Skocz do zawartości

Przeboje z Morele i RTX


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez adivxv,

Recommended Posts

1 minutę temu, 7ym0n napisał:

Masz może jakieś źródło dla potwierdzenia tego wskaźnika?

Życie: Autopsja + każdy którego znam i zakładał jakąkolwiek sprawę tego typu. Czy to sam czy przez kancelarie. Owszem można się odwoływać o umorzenie tych kosztów ale przeciąga to sprawę jeszcze bardziej.

 

4 minuty temu, 7ym0n napisał:

A czy od razu musi żądać odszkodowania? Nie może żądać wykonania przez dłużnika zawartej umowy?

Może, na to morele odpowiedzą że nie są i nie były w stanie zrealizować umowy z uwagi na globalne braki dostępności, przedłożą całą tekę papierów udowadniając jakie to opóźnienia i braki na rynku były i są. Będą wnosić o własnych biegłych co dorzuci do puli kosztów kolejnego tysiaka a może i więcej. Jak coś od nich wyszarpie to będzie to max tysiąc czy dwa (o ile wyszarpie), żadna kancelaria się tego nie podejmie na zasadzie % od wygranej sprawy. Jak tak jesteś pewny to pomóż koledze, idźcie z tym do sądu umówcie się na %. A my tutaj sobie zrobimy popcorn i poczekamy na rozstrzygnięcie sprawy, jeśli wam się uda to będzie wyrok bez precedensu, bo takich osób jak autor tematu są setki jak nie tysiące. Z mojej strony uważam temat za zakończony.

 

Link to post
Share on other sites

Widzę każdy ma swoje zdanie na ten temat. Żeby nie bić tylko piany skupię się na faktach. 

 

Sklep przyjął zamówienie potwierdził zamówienie i dostępność.

Została zawarta umowa. 

Od października do stycznia karty rtx 3080 były w sporych ilościach dostępne. 

Wtedy nie było infomacji o problemach z zamówieniem ze strony sklepu. 

Jak wspomniałem byłem 8 w kolejce w grudniu taką informację mam w wiadomości od pracownika morele.net. 

 

Poszło pismo do UOKiK z dokładnie opisaną sytuacją. Ale wiadomo mają mnóstwo spraw telefonicznie dostałem informację żeby się dogadać z sklepem. 

Sklep zaproponował anulowanie zamówienia i kartę podarunkowa.

Gdy napisał czy taką informację mam przekazać do UOKiK dostałem informację że jednak mogę zamienić na inny model rtx 3080 i może dostanę jakiś rabat. 

Oczywiście na moje pytanie jaki model i rabat już od 10 dni nie dostałem odpowiedzi. Możliwe że to kolejny dowód na podejście do klienta Morele.net. 

 

Czekam za informacją z UOKiK bo pewnie z Morele.net się nie doczekam.

Jestem umówiony z prawnikiem wyślę pismo do Morele.net zobaczymy co będzie w odpowiedzi. 

Wtedy podejmiemy decyzję co dalej zgodnie z sugestią postaram się znaleźć osoby w podobnej sytuacji. 

 

Na obecną chwilę proszę o zamknięcie tematu. 

 

 

Oczywiście mam zrobione screeny z końca grudnia 2020 jakie karty rtx 3080 morele.net miał na stanie do kupienia i w jakich ilościach. 

Jak również screena z tym modelem karty z końca lutego dostępnego w cenie około 7tyś. I odpowiedź morele.net że wystawiają kartę na którą czekam dostałem informację że to błąd na stronie. 

 

Swoją drogą nie rozumiem podnosić argumentu dostępności i zakupu w październiku 2020 a obecnej na wrzesień 2021.

 

Edytowane przez bilikiler
  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites
31 minut temu, bilikiler napisał:

Widzę każdy ma swoje zdanie na ten temat. Żeby nie bić tylko piany skupię się na faktach. 

 

Sklep przyjął zamówienie potwierdził zamówienie i dostępność.

Została zawarta umowa. 

Od października do stycznia karty rtx 3080 były w sporych ilościach dostępne. 

Wtedy nie było infomacji o problemach z zamówieniem ze strony sklepu. 

Jak wspomniałem byłem 8 w kolejce w grudniu taką informację mam w wiadomości od pracownika morele.net. 

 

Poszło pismo do UOKiK z dokładnie opisaną sytuacją. Ale wiadomo mają mnóstwo spraw telefonicznie dostałem informację żeby się dogadać z sklepem. 

Sklep zaproponował anulowanie zamówienia i kartę podarunkowa.

Gdy napisał czy taką informację mam przekazać do UOKiK dostałem informację że jednak mogę zamienić na inny model rtx 3080 i może dostanę jakiś rabat. 

Oczywiście na moje pytanie jaki model i rabat już od 10 dni nie dostałem odpowiedzi. Możliwe że to kolejny dowód na podejście do klienta Morele.net. 

 

Czekam za informacją z UOKiK bo pewnie z Morele.net się nie doczekam.

Jestem umówiony z prawnikiem wyślę pismo do Morele.net zobaczymy co będzie w odpowiedzi. 

Wtedy podejmiemy decyzję co dalej zgodnie z sugestią postaram się znaleźć osoby w podobnej sytuacji. 

 

Na obecną chwilę proszę o zamknięcie tematu. 

 

 

Oczywiście mam zrobione screeny z końca grudnia 2020 jakie karty rtx 3080 morele.net miał na stanie do kupienia i w jakich ilościach. 

Jak również screena z tym modelem karty z końca lutego dostępnego w cenie około 7tyś. I odpowiedź morele.net że wystawiają kartę na którą czekam dostałem informację że to błąd na stronie. 

 

Swoją drogą nie rozumiem podnosić argumentu dostępności i zakupu w październiku 2020 a obecnej na wrzesień 2021.

 

Za miesiąc jak 3080 będzie po 10k , to dostaniesz rabat 2k i będziesz mieć przywilej kupna nowego RTX'a za 8k. Prawie 4 już zapłacone to jeszcze drugie tyle i będzie nowa karta. Lepiej anuluj zamówienie i weź kartę podarunkową, to weźmiesz sobie na darmo nowego pendrive'a chociaż.

Edytowane przez MrGolden
Link to post
Share on other sites

Czekałem prawie rok poczekam na odpowiedź z UOKiK. 

W tygodniu będę u prawnika zobaczymy co powie ciekawego. 

 

Spytałem go czy sklep może się powołać na dostępność. 

Usłyszałem czy nie znajomość prawa zwalnia z odpowiedzialności?

Czy można nie płacić rachunków bez konsekwencji?

Czy można różnie interpretować prawo?

 

Zobaczymy co będzie. 

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, pendzel_3 napisał:

Życie: Autopsja + każdy którego znam i zakładał jakąkolwiek sprawę tego typu. Czy to sam czy przez kancelarie. Owszem można się odwoływać o umorzenie tych kosztów ale przeciąga to sprawę jeszcze bardziej.

Czyli źródło żadne, bo to, że z kolegami poprzegrywaliście niesamowicie wysoki procent procesów, to tak jak branie statystyki używania kierunkowskazów na przykładzie kierowców BMW...

 

18 godzin temu, pendzel_3 napisał:

 Jak tak jesteś pewny to pomóż koledze, idźcie z tym do sądu umówcie się na %. A my tutaj sobie zrobimy popcorn i poczekamy na rozstrzygnięcie sprawy, jeśli wam się uda to będzie wyrok bez precedensu, bo takich osób jak autor tematu są setki jak nie tysiące. Z mojej strony uważam temat za zakończony.

 

Nikt nie będzie fundował ci darmowej rozrywki. Zasadność założenia powództwa oceni kolega po rozmowie z mecenasem i rozważeniu, czy opłaca mu się inwestować czas, środki i nerwy w proces.

W twoim przypadku będąc bardzo doświadczonym użytkownikiem wypisujesz jako pewnik rzeczy, które nie mają odbicia w porządku prawnym i do tego nawiązywałem. Wejdzie tutaj ktoś świeży, przeczyta takie jak twoje posty i uzna, że mimo skutecznego zawarcia umowy sklep może dowolnie dobierać sobie, które umowy zrealizuje, a które nie. Tymczasem przepisy polskiego prawa udostępniają cały katalog możliwości i to od oceny indywidualnego podmiotu zależeć powinno, czy mają zamiar z nich skorzystać, czy nie.

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Na chwilę obecną regulamin sklepu stanowi w przeciwieństwie do polskiego prawa, co też było już wielokrotnie omawiane (zakładam, że śledzisz wątek główny o Amperach) - i pomimo tego od dłuższego czasu nic się w związku z tym nie dzieje. Jak zaczniesz szukać na Wykopie to znajdziesz jeszcze starsze wpisy o "przygodach" różnych użytkowników ze tym konkretnym sklepem internetowym. 

 

8 minut temu, 7ym0n napisał:

Nikt nie będzie fundował ci darmowej rozrywki. Zasadność założenia powództwa oceni kolega po rozmowie z mecenasem i rozważeniu, czy opłaca mu się inwestować czas, środki i nerwy w proces.

 

Ponownie, odsyłam do Wykopu. Zapewniam, znajdziesz tam przynajmniej kilka dłuższych temat osób, które po konsultacjach odpuściły. 

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
49 minut temu, Rebelmind napisał:

Na chwilę obecną regulamin sklepu stanowi w przeciwieństwie do polskiego prawa, co też było już wielokrotnie omawiane (zakładam, że śledzisz wątek główny o Amperach) - i pomimo tego od dłuższego czasu nic się w związku z tym nie dzieje. Jak zaczniesz szukać na Wykopie to znajdziesz jeszcze starsze wpisy o "przygodach" różnych użytkowników ze tym konkretnym sklepem internetowym. 

 

 

Ponownie, odsyłam do Wykopu. Zapewniam, znajdziesz tam przynajmniej kilka dłuższych temat osób, które po konsultacjach odpuściły. 

 

Umowa została zawarta co można przeczytać w tym regulaminie. 

 

Temat UOKiK akurat tu jest tylko pośrednikiem między konsumentem (można sobie sprawdzić kim w Polsce według prawa jest konsument).

 

Ja napisałem pismo z opisem sytuacji ale też dzwoniłem i usłyszem że niby coś pomagają.  Tak naprawdę pełnią rolę mediatora bo UOKiK może tylko nałożyć karę. 

W moim przypadku sama pani z UOKiK stwierdziła że najlepiej się dogadać. 

I jak pisałem wcześniej zaproponowałem takie rozwiązanie i sklep się wstępnie zgodził tyle że przez 15 dni nie dostałem odpowiedzi. 

 

Myślę że taka propozycja bezpośrednio z UOKiK by zmobilizowała sklep do szybszej odpowiedzi. 

 

Teraz temat jeżeli chodzi o pozew zbiorowy. To raczej nie wyjdzie bo bym musiał znaleźć ludzi w podobnej sytuacji. 

Czyli potwierdzone zamówienie brak realizacji. 

Bo oczywiście są tysiące osób które kupiły karty Morele i Xkom i anulowali im zamówienia. 

Ale to są inne sytuacje prawne bo jak w Morele ludzie mieli status zamówienia NOWY czyli umowa nie była zawarta. 

Innym anulowali bo już kupili inny model serii 30xx.

 

Nigdzie nie znalazłem opisu sytuacji podobnej do mojej tu na forum nikt się nie odezwał. 

 

Jeżeli chodzi o prawnika to krótko pismo do Morele.net 100zł. I czekamy na odpowiedź taką oficjalną jak sklep odniesie się to całej sytuacji. 

 

Wtedy będzie podjęta decyzja co robimy. 

Bo sklep może zaproponować rozwiązanie oczywiście lepsze czy gorsze. I na pewno wspomni o swoich propozycjach w Sądzie.

Oczywiście sklep może stwierdzić że nie będzie nic proponować. 

Wtedy najlepiej żeby była już informacja z UOKiK że np faktycznie racja jest po mojej stronie. 

Wtedy prawnik może powołać się na decyzję z UOKiK i to że sklep nie był zainteresowany polubownym rozwiązaniu problemu. 

 

Ale oczywiście wszystko się może zdarzyć jutro będę wiedział czy ma to sens.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to 2
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, bilikiler napisał:

Teraz temat jeżeli chodzi o pozew zbiorowy. To raczej nie wyjdzie bo bym musiał znaleźć ludzi w podobnej sytuacji. 

Trzeba odpowiednie tematy założyć ,tu i np. na pclab. Tam więcej ludzi jest. No i poczekać, bo nie każdy siedzi codziennie na forach.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Wczoraj byłem u adwokata dowiedziałem się że żeby UOKiK się zajął sprawą trzeba pozew zbiorowy. Czyli kilka osób w podobnej sytuacji zgłasza problem to się mogą zająć sprawą. 

Jedna osoba nie ma szans nic załatwić przez UOKiK zostaje miejski lub powiatowy rzecznik konsumentów. 

Ale on może jedynie wysłać zapytanie do sklepu i ewentualnie być mediatorem.

Ale jeżeli sklep zleje sprawę to ten rzecznik miejski nic nie może zrobić. I ja jako konsument mogę sobie iść do sądu. 

Wychodzi na to że funkcja rzecznika konsumentów to dla picu że konsument ma jakieś prawa. Można jedynie walczyć w sądzie i liczyć że się coś ugra. 

Dzwoniłem do miejskiego rzecznika proszę zgłosić przez formularz i dostarczyć całą korespondencję z sklepem. Ale wszystko może trochę potrwać bo dużo pracy mają. 

 

Adwokat ma wysłać pismo do sklepu z wyjaśnieniem sytuacji. Więc pewnie dostanie najszybciej odpowiedź. 

Pozostaje czekać pewnie będę obchodzić roczek w oczekiwaniu na realizację zamówienia. A może w nagrodę za czekanie anulowanie zamówienia. 

 

Żeby nie było że wszyscy tak robią kolega dostał wczoraj telefon z xkom.

Zamawiał 3 grudnia rtx 3060ti ventus x3 za 2200zł dostał propozycję albo w tej samej cenie rtx 3060ti ventus x2 LHR inaczej anulowanie zamówienia. 

Niby szantaż ale zawsze mogli zaproponować rtx 3060 LHR.

I chyba tylko morele.net nie realizuje nic .

 

Edytowane przez bilikiler
  • Lubię to 3
Link to post
Share on other sites

Dziękuje w imieniu wszystkich za update.

4 godziny temu, bilikiler napisał:

żeby UOKiK się zajął sprawą trzeba pozew zbiorowy

Chyba nie myślałeś że ogólnokrajowy organ będzie się pochylał nad sprawą jednej poszkodowanej osoby, co nie?

4 godziny temu, bilikiler napisał:

Jedna osoba nie ma szans nic załatwić przez UOKiK zostaje miejski lub powiatowy rzecznik konsumentów. 

Ale on może jedynie wysłać zapytanie do sklepu i ewentualnie być mediatorem.

Ale jeżeli sklep zleje sprawę to ten rzecznik miejski nic nie może zrobić. I ja jako konsument mogę sobie iść do sądu. 

Tu już kierunek bardziej odpowiedni, ale z tego co kojarzę to rzecznicy mają chyba większe uprawnienia. Więc albo ja coś pomieszałem albo papuga naciąga cię na koszty, bo psim obowiązkiem rzecznika, opłacanego notabene z podatków nas wszystkich, jest ci pomóc w każdej sytuacji.

Link to post
Share on other sites

Wiem, że to wyjdzie raptem kilka stów, ale nie zapominaj o odsetkach ustawowych. Znajomy miał podobną sytuację z Morele (jego mama jest sędzią) i po kilku pismach dostał i kartę i odsetki. 

Nie bój się rozprawy sądowej, umowa została prawidłowo zawarta, sklep będzie powoływał się na to że "niewywiązanie się z umowy przez przedsiębiorcę nastąpiło z przyczyn, za które nie ponosi on odpowiedzialności".
Ale jak towar był przez jakiś czas dostępny i było dużo alternatywnych towarów tej samej klasy które mógł ci sprzedawca zaoferować, a tego nie robił nie masz się czym przejmować.
 

Najpierw piszesz wezwanie do sklepu o wydanie rzeczy, jak nie wydadzą to leci pozew o wydanie rzeczy. Jak wygrasz to sklep  wyda Ci kartę i zapłaci odsetki ustawowe i poniesie koszty procesowe, w tym koszty twojego pełnomocnika.

Powodzenia 

  • Lubię to 3
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, zbiku90 napisał:

Dziękuje w imieniu wszystkich za update.

Chyba nie myślałeś że ogólnokrajowy organ będzie się pochylał nad sprawą jednej poszkodowanej osoby, co nie?

Tu już kierunek bardziej odpowiedni, ale z tego co kojarzę to rzecznicy mają chyba większe uprawnienia. Więc albo ja coś pomieszałem albo papuga naciąga cię na koszty, bo psim obowiązkiem rzecznika, opłacanego notabene z podatków nas wszystkich, jest ci pomóc w każdej sytuacji.

 

Myślałem że skoro dostają mnóstwo takich zgłoszeń to powinni się tym zająć??

A nie czekać na jakieś pozwy zbiorowe to trochę jak w sądzie. Niby każdy może iść do sądu ale opłaty i przewlekłość zniechęca większość. 

Bo przecież UOKiK jeżeli chodzi o wyciek danych Morele.net ukarał. 

 

Akurat to że miejski rzecznik nie wiele może to się dowiedziałem od samej pani rzecznik. Oni nie nakładają kary tak jak UOKiK ja mogę się powołać na opinie rzecznika. Jeżeli faktycznie rzecznik uzna że sklep morele.net nie wywiązał się z umowy to jest na plus w sądzie. 

Ale oczywiście decyzja należy do sądu i może być różnie. 

 

Z ciekawości zadzwoniłem do prawnika z pytaniem czy punktem odniesienia może być sytuacja w xkom.

Bo jak można wyczytać i znam przypadek że xkom coś realizuje coś wysyła. 

Bo sytuacja na rynku jest podobna jeżeli chodzi o karty a xkom coś dostaje to i morele.net również. 

Sam prawnik stwierdził że taka sytuacja jest czymś nowym bo od lat nic podobnego nie było. 

 

Morele.net wysłało jedynie informacje że pracują nad rozwiązaniem dobrym dla klientów jak i dla sklepu. 

Chociaż to trochę naiwne bo ktoś będzie stratny i jestem pewien że będzie to klient.

2 godziny temu, Szejmik napisał:

Wiem, że to wyjdzie raptem kilka stów, ale nie zapominaj o odsetkach ustawowych. Znajomy miał podobną sytuację z Morele (jego mama jest sędzią) i po kilku pismach dostał i kartę i odsetki. 

Nie bój się rozprawy sądowej, umowa została prawidłowo zawarta, sklep będzie powoływał się na to że "niewywiązanie się z umowy przez przedsiębiorcę nastąpiło z przyczyn, za które nie ponosi on odpowiedzialności".
Ale jak towar był przez jakiś czas dostępny i było dużo alternatywnych towarów tej samej klasy które mógł ci sprzedawca zaoferować, a tego nie robił nie masz się czym przejmować.
 

Najpierw piszesz wezwanie do sklepu o wydanie rzeczy, jak nie wydadzą to leci pozew o wydanie rzeczy. Jak wygrasz to sklep  wyda Ci kartę i zapłaci odsetki ustawowe i poniesie koszty procesowe, w tym koszty twojego pełnomocnika.

Powodzenia 

 

Masz racje nie mam zamiaru odpuszczać.

 

Cytat

Trzeba było czytać kodeks cywilny i regulamin sklepu. To nie jest żadne oszustwo, a sklep może tak postępować legalnie.

 

K.C:

Art. 71. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, skierowane do ogółu lub do poszczególnych osób, poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy

 

Końcówka regulaminu morelek.

XXV. OBOWIĄZUJĄCE PRAWO        

 

1. Informacje znajdujące się na stronach internetowych są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.

2. W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy obowiązującego prawa, w tym przepisu Kodeksu Cywilnego.

 

dodatkowo:https://konsumenci.org/aktualnosci,czy-sklep-internetowy-ma-prawo-anulowac-zamowienie-powolujac-sie-na-blad,419

 

Jeszcze dodatkowo z reg. morelek.:

  1. Po prawidłowym złożeniu zamówienia przez Klienta, Sprzedawca wysyła na adres e-mail Klienta informację o złożonym zamówieniu. Ta informacja nie jest potwierdzeniem przyjęcia oferty Klienta. Jest ona jedynie informacją, że Sprzedawca zamówienie otrzymał.
  2. Jeżeli Sprzedawca przyjmuje zamówienie Klienta, przesyła mu informację drogą elektroniczną  o zatwierdzeniu zamówienia do realizacji. Z chwilą otrzymania takiego oświadczenia przez Klienta pomiędzy stronami zostaje zawarta Umowa sprzedaży na odległość.   

 

W moim przypadku sklep zawarł zemną umowę sprzedaży która go zobowiązuje do wydania zakupionego towaru.

Tak samo przytaczane tu często globalny problem z dostępnością czy wyższych cenach że tym sklep może się tłumaczyć.

To sklep morele.net przed  potwierdzeniem zamówienia powinien był sprawdzić czy dysponował towarem a jeśli nie to czy mógł go w terminie sprowadzić.

Jeżeli sklep zaniechał obowiązku sprawdzenia stanu magazynowego i mimo to zaakceptował ofertę zawarł umowę!!!

 

 

Edytowane przez bilikiler
  • Lubię to 1
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Przy pozwie zbiorowym koszty można podzielić między siebie.Macie jeszcze sporo do wygrania, więc myślę ,że warto. Trzeba tylko zebrać odpowiednią ilość osób.

 

@dodałem do tematu  tag. Może więcej osób w taki sam sposób potraktowanych tu zaglądnie.Siła w grupie.

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 12.09.2021 o 12:39, adivxv napisał:

Przy pozwie zbiorowym koszty można podzielić między siebie.Macie jeszcze sporo do wygrania, więc myślę ,że warto. Trzeba tylko zebrać odpowiednią ilość osób.

 

@dodałem do tematu  tag. Może więcej osób w taki sam sposób potraktowanych tu zaglądnie.Siła w grupie.

 

Aktualizacja. 

Z pozwu zbiorowego raczej nic nie będzie bo trzeba co najmniej 10 osób. 

A udało mi się znaleźć 2 osoby które są w tej samej sytuacji co ja czyli potwierdzone zamówienia w morele.net. 

Było by pewnie więcej ale kilka osób ma już rtx30xx i wychodzi z założenia że wyślą to fajnie nie to trudno. Inni nie chcą cisnąć bo mają zamówienia z xkom i może dostaną.

Jeszcze inni kupili więcej niż jedną kartę i zaczną straszyć to sklep sprawdzi i będzie anulacja. Tak naprawdę można złożyć taki pozew jedynie na praktyki sklepu morele.net czy xkom. To znaczy że przyjmowali zamówienia nie mając potwierdzenia w dostępności. Najprościej ujmując powini sprzedawać tylko to mają na magazynie. 

Jak wiadomo sklep morele.net rozwiązał ten problem przyjmując formę przedsprzedaży. Zamówienie miało status Nowe co to oznacza można znaleźć w regulaminie. Dlatego były masowe anulowanie takich zamówień bez konsekwencji. Nie pamiętam czy w xkom też była przedsprzedaż. I nie wiem czy xkom ma coś takiego jak status nowy i w realizacji. 

Dlatego pozew zbiorowy że sklepy nie dostarczają towaru raczej nie ma szans. 

Bo sklepy powołają się na globalny problem z dostawami. I łatwo to są w stanie udowodnić ( tu jedynie UOKiK może ukarać sklep za praktyki że przyjmowali zamówienia bez przełożenia na stany magazynowe) dodatkowo sklep Xkom realizuje zamówienia z opóźnieniem ale realizuje. A morele.net widać chyba wprowadzając przedsprzedaż zabezpieczył się bardziej niż xkom. 

Bo myślę że oba sklepy przyjęły podobną ilość zamówień na karty Rtx 30XX a najwięcej oczekujących jest z Xkom. 

 

Co mi zostało czekam na odpowiedź morele.net na pismo prawnika. 

Jestem też ciekaw co stwierdzi miejski rzecznik konsumentów ale to trochę potrwa. 

 

I chyba wykorzystam sytuacje sprzedam kartę co mam i będę szukał rtx 3070ti ewentualnie rtx 3080 bo obecnie ceny tych ostatnich są najniższe od początku roku. 

Oczywiście to są karty z xkom z cenami z premiery plus % procent za oczekiwanie. 

Bo i te karty pewnie znikną w przeciągu kilku tygodni. Chyba że xkom ma zamiar zrealizować wszystkie zamówienia. 

Kto by pomyślał że xkom spowoduje że karty rtx 3060ti i rtx 3080 będą dostępne.

 

 

 

W dniu 12.09.2021 o 12:39, adivxv napisał:

Przy pozwie zbiorowym koszty można podzielić między siebie.Macie jeszcze sporo do wygrania, więc myślę ,że warto. Trzeba tylko zebrać odpowiednią ilość osób.

 

@dodałem do tematu  tag. Może więcej osób w taki sam sposób potraktowanych tu zaglądnie.Siła w grupie.

 

Aktualizacja. 

Z pozwu zbiorowego raczej nic nie będzie bo trzeba co najmniej 10 osób. 

A udało mi się znaleźć 2 osoby które są w tej samej sytuacji co ja czyli potwierdzone zamówienia w morele.net. 

Było by pewnie więcej ale kilka osób ma już rtx30xx i wychodzi z założenia że wyślą to fajnie nie to trudno. Inni nie chcą cisnąć bo mają zamówienia z xkom i może dostaną.

Jeszcze inni kupili więcej niż jedną kartę i zaczną straszyć to sklep sprawdzi i będzie anulacja. Tak naprawdę można złożyć taki pozew jedynie na praktyki sklepu morele.net czy xkom. To znaczy że przyjmowali zamówienia nie mając potwierdzenia w dostępności. Najprościej ujmując powini sprzedawać tylko to mają na magazynie. 

Jak wiadomo sklep morele.net rozwiązał ten problem przyjmując formę przedsprzedaży. Zamówienie miało status Nowe co to oznacza można znaleźć w regulaminie. Dlatego były masowe anulowanie takich zamówień bez konsekwencji. Nie pamiętam czy w xkom też była przedsprzedaż. I nie wiem czy xkom ma coś takiego jak status nowy i w realizacji. 

Dlatego pozew zbiorowy że sklepy nie dostarczają towaru raczej nie ma szans. 

Bo sklepy powołają się na globalny problem z dostawami. I łatwo to są w stanie udowodnić ( tu jedynie UOKiK może ukarać sklep za praktyki że przyjmowali zamówienia bez przełożenia na stany magazynowe) dodatkowo sklep Xkom realizuje zamówienia z opóźnieniem ale realizuje. A morele.net widać chyba wprowadzając przedsprzedaż zabezpieczył się bardziej niż xkom. 

Bo myślę że oba sklepy przyjęły podobną ilość zamówień na karty Rtx 30XX a najwięcej oczekujących jest z Xkom. 

 

Co mi zostało czekam na odpowiedź morele.net na pismo prawnika. 

Jestem też ciekaw co stwierdzi miejski rzecznik konsumentów ale to trochę potrwa. 

 

I chyba wykorzystam sytuacje sprzedam kartę co mam i będę szukał rtx 3070ti ewentualnie rtx 3080 bo obecnie ceny tych ostatnich są najniższe od początku roku. 

Oczywiście to są karty z xkom z cenami z premiery plus % procent za oczekiwanie. 

Bo i te karty pewnie znikną w przeciągu kilku tygodni. Chyba że xkom ma zamiar zrealizować wszystkie zamówienia. 

Kto by pomyślał że xkom spowoduje że karty rtx 3060ti i rtx 3080 będą dostępne.

 

Dostałem wiadomość że obecnie karta z zamówienia nie jest dostępna. 

Zaproponowano wymianę na inny model rtx 3080 ale muszę dopłacić. Mam wybrać i dostanę informację jaki rabat będzie. 

Jak widzę są rtx 3080 i Tuf i Strix w tej samej cenie. Zobaczymy jaka dopłata będzie. 

 

  • Smutne 2
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, bilikiler napisał:

Bo sklepy powołają się na globalny problem z dostawami. I łatwo to są w stanie udowodnić

Pisałem już o tym, ale pewnien krzykacz z tego tematu był o zgoła innego zdania.

 

19 godzin temu, bilikiler napisał:

Zaproponowano wymianę na inny model rtx 3080 ale muszę dopłacić. Mam wybrać i dostanę informację jaki rabat będzie. 

Jak widzę są rtx 3080 i Tuf i Strix w tej samej cenie. Zobaczymy jaka dopłata będzie. 

I to jest ta odpowiedz morele.net na pismo od prawnika? 

Daj znać jaki przyznali Ci ten "rabat".

 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, pendzel_3 napisał:

Pisałem już o tym, ale pewnien krzykacz z tego tematu był o zgoła innego zdania.

 

I to jest ta odpowiedz morele.net na pismo od prawnika? 

Daj znać jaki przyznali Ci ten "rabat".

 

 

Problem z dostępnością może być argumentem. Ale obowiązkiem sklepu jest sprawdzenie możliwości realizacji zamówienia. Jeżeli zamówienie jest potwierdzone to sklep również potwiedza dostępność. I wtedy na sklepie spoczywa obowiązek wywiązania się z umowy. Co by się nie działo to problem jest sklepu. 

 

Nie wiem czy to reakcja na pismo od prawnika czy może miejski rzecznik konsumentów. A może w końcu ktoś stwierdził że trzeba zakończyć ten temat. 

 

Wybrałem Msi rtx 3080 suprim x bo był drogi i byłem ciekawy jaki rabat wchodzi w grę. 

Po chwili dostałem propozycję 6tyś za kartę odpisałem że mogę zapłacić 5tyś.

Dostałem informację że cena to 5500zł dodatkowo mogę skorzystać z promocji 50 zł za 500zł . Czyli po zakupie dostanę 550zł na karcie podarunkowej. 

Czyli cena karty to 4950zł plus co wydałem na prawnika daje kwotę 5100zł.

Może gdybym wybrał Tufa czy Strixa cena by była jeszcze niższa bo Msi był droższy o ponad 1300zł.

Tyle gdybania nie jestem zadowolony bo rok czekania i jeszcze muszę dopłacić. Ale zrobiłem błąd że zaproponowałem że mogę dopłacić żeby zamówienie było zrealizowane. Musiałem też wziąć pod uwagę koszty prawnika i czas ewentualnej sprawy. Trzeba było jak większość ludzi kupować jak były dostępne listopadzie i grudniu a nie czekać.

Ale jak pisałem z perspektywy czasu można było zrobić inaczej.

Jeżeli karta nie będzie z jakiegoś zwrotu to temat zakończony. 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Artok napisał:

Wreszcie jakaś pozytywna informacja. Światłko w tunelu dla ludzi, którzy czekają na swoje karty i nie mogą się doczekać. Wydadzą 150 na radcę prawnego i karta się znajdzie. 

Jeszcze raz przypomnę moje zamówienie zostało potwierdzone. Nie wiem czy zamówienie o statusie Nowe przyniesie jakiś skutek jeżeli chodzi oczywiście o morele.net. 

Na pewno trzeba walczyć najlepiej o realizację w cenie zamówienia. Takie pismo od prawnika czy pomoc miejskiego rzecznika konsumentów może pomóc. Na pewno nie zaszkodzi i będzie sygnał że konsument nie odpuści.

Link to post
Share on other sites

Taka sytuacja powinna być uregulowana prawnie. Np. po złożeniu zamówienia i potwierdzeniu go przez sklep ten ma 3 miesiące na realizację, a jak nie to anulowanie. A jak będzie sytuacja podobna do obecnej, że cena towaru pójdzie mocno w górę, i kupujący będzie w stanie udowodnić ze sklep w ciągu tych 3 miesięcy miał dostawę tego towaru, ale nie chciał zrealizować zamówienia ze względu na cenę - oprócz zwrotu wpłaconych pieniędzy odszkodowanie będące równicą pomiędzy wpłaconą kwotą a wartością rynkową towaru. Może wtedy sklepy by się nauczyły żeby nie lecieć w kulki.

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, sznib napisał:

Taka sytuacja powinna być uregulowana prawnie. Np. po złożeniu zamówienia i potwierdzeniu go przez sklep ten ma 3 miesiące na realizację, a jak nie to anulowanie. A jak będzie sytuacja podobna do obecnej, że cena towaru pójdzie mocno w górę, i kupujący będzie w stanie udowodnić ze sklep w ciągu tych 3 miesięcy miał dostawę tego towaru, ale nie chciał zrealizować zamówienia ze względu na cenę - oprócz zwrotu wpłaconych pieniędzy odszkodowanie będące równicą pomiędzy wpłaconą kwotą a wartością rynkową towaru. Może wtedy sklepy by się nauczyły żeby nie lecieć w kulki.

To już jest uregulowane sklep ma 30 dni na realizację zamówienia. Termin można wydłużyć jeżeli konsument wyrazi zgodę. 

Może że nie anulowałem zamówienia to sklep odebrał że wyrażam zgodę na wydłużony termin realizacji. 

 

Jednak w morele.net są cwaniaki wybrałem Msi bo był drogi do Asusa. 

A tu widzę nowa promocja na Msi mają i po rabacie cena Suprim X równa się kart od Asusa. Z 8499zł na 7199zł a mi pisali że to rabat 3tyś i więcej się nie da. 

 

Ale trzeba przyznać że po tej promocji plus 50zł za 500zł ceny są sporo niższe. 

Edytowane przez bilikiler
  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie za podzielenie się z nami tymi wszystkimi szczegółami! Twój przykład powinien motywować innych do walki "o swoje" (bo się da i przynosi to wymierne korzyści - a "promocja 3000 pln" z 7k na 4k pokazuje tylko jak bardzo strzygą nas sklepy). 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Sklepy poprzyjmowaly zamówienia, następnie zamówiły u Nvidii karty i jak cena podskoczyła to sprzedały za 3 razy tyle pod ladą górnikom albo w gotowych zestawach . Zarabiają dodatkowo na marży od każdego elementu w tym zestawie. Rozmawiałem z jednym gościem który w lutym kupował 3060 w hurtowniach po 1200 netto a w sklepach były po 3200. Karty są cały czas dostępne. NVIDIA i AMD cały czas klepia swoje chipy.

 

Cały rynek jest chory. Ale to wina nas wszystkich. Moja również.  Zamiast robić zakupy w lokalnych sklepach to wszyscy wyhodowaliśmy monopole które zastawione działami prawnymi są nie do ruszenia. 

 

Pytanie jak żyć? Pisać wątki na forach , komentować na youtube, dawac łapki w dół i nic nie kupować w takich sklepach..... 

  • Lubię to 2
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Bo każdy patrzy żeby taniej kupić. Tutaj na forum też się poleca części/zestawy z dużych sieciówek, bo taniej, bo promocja itp. A w takich dużych sieciówkach jak już pozbędą się konkurencji w postaci małych sklepów to się taniość kończy.

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...