Skocz do zawartości

Recommended Posts

Czujnik do ramienia korby to na dzień dzisiejszy okolice 2 tysięcy inaczej jest gdy chcesz mieć czujnik na 2 strony to na dzień dzisiejszy SPD kosztują w okolicy 5 tys. 

Czy chcę być pro - do tego niestety dużo mi brakuję - nawet i roweru. Może kiedyś będę chciał się pościgać w grupach masters 45+.

Aktualnie trzeba by szlifować formę i technikę jazdy.

Edytowane przez maku1980
Link to post
Share on other sites

Juz nie kosztuje 2k 

http://www.miosklep.pl/product/RONDE-pomiar-mocy-Shimano-105-FC-5800-172-5mm-1276117?CategoryId=91000&

 

Jeżeli chodzi o zmianę kół to szybciej chyba cały rower zostanie zmieniony więc na swoich jeszcze trochę km przetargam 

Pomiar mocy to nie tylko moc jaka jesteś w stanie uzyskać najważniejszy pomiar to z jaką mocą możesz dany czas jechać.

Dodatkowo możesz lepiej niż z pulsometrem zaplanować i wykonać jednostki treningowe. 

Np interwał z pulsometrem - meczysz się żeby serce weszło na 160-180 uderzeń i zaczynasz interwał.

Przy zastosowaniu pomiaru mocy naciskasz na korby i rozpoczynasz utrzymując odpowiednio wysoką moc.

Takie są różnice treningowe 

 

Za to Bolt strasznie mnie kusi chodź czytałem troszkę o nim i nie jest bez wad - a dodatkowo konfiguracja pod Andruta nie jest tak dobra jak przez jabłko - nie ma tylu opcji 

Edytowane przez maku1980
Link to post
Share on other sites

 

 

Takie są różnice treningowe

Pewnie, tylko na ile będzie Ci to potrzebne do jakby nie patrzeć amatorskich treningów. Ja wiem, marketing marketingiem ale ludzie żyli bez tego i dalej trenowali. Moim zdaniem przerost formy nad treścią dla amatora.

Link to post
Share on other sites

Ogólnie to zakup samej szosy to już można powiedzieć fanaberia - bo można mieć crosa czy trekinga i jeździć po asfalcie i szutrach. 

Czujnik mocy tak czy inaczej kiedyś do mnie trafi ale chyba pierwsza będzie nawigacja i będzie to chyba Bolt.

Jak dla mnie na plus przemawiają częste poprawki - współpraca z ANT+ i BTS.

W sumie mam w domu i Garmina - którego użytkuję ja i Polara używa ojciec. 

Sprzęt jest OK zarówno jeden i drugi - niestety jak dla mnie aplikacja Garmina to jednak nie to co być powinno najbardziej boli brak konfigurowania statystyk i robienia wykresów dla konkretnych parametrów w określonym czasie Garmin odgórnie narzuca co możesz wyświetlać i przedział czasowy do wyboru 7 dni mieciąc rok nie pozwala określać dat

Polarowski system nie wiem jak z funkcjonalnością ale sam jego wygląd jak dla mnie dużo lepszy

Link to post
Share on other sites

Powoli przyzwyczajam się do szosy, rama 54 była dobrym wyborem, nowa Tiagra działa bardzo przyjemnie :) Btw na żywo wygląda super, cieszy oko i przykuwa wzrok innych :D

 

http://s1.bild.me/bilder/060112/2959821IMG_20170729_105454_AO_HDR.jpg

Dzisiejsza trasa :) Muszę po wypłacie zmienić siodełko, bo mi tyłek "odpadnie" od obecnego... :)

 

 

http://s1.bild.me/bilder/060112/5358447Screenshot_2017-07-30-16-39-54-992_com.runtastic.android.roadbike.pro.png

 

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

 

 

Btw nie "stukają" ci te pancerze prowadzone w środku?

 

Nope, nie ma z tym problemu.

 

Radon ogólnie ładne rowery robi i chyba tanie w porównaniu z cannondale i innymi "legendarnymi" markami.

 

Mi po głowie chodzi bike of the year 2017

 

http://www.bikeradar.com/mtb/gear/article/enduro-bike-of-the-year-2017-radon-swoop-170-80-49545/

http://www.radon-bikes.de/mountainbike/fullsuspension/swoop-170/swoop-170-100/

Link to post
Share on other sites

http://i.imgur.com/0kFPNaJl.jpg

 

Pierwsze km na szosie. Teraz wiem, że MTB nie był dla mnie i jestem bardzo zadowolony ze zmiany.

105 pracują idealnie, hamulce nie są tragiczne (choć są dalekie od ideału), sam rower solidny, ładny (kwestia gustu) i znosi moją wagę 104kg więc jest dobrze.

 

Warto jednak nadmienić, że serwisanci z decathlon to amatorzy. Przed wydaniem rower został sprawdzany, otrzymał naklejkę "gotowy do drogi" - przednie koło praktycznie luźne, kierownica przy składaniu uciekła im parę mm w lewo.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

hamulce nie są tragiczne (choć są dalekie od ideału)

Co masz na myśli?

 

 

 

serwisanci z decathlon to amatorzy.

oj tam. Mnie się kilkadziesiąt metrów od wyjazdu z serwisu rowerowego kierownica wysunęła z mostka :D

Link to post
Share on other sites

To nie kwestia hamulców, tylko cienkich opon - nie można zablokować koła, bo inaczej czeka nas poślizg, co jest niebezpieczne - kwestia przyzwyczajenia no i trzeba być czujnym (zwłaszcza w mieście) ;) Co do serwisu - lepiej troszkę poczytać i robić przegląd samemu.

 

Btw przy Twojej wadze koła systemowe na mniejszej ilości szprych mogą długo nie wytrzymać w dobrej kondycji. Opony nabijaj do maksymalnej podanej wartości.

Link to post
Share on other sites

 

 

koła systemowe na mniejszej ilości szprych mogą długo nie wytrzymać

 

Zdaje sobie z tego sprawę, mam nadzieję, że do końca roku pojeżdżę. 

 

 

 

BTW Staram się uważać, nie jeżdżę przez kostkę czy jakiekolwiek nierówności. Wiem, że to nie rozwiąże problemu a da mi trochę więcej czasu. 


 

 

zmienić siodełko

 

Nie lepiej "gacie z pieluchą" ?

Link to post
Share on other sites

Z tymi nierównościami nie ma też co przesadzać, koła nie są z papieru ;) Bardziej uważaj na dziury, studzienki itp.

 

Mam spodenki z "pieluchą" i nic to nie daje, poprostu kształt nie pasuje do mojego zadku, a to powoduje też automatycznie ból pleców i dłoni, bo ciało nie umie się ułożyć. Na jeden przejazd wsadziłem siodełko z mtb i było o niebo lepiej. Kupię coś podobnego, na przyszły sezon może pomyślę o jakimś lepszym siedzisku np Specialized Romin.

Link to post
Share on other sites

 

 

Z tymi nierównościami nie ma też co przesadzać

 

Zdaję sobie sprawę, że jestem blisko limitu wagowego więc wolę uważać, 200m do domu mam mega nierówne i rower prowadzę.

 

 

 

kształt nie pasuje do mojego zadku

 

Najlepiej pojechać do sklepu i dopasować do rozstawienia kości zadkowych. Ja jeszcze nie wiem, czy moje siodełko nie jest wygodę, muszę je cofnąc trochę - to na pewno. Zrobię więcej km i będę wiedział.

 

Muszę się teraz wyposażyć w koszyk, bidon i jakieś rękawiczki. 

Link to post
Share on other sites

Do mnie dzisiaj przyjdzie drugi bidon. Na rękawiczkach trzeba patrzeć na układ wkładek żelowych, jak sprawdzałem w sklepie stacjonarnym to większość ma je robione pod proste kierownice i przy chwycie na szosie w ogóle nic nie dają. Kupiłem poniższe i są w porządku.

 

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6758114363

Link to post
Share on other sites
hamulce nie są tragiczne (choć są dalekie od ideału)

Z tego powodu odkładam zakup szosy do momentu aż tarczówki trafią pod strzechy. Szczękowe hamulce to dla mnie nieporozumienie.

 

 

 

To nie kwestia hamulców, tylko cienkich opon

Nie do końca moge sie z tym zgodzić, przejechałem kilkadziesiąt kilometrów na testowej szosie z 28c i pełną Ultegrą i w porównaniu do moich hydraulików XT z oponą 1.25" jest przepaść, jadąc 50km/h zatrzymuje się o kilka metrów szybciej. Z odczuć chłopaków, którzy mają już szosy z tarczówkami to jest przyszłość. Nie ma też obaw, że w górach przy dużej ilości hamowań opona Ci strzeli.

 

 

Co do siodełek - sprawdźcie czy w Waszej okolicy nie ma dealera, który ma pomiary id.match. https://www.selleitalia.com/en/idmatchdealer/

Siodełka może nie najtańsze ale jakość i wygoda - niebo a ziemia.

Selle Royal, Fizik, Spec i zapewne kilku innych producentów ma programy siodełek testowych, można sobie przetestować przez weekend wybrane modele.

PS. Zadek i tak wymaga obycia się do 'nowego' sposobu jego podparcia. Kilka godzin i się przyzwyczaja a wtedy pielucha (odpowiednia, bo te najtańsze spodenki są o kant tyłka rozbić) robi ogromną robote.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...