Skocz do zawartości

Temat o kartach graficznych AMD Navi


Recommended Posts

Kilka obserwacji po kilku godzinach użytkowania

- przy 144hz pamięci w iddle pracują pelna parą, przy 120hz wszystko wraca do normy. Zamiast 8-9W karta wciąga 30W co nie powinno mieć miejsca.

-nie działa licznik FPS wbudowany w monitor. Na NV działa poprawnie, na AMD licznik się uruchamia ale wskazuję tylko stała ilość Hz czyli 144.

-nadal są problemy na lini AMD - MSI afterburner. Po zatwierdzeniu UV bez zmiany innych parametrów karta wraz ze wzrostem temperatury zaczęła zbijać obroty wentylatorów. Z 1410Rpm przy 70C zaczęła obniżać do 1100rpm przez co mocno skoczyły temperatury. Muszę się temu bardziej przyjrzeć czy to był jednostkowy wybryk czy to takie działanie jest powtarzalne.

 

W kwestii temperatur - godzinna rozgrywka w Battlefield 5 multi na detalach Ultra w 4K tak aby docisnąć GPU.

1920-2040Mhz 1.15-1.20v

GPU -74C

HotSpot -91C

Memory - 96C

VRM - 79C

Maks RPM 1410rpm.

 

Temperatury mocno skoczyły po tym jak wystąpił bug z wentylatorami i te od 71C zaczęły zwalniać. Przed tym problemem zanotowałem 70c na GPU, memory 85C, VRM 74C i hot spot tak jak wcześniej 91C. To było przy 1410Rpm a po przekroczeniu 71C na GPU wentylatory zaczęły zwalniać do 1100rpm

Po UV na 1.1v karta trzymała sztywne 1998-2010Mhz

Karta jest mega cicha - 1410Rpm maks po godzinie grania w 4K :)

Edytowane przez DjXbeat
  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Kilka obserwacji po kilku godzinach użytkowania

- przy 144hz pamięci w iddle pracują pelna parą, przy 120hz wszystko wraca do normy. Zamiast 8-9W karta wciąga 30W co nie powinno mieć miejsca.

-nie działa licznik FPS wbudowany w monitor. Na NV działa poprawnie, na AMD licznik się uruchamia ale wskazuję tylko stała ilość Hz czyli 144.

 

 

Do niższego taktowania możesz zastosować ten mój fix :

 

A co do licznika fps to musisz mieć w sterownikach włączony freesync.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Do niższego taktowania możesz zastosować ten mój fix :

Nie musisz zjeżdżać z odświeżaniem do 142hz - możesz zrobić 144hz ale ważne abyś zmienił standard synchronizacji na CVT + ograniczone wygaszanie.

U mnie taki zabieg działa i pamięci przechodzą w tryb 2d ale jest jeden problem. Zmienia się głębia kolorów z 8bit na 6bit i nic nie można z tym zrobić ;)

 

A co do licznika fps to musisz mieć w sterownikach włączony freesync.

Licznik powinien działać bez względu na to czy jest włączony freesync/g-sync. Na nV RTX2060 działał bez problemu natomiast na  RX 5700XT nie działa - czy mam włączony freesync czy wyłączony to licznik klatek w monitorze wskazuje tylko odświeżanie 144.

 

Link to post
Share on other sites

Nie musisz zjeżdżać z odświeżaniem do 142hz - możesz zrobić 144hz ale ważne abyś zmienił standard synchronizacji na CVT + ograniczone wygaszanie.

U mnie taki zabieg działa i pamięci przechodzą w tryb 2d ale jest jeden problem. Zmienia się głębia kolorów z 8bit na 6bit i nic nie można z tym zrobić ;)

 

Licznik powinien działać bez względu na to czy jest włączony freesync/g-sync. Na nV RTX2060 działał bez problemu natomiast na  RX 5700XT nie działa - czy mam włączony freesync czy wyłączony to licznik klatek w monitorze wskazuje tylko odświeżanie 144.

 

Dlatego lepiej utworzyć nową rozdzielczość z 142Hz 6bit i zostawić 144Hz 8Bit bo w 3D 144Hz i tak pamięci chodzą na maxa

W tym monitorze co masz nie ma czegoś takiego jak pokazywanie FPS ,on pokazuje tylko aktualne odświeżanie .

Edytowane przez Kawabonga
Link to post
Share on other sites

W tym monitorze co masz nie ma czegoś takiego jak pokazywanie FPS ,on pokazuje tylko aktualne odświeżanie .

Ja wiem co to jest sęk w tym, że nie działają wskazania nawet jak działa freesync. Cały czas wskazuje 144 nawet gdy wydajność z freesync oscyluje w granicach 70kl/s.

Na Nv działało to poprawnie i przy włączonym g-sync adaptive mają 70kl/s monitor wskazywał odświeżanie 70hz. Ilość kl/s zgadzała się idealnie z tym co wskazywał monitor. Poniżej 54kl/s załączało się LFC więc monitor podwajał ilość hz.

 

EDIT

Uporałem się z tym - wyłaczyłem freesync w sterowniki i monitorze, załączyłem ponownie i już działa ;)

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

Jeśli ktoś zrobił tak jak panowie powyżej, a matryca monitora tego nie wspiera i macie czarny ekran już po utworzeniu profilu w sterowniku, to polecam 3 razy nacisnąć restart maszyny podczas uruchamiania systemu.

Wtedy wejdziecie w tryb rozwiązywania problemów i stamtąd możecie wejść w tryb awaryjny. Następnie robić DDU i zainstalować nowe drivery ;)

Edytowane przez Bichits
Link to post
Share on other sites

Kolejne kilka uwag na temat RX 5700XT i sterowników.

 

-Od wczoraj cały czas borykałem się ze spadkami wydajności, chwilowymi zacięciami obrazu nawet gdy nic nie robiłem. Obraz co 5-6s zacinał się praktycznie w każdej grze. Kombinowałem ze wszystkim w sterownikach (20.4.1 )jednak nic to nie dawało. Kluczem do sukcesu okazał się plik stronicowania, wymiany!

W przypadku nV i RTX2060 plik wymiany ustawiony był automatycznie i nigdy z obrazem nie było żadnych problemów. W przypadku AMD i RX 5700XT ustawienie pliku wymiany automatycznie generuje u mnie cały czas co 5-6sekund skoki frametime. Ustawienie pliku wymiany na niestandardowe wartości  min 2048Mb i max 4096Mb skutecznie rozwiązuje problem zacięć obrazu. Jak ustawiłem ponownie auto to znowu się pojawiły zacięcia. Jak ustawiłem takie parametry jak wyżej to problem całkowicie znika.

Także jak by ktoś miał problem tego typu to polecam sprawdzić plik stronicowania. U mnie całkowicie rozwiązał się problem a przyznam szczerze, że przez to całkowicie nie dało się grać! :/

 

-Antilag.

Od razu polecam to wyłączyć w każdej grze bo powoduje tylko szarpanie i rozjazd frametime. Bez antilaga jest znacznie równiejszy frametime! 

W przypadku nV działanie Ultra Low Latency (odpowiednik antilag) działa na prawdę wyśmienicie i całkowicie spłaszcza wykres frametime. Antilag niestety nie działa tak jak powinien wręcz mogę stwierdzić, że działa odwrotnie :/

 

-MSI Afterburner.

Tak jak już wcześniej wspominałem, nadal występuje konflikt na linii AMD vs MSI Afterurner.

Mogę sobie ustawić parametry w MSI Afterburner np napięcie 1.1v a po jakimś czasie następuje rozjazd i napięcie ustawia się domyślnie choć w MSI Afterburner cały czas widnieje 1.1v. To samo jest z prędkością wentylatorów. Ustawiam po swojemu a za jakiś czas następuje rozjazd - Sterowniki AMD przywracają ustawienia z drivera.

Edytowane przez DjXbeat
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Kolejne kilka uwag na temat RX 5700XT i sterowników.

 

-Od wczoraj cały czas borykałem się ze spadkami wydajności, chwilowymi zacięciami obrazu nawet gdy nic nie robiłem. Obraz co 5-6s zacinał się praktycznie w każdej grze. Kombinowałem ze wszystkim w sterownikach (20.4.1 )jednak nic to nie dawało. Kluczem do sukcesu okazał się plik stronicowania, wymiany!

W przypadku nV i RTX2060 plik wymiany ustawiony był automatycznie i nigdy z obrazem nie było żadnych problemów. W przypadku AMD i RX 5700XT ustawienie pliku wymiany automatycznie generuje u mnie cały czas co 5-6sekund skoki frametime. Ustawienie pliku wymiany na niestandardowe wartości  min 2048Mb i max 4096Mb skutecznie rozwiązuje problem zacięć obrazu. Jak ustawiłem ponownie auto to znowu się pojawiły zacięcia. Jak ustawiłem takie parametry jak wyżej to problem całkowicie znika.

Także jak by ktoś miał problem tego typu to polecam sprawdzić plik stronicowania. U mnie całkowicie rozwiązał się problem a przyznam szczerze, że przez to całkowicie nie dało się grać! :/

 

-Antilag.

Od razu polecam to wyłączyć w każdej grze bo powoduje tylko szarpanie i rozjazd frametime. Bez antilaga jest znacznie równiejszy frametime! 

W przypadku nV działanie Ultra Low Latency (odpowiednik antilag) działa na prawdę wyśmienicie i całkowicie spłaszcza wykres frametime. Antilag niestety nie działa tak jak powinien wręcz mogę stwierdzić, że działa odwrotnie :/

 

-MSI Afterburner.

Tak jak już wcześniej wspominałem, nadal występuje konflikt na linii AMD vs MSI Afterurner.

Mogę sobie ustawić parametry w MSI Afterburner np napięcie 1.1v a po jakimś czasie następuje rozjazd i napięcie ustawia się domyślnie choć w MSI Afterburner cały czas widnieje 1.1v. To samo jest z prędkością wentylatorów. Ustawiam po swojemu a za jakiś czas następuje rozjazd - Sterowniki AMD przywracają ustawienia z drivera.

No ciekawe z tym plikiem wymiany , może komuś się przyda .

U mnie żadna z tych przypadłości nie ma miejsca , i jak plik jest na auto i antilag cały czas ON . A UV robiłem normalnie w sterownikach i trzyma też jak trzeba :)

Link to post
Share on other sites

Możliwe, że nie we wszystkich grach działa poprawnie ;)

 

PS - Maluszek "Gladius S10" jest już bardzo "wypchany" i teraz zrobiło się zbyt gorąco. Dawno w nim nie sprzątałem :rotfl:

 

uUshKUQ.gif

 

Zamówiony Be Quiet Pure Base 500 + dodatkowy Pure Wings 2 140mm.

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

Bo pewnie nawet tego nie sprawdziłeś 8-)

 

Słychać kiedy włączam i wyłączam Antilag - widać ewidentnie, że frametime się dość mocno rozjeżdża po właczęniu.

 

 

Antilag jest dedykowano do gier esportowych czy multi gdzie sie sprawdza a nie w AC. I pod takie gry są robione optymalizację.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Antilag jest dedykowano do gier esportowych czy multi gdzie sie sprawdza a nie w AC. I pod takie gry są robione optymalizację.

Trochę to dziwne bo konkurencyjny Ultra Low latency działa praktycznie w każdej grze łącznie z AC Oddysey czy ostatnio ogranym przeze mnie Kingdome Come Deliverance.

Bez ULL w zależności od gry frametime lekko szarpie a po włączeniu linia frametime jest idealna.

Link to post
Share on other sites
Możliwe, że nie we wszystkich grach działa poprawnie

 

 

z tego co kojarzę, to w War Thunderze działa dobrze. ew. było migotanie w menu

 

U mnie afterburner nie ma możliwości zmiany napięcia (nie wiem dlaczego, ale trudno) i po ustawieniu napięcia na gpu w sterownikach, to się u mnie nie zmieniało przy wlączonym afterburnerze.

 

 

U mnie występuje jakiś dziwny mikroshuttering, ale w konkretnych miejscach na trasie w dirt rally 2.0, (np. Argentyna i wyjście z "2 lewy zacisk ostry lewy" Na wyjściu mamy ludzi z lewej (przy zakręcie) i po 10 metrach ludzie na górce. Jakieś 30 - 40 metrów prostej z lekkimi hopami przed "4 prawy zacisk 2".  Po lewej przepaść, a po 20  metrach zaczyna się przy niej murek). Frametime nie rośnie, a shuttering jest i nie wiem czy to wina RAMu czy właśnie plików stronnicowych

Edytowane przez Bichits
Link to post
Share on other sites
U mnie afterburner nie ma możliwości zmiany napięcia (nie wiem dlaczego, ale trudno

Ustawienia -> Pozwól na kontrolowanie napięcia.

 

W każdym razie potwierdzam, Afterburner koliduje z Wattmanem. Jak sobie zrobicie undervolting w sterownikach Radeon, a później poprawicie w Afterburnerze to artefakty gwarantowane.

Swoją drogą jesteście w stanie ustawić ręcznie pracę wentylatorów na 0 obrotów na minutę do momentu osiągnięcia wybranej temperatury? Mówię tu o serownikach, nie MSI Afterburner. 

Edytowane przez Artok
Link to post
Share on other sites

Trochę to dziwne bo konkurencyjny Ultra Low latency działa praktycznie w każdej grze łącznie z AC Oddysey czy ostatnio ogranym przeze mnie Kingdome Come Deliverance.

Bez ULL w zależności od gry frametime lekko szarpie a po włączeniu linia frametime jest idealna.

Tylko że jak u AMD działa to działo to o niebo lepiej jak u NV. Zagraj sobie w CSGO czy APEX.

Ustawienia -> Pozwól na kontrolowanie napięcia.

 

W każdym razie potwierdzam, Afterburner koliduje z Wattmanem. Jak sobie zrobicie undervolting w sterownikach Radeon, a później poprawicie w Afterburnerze to artefakty gwarantowane.

Swoją drogą jesteście w stanie ustawić ręcznie pracę wentylatorów na 0 obrotów na minutę do momentu osiągnięcia wybranej temperatury? Mówię tu o serownikach, nie MSI Afterburner. 

Te programy będą się gryzły bo robią to samo i karta wariuje. Jeden z tych programów musi mieć ustawione wszystko na AUTO.

Link to post
Share on other sites

Tylko że jak u AMD działa to działo to o niebo lepiej jak u NV. Zagraj sobie w CSGO czy APEX.

No właśnie w tym rzecz że u nV działa to zdecydowanie lepiej. Zarówno csgo jak i BF5 działają zdecydowanie lepiej na Ultra Low Latency niż z antilagiem.

Mam bezpośrednie porównanie bo mam rtx2060 i RX 5700Xt. Mogę nawet nagrać materiał z tych gier.

Link to post
Share on other sites

Hej ponownie.

 

Kilka dni nie pisałem odnośnie mojej "zabawy" z CPU i GPU, ale już do tego wracam jakby ktoś się martwił :P

 

Dla przypomnienia sprzęt:

 

CPU: i5-4690K @stock

COOLER: Silentium PC FORTIS 3 HE1425 V2 @Pactum PT-2

GPU: AMD RX 5600 XT - ASUS STRIX OC @stock - 8+6 PIN (dwa osobne kable do zasilacza) (karta mieści się na styk z obudową slotów SATA w płycie głównej)

MOBO: ASROCK Z97 PRO4 @BIOS 1.50

RAM: 16 GB @2133MHz

PSU: Seasonic FOCUS+ GOLD 650FX - pytał o to forumowicz mbe13

CASE: Jakiś stary CHIEFTEC (może mieć już ponad 10 lat) + kilka miejsc na wentylatory (miałem jeden załączony, ale teraz GPU jest za duże i kabelek nie sięga...) więc buda bez wymuszonej wentylacji.

 

Powróciłem do ustawień fabrycznych CPU i GPU by zacząć od nowa.

 

Przed powrotem tym udało mi się ustabilizować pamięci w Warzone na 800MHz, po użyciu nowego BIOSu ASUSa w MorePowerTool, ale po skończeniu ok 2-3 godzinnej rozgrywki przeszedłem na przeglądanie neta i w przeglądarce Vivaldi zaczęło mi wywalać czarne ekrany + BlueScreen WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR przy około 30-40 kartach. Dlatego postanowiłem zacząć od nowa i pojedynczo podkręcać podzespoły.

 

Odnośnie MorePowerToola i tego co pisał Bichits to nie rozbierałem karty i nie sprawdzałem jej pod kątem możliwości prądowych. Za mała wiedza i za mało odpowiednich narzędzi jeśli o mnie chodzi.

Aplikacja miała służyć tylko do podkręcenia taktowania pamięci wedle "zaleceń" nowego BIOSu. Indywidualna zabawa napięciami itp. nie wchodziła w moim przypadku w grę.

 

 

Mój plan na teraz:

1. Przetestowanie CPU i GPU na stockowych ustawieniach w Warzone bo to on mi się wcześniej wysypywał tylko (CS:GO i Wiedźmin 3 bez wysypki). Jeśli test wyjdzie dobrze to pkt. 2

2. Wgranie nowego BIOSu do GPU, przy pomocy oficjalnego narzędzia ASUSa, i test w Warzone. Jeśli wysypka to zmniejszanie taktowania pamięci o 25MHz, aż do wartości ze starego BIOSu przy pomocy MorePowerTool'a. Jak to nie pomoże to powrót na maksymalne OC pamięci i zjazd z GFX Maximum Clock. Jak to nie pomoże to zjazd z obiema wartościami do stockowych. Jeśli się uda za mojego życia ustabilizować GPU to przejdę do podkręcania CPU.

 

Pytanie:

1. Czy kolejność podkręcania ma znaczenie? Najpierw CPU żeby nakarmił GPU. Czy to bez znaczenia? Ja zaplanowałem jak widać najpierw GPU.

2. Warzone jest sam w sobie niestabilny, czy mam się przełączyć na Wieśka i to na nim testować? Jeśli tak to czy ktoś posiada odpowiedni save w odpowiednim miejscu do testowania? Ja nie ukończyłem rozgrywki i nie wiem właściwie gdzie są największe spadki FPS.

 

Prośba o sugestie:

Jeśli ktoś będzie miał jeszcze jakieś dodatkowe sugestie odnośnie mojego tematu będę wdzięczny tak samo jak jestem wdzięczny teraz wszystkim, którzy się wypowiadali w temacie.

Edytowane przez Maksiu
Link to post
Share on other sites

No właśnie w tym rzecz że u nV działa to zdecydowanie lepiej. Zarówno csgo jak i BF5 działają zdecydowanie lepiej na Ultra Low Latency niż z antilagiem.

Mam bezpośrednie porównanie bo mam rtx2060 i RX 5700Xt. Mogę nawet nagrać materiał z tych gier.

To znaczy że masz coś z kartą.

...

Sprawdź zasilacz pod katem napięć multimetrem.

 

Warzone jest mega stabilna grą.

Edytowane przez mbe13
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...