Skocz do zawartości

[MULTI] Tomb Raider - seria


Shadow of the Tomb Raider  

3 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy warto zagrać/kupić (opinie graczy)?

    • trzeba zagrać, tytuł zasługujący na miano gry roku
      0
    • solidna pozycja, zapewnia świetną zabawę na długie godziny, posiada minimalne błędy
    • ciekawa pozycja ale sporo jej jeszcze brakuje do ideału
    • można zagrać ale niekoniecznie, pozycja skierowana głównie do fanów gatunku/klimatu
      0
    • zdecydowanie nie, gra nie miała prawa wyjść
      0


Recommended Posts

Szczegółowa analiza wydajności, ustawień graficznych od Nvidia (świetne podsumowanie):

http://www.geforce.com/whats-new/guides/rise-of-the-tomb-raider-graphics-and-performance-guide

 

Różnica jaką robi HBAO+ jest jak zwykle imponująca:

 

HBAO+ vs standardowe AO

 

http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/rise-of-the-tomb-raider-ambient-occlusion-002-on.png

 

http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/rise-of-the-tomb-raider-ambient-occlusion-002-hbao-plus.png

 

A wydajność praktycznie taka sama:

http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/rise-of-the-tomb-raider-ambient-occlusion-performance.png

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

No tak sobie oglądam te ich podsumowanie a tam

PureHair is Crystal Dynamics and Square Enix's hair rendering technology,

ciekawe, bo ja myślałem że to jest od amd.

Kolejna ciekawostka, na ich teście wydajności 1080p, fxaa, max

970 ma 40,175 fps

a

980 ma 41,18 fps

 

 

http://images.nvidia.com/geforce-com/international/images/rise-of-the-tomb-raider/rise-of-the-tomb-raider-nvidia-geforce-gtx-900-series-performance.png

 

 

a w 4k chyba widać uroki 3,5+0,5GB, chociaż tu już i tak niegrywalny fps

Edytowane przez MasterBarti
Link to post
Share on other sites

@Masterbarti

Gra ma bardzo duże wycieki pamięci i na GTX980 od samego początku w 1080p mam zajęte 4GBvram. Po wczytaniu gry przez pierwsze 10-15sekund mam o ~30% mniejszą wydajność. DOpiero po tych kilkunastu sekundach wydajność wraca do normy. Jutro sprawdzę jak to wygląda na R9 290X.

Link to post
Share on other sites

Nie zauważyłem żebym miał spadki po wczytaniu a gram na gtx970 i tekstury bardzo wysokie biorą 4gb Vram.

A grasz na ssd?

Swoją drogą kolejna gra która pobiera ponad 8gb RAM zależnie od lokacji.

 

Jeżeli chodzi o samą grę to póki co świetna.

Denerwuje mnie tylko film grain a nie chce pozostałych efektów wyłączać. Niestety są połączone.

Edytowane przez Cygg
Link to post
Share on other sites

@UP

To źle patrzysz. ;)

Już przy pierwszym wczytaniu lokacji masz zapchane 4GBvram tak samo jak ja i karta zanim przerobi wszystkie dane przez kilka sekund ma mniejszą wydajność.

Po wczytaniu lokacji mam 40kl/s a po ~10 sekundach robi się 70kl/s i tak jest za każdym razem po uruchomieniu gry i przy pierwszym wczytaniu lokacji. Później wydajność cały czas jest normalna! Gra na SSD

 

Tak to wygląda:

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

Mam tylko WIn10 więc nie sprawdzę jak gra działa na Win7.

HBAO+ działa bardzo dobrze i ma minimalny wpływ na wydajność.

Na chwile obecną gra jest skopana i ma straszne wycieki pamięci. Tyle ile masz vram na karcie to tyle Ci zapcha. Na GTX980Ti w tych samych ustawieniach co ja z filmu wyżej jest cały czas zapchane 6GB vRam :roll:

Link to post
Share on other sites

1920x1080 + SMAA
http://i64.tinypic.com/mskiv9.jpg

R9 290X 1040/1300Mhz - 54.7kl/s
R9 290X 1170/1420Mhz - 61.3kl/s
GTX 980 1277/1750Mhz - 66.8kl/s
GTX 980 1500/2000Mhz - 80.6kl/s

 

Zapchanie pamięci po wczytaniu lokacji
R9 290X - ~3400Mb
GTX 980 - ~4060Mb

 

Pobór prądu całej platformy.

R9 290X 1040/1300Mhz  - 325W

R9 290X 1170/1420Mhz  -  440W  (karta miała napięcie +100mv)

GTX980 1277/1750Mhz  -  270W

GTX980  1500/2000Mhz -  295W

 

To są wstępne testy, końcowe wyniki razem z nagraniem z lokacji testowej wrzucę we wtorek ;)

Edytowane przez DjXbeat
  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Dla mnie osobiście optymalizacja tej gry to jakaś kpina z ludzi. Posiadam GTX 980 Ti SLI i co jest nagorsze one praktycznie nie działa, Ba nawet gdy wyłączę jedną kartę graficzną to mam 2 FPS'y więcej, druga karta praktycznie nie działa a użycie kart sięga tylko 60%, przecież optymalizacja jest blisko poziomu Arkham Knight 

 
Link to post
Share on other sites

Nie przesadzaj z tym Arkham Knight. Na gtx 970 obniżyłem cienie i aliasing i jest 60 fps. W tej roślinnej lokacji były tylko spadki do 50+ mało zauważalne, do Batmana bez patchy to daleko tej grze.

Porównałbym do witchera i syndicate wymagania i optymalizacje.

Po prostu sli nie działa.

Edytowane przez Cygg
Link to post
Share on other sites

 

Dla mnie osobiście optymalizacja tej gry to jakaś kpina z ludzi. Posiadam GTX 980 Ti SLI i co jest nagorsze one praktycznie nie działa, Ba nawet gdy wyłączę jedną kartę graficzną to mam 2 FPS'y więcej, druga karta praktycznie nie działa a użycie kart sięga tylko 60%, przecież optymalizacja jest blisko poziomu Arkham Knight

A może Nv nie dodała profilu SLI dla tej gry? Rusz trochę głową :>

Link to post
Share on other sites

 

Dla mnie osobiście optymalizacja tej gry to jakaś kpina z ludzi. Posiadam GTX 980 Ti SLI i co jest nagorsze one praktycznie nie działa, Ba nawet gdy wyłączę jedną kartę graficzną to mam 2 FPS'y więcej, druga karta praktycznie nie działa a użycie kart sięga tylko 60%, przecież optymalizacja jest blisko poziomu Arkham Knight 

 

 

Na jakiej grasz rozdzielności?

Link to post
Share on other sites

A może Nv nie dodała profilu SLI dla tej gry? Rusz trochę głową :>

Fakt o tym zapomniałem, co nie zmienia faktu że przy jednej karcie włączonej użycie karty również jest w zakresie 63% co jest wynikiem bardzo słabym

 

Na jakiej grasz rozdzielności?

2560x1440

 

EDIT:

 

@DjXbeat

Tylko nie wiem czy wiesz Battlefield 4 również nie posiada profilu SLI a gra ma ponad dwa lata i jakoś skalowanie SLI jest bardzo dobre, druga karta daje mi jakieś 50 FPS więcej więc jest to bardziej wina dewelopera niż sterowników

Edytowane przez owenek0811
Link to post
Share on other sites
Podobno są sprzedawane dwie wersje gry 

 

Na Steam znajduje się wersja win32 czyli klasyczna aplikacja. Wersja ta zabezpieczona jest Denuvo oraz Steam DRM. Wykorzystuje także biblioteki Steam a więc cała platforma Steam działa w tle. Są też osiągnięcia ze Steam itp

Druga wersja która znajduje się w Windows Store jest zupełnie odmienna. To aplikacja uniwersalna czyli UWA zamiast win32. Aplikacja działa w pełnej izolacji od systemu co generuje pewien koszt. W zamian nie posiada Denuvo który nie jest obsługiwany przez Windows Store
 
Podobno wersja "Microsoftu" działa o 20% szybciej czyli zauważalnie lepiej.

 

 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

ustawienia na low 1080p 40-60 fps na HD7850 2GB + i5 3470

gra mnie wciągnęła - wszystko w tym temacie 8-)

 

porównania bo Batmana AK jak najbardziej błędne - ta gra jest grywalna na już nie tak nowym sprzęcie

Season Pass się nie opłaca [jak na razie] te stroje można odblokować normalnie w grze, a jak ktoś chce DLC z babą jagą to warto zakupić oddzielnie [9.99 ojro na steam], tryb endurance jak na razie zbędny dodatek :P

Edytowane przez darasz89
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...