wojciechu15 1991 Napisano 25 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2020 No też mi się właśnie wydaje nieprawdopodobne, by zwiększenie średnicy tarczy o 24mm nie robiło odczuwalnej różnicy, szczególnie, że z jakiegoś powodu do tego RS'a je kładą. No ale jak kolega twierdzi, ze nie, to nie będę dyskutował, bo ostatecznie nie wymieniłem więc nie mam porównania, to nie będę szedł w zaparte "bo mi się wydaje". Pomijam to, że trochę nie rozumiem 288---->312 (+24mm) --->nie widać róznicy / gra nie warta świeczki 288---->320 (+32mm) ----> ogień No kurczę, skoro 11% większa średnica w stosunku do serii robi super robotę, to nie rozumiem jak 8,5% większa może być w ogóle bez sensu. Chyba, że w tym secie 320mm z A6 są zupełnie inne zaciski i to one robią taką robotę. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3759 Napisano 25 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2020 Dokładnie, to już inny zacisk i klocek dużo większy. Większa średnica tarczy na klockach od mniejszej średnicy a tak ma 280, 288 i 312 nie daje większej powierzchni tarcia klocka, bo on jest ten sam. A sama średnica tarczy to za mało na opad szczęki. Natomiast wieksza ilość tłoczków to już odjazd. Przerobiliśmy już różne kombinacje. Tak samo Sharan, alhambra, róbcie co chcecie ale tylko przeszczep z VW t4 robi robotę. Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 26 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2020 O przeszczepie z t4 też słyszałem. Tak czy siak ostatecznie się nie zdecydowałem na żadną opcję, bo stwierdziłem, że w takim aucie gra nie warta świeczki. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 26 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2020 (edytowane) Nieraz seria wystarcza do bezpiecznego awaryjnego jednego wyhamowania i rzeczywiście nie ma co zmieniać . Ale jak ktoś jeździ szybciej i rozgrzeje układ to wtedy kiedy hamulce będą naprawdę potrzebne to się okazuje że nie dają pełnej siły hamowania . Najgorsze hamulce jakie miałem były w fordzie Sierra chyba 260mm i w passacie 288 . Bardzo łatwo było je przegrzać . W mercu też miałem 288 ,ale tu już było w miarę ok (waga auta może ciut niższa) Edytowane 26 Lipca 2020 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3759 Napisano 26 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2020 (edytowane) Audi to stare dzieje, ale 312 to wąska tarcza, identyczna jak 280, a 320 szeroka. Więc pojemność cieplna też inna. W każdym razie 312 to może jest różnica ale jeżeli było 280. Bo z 288 żadnej. Można poszukać klocków ebc green, też rozsądną cena i różnica spora. Edytowane 26 Lipca 2020 przez AudiAWX Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 26 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2020 Nie wiem , jak działają ebc greeny , ale ja nikomu spokojnie jeżdżącemu nie polecę klocków sportowych . Ostatnio kupiłem hawki hps 5.0 i one były strasznie tępe na zimno , naprawdę trzeba było ostro jechać aby zaczęły działać . Plusem też była trwałość , przebieg się zwiększył z 10tyś do prawie 20 na komplecie . Ale swap hebli dopiero był strzałem w 10 . Klocki sportowe to taki półśrodek lub wtedy gdy większy zamiennik kosztuje krocie . Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3759 Napisano 27 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2020 Green to seria cywilna. Też nie polecam ceramiki do cywila. Cytuj Link to post Share on other sites
logitech21 149 Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 Hej, Nadal poszukuję samochodu, który zastąpi mi C4 w gazie ;p Ostatnio znalazłem Audi A3 (generacja 8P - 2003-2012) z silnikiem 3.2 benzyna 4x4. Myślę, aby takie autko zagazować. Możecie coś więcej napisać o kosztach eskalacji ewentualnie czy silnik 3.2 jest w miarę żywotny? Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3759 Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 (edytowane) Jeżeli to VR6 a nie fsi to OK. Wtrysk w VR6 mpi, LPG zalecane i dobry gazownik. Rozrząd z gumy więc na początku wymienić. Dwumas może szybko paść lub już być do wymiany. Osobiście bym nie kupił bo prowadzi się w zakrętach jak stara taczka. Za ciężki ten silnik do A3, i może się łatwo zdażyć zwiedzanie okolicznych rowów. Może w zamian Focus ST? Fajna zabawka. Edytowane 28 Lipca 2020 przez AudiAWX Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 Ładny przeskok jedno z tańszych aut w eksploatacji o takiej mocy . Oczywiście zapomnij o DSG jak ma być tanio . Tam jest ostatnia wersja silnika vr na pośrednim wtrysku . Gaz łyka bez problemu . Nawet jak gazowałem kiedyś merca to pan odbierał golfa R32 ze świeżo założoną instalacją . Jednak tak tanio jak w C4 z naprawami nie będzie . Dodatkowo masz napęd do serwisowania . 2cyl więcej , mniej miejsca przez co niektóre naprawy mogą być sporo droższe . No i znalezienie przyzwoitego egzemplarza może być trudne . Focus st też fajny tylko tam trzeba uważać na te tuleje . A jeszcze jak ma być LPG to jeszcze rośnie nam ryzyko awarii . No i st chyba nie występował w 5d . Fajne szybkie rodzinne auto do LPG , to Megane gt220 . LPG łyka , 5d lub kombi . Silnik z rs , wiec jest sztucznie zblokowany do 220km po programie mamy 300. Cytuj Link to post Share on other sites
logitech21 149 Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 Niestety posiadając C4 od 7 lat w gazie trudno przeskoczyć na coś innego. Zastanawiałem się jeszcze, aby kupić C4 w wersji VTS (177 KM) ale to nadal wolne… Wszystko co nowsze, to pod maską posiada TSI. Także wszelkie Audi, VW w wersji GTi i Rki odpadają. Diesel lub benzyna TSI… No nie. Nie potrafię. Znajomy przewiózł mnie ostatnio Focusa ST (2011 rocznik). Matko, jak to się trzyma drogi na zakrętach i brzmi. Szukam jakiegoś hatchback bo nic większego nie potrzebuję. Jednocześnie chcę mieć mnóstwo frajdy z jazdy, a z drugiej strony gaz bo jednak dziennie robię z 60 km. No i tak znalazłem Audi A3 w wersji 3.2. Czytam i czytam i ogólnie ludzie są mega zadowoleni. Jeden z ostatnich wolnossących silników, który daje radość z jazdy oraz z dźwięku, a do tego jest niezawodny. Owszem ludzie jak już wspominają, to o łańcuchu (koszt około 1500 zł) lub ciężkim przodzie w stosunku do masy samej kasty. Spalanie też jest spoko bo niby 10 litrów LPG w trasie. Kurnia jeszcze poszukam jakiś ANTY treści bo już się jaram... Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 3.2L V6 w kompakcie - przejedź się tym najpierw. Będzie strasznie płużyć. W bajki typu 10L gazu na 100km to nie wierz, ktoś srogo ściemnia albo jedzie za ciężarówką 80km/h. Cytuj Link to post Share on other sites
FeX 6350 Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 Wszystko względne. Jak miałem Mazdę 6 GG z 2.0 i 141KM to średnio 10 litrów LPG, a w trasie te 9, czy nawet 8,5l dało radę, ale to jazda bardzo eko i max 100-110km/h Cytuj Link to post Share on other sites
logitech21 149 Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 3.2L V6 w kompakcie - przejedź się tym najpierw. Będzie strasznie płużyć. W bajki typu 10L gazu na 100km to nie wierz, ktoś srogo ściemnia albo jedzie za ciężarówką 80km/h. Możesz coś więcej napisać? Cytuj Link to post Share on other sites
pendzel_3 4598 Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 (edytowane) W bajki typu 10L gazu na 100km to nie wierz, ktoś srogo ściemnia albo jedzie za ciężarówką 80km/h. Tyle to mi golf MK4 2.0 opylał gazotu. 3.2VR6 nie jeździłem ale za to R32 pamiętam że 16-18 a i po mieście przy mocniejszym sandale ponad 20 nie było problemem. Z tym że, czy to dużo? imo jak za taką frajdę -nie. Natomiast w bajki o 10l/lpg nie wierz, niestety to musi swoje łyknąć. jedzie za ciężarówką 80km/h. dokładnie. Edytowane 28 Lipca 2020 przez pendzel_3 Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 10 LPG pewnie możliwe jadąc przepisowo . Ojciec ostatnio jak się spytałem ile mu BMW spaliło jak jechał na mazury . To na kompie wyszło 7.4 , a licząc ze zbiornika LPG niecałe 10 . A to jest 2.8 ze starym automatem . Za to po mieście poniżej 15 nie da się raczej zejść . Mi palił nawet 20 z cięższą nogą . Jeszcze sobie przypomniałem spalanie 13lpg ale z prędkością do 160 w trasie , 15lpg do 180 , 17 200+ . Jak chcesz małe fajne auto to jest jeszcze BMW 1. Z różnymi mocnymi silnikami . Np 130i 258km Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3759 Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 No nam 3.2 poniżej 16 na mieście się nie udaje. Ale jeździć nie umiemy więc ... O dziwo Sharan pali w 2.8 to samo a bydle. Chociaż naprawiać wolę A3 bo w Sharanie dostęp do świec .... Cytuj Link to post Share on other sites
logitech21 149 Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 Panowie, nawet jak spali 14-15 gazu, to będę cieszyć się jak dziecko. Obecnie 70% tras, to trasy po obwodnicach lub autostradach. Dlatego chcę mieć komfort jazdy na takich drogach. Po za tym nie szaleję ;p. Do miasta jadę tylko jak muszę coś załatwić i to z przymusu ostatecznego. To Audi a3 Spaceback, to już rodzynek. Z drugiej strony chyba takie autko jest dla mnie. 5 drzwi, bagażnik, nie za duży, moc jest, napęd na cztery łapy, wyposażenie mega spoko. Wygląd hmm no pazura nie ma ale VW GTI też go nie ma. VW R32, to dla mnie miłość ale pewnie ze względu na wydech... Ech, zauważyłem ostatnio, że mam ogromne zboczenie na podwójne wydechy hee. BMW z serii 1 również spoglądałem ale jakoś ten tylny napęd mnie lekko trąci. Xdrive z dobrym silnikiem, to już $. Ale nie można BMW odmówić wyglądu w środku. Pięknie jest, jak w gabinecie. Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14022 Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 10l LPG/100km wyszło mi spalanie w ostatni weekend jadąc na mazury i ze 100km po mazurach, w 4 osoby + bagaże, silnik 1.6 w bymce szału nima. Ktoś coś jakieś dojście do swapa m52b28/m52b25? Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 Możesz coś więcej napisać? Co tu więcej pisać? Ciężki motor na przedniej osi w małym aucie. Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 W suzuki lata się przez ronda, a co się robi w peugeotach? Co ci ludzie mają w tych łbach? 1 Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 10l LPG/100km wyszło mi spalanie w ostatni weekend jadąc na mazury i ze 100km po mazurach, w 4 osoby + bagaże, silnik 1.6 w bymce szału nima. Ktoś coś jakieś dojście do swapa m52b28/m52b25? Kupujesz anglika , raczej e46 i przekładasz co się da . Części kosztują grosze , gorzej z robocizną . Chyba że robisz to sam . Koledze w golfie padł silnik 1.6 , to właśnie tak zrobił . Resztę gratów sprzedał i jeszcze zarobił na tym . EDIT Nie ma chyba już tanich anglików Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 Są, wspominałem sam ostatnio o żeżocie co cały kosztował 4k w bardzo dobrym stanie, gdzie potrzebny był dawca na diesla z wtryskiwaczami, to już 2k było w kieszeni. Cytuj Link to post Share on other sites
imiemichal 979 Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 10l LPG/100km wyszło mi spalanie w ostatni weekend jadąc na mazury i ze 100km po mazurach, w 4 osoby + bagaże, silnik 1.6 w bymce szału nima. Ktoś coś jakieś dojście do swapa m52b28/m52b25? Mi w 2.0 wychodzi bardzo podobne spalanie LPG w trasie. Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17829 Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.