Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • 3 miesiące temu...

Witam. Jakos w marcu planuje zakupic rower.Myslalem nad jakis mtb. Bede jezdzil glownie asfaltem lecz w jakies drogi lesne, piaskowe lub kamieniste napewno wjade. Cena do 1000zl. Wzrost 182cm

Edytowane przez error 404
Link to post
Share on other sites

Szukaj teraz ludzie sprzedają bo na sezon chcą kupić nowe w cenie 1k PLN nie poszalejesz tylko używki 

Ja dziś widziałem CADA stary bo stary ale jeśli rama była by cała i amor OK Rock Szox to za 1k warto było by o nim pomyśleć.

Miał tylko jeden mały ból pomieszanie z poplątaniem w przerzutkach znaczy sie SRAM z Shimano zamontowany i rozmiar 20" 

To rower na kogoś ponad 180cm 

Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...

Wczoraj miało być rozpoczęcie sezonu u mnie.  Rower umyty pianownicą i pędzelkiem, wszystko nasmarowane, ja już ubrany.. i idę pompować jeszcze koła i w drogę..

 

Co za cholerstwo!

 

Pierwsza dętka do wymiany w 2017 - a wszystkie padały z tego samego powodu u mnie... albo gwint w zaworze ułamany albo 'spiek' na dętce przy zaworze pęknięty... wkurzyłem się, zdjąłem koło, wziąłem wiertło 8mm i voila! po preście ani śladu i wreszcie mogę pompować AV jak człowiek :D

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

To nie problem dętek tylko opony przesuwającej się po obręczy. Miałem to samo u siebie w Hornecie, ale u mnie mam Code 4 tłoczkowe to i siły hamowania trochę jest. Nie mniej jednak uwalało wentyle średnio co tydzień. Metody są trzy. Albo wymiana opon na ciaśniejsze. Ja mam Schwalbe Fat Albert Evo 2,4 czyli dosyć szmaciaki, jeszcze zwijane, czyli nic się obręczy nie trzymają, tym bardziej po tym co przeszły. Druga metoda to przyklejenie opony do obręczy na butapren, nie przesunie się już nigdy, czyli i wentyla nie urwie, ale problem będzie ze zdjęciem. Trzecia, czyli moja metoda to wyklejenie obręczy dętką tak żeby stopka opony opierała się na tej opasce. Opona którą wcześniej wkładałem palcami wchodzi teraz ciasno jak cholera i ciężko ją łyżkami założyć, ale też nie przesuwa się po obręczy.

Efekt jest taki że wentyle już się nie urywają i nie muszę wymieniać dętek albo drutować i przyklejać wentyli na superglue i łatki :D

A tak BTW to w weekend pojeździłem sobie testową carbonową szosą speca :D
Takie to zalety pracy jako mechanik rowerowy w dobrym sklepie. Za tydzień jak będzie pogoda to znów biorę szosę i zrobię swoje pierwsze 100 km chyba bo to fajna odskocznia od latania hop po 8 metrów :P

p5pb14474651.jpg

p5pb14474649.jpg

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

Ładny rowerek... w moich kolorkach :)

 

A co do wymiany opony to ja mam ciasną... Schwalbe Marathon Plus (przód 32c, tył 35c - w obu przypadkach padały wentyle). No dobra, gdy pierwszy raz wymieniałem dętkę to wyjąłem też dodatkową wkładkę (niebieską) schwalbe antyprzebiciową... ktoś chyba jeździł po gwoździach :D chciałem ją tam wsadzić spowrotem ale nie mam pojęcia jakim cudem on to tam wepchnął! ledwo co idzie założył oponę (około 30min zajmuje wymiana dętki na tej obręczy z maratonem+) a co dopiero dodatkowa wkładka tam jeszcze... 

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites
  • 2 miesiące temu...

No cóż, trochę tego się naoglądałem swego czasu i czasami do nich powracam ;)

Polecam m.in.serię Chain Reaction, seria Earthed, seria Northshore Extreme.

 

Oprócz tego na pewno warte obejrzenia, nie tylko ze względu na walory wizualne, ale także muzykę:

JIB, Life Cycles, Manifesto (Ryan Leech), Mastering the Art of Trials (Ryan Leech), Roam, Seasons, Double Down, Third Down, Illusionary Lines, F1rst.

 

aż się łezka w oku kręci... ;)

 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...

Po 10 latach jeżdżenia na mtb chcę przerzucić się na szosę. Trafiłem na taki model - Romet Huragan 3 2017.

 

http://m.romet.pl/Rower,HURAGAN_3,10,696,697,14449,2016.html

 

W salonie w Katowicach jest za 2700zł razem z przeglądem zerowym i małymi gratisami. W tej sumie chyba nie ma co się zastanawiać? Konkurencja w tej cenie jest na osprzęcie Claris/Sora. Rama 56cm do moich 187cm wzrostu wydaje się w sam raz jak "przymierzałem" w sklepie.

Link to post
Share on other sites

Po 10 latach jeżdżenia na mtb chcę przerzucić się na szosę. Trafiłem na taki model - Romet Huragan 3 2017.

 

http://m.romet.pl/Rower,HURAGAN_3,10,696,697,14449,2016.html

 

W salonie w Katowicach jest za 2700zł razem z przeglądem zerowym i małymi gratisami. W tej sumie chyba nie ma co się zastanawiać? Konkurencja w tej cenie jest na osprzęcie Claris/Sora. Rama 56cm do moich 187cm wzrostu wydaje się w sam raz jak "przymierzałem" w sklepie.

Wstrzymaj się trochę jeżeli chcesz rometa niech wrzucą w końcu na rynek modele 2017 i kup sobie tego 

http://www.romet.pl/Rower,HURAGAN_4,10,713,714,14574,2017.html

to jest pełna nowa 105 

Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie wga, hamulce i geo przemawia za rometem.

Tylko że ja mam jakieś doświadczenie na szosie i kolejnego slopingu bym nie kupił teraz będę zmieniał na coś bardziej sportowego mniej wygody i rekreacji 

Oczywiście mój spec będzie na sprzedaż jezeli ktoś by był zainteresowany 

Rama slopingowa rozmair 56

Kompletna tiagra 10 rzedowa nówka korba tylna przerzutka i łańcuch - przebieg 400km 

Link to post
Share on other sites

 

 

Jak dla mnie wga, hamulce i geo przemawia za rometem.

 

Możesz rozwinąć?

Różnica jest w ramie, Romet ma prostą a 540 ukos. Jaki to ma wpływ?

 

Kiedyś, kiedyś miałem Specialized Allez, zmieniłem na 29era i nie jestem do końca zadowolony z tego przejścia.

 

 

 

(IMO Romet ma straszne malowanie) 

Link to post
Share on other sites

Geometria ramy sportowej nie ma związku z rura prostą czy skośna czy wykrzywioną to zabiegi w celach obniżenia wagi wzmocnienia konstrukcji itp, za to sloping zawsze charakteryzuje się skośną lub zaokrągloną rurą górną. 

Rama slopingowa to rama bardziej rekreacyjna jej główka jest dość wysoko rama jest krótsza dzięki temu pozycja na rowerze jest bardziej komfortowa - wyprostowana.

Rama typowo sportowa jest dłuższa główka niższa daje to niższą pozycje bardziej aerodynamiczną ale również mniej komfortową. 

Link to post
Share on other sites

4 na żywo pewnie też nie wygląda źle, choć kolor rzeczywiście krzykliwy :) Na stronie Rometa wyglądają na błyszczące, w rzeczywistości dostajemy pełny mat.

 

 

Po dzisiejszej przejażdżce mogę potwierdzić, że Huragany rzeczywiście mają bardzo sportową geometrię, chyba na ten moment ciut za bardzo dla mnie początkującego na szosie - czułem mocny ucisk w brzuchu przy najdalszym chwycie na manetkach i zbyt duży nacisk na dłonie. Odwróciłem mostek podwyższając tym samym kierownicę, jutro zobaczę jak to się sprawdzi, ale już na przymiarce czułem się lepiej. Może za jakiś czas wymienię mostek na krótszy z mniejszym kątem, wtedy wrócę do ujemnej pozycji. Ogólnie bardzo fajnie się pędzi na tym Romecie, osprzęt Tiagra 4700 działa jak marzenie, sam rower jest bardzo sztywny nawet przy mocnym nacisku na korbę  :)

Link to post
Share on other sites

Cóż to za waga. Mój pradawny rower ważył min.20kg :D

Aż wszedłem sobie na pinkbike, na który od lat nie zaglądałem... tak się człowiek dobrze bawił...

 

p4pb4084218.jpg

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...