Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

:) na razie to muszę wymienić olej i filtry i chciałbym czymś lakier wypucować :) na gaz kasy nie ma poza tym mam obawy jeździć z butla :( nie śmiejcie się ale po tej stłuczce cały czas mam w głowie głos tego pękającego zderzaka dobrze ze miałem pasy bo nie miałbym zębów :)

 

Ja znów odwrotnie nie uznaję benzyny . Po co przepłacać . W ciągu roku oszczędzam prawie na taką mazdę jeżdżąc na gazie (około 30k rocznie ) .

 

Jak nie masz kasy to weź na raty i tak zaoszczędzisz nawet płacąc ratę , co najwyżej wyjdzie na początku jak jazda na benzynie . 

 

Chyba ze robisz mało kilometrów to faktycznie się nie opłaca , ale wtedy to i na benzynę dużo nie wydasz . Obawy o butlę w środku są bezpodstawne . Butla pancerna , zbiornik z paliwem plastikowy i co bezpieczniejsze ? 

 

W mazdzie to ważniejsze od polerowanie jest zabezpieczenie antykorozyjne .

Dynamiki turbodiesla na wolnych obrotach nie ma co porównywać z benzynowym bez turbo . Zupełnie inna charakterystyka , jak i wady i zalety . Ja np diesli nie lubię ( a nawet aktualnie mam  :) )

 

 

Kilka dni temu byłem u znajomego któremu sprzedałem citroena c3 ze 2 lata temu . Kurcze ale go rdza zeżarła od tamtej pory . Fotel pasażera już powoli ma ochotę wyskoczyć dołem .  

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

LPG zawsze na propsie. A tym bardziej że 1.8 czy 2.0 w Maździe 3 i 6 (I gen) dobrze śmigają na gazie.

Jako maździarz od razu bym tam zakładał LPG przy przebiegu 15k+ i bym nawet się nie zastanawiał. Najpewniej STAG'a. 

Link to post
Share on other sites

Stag dobry bezproblemowy komp , do tego wtryski  hana lub baracuda i nie wiesz że na gazie jeździsz oprócz tankowania . Co innego jak zaczniesz oszczędzać na instalacji to wtedy przyjemność z użytkowania może znacznie spaść . A wielkich różnic nie ma między dobrą , a najtańszą instalacją . 

Link to post
Share on other sites

To jest właśnie patola niektórych gazowników przez którą później powstają mity na temat LPG. Oszczędzi taki na małej i prostej instalacji 300zł by więcej zostało mu w kiebzie, a później jedna pierdoła niszczy całe zadowolenie z instalacji. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Patola jest spora wśród gazowników. Dużo osób zachwala BRC, a tam nawet instrukcja mówi, aby nie zdejmować kolektora ssącego do wiercenia... Potem opiłki idą do cylindra.. Plus do tego dodać strojenie na auto adaptacji zamiast w ruchu i jest idealny przepis na problemy z LPG. Podzespoły mogą być dobre, ale jak zepsują montaż to nic to nie da.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

BRC miałem w Accordzie. x2 komputer wymieniany. A tak to pracowało spoko. Potem wsadziłem STAG'a. Ale to było sporo lat temu.

W 2.0 ALT myślałem na Stagiem ale ostatecznie w żadnym nie założyłem LPG bo po prostu silnik był ekonomiczny jak na pojemność i nie miało to sensu (oleju ponad standardowo mi nie palił, uroki bycia 1 właścicielem, który wymienił olej po dotarciu i co 15 tys + potem zmiana czwórnika).  

 

W LPG najważniejszy jest montaż (z demontażem kolektora ofc). A potem dopiero instalacja. Ale i tak nigdy nie oszczędzałem na LPG. W Juke'u 1.6 (wolnossak) chyba dałem coś 4800zł ale przy 25-30k rocznie szybko się zwróciło. Po 5 latach i 140k przebiegu  auto sprzedane błyskawicznie (co ciekawe ludzie szukali z LPG często) i po bardzo wysokiej cenie (tekna CVT). 

Link to post
Share on other sites

Ja staga założyłem chyba w 2005r. w bmw e34 525 . auto było w rodzinie z 10 lat aż przerdzewiało . Instalacja gazowa działała do końca . Problemy były tylko z wtryskiwaczami , ale to były najtańsze valteki . Sam zakładałem w autach jeszcze ze 5-8 razy , ale starałem się kupować auto już z instalacją jeśli to było możliwe . Największe problemy miałem w chipowanym 1.8t (auto już było z roczną instalacją) . komp AG zenit . Mapa się co chwila rozjeżdżała na różnych wtryskiwaczach (valtek , magic jet i używany matrix ) i na gazie 90% czasu  było 20 koni mniej . Cytryna o której pisałem śmiga już na najtańszej instalacji staga 4 lata bez problemu . Wtryski też ma najtańsze stagi , ale oprócz ich głośności działają dobrze do tej pory . Tyle że to jest prosty 8 zaworowy silnik o korzeniach z lat 80tych . 

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Ja miesięcznie robię ok 1000km więc nie ma sensu gazować :)

Już właśnie patrzyłem ile konserwacja podwozia 700-800 zł , kumpel co ma kanał w zeszłym roku sam robił Imprezę i mówi że dwa dni w kanale może mnie wpuścić u siebie w domu i to porobimy:)

A w Mazdach ruda to jej drugie imię :) niestety...

Edytowane przez lukyeti
Link to post
Share on other sites

Sprawdź sobie jeszcze w jakiej fabryce Twój egzemplarz produkowano. Być może będzie z tym lepiej :)

 

Zrób co trzeba i niech Ci dobrze służy. Uwielbiam motoryzację z kraju kwitnącej wiśni i przed wszystkimi markami chylę czoła, ale mam swoją ulubioną od lat. Co ciekawe jeszcze do lat 90 do któregokolwiek japońca byś nie wsiadł, to wnętrze jakby z jednej fabryki wyjeżdżało  :lol: , oczywiście (znawcy wiedzą o czym piszę), teraz jest trochę inaczej, choć i tak ciągle mocno konserwatywnie w wielu sprawach. 

Link to post
Share on other sites

Ja wiem czy nie ma sensu :P Po niecałym roku masz już zwróconą instalację :P następne lata jeździsz już połowę taniej. Oczywiście nie wciskam lpg siłą żeby nie było.

prosta kalkulacja online

 

Trochę trzeba zmodyfikować kalkulator . Pierwsza sprawa to gazu musi spalić nie mniej jak 20% więcej od benzyny . No i nie wiem czy za 2500 zrobisz dobrą instalkę , 2700 już tak .

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Mnie wychodzi tak do 2L więcej względem benzyny. Ale fakt mając gaz przejadę 300km za ~60zł (2.16zł/l). Złapałem się za głowę ile wychodziła by mnie teraz benzyna. Mam instalację zrobioną za 2350zł na 1.2 Corsa w oparciu o Stag 4 Qbox Basic.

Edytowane przez CrisPell
Link to post
Share on other sites

Trochę trzeba zmodyfikować kalkulator . Pierwsza sprawa to gazu musi spalić nie mniej jak 20% więcej od benzyny . No i nie wiem czy za 2500 zrobisz dobrą instalkę , 2700 już tak .

Idąc za artykułami znajdującymi się w sieci gazu letniego spalić "musi" ~13% więcej, zaś zimowego ~18% więcej. 200zł więcej przy instalacji lpg to malutko więc wszystko zależy od gazownika. Tu można coś przyciąć, tam coś dorzucić. Tak czy inaczej rok czasu to maks po jakim zwróci się instalacja :) Sam też robiłem ok 10kkm rocznie i szukałem tylko auta z zainstalowanym lpg.

Link to post
Share on other sites

W Sporcie gaz, cała instalacja lpg jest nie do pomyślenia jak dla mnie nawet. Chociaż na zlotach spotykałem wariatów z butlami i turbinami z podbiciem w okolicy 300 kunia :wariat:

Link to post
Share on other sites

Najbezpieczniej liczyć 3000zł dla 4 cylindrowego silnika na LPG. A wiadomo, że lepszy "super szpec" weźmie więcej. Mapa, montaż... wszystko musi być dobrze zrobione. Dobry monter także nie przyjmie niesprawnego auta na montaż (przepływka, nieszczelności, problemy z mieszanką itp). Sprawne auto po dobrym montażu nie odczuje nawet że jeździ na 2,5 raza tańszym paliwie. :) 
 

Link to post
Share on other sites

Najbezpieczniej liczyć 3000zł dla 4 cylindrowego silnika na LPG. A wiadomo, że lepszy "super szpec" weźmie więcej. Mapa, montaż... wszystko musi być dobrze zrobione. Dobry monter także nie przyjmie niesprawnego auta na montaż (przepływka, nieszczelności, problemy z mieszanką itp). Sprawne auto po dobrym montażu nie odczuje nawet że jeździ na 2,5 raza tańszym paliwie. :) 

 

 

Po dobrym montażu i kalibracji możesz nawet parę kunia dodać ;)

Przejeździłem na LPG jakieś 150k km Mazda 6 I gen i w sumie przez te 7 lat do wymiany był 1 wtrysk i reduktor, a problemów nie było. Ekonomicznie była bajeczka, średnio silnik 2.0 palił mi ~10l gazu/100km.

 

Teraz zmieniam furę, bo Mazda idzie na złom xD

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Idąc za artykułami znajdującymi się w sieci gazu letniego spalić "musi" ~13% więcej, zaś zimowego ~18% więcej. 200zł więcej przy instalacji lpg to malutko więc wszystko zależy od gazownika. Tu można coś przyciąć, tam coś dorzucić. Tak czy inaczej rok czasu to maks po jakim zwróci się instalacja :) Sam też robiłem ok 10kkm rocznie i szukałem tylko auta z zainstalowanym lpg.

 

Lepiej jak spali trochę więcej niż mniej ,  Bo wtedy mamy głowicę do remontu . Zresztą w miarę teraźniejszych autach musi być to bardzo dobrze ustawione bo inaczej wyskoczy check . W cytrynie mi gazownik dosyć kiepsko wyregulował gaz , autko nie jeździło tak płynnie jak na benzynie .  No i niedługo po montażu zaczął losowo wyskakiwać check . Jako że jestem gazownik amator , ustawiłem sobie mapę po swojemu i wreszcie auto śmigało jak powinno . U mnie koszt taniej instalacji do c3 to 2300zł (2200 plus 100zł za elektronikę do czujnika poziomu paliwa aby wskazywał prawidłowo), do merca na porządnych wtryskach i grubych przewodach  2700zł - chyba qbox plus , wtryski baracuda . 

Link to post
Share on other sites

W Sporcie gaz, cała instalacja lpg jest nie do pomyślenia jak dla mnie nawet. Chociaż na zlotach spotykałem wariatów z butlami i turbinami z podbiciem w okolicy 300 kunia :wariat:

 

W sporcie szkoda trochę dokładać kilogramów, ale tak poza tym to nie widzę problemu w LPG, ten silnik akurat powinien znieść to dobrze. Ludzie na gaz psioczą bo wiedza w głowach na jego temat pochodzi zazwyczaj z historii o samochodach z tandetnymi, niedopracowanymi instalacjami 1 i 2 gen zakładanymi u mirków którzy uczyli się na polonezach. Później przyszedł szok związany ze zmianą generacyjną silników, a później jeszcze kolejny kiedy prawie wszystkie marki przeszły na bezpośredni wtrysk. Wiele warsztatów zęby połamało na fsi, ale dzisiaj instalacje, sterowniki i technologia są już tak dopracowane, że u dobrego gazownika z budżetem w przedziale 5-10k nie zawahał bym się zagazować nic, z dwulitrowymi tsi włącznie. Paradoksalnie przy gazie można wycisnąć więcej mocy niż na benzynie, bo jest większe pole do popisu na zapłonie. 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...