Skocz do zawartości

Przeboje z Morele i RTX


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez adivxv,

Recommended Posts

Witam.

Jest ktoś obeznany jakie są szanse w sądzie na wyegzekwowaniu realizacji zamówienia Rtx 3080 w sklepie Morele.

Karta kupiona w październiku zamówienie potwierdzone realizacja w listopadzie oczywiście 2020 ale na to wychodzi że nawet nie 2021.

Bo myślałem że w lipcu jak karty były tanie i dostępne zrealizują ale nic z tego. Chociaż w grudniu byłem w 10 do realizacji.

Kontaktowałem się z UOKiK czekam za informacją bo proponowali żeby się dogadać z Morele.

Ale Morele zaproponowało anulowanie zamówienia to dostane kartę podarunkową.

Radcy prawni w okolicy średnio ogarnięci w temacie konsumenckim że można pismo wysłać bo w sądzie to wie pan wszystko się może zdarzyć.  

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, bilikiler napisał:

w grudniu byłem w 10 do realizacji.

 

Jakbyś mógł udowodnić że od tego czasu firma miała dostawy kart i zamiast sprzedać je osobom czekającym w kolejce sprzedała poza (bo mogli więcej wziąć) to myślę że można by coś ugrać.

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, bilikiler napisał:

Ale Morele zaproponowało anulowanie zamówienia to dostane kartę podarunkową.

Takie akcje to oni kręcili już kilka miesięcy temu , 50zł voucher. Osobiście mam zamówionego Asus RTX 3070 Dual , przez długi okres czasu była dostępna ta sama karta w wersji OC ale już w cenie x3, rzekomo od innego sprzedawcy :)

Edytowane przez cyna76
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Porządna firma wywiązałaby się z zamówienia - Ta firma jak widać ma to gdzieś...

Anuluj zamówienie albo postrasz ich złożeniem sprawy do prokuratury jako oszustwo - Być może uda się coś wygrać...

Gdy sprawa się zakończy nigdy więcej nie kupuj w tej firmie.

Link to post
Share on other sites

Trzeba było czytać kodeks cywilny i regulamin sklepu. To nie jest żadne oszustwo, a sklep może tak postępować legalnie.

 

K.C:

Art. 71. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, skierowane do ogółu lub do poszczególnych osób, poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy

 

Końcówka regulaminu morelek.

XXV. OBOWIĄZUJĄCE PRAWO        

 

1. Informacje znajdujące się na stronach internetowych są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.

2. W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy obowiązującego prawa, w tym przepisu Kodeksu Cywilnego.

 

dodatkowo:https://konsumenci.org/aktualnosci,czy-sklep-internetowy-ma-prawo-anulowac-zamowienie-powolujac-sie-na-blad,419

 

Jeszcze dodatkowo z reg. morelek.:

  1. Po prawidłowym złożeniu zamówienia przez Klienta, Sprzedawca wysyła na adres e-mail Klienta informację o złożonym zamówieniu. Ta informacja nie jest potwierdzeniem przyjęcia oferty Klienta. Jest ona jedynie informacją, że Sprzedawca zamówienie otrzymał.
  2. Jeżeli Sprzedawca przyjmuje zamówienie Klienta, przesyła mu informację drogą elektroniczną  o zatwierdzeniu zamówienia do realizacji. Z chwilą otrzymania takiego oświadczenia przez Klienta pomiędzy stronami zostaje zawarta Umowa sprzedaży na odległość.   

 

Teraz należy sobie odpowiedzieć na pytanie, czy morele zatwierdziło to zamówienie na kartę. Jeżeli to nie, to masz pecha i nie zawarłeś z nimi żadnej umowy, więc nic im nie zrobisz. 

Edytowane przez MrGolden
  • Smutne 1
Link to post
Share on other sites

Sprawa nie do wygrania. Dalej - karty dostępne w późniejszym terminie mogły być LHR = inny model = nie mieli obowiązku Ci ich proponować. 

 

Jedyna szansa, to gdyby większość oszukanych przez mocwele poszła do UOKiK i zaczęła męczyć węża to ktoś może by i się zainteresował - tyle że nawet i wtedy skończyłoby się w najlepszym razie na pisemnym upomnieniu. Sklep już się zabezpieczył stosując zapisy w regulaminie w stylu tych wyżej linkowanych ("nie są zawarciem umowy" itp). 

 

Na przyszłość - omijać sklep, tyle. Jakby się ludzie zaczęli uczyć na własnych błędach to by i Januszom sprzedaż siadła. 

  • Smutne 1
Link to post
Share on other sites

Niedługo minie rok a ludzie dalej nie otrzymali swoich produktów... to już po prostu smutno się czyta bo irytacja pewnie zdechła pare miesięcy temu. 
Ogółem sprawa byłaby do wygrania ze wsparciem UOKIKU, ale tylko jeżeli ktoś kumaty tam by się uczepił tematu. W przeciwnym razie byłoby ciężko (w sądzie raczej nie do wygrania z naszymi sędziami). 

 

Sytuacja na rynku jest o tyle beznadziejna że chyba tylko zakupy bezpośrednio u zielonych trolli są pewnie (o ile jakimś cudem da radę tam kupić cokolwiek na premiere). 

A tak to chyba na prawdę można tylko zamówić "za pobraniem" by nie zamrozić hajsu i czekać na zasadzie "a może przyjdzie... kiedyś". 

 

To samo z samochodami (z tego samego powodu)... tzn. czas oczekiwania (postoje produkcyjne). Producenci pozamykali/posprzedawali swoje faby by brać od takich firm jak TSMC i mamy tego skutki gdy popyt r/r rósł gwałtowanie przez kilka lat. :f 

 

Link to post
Share on other sites

Mnie morele też oszukało w styczniu, zamówiłem RTX3090 za 7700 zł i dnia następnego napisali że nie mają ...

... i po czym wystawili go za 11700 zł (tutaj zdjęcie)

 

dasz radę zdziałać pod warunkiem że zorganizujesz / zorganizujecie pozew zbiorowy, wtedy UOKIK się na pewno zainteresuje

proponuje skontaktować się w tej sprawie z użytkownikami forum pclab i założyć jakąś grupę poszkodowanych na facebooku.

 

 

Edytowane przez mutissj
  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, MrGolden napisał:

Trzeba było czytać kodeks cywilny i regulamin sklepu. To nie jest żadne oszustwo, a sklep może tak postępować legalnie.

 

K.C:

Art. 71. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, skierowane do ogółu lub do poszczególnych osób, poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy

 

Końcówka regulaminu morelek.

XXV. OBOWIĄZUJĄCE PRAWO        

 

1. Informacje znajdujące się na stronach internetowych są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.

2. W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy obowiązującego prawa, w tym przepisu Kodeksu Cywilnego.

 

dodatkowo:https://konsumenci.org/aktualnosci,czy-sklep-internetowy-ma-prawo-anulowac-zamowienie-powolujac-sie-na-blad,419

 

Jeszcze dodatkowo z reg. morelek.:

  1. Po prawidłowym złożeniu zamówienia przez Klienta, Sprzedawca wysyła na adres e-mail Klienta informację o złożonym zamówieniu. Ta informacja nie jest potwierdzeniem przyjęcia oferty Klienta. Jest ona jedynie informacją, że Sprzedawca zamówienie otrzymał.
  2. Jeżeli Sprzedawca przyjmuje zamówienie Klienta, przesyła mu informację drogą elektroniczną  o zatwierdzeniu zamówienia do realizacji. Z chwilą otrzymania takiego oświadczenia przez Klienta pomiędzy stronami zostaje zawarta Umowa sprzedaży na odległość.   

 

Teraz należy sobie odpowiedzieć na pytanie, czy morele zatwierdziło to zamówienie na kartę. Jeżeli to nie, to masz pecha i nie zawarłeś z nimi żadnej umowy, więc nic im nie zrobisz. 

 

Ja właśnie informacje o zatwierdzeniu zamówienia dostałem więc została zawarta umowa ale sklep jak widać nie ma zamiaru się wywiązać.

Sklep twierdzi że nie posiada tego modelu na stanie od grudnia na pytanie jak to możliwe że nie dostali 10 kart brak odpowiedzi.

Tak samo jak zapytałem który jestem w kolejce po tylu miesiącach to nie udzielają takich informacji spytałem dlaczego odpowiedz bo nie.

Z ciekawości zapytałem na chacie o gotowe zestawy z rtx 3080 czy karty są losowe czy można wybrać dostałem info że jest możliwość wybrać konkretny model.

Bo jak sprawdzić to morele ma kilka kart rtx 3080 na sprzedaż ale zestawów już mnóstwo i może być tak że wystawiają karty na które brak kolejki.

A karty na które były kolejki lądują w gotowych zestawach żeby nie było szumu.

Anulowanie zamówienia to by było sklepowi na rękę w sumie to chyba na to liczą bo przez te 320 dni oczekiwania nikt z Morele się nie kontaktował.

Pisałem do UOKiK i dzwoniłem mają zgłoszenia w temacie kart graficznych ale wiadomo jak to w instytucjach najlepiej nich pan sam załatwi się dogada.

Więc napisałem jak Morele to widzi to dostałem informacje anulować to dostane kartę podarunkową takie podejście do klienta i jego praw z zawartej umowy.

Oczywiście że proponowałem że zgadzam się na zamianę na inny model rtx 3080 który mają dostępny od ręki odpowiedz żaden problem ale w obecnej cenie.

Jasne jest że sklep ma w poważaniu mnie jako klienta chociaż pousuwali komentarze przy kartach graficznych więc pewnie nie jestem jedyny.

Od radcy prawnego usłyszałem że mogę anulować zamówienie z powodu niedotrzymania terminu i zastrzec że będę dochodzić odszkodowania.

Możliwe że sklep liczy że 8 na 10 klientów machnie ręką bo szkoda nerw czasu i wiadomo jak obecnie w sądach o terminy rozpraw i odpuści.   

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, bilikiler napisał:

Od radcy prawnego usłyszałem że mogę anulować zamówienie z powodu niedotrzymania terminu i zastrzec że będę dochodzić odszkodowania.

W sumie jeśli udowodnił byś że z powodu niewywiązania się przez sklep z umowy poniosłeś jakieś straty (np. jesteś grafikiem) to miałoby szansę powodzenia chyba.

Link to post
Share on other sites
25 minut temu, zbiku90 napisał:

W sumie jeśli udowodnił byś że z powodu niewywiązania się przez sklep z umowy poniosłeś jakieś straty (np. jesteś grafikiem) to miałoby szansę powodzenia chyba.

 

Tu chodzi o zakup w innym sklepie rtx 3080 i dochodzenie odszkodowania w wysokości różnicy w cenie.

Link to post
Share on other sites
Napisano (edytowane)
5 minut temu, zbiku90 napisał:

No tak ale żaden sąd raczej nie da ci kasy za to że musiałeś coś dołożyć żeby móz pograć w gierki ;)

 

Chodzi o nie wywiązanie się z umowy myślisz że Morele też tak uważa? Jak gracz to mamy w du... górnikowi czy grafikowi zrealizujemy.

Myślisz że sąd skupi się na tym w jakim celu kupuje kartę a nie na wywiązywaniu się z umowy sklepu?

Edytowane przez bilikiler
Link to post
Share on other sites

Jeśli potrafisz udowodnić, że brak nowej karty wygenerował u Ciebie wymierną stratę (bo pracujesz np na komputerze i w tym przypadku tego robić nie mogłeś) tj zupełnie inna rozmowa! 

 

Dalej, w przypadku B2B zazwyczaj są podpisywane osobne umowy z osobnymi zapisami drobnym druczkiem, jakie konsekwencje poniesie każda ze stron jeśli nie wywiąże się z umowy. 

Godzinę temu, bilikiler napisał:

Możliwe że sklep liczy że 8 na 10 klientów machnie ręką bo szkoda nerw czasu i wiadomo jak obecnie w sądach o terminy rozpraw i odpuści. 

Nie 8 na 10, a 999 na 1000.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Napisano (edytowane)
36 minut temu, Rebelmind napisał:

Jeśli potrafisz udowodnić, że brak nowej karty wygenerował u Ciebie wymierną stratę (bo pracujesz np na komputerze i w tym przypadku tego robić nie mogłeś) tj zupełnie inna rozmowa! 

 

Dalej, w przypadku B2B zazwyczaj są podpisywane osobne umowy z osobnymi zapisami drobnym druczkiem, jakie konsekwencje poniesie każda ze stron jeśli nie wywiąże się z umowy. 

Nie 8 na 10, a 999 na 1000.

 

 

A jak kupie teraz gdzieś indziej w obecnych cenach około 7tyś i różnica w cenie to będzie ponad 3tyś to nie jest moja strata?

 

 

Cytat

Konsumentem jest, zgodnie z Ustawą Kodeks cywilny, osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Jeśli zatem ktoś kupuje komputer w celu używania go w pracy, do działalności zawodowej, nie nabywa go jako konsument. Jeżeli jednak ma on służyć mu wyłącznie do celów domowych, nie będzie z niego korzystał, by tworzyć wynikające z zawodu lub działalności gospodarczej projekty, wówczas nabycie towaru mieści się w zakresie relacji przedsiębiorca (sprzedawca) i konsument (nabywca).

 

 

Edytowane przez bilikiler
Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, bilikiler napisał:

 

A jak kupie teraz gdzieś indziej w obecnych cenach około 7tyś i różnica w cenie to będzie ponad 3tyś to nie jest moja strata?

Nie, nie będzie to Twoja strata - sklep zaś się bez problemu wybroni tłumacząc obecną sytuacją na rynku. Twoją stratą jest to, że przedpłaciłeś im za Towar, którego oni nie mieli, ani też jasno nie określili kiedy będą w jego posiadaniu - ale Ty sam dobrowolnie na takie warunki przystałeś. 

 

Za granicą (Szwecja) temat został tak rozwiązany, że od razu po premierze (bodajże tydzień po) sklepy przestały przyjmować zamówienia. Osoby, które w ciągu tego pierwszego tygodnia kupiły / złożyły zamówienia na towar były systematycznie informowane (przy każdej dostawie) o ich miejscu w kolejce. 

 

Idealnym przykładem Pro-konsumenckiego podejścia jest postawa przy cyrku pt. Msi rtx 3080 Gaming X/Z - konkretnie każdemu z klientów z wiszącym zamówieniem zaproponowano możliwość kupna wersji bez grafenowego backplate po cenie Gaming X lub zamianę na inny model. 

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Rebelmind napisał:

Nie, nie będzie to Twoja strata - sklep zaś się bez problemu wybroni tłumacząc obecną sytuacją na rynku. Twoją stratą jest to, że przedpłaciłeś im za Towar, którego oni nie mieli, ani też jasno nie określili kiedy będą w jego posiadaniu - ale Ty sam dobrowolnie na takie warunki przystałeś. 

 

Za granicą (Szwecja) temat został tak rozwiązany, że od razu po premierze (bodajże tydzień po) sklepy przestały przyjmować zamówienia. Osoby, które w ciągu tego pierwszego tygodnia kupiły / złożyły zamówienia na towar były systematycznie informowane (przy każdej dostawie) o ich miejscu w kolejce. 

 

Idealnym przykładem Pro-konsumenckiego podejścia jest postawa przy cyrku pt. Msi rtx 3080 Gaming X/Z - konkretnie każdemu z klientów z wiszącym zamówieniem zaproponowano możliwość kupna wersji bez grafenowego backplate po cenie Gaming X lub zamianę na inny model. 

 

Nie będzie moją stratą że przepłacę za towar bo sklep nie chce się wywiązać z zawartej umowy?

Ja kupiłem kartę w październiku 2020 sklep potwierdził zamówienie czym również dostępność co więcej była podana data realizacji.

Według ciebie sprzedawca czegokolwiek jest zwolniony z odpowiedzialności bo powie że taka obecnie sytuacja na rynku?

Nie była to rezerwacja czy  preorder z dostawą jak będą mieć na stanie czy chęć realizacji.

  

 

Link to post
Share on other sites

Przeczytaj jeszcze raz regulamin sklepu, w którym "ulokowałeś" swoje pieniądze - zwróć szczególną uwagę na te dwa punkty, które podlinkował @MrGolden

 

I żebyś mnie dobrze zrozumiał - ja tych *urew w żadnym wypadku nie bronię; uczciwy człowiek by czegoś takiego drugiemu człowiekowi nie zrobił. 

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
Napisano (edytowane)
17 minut temu, Rebelmind napisał:

Przeczytaj jeszcze raz regulamin sklepu, w którym "ulokowałeś" swoje pieniądze - zwróć szczególną uwagę na te dwa punkty, które podlinkował @MrGolden

 

I żebyś mnie dobrze zrozumiał - ja tych *urew w żadnym wypadku nie bronię; uczciwy człowiek by czegoś takiego drugiemu człowiekowi nie zrobił. 

 

Regulamin Morele

Zwróć uwagę na punkt 3 i 4

 

V. ZAMÓWIENIA

 

  1. Klient składa zamówienie poprzez interaktywny formularz dostępny na jednej ze stron Sklepu internetowego. Zamówienie określa m.in. jakie towary, po jakiej cenie i w jakich ilościach Klient chce zamówić do wskazanej przez siebie lokalizacji.
  2. Po prawidłowym złożeniu zamówienia przez Klienta, Sprzedawca wysyła na adres e-mail Klienta informację o złożonym zamówieniu. Ta informacja nie jest potwierdzeniem przyjęcia oferty Klienta. Jest ona jedynie informacją, że Sprzedawca zamówienie otrzymał.
  3. Następnie Sprzedawca weryfikuje, czy zamówienie może zostać przyjęte do realizacji.
  4. Jeżeli Sprzedawca przyjmuje zamówienie Klienta, przesyła mu informację drogą elektroniczną  o zatwierdzeniu zamówienia do realizacji. Z chwilą otrzymania takiego oświadczenia przez Klienta pomiędzy stronami zostaje zawarta Umowa sprzedaży na odległość.   
  5. Jeżeli Klient jest Konsumentem, Sprzedawca, nie później niż do czasu dostawy towaru, potwierdzi mu zawarcie oraz ustalone warunki Umowy sprzedaży na odległość na trwałym nośniku.
  6. Zamówienie w Sklepie internetowym Sprzedawcy można złożyć w następujący sposób

 

I kolejne bo moje zamówienie jest od 320 dni w realizacji.

Status zamówienia

NOWE(1/4) – zamówienie wpłynęło do systemu i oczekuje na realizację, zamawiającemu zostanie wysłany e-mail o złożeniu zamówienia wraz z wstępnym terminem realizacji
W REALIZACJI (2/4) – zamówienie zostało zatwierdzone do realizacji, zamawiającemu zostanie wysłany e-mail informujący o realizowaniu zamówienia wraz z dokładnym terminem i szczegółowymi informacjami o zamówieniu
GOTOWE(3/4) – zamówienie zostało skompletowane. Jeśli została wybrana opcja odbioru osobistego - towar jest gotowy do odebrania. Jeśli wybrano opcję wysyłkową - oznacza to, że zamówienie oczekuje na wysłanie do klienta.
ZREALIZOWANE (4/4) – zamówienie zostało odebrane lub wysłane. Jeśli kupujący wybrał dostawę kurierem, otrzyma informację o swoim numerze listu przewozowego - dzięki któremu ma możliwość śledzenia przesyłki na stronie firmy kurierskiej.
ANULOWANE – zamówienie zostało anulowane i nie zostanie zrealizowane.

 

Edytowane przez bilikiler
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Rebelmind napisał:

Wg tego, jeśli miałeś status 2/4 to powinieneś kartę otrzymać. W takim razie chyba mógłbyś mieć podstawę do sądzenia się. 

 

I właśnie tu jest sedno sprawy że Morele nie dość że nie wywiązuje się z umowy co więcej nie stosuje się do własnego regulaminu.

Wychodzą z założenia i co kliencie nam zrobisz zawsze możesz sobie anulować a jakieś prawa czy nasz regulamin to tylko kwestia interpretacji. 

Link to post
Share on other sites

Status zamówienia nie ma znaczenia. Sprzedawca zaznaczył, że 

Cytat
  1. Jeżeli Sprzedawca przyjmuje zamówienie Klienta, przesyła mu informację drogą elektroniczną  o zatwierdzeniu zamówienia do realizacji. Z chwilą otrzymania takiego oświadczenia przez Klienta pomiędzy stronami zostaje zawarta Umowa sprzedaży na odległość.   

 

Powinieneś otrzymać mail taki jak ten:

Cytat

 

Twoje zamówienie [nr zamówienia] zostało zatwierdzone.

Zamówienie zostanie dostarczone w dniu:[data].

W dniu wysyłki zostanie wysłana do Ciebie informacja z nadaniem zamówienia.

Pozdrawiamy, 
Grupa Morele

 

Po otrzymaniu takiej wiadomości, zostaje zawarta umowa na odległość.

Edytowane przez MrGolden
  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, MrGolden napisał:

Status zamówienia nie ma znaczenia. Sprzedawca zaznaczył, że 

 

Powinieneś otrzymać mail taki jak ten:

Po otrzymaniu takiej wiadomości, zostaje zawarta umowa na odległość.

 

Na samym początku napisałem że dostałem wiadomość  o zatwierdzeniu zamówienia z dokładną datą realizacji.

 

Tylko problem w tym że sklep Morele ma to du... i nie realizuje zamówienia.

Nie wywiązuje  się z zawartej umowy i własnego regulaminu.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...