Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Z takich nowinek dnia wczorajszo-dzisiejszego.

 

BDRoKLDh.png

 

QjxGf0Kh.png

 

 

Dzisiaj 2 godziny spędzone w urzędzie, "mniętki" dowód w portfelu, na "twardy" koło 3 tyg. czekania. 6 lat już minęło...

Teraz myślę co następne sobie pogrzebać... jakieś sugestie? :D Oprócz czyszczenia kolektora ssącego, który mi się śni po nocach jak wymontowałem MAP Sens.

Edytowane przez LuziQ
Link to post
Share on other sites

Jeżdżę nim od maja 2017. Do pracy mam 10km. Jeden dzień 20km - resztę można sobie policzyć.

Czasem zakupy, działka, od 8 maja jestem na zwolnieniu po wypadku (innym wozem), więc stał ponad miesiąc pod firmą, bo opaska od wężyka małego chłodniczego pękła jakoś 3-4 dni przed wypadkiem i płyn uciekał, a nie byłem w stanie tego zrobić w kołnierzu ortopedycznym. Uruchomiony został jakoś 19 czerwca. 1 lipca wymiana zacisków i klocków, dzień później olej i filtry przy przebiegu 237045.

Nie jest dużo przeze mnie eksploatowany, ale regularnie.

Edytowane przez LuziQ
Link to post
Share on other sites

@@LuziQ, Nie no, przecież tłumaczyć się nie musisz. Miałem raczej na myśli to, że jak się tak mało jeździ to sobie można na fajny samochód, trochę droższy w utrzymaniu niż przeciętny dupowóz pozwolić ;)

 

Jak bym był pewny, że nie będę jeździł więcej niż 5k rocznie to z miejsca by wjechało jakieś >200hp ;)

Edytowane przez wojciechu15
Link to post
Share on other sites

Pali tyle ile wleję ;) Nie patrzę jakoś specjalnie na spalanie, ale skoro na ten temat schodzimy, to 300M teścia z 3.5L V6 więcej chleje ;)

Poza tym, moc może mała, ma tylko 140KM w serii, za to moment obrotowy spory. I weźmy pod uwagę masę. 2 tony również robi swoje. Ale ja tam jestem zadowolony. Taki dupowóz do spokojnego bujania się (ma swoje humorki na drodze, to nie jest mały sedan który jeździ jak przyklejony) po nierównościach i w lekkim terenie.

Edytowane przez LuziQ
Link to post
Share on other sites

 

 

3 litrowy Diesel swoje pali
 

 

Dobre, zdrowe 3l w klekocie pali w 90% przypadków mniej niż zwykłe 1.4 w benzynie przy bardziej dynamiczniej jeździe poza miastem. Różnica taka, ze 1.4 piłujesz do bólu, a dobre 3.0 kle kle instaluje cię w fotel samym momentem paląc przy tym 8-10. 

 

Tu akurat waga robi swoje, ale starsi mają sorento które waży podobnie (1900kg) to szczerze mówiąc nie jest źle. 184km, 8 litrów średnio, 7 litrów na trasie. Jak ja wsiądę to pod 9 czasami dobije, ale mam wyjątkowo ciężką nogę więc naprawdę jest ok. 

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Owszem, tyle że nie bierzesz jednej rzeczy pod uwagę. Konstrukcja mojego silnika jest dość zabytkowa tj. sięga lat 80-tych. Automat, 5 cylindrów, 5 głowic (!), wałek rozrządu w dole, laski popychaczy, rozrząd na kołach zębatych i te sprawy :) Dodajmy do tego wtrysk pośredni oparty o zwykłą pompę rozdzielaczową, komorę wstępną i osiągamy spalanie rzędu 12-14 na porządku dziennym, ale głównie po mieście. Chwilowe spalanie przy prędkości np. 90km/h trzyma w granicach 7-8l/100. Średnie ostatnio spadło do 11.9, co udokumentowałem ;) Większość zależy od tego jak w tym samochodzie operuje się pedałem gazu, gdyż np. teściu miał spalanie rzędu 16,7L/100.

 

Wszyscy narzekają również na ten silnik, że awaryjny, że chleje nienormalne ilości ON etc. Ogólnie podobno silnik jest toczącą się kaszaną. Tylko większość tych opinii opartych jest o zaniedbane, ujeżdżane silniki VM. Niestety ta konstrukcja rządzi się swoimi prawami, jest delikatna. Jest cholernie wrażliwy na katowanie od razu po odpaleniu. Pierwsze kilka kilometrów spokojnej jazdy, potem możesz ładować do 3,5-4 tys obrotów. Prawidłowa eksploatacja, wymiany płynów ustrojowych i będzie służył długie lata. Narzekają na przegrzewanie się tego silnika. Może jeśli ktoś katuje go w terenie to owszem. Ostatnie kilka dni były temperatury sięgające 30-33 stopni. Klimatyzacja, korki i co? Nawet wentylator oparty na wisko się nie załączał, bo układ chłodniczy trzymał ładnie temperaturę. No i bolączką, chyba największą tego silnika jest jedno - nieudolni mechanicy. Tak, to prawda. Większość mechaników jest nieudolna, gdyż jak już się podejmą rozłożenia tego silnika, to nie potrafią go złożyć, z uwagi na cholernie specyficzną konstrukcję 1 wspólna uszczelka na 5 głowic. A to nie równo założą, a to źle dokręcą i potem wychodzą babole w postaci pękających szpilek, lasek popychaczy, pękających głowic etc.

 

Problemy z odpalaniem w zimie? Nie stwierdzono:

 

 

I spalanie, które ja uważam za całkiem dobre, przy średnio ekonomicznej jeździe.

 

bnlf1Jwh.jpg

Edytowane przez LuziQ
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

@up jasne, że diesel z jeepa to inna bajka i kiepski przykład na poparcie mojego wywodu, ale miałem styczność z kilkoma innymi i raczej obalają stwierdzenie, że 3l muszą dużo palić. Ten twój to pali po prawdzie więcej niż nasze busy z silnikami po 150km i plandekami tworzącymi w czasie jazdy opór adekwatny do ściany o powierzchni 9m2.

Link to post
Share on other sites

Jeepek pali normalnie, sprawdźcie spalanie np bmw x5 lub audi q7, mniejsze nie będzie, tylko dynamika trochę inna. Dodatkowo robisz małe przebiegi co nie sprzyja spalaniu. No i obsługa tego silnika - kilka lat temu słyszałem że tak naprawdę to jeden mechanik w Polsce ogarniał na 100% te silniki (głównie 2.5vm ale to chyba ta sama konstrukcja).

Druga sprawa to 95% tych aut w polsce nie ma 240tyś km jak twój, raczej bliżej 400.

Im większy silnik tym podatniejszy na wciskanie gazu. Mój np doładowany 1.8(213km) mnie zaskoczył jadąc na wakacje spalił 9.3l gazu przy średniej szybkości 110kmh z trasy (jadąc 140-145) a na miejscu jadąc do pracy pali od 12 do 18.

Link to post
Share on other sites

Mi w A4 B6 1.9AWX na mieście 11 przy 160kobylach palił. Gość co odkupił 6 skrzynie wsadził i w 9 się mieści. Ale na trasie to była super machina 140 160 i spalanie 5.8 do 6.2. Teraz octavia 2 się na mieście w 8 mieści ale 105 kobył. Nadrabiam sobie mazda w międzyczasie bo 15 benzyny ssie...

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...