dodo 20732 Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 Kupiłem go dość tanio, lepszego deal nie będę mieć wiec po co zmieniać, ten spełnia wszystkie moje wymagania Mam już trochę dość ścigania tego lepszego, szybszego, ładniejszego. Tak myśląc nigdy z UK nie wyjadę.... Cytuj Link to post Share on other sites
kbrbabzbtb 1123 Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Radon jakby co dotarł. To był chyba ostatni czarny model dostępny w Polsce ;-) http://imageshack.us/a/img34/3962/q0az.jpg Już było lekkie, jesienne testowanie. Lekkie bo grypa i ponoć przy niej i na antybiotykach nie powinno się za dużo jeździć. http://imageshack.us/a/img51/6889/yenj.jpg Mimo szerokich opon, chyba 2.45, idzie jak przecinak po twardych nawierzchniach. W lesie przy takich lakach i tym rozmiarze chyba nie muszę pisać, że jest ok. Trochę brakuje większej zębatki z przodu lub mniejszej z tyłu do szybszych prędkości przy mocnych zjazdach po asfalcie. Ale za to z tym co ma można się wspinać w terenie pod każdą górkę. W porównaniu do mojego poprzedniego ma szerszy rozstaw kół więc jest zdecydowanie pewniej przy stromych zjazdach. Nieziemsko wygodny. Rama naprawdę cacy. Na pierwszym foto oryginalna kierownica radona, na drugim moja poprzednia, mocniej wygięta. Lepiej mi leży. Jutro będę odpowietrzał przedni hamulec. To nowość dla mnie i przez przypadek nastąpił lekki wyciek płynu ;-) przez co dociskam klamkę do samego chwytu, a i tak ledwo co hamuje. Kupiłem takie coś na allegro: http://allegro.pl/zestaw-do-odpowietrzania-avid-juicy-elixir-xx-full-i3581249619.html Panorama z okolic http://imageshack.us/a/img41/763/2zij.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
BIGPUN 12628 Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 teraz tylko zmiana szprych i nipli na czarny mat Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Taniej wyjdzie kupić po sezonie gotowe koła np. Mavic Crossride. A sam rowerek prezentuje się świetnie. Cytuj Link to post Share on other sites
Gadget 119 Napisano 6 Października 2013 Udostępnij Napisano 6 Października 2013 (edytowane) Dokładnie, po sezonie jest taniej. Akurat taniej był KTM, którego kupiłem ale już przy zamówieniu zleciłem zamontowanie innego napędu, bo fabryczny długo nie podoła i wyszło mi 3400zł. Niestety jeżdżę KTM'em do pracy i borykam się z myślą, że któregoś dnia go tam nie będzie, gdzie go postawię. Edytowane 6 Października 2013 przez Gadget Cytuj Link to post Share on other sites
kbrbabzbtb 1123 Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 Ponoć U-lock kryptonite najlepszy ale trochę waży ;-) P.s. Przed kupnem radona rozważałem jeszcze te 26-ki: http://allegro.pl/haibike-edition-rx-20-z-5199-zl-magura-xt-i3604034791.html http://allegro.pl/haibike-edition-rx-z-5490-xt-reba-mega-cena-i3589077606.html Jeden z 2012, drugi tańszy bo model 2011. Oba osprzętem rozwalają wszystko co widziałem w tej cenie. Nie jestem pewny tylko czy te ramy są OK. Cytuj Link to post Share on other sites
Gadget 119 Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 Dokładnie i dzisiaj kupiłem taki U-lock, ale będzie podczepiony do roweru, 2 kg w te czy w tę nie robi mi różnicy i tak średnia prędkość to 25 km/h jeśli chodzi o mnie. Co panowie używacie do łańcucha? Dziś sobie zakupiłem Shimano Wet Lube, ponieważ rowerowi koledzy uznali, że zielony finish line się popsuł. Tak więc dzisiaj łańcuch po shake'u, jak nówka nasmarowany, wytarty trzy razy żeby się syfy nie kleiły w sumie mogłem ściągnąć kasetę i ją wypędzlować porządnie, ale... Najpierw muszę dobry bacik kupić, klucz mam. I od razu odradzam spinki w łańcuchach shimano, i tej firmy, bo bez kombinerek nie da się ich ściągnąć. Mocno problematyczne są, już wolałem użyć dzisiaj skuwacza czeskiego. Cytuj Link to post Share on other sites
Tycha 4794 Napisano 7 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2013 Ja jako, że zazwyczaj jeżdżę po suchym terenie, to używam Shimano PTFE Lube i póki co spisuje się świetnie. Kilka wyjazdów po deszczu też nie zaszkodziło. Cytuj Link to post Share on other sites
kbrbabzbtb 1123 Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 Jak jest z tym PTFE lube? Łapie piachu po smarowaniu? Ja mam finish line ale po smarowaniu zawsze masakra jeśli chodzi o zapiaszczenie. Mimo, że wycieram parę razy. Mój kumpel z dawnych lat miał przepis na smarowanie łańcucha. Rozpuszczał świeczke w garnku, dodawał jakąś jeszcze substancję, której nie pamiętam albo po prostu jak szanujący się chief nie chciał mi zdradzić przepisu. Po rozmieszaniu wszystkiego kąpał w tym totalnie umyty łańcuch. Po kąpieli wieszał do wyschnięcia. Potem kilka ruchów żeby odleciały największe kawały tego co zaschło i voila. Reszta odpadła w użytkowaniu. Metoda ta zapewniała, że łańcuch nie łapał żadnego syfu, był suchy i pracował super. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 Zielony FL będzie łapał piach bo jest przeznaczony m.in. do jazdy w deszczu/błocie (w skrócie agresywniej wypierać wilgoć). Odporniejszy na piach jest FL Ceramic Wax bo został do tego stworzony http://www.finishlineusa.com/downloads/pdf/Lube_for_Every_Cyclist_Chart.pdf Ceramic Wet wystarcza mi spokojnie na tydzień jazdy po suchym. Po jeździe w terenie (piach/szuter) i lepiej wyczyścić i przesmarować na nowo łańcuch. Cytuj Link to post Share on other sites
Gadget 119 Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 Dam znać jak sprawi się Shimano do mokrego. Ostatnio nie pada, ale zapewne niedługo zacznie, a bardzo często zdarzami się ostatnio jeździć po błocie. Akurat jak jest ducho to większość po asfalcie jadę/szutrem więc pewnie syfu i tak zbierze. Zapewne i tak przejadę 200km i trzeba będzie zrobić "shake". Przydała by mi się szczota parktoolsa, będę musiał kupić to łatwiej będzie z kasety syf zebrać. Cytuj Link to post Share on other sites
dodo 20732 Napisano 8 Października 2013 Udostępnij Napisano 8 Października 2013 Zielony FL będzie łapał piach Ja mam ten czerwony Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 8 Października 2013 Udostępnij Napisano 8 Października 2013 Przydała by mi się szczota parktoolsaPiszesz o tym? http://velo.com.pl/akcesoria/narzedzia/park-tool/gsc-1 Mam i pomiędzy napęd 10s niestety ale nie da rady tego wcisnąć. Cytuj Link to post Share on other sites
Gadget 119 Napisano 9 Października 2013 Udostępnij Napisano 9 Października 2013 Akurat kasetę mam 8s. Może i KTM mega osprzętu nie ma, bo tańsze scotty miały nawet tarcze. Jednak po jazdach próbnych i moich potrzebach zdecydowanie wygrał KTM. Dlaczego? Przede wszystkim jest idealnie dopracowany dosłownie nic ne trzeba na razie robić poza tym, że pewnie szybko skończe klocki i na pewno dam te z gumy 3-składnikowej, bo fabryczne mnie nie zadowalają możliwościami spowalniającymi, a nawet wolałbym tarczę z przodu. I druga kwestia, osprzęt czego nie miał żaden proponowany mi scott za tą samą cenę czy nawet tansze unibike'i. Często wracam z pracy i nawet nie tylko z pracy, gdyż przez 9 miesięcy to mamy lipę i wracam po drogach daleko za miastem w ciemnościach. W dodatku często coś wożę i prócz plecaka na rowerze znajduja się sakwy i to spore. Nie wiem co to za ledowe oświetlenie, w sklepie "profesjonaliści" powiedzieli mi, że woleliby oświetlenie na baterie, oczywiście są modele super oczodajne, ale też swoje kosztują. Przykładowo dozbrojenie scotta z tarczami wg. sklepu pod moje potrzeby kosztowało by dodatkowe 700zł. To kpina? Oświetlenie w KTM'ie sobie cenię, bo naprawdę te ledy, które ma są więcej niż wystarczające. Miałem oświetenie na prądnicy w Magnumie Paseo na zwykłych żarówkach i takich efektów nie było. Dobry patent to też podtrzymanie czyli jak w wozach - postojówki. Staję i mnie widać czego przy klasycznym oświetleniu nie ma. Przede wszystkim: Potrzeba mi oświetlenia? Nie ma probelmu, prądnica w kole jest, przesuwam guziczek i już mogę jechać. Na baterie bym wydał krocie, a niestety akumulatory NiMH w chłodniejszych temperaturach padają jak muchy, a litowe szybko się kończą - niecałem 180 cykli i traci już nieodwracalnie pojemnośc. Wiem, może jestem nerdem, ale cenię sobie prostotę i niezawodnośc. Panowie ze sklepu mieli jednak rację pod jednym względem, a mianowicie geometria ramy. Na starym magnumie jak ciągle jechałem 22 km/h to był szczyt, jak chciałem większą prędkośc podróżną to tylko się pompowałem na marne i musiałem wracać do dwudziestki. Na KTM'ie to się płynie nie jedzie. Fakt, że tracę 15% mocy na amortyzację, jednak mimo wszystko jedzie się bardzo lekko. Jak jadę do pracy to jadę tylko 25 km/h bo wiadomo... Jeszcze robota i nie mogę się spompować. Ale za to po mieście krótsze dystans przejeżdżam w przedziale 32-34 km/h i to mi starcza. To może nieco naskrobię jeszcze o tym smarze shimano wet lube. W porównaniu do zielonego FL pratycznie nie łapie brudu, tylko raz jeszcze przetarłem szmatą łańcuch, bo chrupał i przestał. Teraz jest czyściutki, wszystko chodzi cicho i gładko. Póki co najechane 32km, jestem ciekaw kiedy sworznie będą potrzebowały kolejną porcję smarowidła. I tutaj w końcu go pokażę: http://s19.postimg.org/og89mmi3n/SL731538.jpg A tutaj mój stary bolid: http://s19.postimg.org/6ww9lzmhv/IMG_0371.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
szylolek 13 Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 (edytowane) Ja posiadam Kross Hexagon V8 (choć na palcach jednej ręki mogę policzyć to co z niego zostało )W przyszłym roku przesiadam się na 27,5. Ten już sporo przeszedł i nie chcę go katować bo rama rekreacyjna może tego nie przeżyć. Z roweru jestem zadowolony i z pewnością zostawię go na zimówke. http://www.forumrowerowe.org/uploads/garage_images/image_url-144898-1370364889.jpg (...) poza tym, że pewnie szybko skończe klocki i na pewno dam te z gumy 3-składnikowej, bo fabryczne mnie nie zadowalają możliwościami spowalniającymi, a nawet wolałbym tarczę z przodu. (...) W tym przypadku zmiana na tarczówki może doprowadzić do pojawienia się luzów w amortyzatorze, lepiej zainwestować w dobre klamki, linki, np. Shimano Deore albo Avid Single Digit 5. Edytowane 11 Października 2013 przez szylolek Cytuj Link to post Share on other sites
kbrbabzbtb 1123 Napisano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2013 Nie wiem jak wy ale u mnie sezon trwa, co prawde nie robie tyle km co wiosna/lato ale jednak. Nie ma śniegu ale ciekawi mnie czy ktoś miał okazję jeździć na takich lub podobnych oponach ... http://www.bikecenter.pl/index.php?p2197,schwalbe-ice-spiker-26x2-10-drutowa-z-kolcami i jak wrażenia? Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 Te opony są dobre na lód i mocno ubity śnieg (czyli dojazd autem do miejsca docelowego). Na asfalcie zachowują się strasznie nieprzewidywalnie (jakbyś jechał na lodzie). Mój sezon jest jak na razie skończony - miałem naprawiane ścięgno w stopie Cytuj Link to post Share on other sites
Gość Kotecek Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 U mne sezon trwa cay rok. Rower to narzędzie użytkowe i słyży do przemieszczania się. Odpuszczam jak jest śnieg, silny wiatr, deszcz i temperatury bardz niskie. A jak małe dystanse do sklepu (3,5km w jedną stronę) to i wymienione wcześniej przeszkody nie przeszkadzają. lepiej tak niż iść z buta lub się upokorzyc i jechać autem. Np w tym tyg. w pracy byłem trzy razy rowerem i dwa razy autem. Rowerem zrobiłem 123km a autem 69km Zima jest okej więc można jeździć Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2013 Króliku, w niskich temperaturach jeździ się dobrze (o ile nie ma śniegu/lodu). Ja wolę jazdę przy -10*C bo powietrze jest suche i nie czuć tak zimna jak przy ~0*C i wilgoci. Cytuj Link to post Share on other sites
szylolek 13 Napisano 23 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2013 Ja staram się trenować na dwóch kółkach kilka razy w tygodniu, ale kiedy pogoda lub samopoczucie nie pozwala to wsiadam na 2h na rowerek spinningowy - to jednak nie to samo, ale co zrobić - lepiej się rozruszać na stacjonarnym niż siedzieć bezczynnie przed TV lub PC Cytuj Link to post Share on other sites
Gość Kotecek Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 Mi bardzo ręce marzną i to największy problem. Przy -10 nie jest z tym najlepiej. Tak jak teraz jest to sobie jeżdżę. Trochę nie lubię wachań temperatury. Jak wyjeżdża rano do pracy o 6 to jest chłodniej i mi się lepiej jedzie niż potem jak wracam i jest cieplej. Cytuj Link to post Share on other sites
kbrbabzbtb 1123 Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Spotkał się ktoś z takim amorem? http://allegro.pl/okazja-amortyzator-spinner-cargo-340rlc-178mm-blk-i3856809393.html warto w niego inwestować? Ma służyć chłopakowi 14lat do lekkiego amatorskiego FR/DH ; - ) Cytuj Link to post Share on other sites
FFilkry22 66 Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Gdzieś czytałem, że firma produkuję całkiem dobre amorki ale lepiej zapytaj się na jakimś forum poświęconym rowerom Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 emtb.pl - tam najszybciej znajdziesz odpowiedź. Sprawdź tylko czy przednia piasta w kole jest pod sztywną oś 20mm. Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17822 Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Waga 3,3kg luudzie, to Boxxer Race jest lżejszy. Mój jest strasznie zmarnowany, kilkuletni pewnie chodzi o niebo lepiej od tego. Może lepiej rozejrzeć się za czymś jednak z wyższej półki. Można się zniechęcić, a potem ciężko takie coś odsprzedać. Popytaj na forum rowerowym, pamiętam u kuzyna Marzocchi 66 180mm skoku, jak to chodziło Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.