Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

 

 

Lakier bezbarwny

 

:rotfl: 

 

Fiesta. Taniutkie to autko :), do miasta jak ulał. Osobiście uważam, że powinno się takie autko mieć w jakimś żywszym kolorze (aby ten szary świat trochę sobie i innym rozjaśniać za każdym razem wsiadając do wozidełka. Człek od razu nabiera pozytywnego nastroju na resztę dnia.

Może tak:

 

mfivaxtqxzg7.jpg

h5cxi5v1g8vw.jpg

 

No, ale co kto lubi :)

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

:rotfl:

 

Fiesta. Taniutkie to autko :), do miasta jak ulał. Osobiście uważam, że powinno się takie autko mieć w jakimś żywszym kolorze (aby ten szary świat trochę sobie i innym rozjaśniać za każdym razem wsiadając do wozidełka. Człek od razu nabiera pozytywnego nastroju na resztę dnia.

Może tak:

 

 

No, ale co kto lubi :)

 

Z tego co się orientuje to nie da się kupic Vignale w tym kolorze, poza tym taniutkie? 90k-95k to raczej mało nie jest jak na segment B (+ rabat czyli realne 80k).

Link to post
Share on other sites

W tych pieniądzach nie lepiej szukać już czegoś hybrydowego jeśli tylko do miasta?

 

Yaris 1.5 HSD kumpla wychodził w salonie 78k, czyli 1k taniej od Fiesty.

Z tego co jeździliśmy (woziłem go bo sprzedał swoje obecne auto) to Fiesta ma najlepsze wyposażenie w segmencie B, jest najlepiej wyciszona oraz najlepiej się zbiera. 

Yaris palił 5.5l przy jeździe testowej, jak bujaliśmy się Fiestą 125hp to wyszło 6.2l. Czy hybryda ma sens w yarisie? Nie.

 

Corolla w podobnym wyposażeniu wychodzi 110-115k pln (35k więcej przynajmniej), a ma ciągle 3 konie mniej od fiesty z segmentu B. 

 

Mi też najbardziej fiesta przypadła do gustu, chociaż z wyglądu podobała mi się micra, ale jezu jakie to głośne, nawet yaris jest cichszy...

 

Tak czy siak Fiesta znokautowała konkurencję :) i to dość solidnie, o ile nie tytanicznie. 

 

A widzisz, nie wnikałem w wersje i dostępne dla nich lakiery, a pisząc tanie - miałem na myśli te najtańsze wersje czyli ~50k.

Edycja:

 

 

Konfig niby przechodzi z tym lakierem.

:co:

 

A możliwe, ale nie wypada facetowi w garniaku jeździć czymś takim. Więc wybór jest pomiędzy eleganckim czarnym albo eleganckim milano. Ale z tego co dziś z nim gadałem chyba weźmie Milano bo się mniej grzeje na firmowym asfaltowym parkingu bez grama cienia.  :rotfl: dobrze że mam białą mazdę (a chciałem soul reda). hehe

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Co kto lubi, ja jestem fanem japońskiej motoryzacji więc pewnie w Yarka bym poszedł nowego lecz cena jest zaporowa jeśli chodzi o hybrydę i lepiej było by szukać Aurisa, jest też większy i bardziej przestrzenny....  no i większy bagażnik :D Nie ma co nawet porównywać silników bo to inne technologie, benzyna w turbo zawsze będzie się lepiej zbierać :) W sumie patrząc na rynek to każdy mieszczuch w fajnej wersji wychodzi 70 tysięcy :o

 

 

Sam posiadam Yarisa, drugą generację  1.3 benzyna, jak na miasto może być. Silnik w miarę dynamikę ma lecz na trasie brak mi 6 biegu (wersja przedliftowa). Jak się rozbujam do 120 to jakoś się jedzie :D

Link to post
Share on other sites

No też uważam że trochę drogo jak za zwykłego mieszczucha . Ewentualnie jak już miał by być mały to brał bym za okolice 80 corse gsi lub swifta sport . Tyle że ja nie muszę mieć wszystkiego co oferowali w wyposażeniu bo i tak większość była by dla mnie zbędna . 

 

Pamiętam ja wujek kupował mondeo mk4 1.8d 125km w niezłej wersji to po rabatach zapłacił 72tyś . A teraz na fiestę tyle nie starczy .

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Co kto lubi, ja jestem fanem japońskiej motoryzacji więc pewnie w Yarka bym poszedł nowego lecz cena jest zaporowa jeśli chodzi o hybrydę i lepiej było by szukać Aurisa, jest też większy i bardziej przestrzenny....  no i większy bagażnik :D Nie ma co nawet porównywać silników bo to inne technologie, benzyna w turbo zawsze będzie się lepiej zbierać :) W sumie patrząc na rynek to każdy mieszczuch w fajnej wersji wychodzi 70 tysięcy :o

 

 

Sam posiadam Yarisa, drugą generację  1.3 benzyna, jak na miasto może być. Silnik w miarę dynamikę ma lecz na trasie brak mi 6 biegu (wersja przedliftowa). Jak się rozbujam do 120 to jakoś się jedzie :D

 

Wszystko było z autem spoko. Pomijając że w środku było tragicznie głośno przy 110km/h a auto nie jechało powyżej 60km/h (chyba od szyby i słupków A hałasowało), gdzie Fiestę przegoniliśmy na autostradzie i było bardzo cicho + elastycznie jak na 125hp. No i Yaris tragicznie wygląda w środku (np. kolorowe plastiki)... nie mówiąc o braku podłokietnika - zamiast niego jest jakaś BAGIETKA wystająca z fotela - co to ma być xd.

W Yarisie system audio to też żart. Topowa wersja i bieda 6 głośniczków. :/ 

 

Za 80k to mi proponowali Astrę 1.4 150KM i Meganke 1.3 140KM w przyjemnej wersji wyposażenia, a ty Fiestę podsyłasz :x

Chyba, że ma być segment B i koniec, to nie wnikam.

Pomijając że to są auta segmentu C, to:

Astra wyjątkowo tragiczne wnętrze, jakość wykonania mocno taka "se", wszędzie super twardo. Średnio wyciszone auto. Silnik 1.4 sporo pali (jeździłem tym pół roku w manualu w wersji 140hp). Biedne wyposażenie, nawet bardzo. Osobiście nie patrzył bym w ogóle na astrę. W segmencie C uznaje tylko Corolle, Octavię oraz Mazdę 3 (od biedy jeszcze Civica, ale obecna gen ma tragiczne fotele [jakościowo])..

Meganka ma tylko 1 rzecz, której nie lubię. Te tragiczne deski w renault... jak z przed 20 lat. Z zewnątrz uwielbiam renaulty. 

 

 

Ogółem koleś szukał małego auta do miasta. Problem z parkowaniem itp (mało miejsca, a ile można jeździć... Pathfinderem po mieście lol). Miało być jak najlepiej wyposażone (wszystkie systemy bezpieczeństwa, full ledy (przód+tył),  świetne audio, kamera+czujniki cofania, półskóra, chociaż trochę miękkich plastików w środku, przymusowo podłokietnik, android auto).

 

@jakub1t. "kiedyś". Szkoda że jest coś takiego jak inflacja i złotówka jest nic nie warta. Sam dolar pamiętam jak był po 2.50 a teraz ile stoi. Auta też zdrożały o jakieś 100% ze względu na ilość elektroniki, wyposażenia i całą ekologię (dpfy, katy, normy spalin).

Dzisiaj za cywilizowane auto segmentu B trzeba dać ok. 80 tysięcy.

Za segment C około 105-125 tysięcy (mazda 3, octavia, corolla [1.8 hsd spokojnie dobije do 140k przy max wyposażeniu]).

Segment D? Spokojnie do 180 tysięcy (Camry, Superb, Arteon, 508 itp itd)

Link to post
Share on other sites

 

 

ale nie wypada facetowi w garniaku jeździć czymś takim

 

Sam pracuję w garniturku (jak tylko mogę oczywiście wolę coś luźniejszego) i parkuję na pracowniczym parkingu SX4 w kolorze orange pearl metallic za który jak kupowałem auto musiałem zapłacić 3k - nie żałuję, auto po dziś dzień poprawia mi humor za każdym razem, jak mam z nim kontakt :).

 

Ale to już są gusta - a o nich ... szzzzaaa :)

Link to post
Share on other sites

Sam pracuję w garniturku (jak tylko mogę oczywiście wolę coś luźniejszego) i parkuję na pracowniczym parkingu SX4 w kolorze orange pearl metallic za który jak kupowałem auto musiałem zapłacić 3k - nie żałuję, auto po dziś dzień poprawia mi humor za każdym razem, jak mam z nim kontakt :).

 

Ale to już są gusta - a o nich ... szzzzaaa :)

 

Pomarańczowy to inna bajka. Ja zawsze chciałem mieć... w google wklep Nissan Pikatchu (Juke) lol

Edytowane przez Revenant
Link to post
Share on other sites

 

 

A teraz na fiestę tyle nie starczy .

Te ceny są chore. Chore jest również wyposażenie standardowe aut, gdzie za durny podłokietnik czy regulowany na wysokość fotel pasażera trzeba dopłacać ekstra.

To nie jest inflacja a w każdym razie nie w tym stopniu. Dolar czy Euro w podobnych poziomach obracają się już kilka lat, a były i droższe (euro po prawie 5zł - WINA TUSKA! xD). To jest tak jak z telefonami czy inną elektroniką. Drożeje o kilkadziesiąt procent w skali dekady a ludzie (patrząc po przykładzie wyżej segment B za 100k) nie widzą w tym nic wielce złego.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ibiza miała kiedyś 1.5 TSI i według mnie to byłaby kosa za tą cenę. Ale obecnie jest tylko 1.0 TSI, pseudo ledy za dopłatą oraz średnie wyposażenie. Te żarówki w full ledach to jest hit ibizy. :<

 

Z VAG'a Polo byłoby super, ale cena ponad 12-14k pln więcej po rabacie jak lataliśmy. Ale Polo GTI z 2.0 TSI... to jest fura.  :D


a ludzie (patrząc po przykładzie wyżej segment B za 100k) nie widzą w tym nic wielce złego.

 

A mają jakiś wybór? Albo kupią albo mogą jeździć hulajnogą/starym trupem lub syfem, który będzie gorzej wyposażony od 4 poprzednich aut. :<

Link to post
Share on other sites

Wszystko było z autem spoko. Pomijając że w środku było tragicznie głośno przy 110km/h a auto nie jechało powyżej 60km/h (chyba od szyby i słupków A hałasowało), gdzie Fiestę przegoniliśmy na autostradzie i było bardzo cicho + elastycznie jak na 125hp. No i Yaris tragicznie wygląda w środku (np. kolorowe plastiki)... nie mówiąc o braku podłokietnika - zamiast niego jest jakaś BAGIETKA wystająca z fotela - co to ma być xd.

W Yarisie system audio to też żart. Topowa wersja i bieda 6 głośniczków. :/

 

Fakt, system audio w nowej Yarisce to porażka, nie da się też go za bardzo ustawić bo albo harczy albo bas mocno dominuje resztę, miałem okazję się powozić tym po lifcie 2017 i w środku jako tako jeszcze wyglądało (czarne wnętrze plus czarno szare fotele). A ta bagietka to kpina jest, ani to wygodne ani praktyczne - chyba że dla małej kobietki. Dla mnie ciszej było przy prędkościach autostradowych niż w mojej ale to pewnie przez uszczelki, u mnie do wymiany się nadają bo przepuszczają powietrze przy 120 :rotfl:

 

 

Co by nie było, z kupnem auta jest tak że fajna wersja mieszczucha 70-75 koła i nagle w głowie sie pojawia a może dołożyć do kompakta w bieda wersji :P

 

Do reflektorów zamówiłem K2 gravon Lite, zobaczę co z tego wyjdzie. Za oklejenie folią PPF zawołali 400 netto a ceramike 200 netto :/

Edytowane przez marcin21164
Link to post
Share on other sites

Ja tam nie jestem wybredny na tyle by zamawiać konfigurację pod siebie, więc jak widzę ogłoszenie na otomoto z 2019, tym silnikiem i zerowym przebiegiem, to uważam, że można;) Ale fakt, sprawdziłem i w konfiguratorze faktycznie nie ma, więc masz rację a ja mam nieaktualne info. Tak czy siak jak widzę takie ogłoszenie to bym się skusił mając 80k na segment B.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/seat-ibiza-okazja-seat-ibiza-v-fr-1-5-tsi-150km-2019-gwarancja-5-lat-6-biegow-ID6C0YXI.html#2d5c7c8678

Edytowane przez wojciechu15
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

A mają jakiś wybór? Albo kupią albo mogą jeździć hulajnogą/starym trupem

Biorąc pod uwagę, że większość nowych aut kupują firmy a te nie trzymają aut dłużej niż 3-5 lat to faktycznie jeździliby samymi trupami...

Link to post
Share on other sites

@@kubbak, Daj spokój, mi się nawet nie chciało na ten temat dyskusji zaczynać. Widzisz, że tu wymagania jak by się co najmniej segment E kupowało. Fiesty po 90k i octavie po 140k tylko brane pod uwagę.

 

Prawda jest taka, że można naprawdę spoko używany samochód kupić za to siano i wcale to nie będzie trup. Ostatecznie wkładasz 6-8k i od strony eksploatacyjnej masz nowy samochód.

Link to post
Share on other sites

Tak jak wspomniał Kubbak ponad 80-90% aut kupuje się na firmy. Używki nikt nie weźmie pod uwagę ze względu na bardzo drogi leasing aut używanych, plus banki nie chętnie je dają (sam próbowałem kiedyś leasing 60k na używkę 4 letnią, to nie chcieli dać, ale 140k to już na nówkę ci dadzą... w każdym banku). 

 

Segment E to jakieś 240+ tysięcy złotych najbiedniej. Chyba że chcesz golasa wyposażonego gorzej jak segment D. 

 

@@kubbak, Daj spokój, mi się nawet nie chciało na ten temat dyskusji zaczynać. Widzisz, że tu wymagania jak by się co najmniej segment E kupowało. Fiesty po 90k i octavie po 140k tylko brane pod uwagę.

 

Octavia za 140k to pewnie L&K na wypasie, ale dolicz rabat wyjdzie 120 ;p 

Fiesta też bez rabatu 90k na wypasie, po rabacie 80k. Podawajmy ceny końcowe. 

 

Taka jest prawda, tyle kosztują auta w 2019. Za rok/dwa będą dużo droższe. Przypominam że auta z silnikami, które przekraczają normy emisyjne mają w cenę wliczoną kartę, która za rok-dwa wywinduje ceny o kolejne tysiące złotych (jak nie dziesiąt). 

Zaraz dojdzie nowe wyposażenie obowiązkowe, kolejne tysiące. Tak to się toczy od 10 lat. Podziękujmy unii.

 

Osoby indywidualne to margines, i to się nie zmieni. Takie osoby zawsze będą wolały 5 latki i jest to logiczne.

Ale nie mówimy też że 5 latki są "nowe". Bo to zależy. 10 latek potrafi być w 20000 razy lepszym stanie niż 3 latek katowany w jakiejś firmie. Mogę wam wskazać firmę, która ostatnio sprzedawała kilka mondeo w benzynie z przebiegiem 300k mając niecałe 3 lata... już po pracy silnika było słychać że coś jest nie halo. Ale i tak kupcy się znaleźli od ręki, prywatni.

 

Nowe auta i używki, kolejny śliski temat. Kiedyś ok. Dzisiaj? Skomplikowane turbo benzyny, tona osprzętu. Uberskomplikowane diesle. Kupa ekologii i syfów, które się psują. 300 kilogramów elektroniki, czujników i radarów. Uważał bym z tym. Producenci zadbali o to by osłabić rynek używek... 

Link to post
Share on other sites

@@Revenant

Ja akurat mam takie podejście do finansów, że nie wyobrażam sobie brać kredytu/leasingu by kupić prywatne (nie w celach zarobkowych) auto, tym bardziej np segmentu B, za 80k, gdzie taki samochód można mieć a 55k nowy w jako takiej biedzie, ale z klimą radiem i podstawową elektryką. W życiu by mi nie przyszło do głowy żeby się zadłużać, by w małym aucie miejskim mieć super audio, navi, czy full led który przy pierwszej stłuczce bez AC doprowadzi do płaczu. A nie, sory - mając leasing jesteś zmuszony płacić kosmiczne AC albo cesję za wzięcie go gdzieś indziej. Zasadniczo łatwo się płaci ratę, ale jak dodasz wszystko to okazuje się, że tak naprawdę na wszystkim jesteś krojony.

 

Po prostu kupuję taki na jaki mnie stać za gotówkę i nie płaczę, że nie dają leasingów na używki. 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...