14r33k 272 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Nie jest to potwierdzenie zawarcia umowy. Przecież to napisałem: potwierdzenie złożenia zamówienia != potwierdzenie realizacji zamówienia Cytuj Link to post Share on other sites
mati80 0 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Ja złożyłem zamówienie 1.01.2016 o 12:00a a odmowa przyjęcia zamówienia przyszła dzisiaj z rana tj 04.01.2016 czyli jest podstawa do bezpodstawnego odmówienia sprzedaży. Ja zamawiałem 31grudnia, do tej pory brak informacji o anulacji. Wszystkie zamówienia klepią ręcznie? Cytuj Link to post Share on other sites
Nowaj 61941 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Zawsze przy tego typu akcjach najbardziej pokrzywdzona jest ta sama grupa januszy. Zawsze. Wykorzystywanie ewidentnego błędu i wieszanie psów na sklepie można porównać do sytuacji, kiedy to znajdując czyjś portfel ma się pretensje do właściciela, że zablokował karty. Kto chciał - zamówił. Przysłaliby - ok. Liczenie jednak na to to naiwność, a szczekanie z tego powodu - skrajne cwaniactwo i buractwo. http://forum.benchmark.pl/topic/83459-dyskusja-na-temat-okazji-cenowych/page-159?p=2050891&do=findComment&comment=2050891 I nic więcej tutaj dopisywać nie trzeba. Cytuj Link to post Share on other sites
MASLO19 10 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Brawo Cytuj Link to post Share on other sites
mati80 0 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Zawsze przy tego typu akcjach najbardziej pokrzywdzona jest ta sama grupa januszy. Zawsze. Wykorzystywanie ewidentnego błędu i wieszanie psów na sklepie można porównać do sytuacji, kiedy to znajdując czyjś portfel ma się pretensje do właściciela, że zablokował karty. Kto chciał - zamówił. Przysłaliby - ok. Liczenie jednak na to to naiwność, a szczekanie z tego powodu - skrajne cwaniactwo i buractwo. http://forum.benchmark.pl/topic/83459-dyskusja-na-temat-okazji-cenowych/page-159?p=2050891&do=findComment&comment=2050891 I nic więcej tutaj dopisywać nie trzeba. Zgadzam się z twoją opinią. Tyle tylko że w tej sytuacji, cena zmieniła się nie tylko w jednym sklepie, więc można było pomyśleć, że to jakaś szybka promocja, końcówka serii etc, a nie błąd sklepu. Cytuj Link to post Share on other sites
Nowaj 61941 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 OK, dlatego nie mam pretensji, że ktoś, kto tak pomyślał, złożył zamówienie, zwłaszcza, że w mojej ocenie stówa, no maksimum 140 z KW, to odpowiednia cena za ten dysk. Wszelkie teksty o procesach i oszukańczych praktykach po stronie sklepu są jednak żałosne i świadczą jedynie o tym, że wypowiada je dzieciarnia, która w życiu nie miała do czynienia choćby ze skarbówką. Każda dorosła osoba, która choć raz w życiu wypełniała zeznanie podatkowe, trochę inaczej podchodzi do przesuniętych przecinków i nadliczbowych/brakujących zer. Cytuj Link to post Share on other sites
djs74 0 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Przyznam się, że ja też nie liczyłem na wysyłkę dysków, ale byłem ciekawy, jak sklep się zachowa. Odwołania do punktów regulaminu Neo24 w moim przypadku nie mają racji bytu. Po pierwsze mam potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji przez sklep, a po drugie elektronicznie zostałem o tym fakcie poinformowany. Tylko, że zamówienie było przez Ceneo i informacje są podane przez Ceneo, a Neo24 tłumaczy się tym, że w takim przypadku to nie obowiązuje regulamin ich sklepu. Więc na jakiej podstawie w ogóle przyjęto a później odrzucono mi zamówienie? Na Ceneo w dalszym ciągu mam informację przy zamówieniu, że sklep przyjął je do realizacji Kończąc - nie chodzi jak ktoś zaczął, chodzi jak kończy. Zamiast powoływać się na "błąd na stronie" i punkty regulaminu na podstawie której powiedzieli wszystkim "bujajcie się" mogliby zaproponować jakieś inne rozwiązanie - chociaż bonifikatę przy kolejnym zamówieniu. Pozwoliłoby to im wyjść z twarzą. A tak to kolejny sklep do omijania. Pozdrawiam Edytowane 4 Stycznia 2016 przez djs74 Cytuj Link to post Share on other sites
WildPeter 4 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Artur Burzała Witam, Zamówienia, które zostały potwierdzone zostaną zrealizowane pomimo błędnej ceny. Pozdrawiam Ja coś takiego dostałem od Neo gdy dopytałem się o całą sytuację. Cytuj Link to post Share on other sites
wrzesi0 821 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 (edytowane) za to ja (pisownia oryginalna) - chyba podwójne standardy mają "Witam,z przykroscia informuje iz z powodu bledu na stronie nie mozemy potwierdzic zamówienia o numerze 30727684 w sposób wymagany i okreslony w punkcie 1.5 oraz 2.3 Regulaminu zakupów w sklepie NEO24.PL - zamówienie tym samym nie zostaje przyjete do realizacji przez NEO24.PL.Za odrzucenie zlozonej oferty zakupu serdecznie przepraszamy.PozdrawiamARTUR BURZALA" Edytowane 4 Stycznia 2016 przez wrzesi0 Cytuj Link to post Share on other sites
mati80 0 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Artur Burzała Witam, Zamówienia, które zostały potwierdzone zostaną zrealizowane pomimo błędnej ceny. Pozdrawiam Ja coś takiego dostałem od Neo gdy dopytałem się o całą sytuację. To jak wygląda potwierdzenie zamówienia wg nich w takim razie. Bo ja dostałem maila zatytułowanego potwierdzenie zamówienia, i w nim że towar jest dostepny, i że rozpoczęto realizację. To był trzeci mail, pierwszy to potwierdzenie złożenia zamówienia, drugi z informacjami dodatkowymi do zamówienia i ten na koniec. Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Przecież to napisałem: No sorry Cię kolego, ale jak dla mnie to "!=" nie jest równoznaczne z tym "=/=" A tu taka ciekawostka jak takie sklepy pracują. Moja siostra pracuje w TechData i potwierdza te słowa Pozwólcie że powiem Wam parę słów o działaniu takich sklepów oraz całej patologii jaka jest w branży elektroniki użytkowej (szeroko rozumianej). Aż sobie konto założyłem specjalnie, bo nosi mnie jak widzę takich patoli jak Ci z net-s http://forum.pclab.pl/public/style_emoticons/default/smilies/smile.gif Na początek kilka słów o mnie: pracuję w od lat w branży IT w sprzedaży, aktualnie od 3 lat zajmuję się sprzedażą większych projektów IT typowo B2B (dla firm), wcześniej sprzedawałem specjalistyczne oprogramowanie dla kancelarii prawnych itp., a jeszcze wcześniej pracowałem kilka lat w sklepie detalicznym (salonie) jednego z największych polskich sprzedawców IT. Śmiem twierdzić, że branżę i mechanizmy (te dobre i te złe) rządzące nią na różnym poziomie poznałem dosyć dobrze, zarówno od strony dostawcy jak i klienta, tak w kanale sprzedaży bezpośredniej (fizycznej, z klientem) jak i internetowej. Zacznijmy od tego jaka jest podstawa działania takich sklepów jak net-s. Otóż uważam że to co pozwala im w ogóle istnieć, to 2 mechanizmy: - typowo januszowskie podejście klientów, na zasadzie CCC (cena czyni cuda), a reszta nieważna - typowo januszowskie podejście tzw. "sprzedawców" (celowo w cudzysłowiu) w tych sklepach Jeśli chodzi o punkt pierwszy, to każdy (co w sumie zrozumiałe), kupując coś chce kupić jak najtaniej. Stykałem się z tym na każdym poziomie, zarówno obsługując turbodetali w salonie, którzy potrafili targować się o cenę kabelka USB A-B za 15 zł, jak i obecnie sprzedając projekty IT, usługi itd. warte setki tysięcy zł firmom. Typowym narzędziem pomocnym w tym procederze są wszelkiej maści porównywarki: ceneo, skąpiec itp. Pozornie wszystko wygląda super: wchodzę na stronę, sprawdzam co mnie interesuje, patrzę gdzie najtaniej, kupuję i git. No właśnie nie do końca, zaraz do tego wrócę. Co do punktu drugiego: musicie mieć swiadomość, że 95% rynku internetowych sklepów z elektroniką w Polsce nie ma nic wspólnego z normalnym prowadzeniem firmy i jakąkolwiek sprzedażą. To nie są żadni sprzedawcy, tylko pośrednicy, którzy w dodatku psują tę branżę, działając zarówno na szkodę tych 5% uczciwych sprzedawców, jak i na szkodę klientów (sic!). Zaraz uzasadnię moją śmiałą tezę. A wiec pokrótce jak działa mechanizm: - Janusz postanawia założyć firmę i handlować sprzętem IT w sieci, dostaje jakiś tam NIP (lub już go ma, bo najczęściej są to działalności jednoosobowe i wtedy rejestruje się tylko w CEIDG) - Dostaje dofinansowanie z Unii za "innowacyjny biznes" (ha, ha), lub jeśli go nie dostaje, to niewielkim kosztem zamawia prostą stronę www, zawierającą tak naprawdę tylko regulamin sklepu (lub nie!) oraz dane kontaktowe do firmy (lub nie, bo i takie sklepy są!). Jako kontakt podaje się często telefon stacjonarny, którego nikt nie odbiera i mail który czytany jest raz w tygodniu http://forum.pclab.pl/public/style_emoticons/default/smilies/smile.gif - Janusz mająć działalność gospodarczą podpisuje umowę z jednym z polskich dystrubutorów IT: np. ABCdata, Action, AB, TechData itp. Reszta mniejszych distri w zasadzie się nie liczy, bo albo ma wąskie wyspecjalizowane portfolio, albo nie ma API do www (o tym niżej). - Umowa określa poziom cenowy na jaki może liczyć Janusz, a także dodatkowe warunki, np. minimum logistyczne, które w danym miesiącu musi być spełnione, aby towary które Janusz zleci do wysyłki poszły "za darmo". - Janusz oczywiście jest leniwy, więc nie wrzuca na swoją stronę www całego asortymentu dystrybutora, tylko wykorzystuje gotowy mechanizm API, który te dane zaciąga i (w teorii) aktualizuje. Mechanizm ma zaszytą marżę (lub nie!) i system powiadamiania dystrybutora, jeśli ktoś wrzuci coś do koszyka i zamówi. Jeśli nie wierzycie w to co mówię, porównajcie proszę wygląd opisu produktu (w tym wypadku na szablonie ABC Daty) ze sklepem Net-s na ten sam produkt (obrazki załączam). W tym wypadku to już w ogóle szczyt lamerstwa, bo określają pola które mają być skopiowane, Janusz skopiował również napis [LINK] na dole, który na ABC jest aktywnym hiperłączem, a na stronie www sklepu tylko napisem http://forum.pclab.pl/public/style_emoticons/default/smilies/smile.gifhttp://www.net-s.pl/...93V5LSB2-10&w=c , linku do ABC nie podaję gdyż wymaga logowania - Ponieważ Janusz nie ma magazynu, i na oczy nie ogląda tego co sprzedaje, więc jego kontrola nad jakością, pakowaniem itd. jest żadna. - Ponieważ Janusz często sprzedaje na marży 0% (tak, ZERO), lub na marży typu 1-2% (tak jest to prezentowane na stronach ceneo, skąpca itd.), to musi na czymś zarabiać. Na czym? - Na przesyłkach oczywiście! Zarobek z tego mizerny, bo raptem od ok. 8 - 15 zł netto, ale jeśli w miesiącu skroi się odpowiednią liczbę takich transakcji to wychodzi niezła sumka. Jak niezła? Posłużę się przykładem: kolega z mojego zespołu obsługuje dużą firmę, zajmującą się marketingiem telefonicznym, ale także sprzedażą wysyłkową (książki, jakieś płyty itp.). Z racji dobrych relacji u klienta, klient zwierzył mu się, że najlepsze Janusze, którzy oferują ich towary na www, potrafią zarobić nawet 30.000 netto miesięcnie, po odjęciu kosztów (niskich), zapłaceniu VATu, PIT'u i ZUS'u, kosztu utrzymania hostingu, zostaje na czysto ok. 20k netto. Jest biznes? Jest! http://forum.pclab.pl/public/style_emoticons/default/smilies/smile.gif - Dodajmy że przesyłki te nie idą w ogóle do firmy Janusza, są one directowo wysyłane do klienta, z dołączoną fakturą, a Janusz dostaje fakturę zakupową z distri (zresztą najczęściej 1 zbiorczą na koniec m-ca). - Oczywiście z powyższym modelem sprzedaży i psuciem rynku i marży wiążą się określone zagrożeniach DLA KLIENTÓW: słaby kontakt ze sklepem, słaba realizacja reklamacji, sprzedawca nie wie do końca co sprzedaje i za ile, a błędy cenowe w distri automatycznie kopiują się do jego sklepu (patrz temat dysku SSD), brak odświeżania stanów magazynowych w czasie rzeczywistym (radzą sobie z tym różnie, np. są sklepy które zawsze podają "Duża ilość" towaru - najwyżej anuluje się zamówienie i wk***i klienta, lub takie które podają "Zapytaj handlowca", czyli nic nie wiemy, ale się dowiemy http://forum.pclab.pl/public/style_emoticons/default/smilies/smile.gif). Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego np. strona komputronik.pl działa tak wolno? Jedną z przyczyn (poza ch*****m kodem), jest właśnie fakt, że Komputronik posiada swój fizyczny magazyn, w nim fizycznie sprzęt, a stany magazynowe odświeżają się w czasie rzeczywistym (co jest nie lada wyzwaniem dla systemu, przy ok. 40 tysiącach indeksów w ofercie). No ale coś za coś... - Jeśli dany sklep już skompromitował się w stopniu, który powoduje masowy odpływ klientów, co robi Janusz? Zmienia nazwę, logo na www i domenę i jedzie dalej ze swoim "biznesem". Powyższy model nie jest oczywiście nielegalny z pkt. widzenia prawa, ale mam nadzieję że chociaż części z Was wyjaśniłem, że finalnie cierpią na tym najbardziej klienci. Zadajcie sobie pytanie: czy parę % różnicy w cenie jest Waszym zdaniem warte nerwów, czasu i problemów, jakie wywołuje fatalnie zrealizowane zamówienie lub źle załatwiona, długo ciągnąca się reklamacja (pół biedy jak jest to np. laptop, który i tak serwisuje producent, ale np. taki dysk musi lecieć przez sprzedawcę i co wtedy?). Cytuj Link to post Share on other sites
Captain_Hook 3 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Nie łatwiej było dać link do wykopu? Cytuj Link to post Share on other sites
blaven 304 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Nie musisz się martwić, gdyż on wcale nie musiał tego przepisywać ręcznie. Rest easy Edytowane 4 Stycznia 2016 przez blaven Cytuj Link to post Share on other sites
m1k3b 61 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 OK, dlatego nie mam pretensji, że ktoś, kto tak pomyślał, złożył zamówienie, zwłaszcza, że w mojej ocenie stówa, no maksimum 140 z KW, to odpowiednia cena za ten dysk. Wszelkie teksty o procesach i oszukańczych praktykach po stronie sklepu są jednak żałosne i świadczą jedynie o tym, że wypowiada je dzieciarnia, która w życiu nie miała do czynienia choćby ze skarbówką. Każda dorosła osoba, która choć raz w życiu wypełniała zeznanie podatkowe, trochę inaczej podchodzi do przesuniętych przecinków i nadliczbowych/brakujących zer. Jak sie korzysta z adaptera, to z głową - jak sie januszuje w sieci to sie traci. Nie chce mi sie przepychac z 2it, bo to nie jest warte, ale taka mala informacja: Witamy, Portal 2it.pl otrzymał poniżej załączone zamówienie. Jeżeli wszystko się zgadza to prosimy o potwierdzenie linkiem, jest to warunkiem realizacji zamówienia. Aby potwierdzić kliknij na link http://www.2it.pl/potwierdz?zam=251513020160101 W przypadku wątpliwości lub kłopotów z potwierdzeniem napisz do nas: 2it@2it.pl Prosimy kierowac zapytania dotyczace innych form platnosci niz okreslone w http://www.2it.pl/osklepie#zaplata na 2it@2it.pl lub tel. asystenta 0801-662467 Zamówienie nr 251513020160101 tak to jest jak sie kupuje wirtualny towar mozna sie ponapieprzac z nimi, ale szkoda czasu i energii. Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14022 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Aby potwierdzić kliknij na link Potwierdzasz chęć kupienia tego dysku. Sklep musi tą chęć zaakceptować. I wcale nie musi jej akceptować, tym bardziej, że w regulaminie mają odpowiedni zapis. Cytuj Link to post Share on other sites
FeX 6359 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 coc, przeca ludzie i tak nie rozumiejo Cytuj Link to post Share on other sites
Baakz 0 Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Twoje zamówienie przekazane na nasz magazyn i oczekuje na wysyłkę.Twoje zamówienie zostało przekazane na nasz magazyn i oczekuje na wysyłkę. Prosimy oczekiwać na wiadomość mailową z potwierdzeniem wysłania i numerem przesyłki. Coś takiego wyskakuje, gdy próbuje sprawdzić status mojego zamówienia. Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14022 Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Panowie, czy ktos z was zamawiał tego ssd przez ceneo, zapłacił, dostał maila z odrzuceniem zamówienia nie od ceneo ale prosto od neo24 i nie dostał zwrotu jeszcze? Cytuj Link to post Share on other sites
michaelred 4 Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Na zwrot maja 14 dni Wiec zamiast ty zarobić to oni zarobią na tobie i twojej kasie Edytowane 5 Stycznia 2016 przez michaelred Cytuj Link to post Share on other sites
mati80 0 Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Moje zamówienie zostało anulowane, po czym odpisałem, że zostało wcześniej potwierdzone o osobnym mailu. W tej chwili otrzymałem odpowiedź, że przepraszają za pomyłkę, i że zamówienie zostanie zrealizowane. Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14022 Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Dobra właśnie dostałem maila od Ceneo Cytuj Link to post Share on other sites
Baakz 0 Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Moje zamówienie zostało anulowane, po czym odpisałem, że zostało wcześniej potwierdzone o osobnym mailu. W tej chwili otrzymałem odpowiedź, że przepraszają za pomyłkę, i że zamówienie zostanie zrealizowane. U mnie niby takich cyrków nie było, teraz gdy sprawdzam status mojego zamówienia jest napisane, że: Twoje zamówienie zostało wysłane. Status Twojej przesyłki pojawi się po przyjęciu paczki w pierwszym oddziale firmy kurierskiej. Cytuj Link to post Share on other sites
mati80 0 Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Ja teraz mam info, że jest przygotowywane do wysyłki. Zobaczymy. Cytuj Link to post Share on other sites
labik 19 Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 To z neo24.pl Wam realizują, tak? Cytuj Link to post Share on other sites
Baakz 0 Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 To z neo24.pl Wam realizują, tak? Tak. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.