jakub1t 1684 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 (edytowane) na razie to muszę wymienić olej i filtry i chciałbym czymś lakier wypucować na gaz kasy nie ma poza tym mam obawy jeździć z butla nie śmiejcie się ale po tej stłuczce cały czas mam w głowie głos tego pękającego zderzaka dobrze ze miałem pasy bo nie miałbym zębów Ja znów odwrotnie nie uznaję benzyny . Po co przepłacać . W ciągu roku oszczędzam prawie na taką mazdę jeżdżąc na gazie (około 30k rocznie ) . Jak nie masz kasy to weź na raty i tak zaoszczędzisz nawet płacąc ratę , co najwyżej wyjdzie na początku jak jazda na benzynie . Chyba ze robisz mało kilometrów to faktycznie się nie opłaca , ale wtedy to i na benzynę dużo nie wydasz . Obawy o butlę w środku są bezpodstawne . Butla pancerna , zbiornik z paliwem plastikowy i co bezpieczniejsze ? W mazdzie to ważniejsze od polerowanie jest zabezpieczenie antykorozyjne . Dynamiki turbodiesla na wolnych obrotach nie ma co porównywać z benzynowym bez turbo . Zupełnie inna charakterystyka , jak i wady i zalety . Ja np diesli nie lubię ( a nawet aktualnie mam ) Kilka dni temu byłem u znajomego któremu sprzedałem citroena c3 ze 2 lata temu . Kurcze ale go rdza zeżarła od tamtej pory . Fotel pasażera już powoli ma ochotę wyskoczyć dołem . Edytowane 5 Maja 2019 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 LPG zawsze na propsie. A tym bardziej że 1.8 czy 2.0 w Maździe 3 i 6 (I gen) dobrze śmigają na gazie. Jako maździarz od razu bym tam zakładał LPG przy przebiegu 15k+ i bym nawet się nie zastanawiał. Najpewniej STAG'a. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 Stag dobry bezproblemowy komp , do tego wtryski hana lub baracuda i nie wiesz że na gazie jeździsz oprócz tankowania . Co innego jak zaczniesz oszczędzać na instalacji to wtedy przyjemność z użytkowania może znacznie spaść . A wielkich różnic nie ma między dobrą , a najtańszą instalacją . Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 To jest właśnie patola niektórych gazowników przez którą później powstają mity na temat LPG. Oszczędzi taki na małej i prostej instalacji 300zł by więcej zostało mu w kiebzie, a później jedna pierdoła niszczy całe zadowolenie z instalacji. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
imiemichal 979 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 Patola jest spora wśród gazowników. Dużo osób zachwala BRC, a tam nawet instrukcja mówi, aby nie zdejmować kolektora ssącego do wiercenia... Potem opiłki idą do cylindra.. Plus do tego dodać strojenie na auto adaptacji zamiast w ruchu i jest idealny przepis na problemy z LPG. Podzespoły mogą być dobre, ale jak zepsują montaż to nic to nie da. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 BRC miałem w Accordzie. x2 komputer wymieniany. A tak to pracowało spoko. Potem wsadziłem STAG'a. Ale to było sporo lat temu. W 2.0 ALT myślałem na Stagiem ale ostatecznie w żadnym nie założyłem LPG bo po prostu silnik był ekonomiczny jak na pojemność i nie miało to sensu (oleju ponad standardowo mi nie palił, uroki bycia 1 właścicielem, który wymienił olej po dotarciu i co 15 tys + potem zmiana czwórnika). W LPG najważniejszy jest montaż (z demontażem kolektora ofc). A potem dopiero instalacja. Ale i tak nigdy nie oszczędzałem na LPG. W Juke'u 1.6 (wolnossak) chyba dałem coś 4800zł ale przy 25-30k rocznie szybko się zwróciło. Po 5 latach i 140k przebiegu auto sprzedane błyskawicznie (co ciekawe ludzie szukali z LPG często) i po bardzo wysokiej cenie (tekna CVT). Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 (edytowane) Ja staga założyłem chyba w 2005r. w bmw e34 525 . auto było w rodzinie z 10 lat aż przerdzewiało . Instalacja gazowa działała do końca . Problemy były tylko z wtryskiwaczami , ale to były najtańsze valteki . Sam zakładałem w autach jeszcze ze 5-8 razy , ale starałem się kupować auto już z instalacją jeśli to było możliwe . Największe problemy miałem w chipowanym 1.8t (auto już było z roczną instalacją) . komp AG zenit . Mapa się co chwila rozjeżdżała na różnych wtryskiwaczach (valtek , magic jet i używany matrix ) i na gazie 90% czasu było 20 koni mniej . Cytryna o której pisałem śmiga już na najtańszej instalacji staga 4 lata bez problemu . Wtryski też ma najtańsze stagi , ale oprócz ich głośności działają dobrze do tej pory . Tyle że to jest prosty 8 zaworowy silnik o korzeniach z lat 80tych . Edytowane 5 Maja 2019 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 Dołożyłem trochę i kupiłem mewke Fajne, ja osobiście wolę tę markę z drugiego planu. Jak się człowiek raz zakocha, to na zawsze. No, a jak z rudą w tych mewkach? Cytuj Link to post Share on other sites
lukyeti 2221 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 (edytowane) Ja miesięcznie robię ok 1000km więc nie ma sensu gazować Już właśnie patrzyłem ile konserwacja podwozia 700-800 zł , kumpel co ma kanał w zeszłym roku sam robił Imprezę i mówi że dwa dni w kanale może mnie wpuścić u siebie w domu i to porobimy:) A w Mazdach ruda to jej drugie imię niestety... Edytowane 5 Maja 2019 przez lukyeti Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 Sprawdź sobie jeszcze w jakiej fabryce Twój egzemplarz produkowano. Być może będzie z tym lepiej Zrób co trzeba i niech Ci dobrze służy. Uwielbiam motoryzację z kraju kwitnącej wiśni i przed wszystkimi markami chylę czoła, ale mam swoją ulubioną od lat. Co ciekawe jeszcze do lat 90 do któregokolwiek japońca byś nie wsiadł, to wnętrze jakby z jednej fabryki wyjeżdżało , oczywiście (znawcy wiedzą o czym piszę), teraz jest trochę inaczej, choć i tak ciągle mocno konserwatywnie w wielu sprawach. Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14024 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 Ja wiem czy nie ma sensu Po niecałym roku masz już zwróconą instalację następne lata jeździsz już połowę taniej. Oczywiście nie wciskam lpg siłą żeby nie było. prosta kalkulacja online 1 Cytuj Link to post Share on other sites
lukyeti 2221 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 (edytowane) Hmm teraz to mnie zaciekawiłeś Wiadomo jakby był gaz to i więcej by się kraju zwiedzało bo by się opłacało jeździć hehe Edytowane 5 Maja 2019 przez lukyeti Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 (edytowane) Ja wiem czy nie ma sensu Po niecałym roku masz już zwróconą instalację następne lata jeździsz już połowę taniej. Oczywiście nie wciskam lpg siłą żeby nie było. prosta kalkulacja online Trochę trzeba zmodyfikować kalkulator . Pierwsza sprawa to gazu musi spalić nie mniej jak 20% więcej od benzyny . No i nie wiem czy za 2500 zrobisz dobrą instalkę , 2700 już tak . Edytowane 5 Maja 2019 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
CrisPell 4853 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 (edytowane) Mnie wychodzi tak do 2L więcej względem benzyny. Ale fakt mając gaz przejadę 300km za ~60zł (2.16zł/l). Złapałem się za głowę ile wychodziła by mnie teraz benzyna. Mam instalację zrobioną za 2350zł na 1.2 Corsa w oparciu o Stag 4 Qbox Basic. Edytowane 5 Maja 2019 przez CrisPell Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3216 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 Fajne, ja osobiście wolę tę markę z drugiego planu Starego folcwagena? XD Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 Tak, tak - tego Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14024 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 Trochę trzeba zmodyfikować kalkulator . Pierwsza sprawa to gazu musi spalić nie mniej jak 20% więcej od benzyny . No i nie wiem czy za 2500 zrobisz dobrą instalkę , 2700 już tak . Idąc za artykułami znajdującymi się w sieci gazu letniego spalić "musi" ~13% więcej, zaś zimowego ~18% więcej. 200zł więcej przy instalacji lpg to malutko więc wszystko zależy od gazownika. Tu można coś przyciąć, tam coś dorzucić. Tak czy inaczej rok czasu to maks po jakim zwróci się instalacja Sam też robiłem ok 10kkm rocznie i szukałem tylko auta z zainstalowanym lpg. Cytuj Link to post Share on other sites
lukyeti 2221 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 Musze o tym pomyśleć jak wrócę z wakacji w lipcu Mądrych to i miło posłuchać Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 W Sporcie gaz, cała instalacja lpg jest nie do pomyślenia jak dla mnie nawet. Chociaż na zlotach spotykałem wariatów z butlami i turbinami z podbiciem w okolicy 300 kunia Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 Najbezpieczniej liczyć 3000zł dla 4 cylindrowego silnika na LPG. A wiadomo, że lepszy "super szpec" weźmie więcej. Mapa, montaż... wszystko musi być dobrze zrobione. Dobry monter także nie przyjmie niesprawnego auta na montaż (przepływka, nieszczelności, problemy z mieszanką itp). Sprawne auto po dobrym montażu nie odczuje nawet że jeździ na 2,5 raza tańszym paliwie. Cytuj Link to post Share on other sites
lukyeti 2221 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 No tak właśnie liczę 3000zł Cytuj Link to post Share on other sites
FeX 6361 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 Najbezpieczniej liczyć 3000zł dla 4 cylindrowego silnika na LPG. A wiadomo, że lepszy "super szpec" weźmie więcej. Mapa, montaż... wszystko musi być dobrze zrobione. Dobry monter także nie przyjmie niesprawnego auta na montaż (przepływka, nieszczelności, problemy z mieszanką itp). Sprawne auto po dobrym montażu nie odczuje nawet że jeździ na 2,5 raza tańszym paliwie. Po dobrym montażu i kalibracji możesz nawet parę kunia dodać Przejeździłem na LPG jakieś 150k km Mazda 6 I gen i w sumie przez te 7 lat do wymiany był 1 wtrysk i reduktor, a problemów nie było. Ekonomicznie była bajeczka, średnio silnik 2.0 palił mi ~10l gazu/100km. Teraz zmieniam furę, bo Mazda idzie na złom xD 1 Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 Idąc za artykułami znajdującymi się w sieci gazu letniego spalić "musi" ~13% więcej, zaś zimowego ~18% więcej. 200zł więcej przy instalacji lpg to malutko więc wszystko zależy od gazownika. Tu można coś przyciąć, tam coś dorzucić. Tak czy inaczej rok czasu to maks po jakim zwróci się instalacja Sam też robiłem ok 10kkm rocznie i szukałem tylko auta z zainstalowanym lpg. Lepiej jak spali trochę więcej niż mniej , Bo wtedy mamy głowicę do remontu . Zresztą w miarę teraźniejszych autach musi być to bardzo dobrze ustawione bo inaczej wyskoczy check . W cytrynie mi gazownik dosyć kiepsko wyregulował gaz , autko nie jeździło tak płynnie jak na benzynie . No i niedługo po montażu zaczął losowo wyskakiwać check . Jako że jestem gazownik amator , ustawiłem sobie mapę po swojemu i wreszcie auto śmigało jak powinno . U mnie koszt taniej instalacji do c3 to 2300zł (2200 plus 100zł za elektronikę do czujnika poziomu paliwa aby wskazywał prawidłowo), do merca na porządnych wtryskach i grubych przewodach 2700zł - chyba qbox plus , wtryski baracuda . Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 W Sporcie gaz, cała instalacja lpg jest nie do pomyślenia jak dla mnie nawet. Chociaż na zlotach spotykałem wariatów z butlami i turbinami z podbiciem w okolicy 300 kunia W sporcie szkoda trochę dokładać kilogramów, ale tak poza tym to nie widzę problemu w LPG, ten silnik akurat powinien znieść to dobrze. Ludzie na gaz psioczą bo wiedza w głowach na jego temat pochodzi zazwyczaj z historii o samochodach z tandetnymi, niedopracowanymi instalacjami 1 i 2 gen zakładanymi u mirków którzy uczyli się na polonezach. Później przyszedł szok związany ze zmianą generacyjną silników, a później jeszcze kolejny kiedy prawie wszystkie marki przeszły na bezpośredni wtrysk. Wiele warsztatów zęby połamało na fsi, ale dzisiaj instalacje, sterowniki i technologia są już tak dopracowane, że u dobrego gazownika z budżetem w przedziale 5-10k nie zawahał bym się zagazować nic, z dwulitrowymi tsi włącznie. Paradoksalnie przy gazie można wycisnąć więcej mocy niż na benzynie, bo jest większe pole do popisu na zapłonie. Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 Jest jedna zaleta LPG. Do A4 B7 kiedyś robiłem wyliczenia. Zasięg! 70 litrów PB oraz 50-60 litrów bąków? Zasięg wypas. Wbijasz na autobahna i jedziesz przed siebie i nie panikujesz że przegapiłeś stacje. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.