Skocz do zawartości

Przeboje z Morele i RTX


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez adivxv,

Recommended Posts

Sklep internetowy ma w takim przypadku 30 dni na wywiązanie się z umowy ale może też anulować zamówienie w tym czasie (np. jeśli towar jest niedostępny u dystrybutora)

20 godzin temu, bilikiler napisał:

A jak kupie teraz gdzieś indziej w obecnych cenach około 7tyś i różnica w cenie to będzie ponad 3tyś to nie jest moja strata?

xD

20 godzin temu, Rebelmind napisał:

Za granicą (Szwecja) temat został tak rozwiązany, że od razu po premierze (bodajże tydzień po) sklepy przestały przyjmować zamówienia. Osoby, które w ciągu tego pierwszego tygodnia kupiły / złożyły zamówienia na towar były systematycznie informowane (przy każdej dostawie) o ich miejscu w kolejce. 

 

Podobnie jest w proshopie. Z siedzibą w cywilizowanej Danii.

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

 

Godzinę temu, zbiku90 napisał:

Sklep internetowy ma w takim przypadku 30 dni na wywiązanie się z umowy ale może też anulować zamówienie w tym czasie (np. jeśli towar jest niedostępny u dystrybutora)

xD

Podobnie jest w proshopie. Z siedzibą w cywilizowanej Danii.

 

No i nie wywiązał się przez przez 320 dni . Potwierdzając zamówienie potwierdzają dostępność.

 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Dzejson_ napisał:

A jak wyglądała sytuacja w innych krajach? Czy gdzieś sytuacja w UE jest taka sama jak w Polsce, że sklepy poprzyjmowaly zamówienia rok temu i jeszcze się z nich nie wywiązali?

W innych krajach, to sklep robi wszystko, żeby zadowolić klienta. Gotowy jest nawet kupić drożej i sprzedać taniej:menda:

 

Dawno temu zamówiłem kartę Asusa GTX 670 w sklepie Komplett. Sklep działa na terenie IE, ale oryginalnie jest z jakiegoś kraju UE, może Dania, Norwegia, Holandia... nie wnikam. Przesyłki zawsze szły z jakiegoś kraju z językiem podobnym do niemieckiego - też nie wnikałem co to dokładnie za kraj. Ważne jest to, że miałem kupon zniżkowy na 40€.

 

No i ten Asus miał dostępność za 2-3 dni i tak przesuwali przez kilka tygodni. W końcu zacząłem wnikać i okazało się, że Asus po cichu wycofał ten model, bo był mocno podkręcony (OC) i miał dużo zwrotów. Po prostu wtopiony model, więc został cichaczem wycofany ze sprzedaży. Napisałem  do sklepu, że model już nie będzie w sprzedaży (dałem odpowiednie linki) i poprosiłem o ponowne wykorzystanie kuponu na 40€ przy zakupie innego modelu, bo przecież kupon nie został zrealizowany nie z mojej winy.

- Niestety, nie możemy ponownie wystawić kuponu, bo już był użyty.

 

Tak więc kupon poszedł w wirtualny niebyt i musiałem zapłacić pełną cenę za inny model. A przecież takie numery, to tylko w "niecywilizowanych krajach":)

 

 

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

W Morele nawet nie ma możliwości zgłoszenia do osoby decyzyjnej.

Kontakt jedynie z specjalistami ds obsługi klienta a ci specjaliści cytują kabaret TEY i cytują tekst " nie ma"

Na moją prośbę o kontakt z kimś decyzyjnym mówią nie ma możliwości.

Dają adres do kontaktu [email protected] napisałem po tygodniu dostałem odpowiedz od specjalisty ds obsługi klienta.

Tak wygląda komunikacja z MORELE.NET

Link to post
Share on other sites

Jak czyta się te cyrki z różnymi dużymi sklepami na różnych stronach to najlepiej kupować w lokalnych sklepach, które mają jakąś historie. Sprzedają to co mają i nie robią problemów. A przynajmniej o nich tak nie słychać.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
18 minut temu, adivxv napisał:

Musicie się zgrać na jakiś pozew zbiorowy.To samo dotyczy Xkomu. Głośno się o tym zrobi, oj głośno.W końcu coś nauczy tych kłamców.

Przecież oni to robią z świadomością ostatnio prowadziłem kowersacje z panią z działu prawnego. I ona powtarza to samo więc jak dział prawny nie widzi problemu??

Ostatnio dostałem informację że pracują nad rozwiązaniem które satysfakcjonowałaby zarówno Klientów jak i nas, jako firmę.

 

Może zrobią jak xkom wymienią rtx 3080 na rtx 3060 przecież to i to karta graficzna. 

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, wodego napisał:

Tak więc kupon poszedł w wirtualny niebyt i musiałem zapłacić pełną cenę za inny model. A przecież takie numery, to tylko w "niecywilizowanych krajach":)

Komplett to w tej chwili spółka zarejestrowana w kilku krajach UE originalnie wywodząca się z Norwegii (gdzie nadal ma większość swoich magazynów). 

 

Miałem identyczny problem z MSI RX 580 Gaming X+ w 2017 roku (tyle że w innym sklepie). Kartę kupiłem z kodem rabatowym, po dwóch tygodniach padała - zwrot plus RMA. Po kolejnych dwóch tygodniach sklep zwrócił kasę z info, że towar wycofany u dystrybutora, poprosiłem grzecznie o wygenerowanie nowego kodu rabatowego (bo w międzyczasie ceny poszły w górę, 2017 to też był rok z szałem krypto) co sklep też uczynił bez problemów. 

Link to post
Share on other sites
18 minut temu, MrGolden napisał:

Dziwne, że zatwierdzili Ci to zamówienie. Gdyby tego nie zrobili nic byś nie mógł im zrobić na 100%. Czy to była przedpłata za to zamówienie? Jeżeli tak to, czy zamówienie zostało opłacone  w ciągu 24 godzin? 

Ty tak serio??? To może napisz co jest w tym dziwnego???

Ja uważam że dziwne jest że przez prawie 11 miesięcy sklep nie wywiązuje się z umowy i nie przestrzega własnego regulaminu.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Co jest w tym dziwnego? No nie wiem, popatrz na ceny i dostępność kart graficznych. Nie ma w tym nic dziwnego, że nie chcą Ci dać żadnej 3080 teraz, w cenie 3k zł - byli by zapewne stratni. Nie wymusisz na sklepie wydania towaru. Jedyne co można było zrobić, zostało już zrobione - czyli napisanie do UOKiK. Jak już zaznaczyłeś, że dla sklepu najwygodniej będzie jak odstąpisz od umowy. Sęk w tym, że dla Ciebie też będzie najwygodniej jak odstąpisz od umowy. No przykro, ale ta pandemia, słaba dostępność półprzewodników, absurdalne ceny, są po stronie sklepów. Zresztą zamówiony został "zwykły" rtx 3080, mogą powiedzieć, że teraz są tylko wersje z LHR, a to już inny model. Nie mają możliwości sprowadzenia tego konkretnego modelu, który został zamówiony. 

Link to post
Share on other sites
11 minut temu, MrGolden napisał:

Co jest w tym dziwnego? No nie wiem, popatrz na ceny i dostępność kart graficznych. Nie ma w tym nic dziwnego, że nie chcą Ci dać żadnej 3080 teraz, w cenie 3k zł - byli by zapewne stratni. Nie wymusisz na sklepie wydania towaru. Jedyne co można było zrobić, zostało już zrobione - czyli napisanie do UOKiK. Jak już zaznaczyłeś, że dla sklepu najwygodniej będzie jak odstąpisz od umowy. Sęk w tym, że dla Ciebie też będzie najwygodniej jak odstąpisz od umowy. No przykro, ale ta pandemia, słaba dostępność półprzewodników, absurdalne ceny, są po stronie sklepów. Zresztą zamówiony został "zwykły" rtx 3080, mogą powiedzieć, że teraz są tylko wersje z LHR, a to już inny model. Nie mają możliwości sprowadzenia tego konkretnego modelu, który został zamówiony. 

 

Ja składałem zamówienie w październiku jeszcze w grudniu można było kupić rtx 3080 xkom miał Msi za 4tyś.

Ja w grudniu byłem 8 jeżeli chodzi o realizację. Sklep potwierdził zamówienie i dostępność. Jeden z większych sklepów i nie dostaje 1 karty na miesiąc???

 

Nawet tu z forum dostał ktoś rtx 3080 z xkom a był 300 w kolejce. 

To xkom może być stratny na takiej ilości a to tylko jeden model gigabyte. 

 

Jak była premiera rtx 3080 ti to nasze wspaniałe sklepy miały ceny ponad 10tyś 

W lipcu były po około 8tyś twierdzisz że sprzedawali z stratą???

 

Odnoszę wrażenie że ty chyba pracujesz w którymś z tych wspaniałych sklepów. 

Bo anulowanie zamówienia jest tylko na rękę tym z Morele czy Xkom.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
35 minut temu, bilikiler napisał:

Odnoszę wrażenie że ty chyba pracujesz w którymś z tych wspaniałych sklepów. 

Bo anulowanie zamówienia jest tylko na rękę tym z Morele czy Xkom.

Wszyscy rozumiemy, że sytuacja jest frustrująca, ale co niby zamierzasz z tym zrobić? Jak chcesz ich pozwać to musisz najpierw wywalić kasę na prawnika i wszystkie opłaty sądowe. Jak już ktoś Ci wyżej słusznie napisał, będziesz musiał udowodnić, że przez brak zamówionego GPU nie mogłeś realizować swojej pracy zawodowej, przez co poniosłeś straty i będziesz to musiał udokumentować, sąd będzie chciał powołać biegłych za których to Ty będziesz musiał zapłacić z własnej kieszeni, będzie się to ciągnęło rok albo dwa, wywalisz kasę a finalnie może się okazać, że i tak zostaniesz z niczym bo obronią się brakiem możliwości realizacji. Jasne, że postępowanie sklepu nie było fair, bo zamiast realizować zamówienia na bieżąco woleli przytulić większa kasę, a "kolejkowiczów" olali zostawiając ich w buforze, "a jak przyjdą GPU to im się sprzeda jak nie to też ok". O tym, że zrealizują Ci to zamówienie w takiej formie jak było złożone możesz zapomnieć.

Link to post
Share on other sites

Jedynie o co miałbym żal do sklepów, to sprzedawanie wirtualnego towaru, którego nie mają w ogóle na stanie w sklepie/na magazynie. I to się tyczy dużo większej ilości sprzedawców, niż morele czy xkom. Gdyby uczciwie sprzedawali to co fizycznie są w stanie wydać, to nie byłoby całej tej sytuacji. 

 

Ja bym po miesiącu już odpuścił i zażądał zwrotu pieniędzy. Zamrażanie własnych środków na prawie rok czasu, gdzie istnieje duże prawdopodobieństwo, że do transakcji kupna-sprzedaży już nigdy nie dojdzie, to czysta głupota. 

 

I cyk, zostanę zjedzony żywcem.

Link to post
Share on other sites
35 minut temu, pendzel_3 napisał:

będziesz musiał udowodnić, że przez brak zamówionego GPU nie mogłeś realizować swojej pracy zawodowej

 

Niekoniecznie. Ta sytuacja podlega pod oszustwo:

https://statystyka.policja.pl/st/kodeks-karny/przestepstwa-przeciwko-16/63976,Oszustwo-art-286.html

 

Co innego gdyby sklep nie wziął pieniędzy , ale jak wziął i tyle czasu trzyma to już jest nie halo.

 

1 godzinę temu, MrGolden napisał:

Nie ma w tym nic dziwnego, że nie chcą Ci dać żadnej 3080 teraz, w cenie 3k zł - byli by zapewne stratni.

 

No i co że by byli stratni? umowa została zawarta i mają się z niej wywiązać.

Jakby była inna sytuacja; komuś udałoby się kupić kartę w pierwszym rzucie po normalnej cenie i gdzieś teraz mu się zepsuła to sklep zapewne stwierdził by że kart na wymianę nie mają i zwrócił koszt zakupu, a nie obecną wartość rynkową.

 

Ale ogólnie preordery to zuo.

Edytowane przez sznib
  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Trudno spróbuję bo ja raczej nie rozumiem podejścia nie wywiązania się z umowy.

Ja opisuje sytuacje z października 2020 tym bardziej że wspomniałem że ktoś tu dostał rtx 3080 a był 300 w kolejce. 

Czyli można można jeden sklep może chce?? 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, MrGolden napisał:

Co jest w tym dziwnego? No nie wiem, popatrz na ceny i dostępność kart graficznych. Nie ma w tym nic dziwnego, że nie chcą Ci dać żadnej 3080 teraz, w cenie 3k zł - byli by zapewne stratni. Nie wymusisz na sklepie wydania towaru. Jedyne co można było zrobić, zostało już zrobione - czyli napisanie do UOKiK. Jak już zaznaczyłeś, że dla sklepu najwygodniej będzie jak odstąpisz od umowy. Sęk w tym, że dla Ciebie też będzie najwygodniej jak odstąpisz od umowy. (...)

 

Dlaczego wprowadzasz użytkowników w błąd? Dlaczego miałoby być dla OPa najwygodniej odstąpić od umowy, gdy posiada roszczenie wobec dłużnika (sklepu)? Z tego co widzę doszło do skutecznego zawarcia umowy sprzedaży, dlatego też, jeśli ta sama rzecz pojawiła się w ofercie sklepu, a zamówienia w wyższej cenie zostały zrealizowane, oznacza to ni mniej, ni więcej, że sklep nie wywiązał się należycie z zawartej umowy i OPowi przysługuje roszczenie w przedmiocie należytego wykonania zobowiązania lub odszkodowania.

 

Edit:

 

45 minut temu, pendzel_3 napisał:

(...). Jak już ktoś Ci wyżej słusznie napisał, będziesz musiał udowodnić, że przez brak zamówionego GPU nie mogłeś realizować swojej pracy zawodowej, przez co poniosłeś straty i będziesz to musiał udokumentować, sąd będzie chciał powołać biegłych za których to Ty będziesz musiał zapłacić z własnej kieszeni, (...)

Dlaczego miałby udowadniać, że nie mógł pracować bez karty? Czy umowę sprzedaży zawierał z zastrzeżeniem, że będzie tylko pracował? Nie może sobie wtedy zagrać, czy obejrzeć filmu na takiej karcie graficznej?

Co do biegłych to sąd decyduje czy a) w ogóle powoła, b) która ze stron poniesie koszty (równie dobrze może obdarować po równo, albo nakazać zapłatę pozwanemu, nie znam przepisu prawa, który nakładałby taki obowiązek na powoda z automatu).

Edytowane przez 7ym0n
Kolejne stwierdzenia pseudoprawnicze
Link to post
Share on other sites
15 minut temu, 7ym0n napisał:

o do biegłych to sąd decyduje czy a) w ogóle powoła, b) która ze stron poniesie koszty (równie dobrze może obdarować po równo, albo nakazać zapłatę pozwanemu, nie znam przepisu prawa, który nakładałby taki obowiązek na powoda z automatu).

A w praktyce w tego typu sprawach w 90% przypadków obdarowuje powoda.

 

16 minut temu, 7ym0n napisał:

Dlaczego miałby udowadniać, że nie mógł pracować bez karty? Czy umowę sprzedaży zawierał z zastrzeżeniem, że będzie tylko pracował? Nie może sobie wtedy zagrać, czy obejrzeć filmu na takiej karcie graficznej?

Wiec o jaką kwotę odszkodowania będzie wnosił powód w przypadku braku możliwości pogrania w gry? zejdźmy na ziemię. Żeby iść z takimi tematami do sądu musisz mieć przynajmniej cień pewności, że twoje roszczenia i ewentualna wysokość odszkodowania pokryją chociaż to co w to włożysz, w przeciwnym razie może się okazać tylko utopisz kasę, to nie Anna Maria Wesołowska.

Co innego pozew zbiorowy, ale to było już chyba przerabiane w tym temacie i wydaje się najsensowniejszą opcją.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, pendzel_3 napisał:

A w praktyce w tego typu sprawach w 90% przypadków obdarowuje powoda.

 

Masz może jakieś źródło dla potwierdzenia tego wskaźnika?

 

4 minuty temu, pendzel_3 napisał:

Wiec o jaką kwotę odszkodowania będzie wnosił powód w przypadku braku możliwości pogrania w gry? zejdźmy na ziemię. Żeby iść z takimi tematami do sądu musisz mieć przynajmniej cień pewności, że twoje roszczenia i ewentualna wysokość odszkodowania pokryją chociaż to co w to włożysz, w przeciwnym razie może się okazać tylko utopisz kasę, to nie Anna Maria Wesołowska.

 

A czy od razu musi żądać odszkodowania? Nie może żądać wykonania przez dłużnika zawartej umowy?

 

Dziękuję też za podanie źródła, z którego czerpiesz wiedzę o polskim porządku prawnym. A pozew zbiorowy to mrzonki- kto i niby jak miałby to zorganizować?

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...