Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Kurła mać, a taki miał być super mega ... Pierdzielone 2.5T T5 od Volvo i pękł cylinder. Mało tego nie ma ich w sprzedaży. Żeby było weselej w większości pęka, czy to S max, focus , V40,70 itd, za cienkie ścianki, a używak z allegro od 7 kafli.

 

No i przyszedł kuźwa też walnięty. Chyba SWAP trzeba ogarnąć bo walka z 2.5 to bezsens...

 

Kurcze nikt nie zna odpowiedzi na pytanie czy pasi 2.4T z Volvo...

Edytowane przez AudiAWX
Link to post
Share on other sites

Reve  - Kolega ma 2013 tylko ze octavie 3

Od 2012 juz sa EA211 czyli na tych bardzo dobrych jednostkach 1.4 140 kuca. On ma juz nalatane 220k i zero problemow.

zobacz ten link 

https://www.wyborkierowcow.pl/ktore-auta-z-1-4-tsi-warto-kupic-a-ktorych-nalezy-unikac/

Wszystko na temat.

Ale w Octavii 2 to  jeszcze na tym EA111 znajdziesz wiec lepiej omijac.

Edytowane przez R4DZ1K
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

No właśnie wiem że EA211 są spoko. Czyli jeżeli turbo octavia to tylko 3 na to wychodzi. 
Octavia 2 za to ciągle ma 1.6 MPI - zamulotron pod lepszypowergamoniu... 

 

Ciekawe czy udało by się znaleźć "ok" egzemplarz do 50k z przebiegiem mniejszym jak 170k. 

Tylko te łożyska w skrzyniach biegów... jak to w manualach od vaga...

Link to post
Share on other sites

A co za różnica czy 170k przebiegu czy 230? I tak już wszystko do wymiany, tj dwumas, tarcze, łożyska z piastami, wszystko w zawiasie itp. Ważniejsze co w danej sztuce już było zrobione, a nie czy pojawiła się magiczna 2'ka z przodu.

Edytowane przez wojciechu15
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Bo to nie jest normalne jeżeli ktoś kupił benzynę 1.4T zamiast diesla do robienia 40k rocznie (tym bardziej że w octavii były świetne 1.6 TDI czy dobre 2.0 TDI i dawano na nie ogromne rabaty %). Wyliczajmy realne przebiegi dla danej jednostki napędowej. W tym przypadku wsio do 25k rocznie jest ok. 

Dwumas powinien wytrzymać w benzynie tyle co sprzęgło. Pewnie do ~~250k+. Ale to nie problem. Bardziej w VAG'u sprawdziłbym skrzynie biegów przy zakupie, auta poflotowe mają zazwyczaj padnięte łożysko na ostatnim biegu (5 lub 6, zależy od skrzyni) - sam coś o tym wiem bo parę łożysk zajeździłem na autostradach (w vagu).

Zawieszenie nie problem, O3 z silnikami poniżej 2.0 TSI ma z tyłu belkę skrętną. Z przodu no to rutyna. Z resztą multilink nie jest już drogi w dzisiejszych czasach.

 

Ogółem jedyne kryterium wg. mnie to interwał olejowy. Jak ktoś wymieniał olej co 30k - auto skreślone. Do 20k akceptowalne. 

 

O turbo nie ma co myśleć, jeżeli ktoś był dzbanem to czeka regeneracja.

Link to post
Share on other sites

 

 

Bo to nie jest normalne jeżeli ktoś kupił benzynę 1.4T zamiast diesla do robienia 40k rocznie (tym bardziej że w octavii były świetne 1.6 TDI czy dobre 2.0 TDI i dawano na nie ogromne rabaty %).
 

 

Częste może nie jest, ale jak ktoś serwisował na czas to w zasadzie co za różnica ile km robił rocznie? Lepszy samochód co ma 200k nakulane w 5 lat niż taki co ma 200k przebiegu i lat 15. Zresztą, ile musiałby dopłacić do diesla nie wiesz, bo to, że twoim zdaniem "dawali duże rabaty" na klekoty, to nie znaczy, że komuś nie trafił się dobry zakup benzyny. Wystarczy, że 6000zł zostało w kieszeni i nie jeden rozsądny podrapał się po głowie i stwierdził, że nawet jak mu to 1.4tsi spali 2l więcej niż tdi, to ma za to paliwa na 60k km, a do tego teoretycznie tańsze serwisowanie. 

 

 

 

Dwumas powinien wytrzymać w benzynie tyle co sprzęgło. Pewnie do ~~250k+. Ale to nie problem.
 

 

Powinien to dobre słowo. Znam przypadki, że i po 60k w 1.4tsi zaczynał się odzywać. 

 

W zasadzie to wszystkie sprawy eksploatacyjne które wymieniłem wcześniej są do ogarnięcia w zakresie 3-6k zł po zakupie auta, co kiedy szukasz czegoś za 45-50k nie jest wielkim problemem, ale ja serio nie rozumiem logiki "znaleźć samochód do 170k przebiegu" bo to chyba jest jeden z gorszych przebiegów do zakupu auta. Ani to na tyle mało eksploatowane żeby było pewne, że nic nie jest do zrobienia, ani na tyle najechane by były te rzeczy już porobione albo/i samochód tańszy w zakupie.

 

 

Żeby nie było, że sobie to wszystko wyciągam z kapelusza. Sam jestem posiadaczem skody octavia II FL (1.9tdi) kupiłem ją z przebiegiem 168k, od pierwszego właściciela który nabył ją w polskim salonie. Na pierwszym serwisie zaraz po zakupie w auto włożyłem.... 6k zł. Tylko, że jak ją kupowałem to nie liczyłem na to, że to igiełka z magicznym przebiegiem "poniżej 170k" w którą nic nie włożę, tylko samochód był kupiony blisko domu, dokładnie obejrzany i z pełną świadomością kupiony z myślą, że jest sporo do włożenia. Dałem wtedy 24k, gdzie sztuki z takim przebiegiem i w tym roczniku chodziły za średnio 30k, a ta wystawiona była za 28k. Tylko dlatego, ze koleś opuścił 4k i zszedł do 24 samochód jest dzisiaj mój, a opuścił tylko dlatego, że opony były łyse, a dwumas do wymiany, o czym w ogłoszeniu mowy nie było, a my wiedzieliśmy zaraz po odpaleniu auta. Jemu zależało sprzedać, a ja kupiłem taki i za tyle ile chodziły podobne (w których też na bank byłoby coś do zrobienia) miałem samochód ze zrobioną dwumasą,  zawiasem, nowymi oponami, regeneracją klimy, łożyskami, tarczami, rozrządem i inną drobnicą. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Znam politykę vaga, na TDi zawsze były ok. 30-40% większe rabaty niż na benzyny TSI. A od roku to już w ogołe walą rabatami przez te głupoty "eko-talibów". 

 

170k przebiegu to i tak jest ciężkie do znalezienia weź pod uwagę.

Większość 1.4 TSI ma od 60 do 130k. Urok tego że Octavia była absolutnym hitem sprzedaży (ilościowo). Kończą się ludziom 5 letnie leasingi i można wyrwać fajne auta.

 

Dwumasę wymieniałem już parę razy w benzynie, zwykła rzecz eksploatacyjna.

Wszystko to pikuś w przypadku Octavii, poza interwałem olejowym. Long-life jest bardzo zgubny dla silnika i turbo.

Ogółem zawsze mam 5-10k dodatkowo w rezerwie. I tak po zakupie pewnie na przeglądzie "0" zrobiłbym swój standardowy pakiet. Oleje (silnik, skrzynia), filtry (wszystkie), prawdopodobnie pasek rozrządu, pompa wody. 

 

Opony najpewniej Primacy 4 albo ContiContact. Jak zimówki to pewnie Nokian D4 albo jakaś Yokohama/Goodyear.

Edytowane przez Revenant
Link to post
Share on other sites

No ja niestety musiałem zmienić auto bo stając w korku w Walentynki zakochana piękna Julia skasowała mi tył i jeszcze popchnela na Mercedesa z przodu ale nie ma źle PZU dało 6100 auto uszkodzone sprzedałem za 2500 a faktycznie może w starym stanie sprzedałbym je za 6k :)

Dołożyłem trochę i kupiłem mewke

http://i68.tinypic.com/2gw86qr.jpg

Wcześniej 1.9tdi 130KM teraz 2.0 benzyna 150KM w moim odczuciu diesel lepszy no i całkiem inaczej się jeździ :) wcześniej nie wiem czy kiedyś dobiłem do 2500obrotów bo audi 6 biegowe szło jak burza teraz chcąc pogonic na autostradzie te 4000 musi wejść... Ogólnie bardzo fajne auto tylko spalanie daje w kość (ok.9litrow)

Edytowane przez lukyeti
  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Nie narzekaj, moje 5 z 2.0 palą między 10 a 12 bo vano - podobne.

Zmień ATF w wspomaganiu bo pompy elektryczne w mazdach padają szybko jak na starym oleju chodzą.

No i oczywiście masz racje, do AWX, AVF 1.9 to to nie podskoczy, ale mają jeszcze 2.3 tylko w 5 z automatem, a ja nie trawie... Z drugiej strony awaryjne 1.8 w maździe to dopiero masakra, chyba VW 1.6 jest lepszy.

Edytowane przez AudiAWX
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
:) na razie to muszę wymienić olej i filtry i chciałbym czymś lakier wypucować :) na gaz kasy nie ma poza tym mam obawy jeździć z butla :( nie śmiejcie się ale po tej stłuczce cały czas mam w głowie głos tego pękającego zderzaka dobrze ze miałem pasy bo nie miałbym zębów :) Edytowane przez lukyeti
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...