Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Ja ma straszny ból tyłka w walentynki :D Singiel i mi smutno ;x

 

Pożyjesz w związku kilka lat, to będziesz ten singlowy czas wspominał z radością. Jak nie musisz to się nie śpiesz :wariat: - stary "kuń" z drugą żoną (i ciągle nie wiem czy ostatnią - oby tego nie czytała  %-) ) na karku wie co mówi  :menda: .

 

 

Co do spalania przy 140 to nigdy nie sprawdzałem, ale chyba wiele mi nie wciąga bo mam spory zasięg - lekko licząc nie powinno wyjść więcej jak 8 (może 8 z kawałkiem). Generalnie na 50l baku robi mi w Warszawie ~650km, na trasie (nie na autostradzie tylko 90 - 120) nawet ~700km.

 

Będę jechał po autostradzie, to aż zerknę z ciekawości na odcinku powiedzmy 10km ile wypluje komputer (oprę się na wskazaniach kompa, bo akurat ten w moim wskazuje wartości zbliżone bardzo ze stanem faktycznym - jak kupiłem to auto, to bawiłem się na początku w takie gierki jak zatankuj do odbicia, przejedź 100km po W-wie i zatankuj znowu - ale zawsze się potwierdzało ze wskazaniem kompa - więc odpuściłem).

 

Hybryda żony, to nawet nie wiem dokładnie (tam nie sprawdzałem) ale z takich chaotycznych obserwacji, to wychodzi nawet do 2l na 100 mniej niż u mnie. Więc nie palą mi te autka dużo - da się żyć.

Edytowane przez Succubus
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Krótko mówiąc, benzyna 98 sprawiła, że twój samochód zyskał 10-15% mocy i przy okazji spalał o 20% paliwa mniej przy prędkości o 12 km/h wyższej. Zastanawiałeś się nad pisaniem fantastyki? Nie chcę być niemiły, ale w tym momencie wykazałeś swój elementarny brak wiedzy, bo benzyna 98 nijak nie powoduje wzrostu mocy (ani spadku spalania) w samochodzie, którego silnik nie jest do niej dostosowany. Na podane przez Ciebie różnice (bez urazy, ale ich rzetelność też jest IMO niska) można znaleźć wiele znacznie lepszych wytłumaczeń:
 

Ja dobrze wiem że auto nieprzystosowane nie będzie miało wzrostu mocy dzięki samej zmianie paliwa z 95 na 98. 

Takie miałem wskazania na prędkościomierzu i na chwilowym spalaniu. Było pite mniej paliwa przy podobnej prędkości na liczniku.

Jedynie dowiedziałem się, ale nie wiem ile w tym prawdy. Podobno ECU na podstawie odczytów z czujników jest w stanie określić ilu oktanowe paliwo ma wlane i zmienić jakieś tam parametry (mechanicznie nic nie przestawi, co najwyżej opóźnienie zapłonu i dawkę paliwa) 

Teoretycznie 98 jest mniej energetyczna bo dłużej się spala, to teraz spróbuj wyjaśnić dlaczego mogłem jechać szybciej? 

Jedyny w sumie parametr który mógłby na to wpłynąć to temperatura powietrza, MAP sprawdza temperaturę w dolocie oraz ciśnienie względem ciśnienia bezwzględnego. 

Link to post
Share on other sites

to teraz spróbuj wyjaśnić dlaczego mogłem jechać szybciej?

 

- inna prędkość i kierunek wiatru,

- inne nachylenie terenu,

- inna temperatura i wilgotność powietrza,

- inna faza księżyca.

 

Dodatkowo wystarczy, że miałeś w obu przypadkach inne opony i już prędkościomierz daje różne wyniki.

Link to post
Share on other sites

Kiedyś robiliśmy pomiary na audi A3 1.6 8V W serii 101 KM, Zapłon dostosowany do PB95. Pomiar na wałach więc jakaś granica błędu jest ale z 3 pomiarów średnią wyszła

 

PB95 - 99.8KM

PB98 - 96.6 KM

 

Liczba oktanowa to nic innego jak pomiar zdolności do samozaplonu, a prościej mówiąc im więcej oktan tym niższe prswdopodobninstwo spalania stukowego.

 

Są paliwa które mimo więcej oktanow potrafią "dodać" mocy np. Shell Racing 100.

Mamy 100 oktanow i dodatki eteryczne poprawiające "wybuchowosc " mieszanki. Tutaj pomiaru nie było ale czuć było iż auto chętniej jechało, nie tyle może moc co elastyczność zdecydowanie lepsza. Tyle, że tutaj mamy litr prawie o 1 zł drożej.

Link to post
Share on other sites

Ja ma straszny ból tyłka w walentynki :D Singiel i mi smutno ;x

Z Anką zawsze się śmiejemy z tego pseudo święta...z tych wszechobecnych serduszek wszędzie, kupowania prezentów dla zakochanych i miziaków na mieście pokazujących prawdziwą miłość na siłę by inni zobaczyli. Dzień jak co dzień. Głowa do góry, skup się na czymś co lubisz robić - nie pękaj i do przodu  :!:  :)

Edytowane przez Szarik
Link to post
Share on other sites

 

 

Podobno ECU na podstawie odczytów z czujników jest w stanie określić ilu oktanowe paliwo ma wlane i zmienić jakieś tam parametry

Może ale nie w Twoim (jak to ładnie Tycha określił) żeżocie.

 

PS. Paliwo 98 nie obniży spalania o 25% nawet w nowoczesnych autach. Śmiało możesz zastępować Kobuszewskiego.

Link to post
Share on other sites

Kobita to wcale nie taka słodka sprawa. Ja się drugi raz nie właduje, jak Succubus :) także moja obecna to na pewno ostatnia. Jak by kiedyś musiało dojść do rozwodu to nigdy więcej :)

 

Ja do merca leje tylko 98, ponieważ strojony był na tym paliwie. Głównie dlatego że 3 dni później wylądowała instalacja lpg. Gdzie paliwo jest jeszcze bardziej oktanowe.

 

Odnośnie wspomnianego wcześniej a3 1.6 2000r. to vmax raz udało się 200kmh i uszczelka pod głowicą w niedługim czasie powiedziała pa pa. Ale silnik to tam zdrowy nie był. Doprężony był olejem na pewno dobrze :)

Link to post
Share on other sites

Jak kiedyś do kogoś powiedziałem że mazda lepiej chodzi na 95 niż na 98 to mnie wyśmiał i stwierdził że nie ma takiej opcji bo 98 jest lepsza a zapłon elektroniczny sam się dostosuje.

A ja dalej uważam że lepiej chodzi na 95.

Link to post
Share on other sites

Do „czarnego" moja przyjaciółka leje cały czas 98, chyba bardziej psychicznie lepiej jej z tym :) Pamiętam że w Ka, często na 95 wymieniałem zawór wolnych obrotów, może przypadek.

A jeśli chodzi o speed, to "leciałem" z nią jakieś 196 i niestety, ale brakuje tej "szóstki" w skrzyni.

Link to post
Share on other sites

No i ma sens jak ktoś się bawi w chiptuning i mu zależy na każdym kucu, bo jak by nie patrzeć można jeszcze mocniej przycisnąć wtedy na zapłonie i zyskać więcej mocy. Chociaż osobiście jak bym miał benzynę i stroił to bym kazał stroić na 95, no chyba, że by było LPG w aucie, to tak jak u Jakuba, strojenie pod 98 bo benzyny idzie bardzo mało, a gaz i tak ma wyższą liczbę oktanową. 

Edytowane przez wojciechu15
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Ja się drugi raz nie właduje, jak Succubus :) także moja obecna to na pewno ostatnia. Jak by kiedyś musiało dojść do rozwodu to nigdy więcej :)

 

Aż tak źle nie miałem. Z pierwszą się pobrałem i rozszedłem jak byłem młody (za młody i za głupi) - na szczęście nie miałem z nią dzieci, a druga jest już na całe życie (no powiedzmy %-)) - tak zżyliśmy się jak łyse konie, dobrze jest :)

Link to post
Share on other sites
Miałeś e90? Miałem możliwość ostatnio kupić 335i, ale stwierdziłem, że koszty ewentualnych napraw, czy zwykłych wymian eksploatacyjnych mogłyby pochłonąć 2 razy tyle ile auto było warte.
Tak, auto bardzo drogie w utrzymaniu, za to frajda z jazdy nieziemska :)

I3 nikogo nie obchodzi, powiedz tam ile to drugie wozidło pali ;)
Które? :D
Link to post
Share on other sites

No i ma sens jak ktoś się bawi w chiptuning i mu zależy na każdym kucu, bo jak by nie patrzeć można jeszcze mocniej przycisnąć wtedy na zapłonie i zyskać więcej mocy. Chociaż osobiście jak bym miał benzynę i stroił to bym kazał stroić na 95, no chyba, że by było LPG w aucie, to tak jak u Jakuba, strojenie pod 98 bo benzyny idzie bardzo mało, a gaz i tak ma wyższą liczbę oktanową. 

True. Natomiast strojenie n/a bez wywalania hajsów w mechanikę mija się z celem przy zwykłych wozidłach.

Natomiast w silniku turbo strojenie na 98 i jazda (pałung) na gazie (żeby nie wywoływać znowu wojny) za zdrowe też nie będzie. Pewnie gaz ma wyższą liczbe oktanową niż benzyna ale także wyższą temperaturę spalania. Wtedy EGT idzie ostro w góre i trzeba uważać żeby tłoki nie popłynęły. IMHO trzeba by tu od jakichś obrotów wystroić instalacje gazową by się przełączała na byne.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...