzętach tak odczułem. Cytuj Link to post Share on other sites
adivxv 2880 Napisano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2020 (edytowane) Ale tutaj mówimy o lekkiej modyfikacji od której ludzie dostają niezłego bosta. W czasie wieloletniej produkcji nikt tego nie zauważył ? Mi się to w głowie nie mieści. Edytowane 13 Grudnia 2020 przez adivxv 1 2 Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 14 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2020 (edytowane) 8 godzin temu, Succubus napisał: O bugach ~7:00 Spoiler Tak myślałem, że to konflikt gpu z pc speaker i stąd taka tryskająca fontanna błędów w grze a na ps4 to chyba konflikt z wszystkim Edytowane 14 Grudnia 2020 przez Szarik 1 Cytuj Link to post Share on other sites
pitch 18 Napisano 14 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2020 Jeśli jest wersja PL niech ktoś mnie poprawi. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.