Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

dziwnie patrzyli na mnie,

 

Nawet szkoda opowiadać jak patrzyli na mnie jak przyjechałem po pierwszych 3 tysiącach na pierwszą wymianę. W przyszłym tygodniu jadę na wymianę bo stuknie mi 14 tysięcy (+zmienić koła na zimowe). A rekomendowane co 20 tyś.... 

Link to post
Share on other sites

Japończyki nie mają takich interwałów olejowych jak europejskie auta z tego co zauważyłem . Nawet te same diesle w bmw i w toyocie (diesel bmw 2.0) mają zupełnie inne zalecenia wymiany oleju. Także japońce jeszcze trochę dbają o klienta, a nasi mają nas głęboko w d. Ważne że kasa im się zgadza.

Link to post
Share on other sites

 

 

gdzie wykonują testy olei, wychodzi z tego, że nie ważne co byś nie zalał to pod koniec okresu przewidzianego do zmiany to oleje w mniejszym lub większym stopniu nie trzymają norm i lepiej wymieniać częściej na tańszy niż jak książka przewiduje na topowy.

 

Zawsze trzymam się tej zasady. Wolę zmienić raz do roku co 12-15k na przyzwoity niż kupować nie wiadomo co i liczyć, że będzie trzymał parametry przy interwałach z serwisówki.

Link to post
Share on other sites
Nawet szkoda opowiadać jak patrzyli na mnie jak przyjechałem po

 

Trochę mnie dziwi takie zachowanie. Ja się nie spotkałem, aby ktoś się dziwił, że wymieniam olej za wcześnie. Jedynie co mi kiedyś odradzili (bo za wcześnie), to płyn w tylnym dyferencjale (czy jak to się tam nazywa) - tym bardziej, że nie nadwyrężam go, bo w teren nie jadę, a do jazdy miejskiej mam praktycznie zawsze 2WD. Na trasy (szczególnie kręte) włączam sobie tryb AUTO (4WD - ale takie bez blokad) ;).

 

Japończyki nie mają takich interwałów olejowych jak europejskie auta z tego co zauważyłem .

 

Z ciekawości, zobaczcie jakie jest zalecenie zmiany oleju w sx4 na rynek USA (i chyba Kanada):

 

skitr430jws9.jpg

 

w EU mam co 15k, lub raz na rok. Ciekawe nie?

Edytowane przez Succubus
Link to post
Share on other sites

 

 

Zawsze trzymam się tej zasady.

W Golfie wymieniałem olej co 5kkm (wysilona jednostka więc nie było sensu katować jej bardziej), w BMW/VB co roku (co dawało 10-15/3-4kkm), reszty aut nie miałem tak długo by go wymieniać :D

W Asterixie widze, że będę wymieniał wg komputera bo przy mojej jeździe na krótkich dystansach będę to robil pewnie 2 razy do roku. 31.10 wymiana a już mam 96% żywotności (wg komputera).

Link to post
Share on other sites

Ja w swojej Hundzie wymieniłem olej pierwszy raz jak miała nalatane 3k km :D

Teraz ma jakieś 14k km i serwis mi pokazuje za ~40 dni, więc będą to okolice 15k km na oleju.

Honda zaleca swój Honda Type 2.0 0W20, ASO oczywiście go nie leje, tylko walą Castrola i liczą za niego ~70 zł/l.

 

Jako, ze mam już niestety GPF, to muszę lać olej ACEA C2/C3 i leję sobie 5W30 Ravenola. 180 zł/4l, wymiana + filtr oleju z podkładką 130 zł.

Link to post
Share on other sites

No dobra, ale to że olej jest 0W-20 nie znaczy że nie smaruje w lato. Przecież tym niżej się schodzi tym większe wymagania musi spełniać olej. 

Nie każdy 0W-20 przecież smaruje jak... woda z kranu (z kamieniem). 

 

 

 

U mnie madzia dostała zalecenie 1 rok albo 20 tyś. Też 2.5l benzynka.

 

U mnie tak samo, ale skróciłem do 15k. Jak wyjdzie 17k to też ujdzie, praktycznie wszystko robię w trasie przy prędkościach 80-120km/h. 

 

Poza tym auto jest na pełnej gwarancji więc muszę stosować oleje, które nie sprawią mi potem problemów (najlepiej z aprobatą). 

 

0W40, 5W40 zawsze lałem do Vag'ów (do starszych LM Synthoil 5W40 a do nowych EA211 i EA888 0W40). 

 

Odnośnie ceny przeglądu jeszcze nie znam pełnej ceny, prócz części eksploatacyjnych. 

 

Z tego co widzę Ravenol i Shell wypada spoko (w tym cenowo). 

Zawsze mogę kupić i... Penrite'a (no ale raczej nie jest to V6 upalane na światłach).

 

Z ciekawości, jaka to jest cena zaporowa? U mnie w BE przegląd z olejem i filtrami to 120€. Samemu kupując olej i filtry do mojej poprzedniej alfy wynosiło mnie to u jakiegoś Zenka podobną kasę. 

 

Link to post
Share on other sites

 

 

Przecież tym niżej się schodzi tym większe wymagania musi spełniać olej.

No ja, w F1 mają oleje 0W10 no i jest limit bodaj na 4L na wyścig (~300km).

 

Taka prosta zasada xW - daje Ci pogląd w jakich temperaturach olej nie będzie glutem, xx w jakich nie będzie wodą.

 

 

 

które nie sprawią mi potem problemów (najlepiej z aprobatą).
Sam producent daje Ci wybór 0W20, 5W30 byle spełniały normy API SN albo ACEA A5/B5.
Link to post
Share on other sites

Elf zaleca wymianę co 6 miesięcy lub 10000km a Mazda swoje w ASO.

 

No to nieźle, tylko x2 przeterminowany. Ofc. żartuję. Bo te 15k na pewno będzie git. A i dużo zależy od stylu jazdy i jednostki napędowej. 

 

Ja np. robię tylko dystansy, na których silnik się dogrzeje itp. Do 5km robie zawsze z buta. Nie dość że szybciej... (korki, parkowanie) i taniej (spalanie na zimnym, parkometry) to i jeszcze ruszę dupsko żeby się przejść na spacer.  :D

 

 

 

Taka prosta zasada xW - daje Ci pogląd w jakich temperaturach olej nie będzie glutem, xx w jakich nie będzie wodą.

 

 

No dobra, ale to że będzie rzadszy to chyba nie eliminuje jego możliwości redukowania tarcia/smarowania?

 

Zastanawiam się też nad tym Penrite:

http://www.penrite.pl/produkty/pl/seria-enviro/158-enviro-plus-0w20.html

lub

http://www.penrite.pl/produkty/pl/home/13-hpr-0-0w-30-full-synthetic.html

Edytowane przez Revenant
Link to post
Share on other sites

 

 

No dobra, ale to że będzie rzadszy to chyba nie eliminuje jego możliwości redukowania tarcia/smarowania?
 

 

Eliminuje nie, ale jest punkt przy którym spadek lepkości powoduje, że olej "gorzej trzyma" do elementów smarowanych i po prostu spada skuteczność. Nie bez powodu produkuje się oleje o różnej lepkości w różnych zakresach.

Link to post
Share on other sites

 

 

Nawet szkoda opowiadać jak patrzyli na mnie jak przyjechałem po pierwszych 3 tysiącach

 

U mnie mieliby uśmiech na pół twarzy, pierzcież to dodatkowa kasa dla mechanika/doradcy/firmy.

 

 

 

 

Golf już 50k więc kolejna wymiana oleju za rogiem, tym razem chyba z hamulcami, trochę popiskują. 

Link to post
Share on other sites
nie eliminuje jego możliwości redukowania tarcia/smarowania?

Oczywiście nie eliminuje do zera natomiast znacząco redukuje te możliwości. 0W20 to ja rozumiem w autach na Skandynawie ale nie tam, gdzie w lato temperatury sięgają 35-38*C. W naszych warunkach już nawet xW30 nie są najlepszym wyborem do dynamicznej jazdy.

Przy przegrzaniu oleju zmniejszają się bezpowrotnie jego właściwości.

Link to post
Share on other sites

Wiesz co też tak myślałem, ale twierdza teraz że ciśnienie i technologia oleju powoduje że 5w30 jest lepszy od 5w40, albo że przy ciasno spasowanych silnikach 5w40 je zabije bo słabo płynie zimny - to akurat do mnie dociera, bo te auta na 0w20 mają gęste sita oleju i może inne "gestsze" filtry. Troszkę strach lać 5w40...

 

Edytowane przez AudiAWX
Link to post
Share on other sites

Ciasno spasowane silniki to raczej japończyki (Honda/Mazda). W wielkiej trójcy/VAGach/Oplach/itp. jest wiele opinii, że na olejach xW40 te silniki pracują ciszej i kulturalniej.

W E92 czytałem gdzieś, że kilkaset km z prędkościami 200km/h+ na 5W30 spowodowało zatarcie silnika także...

Link to post
Share on other sites

W teorii większe ciśnienie magistrali olejowej powinno pomóc 0W20 ale... musielibyśmy dorwać się do danych technicznych pomp i porównać czy te nowe silniki mają jakieś uberpompy. 

 

Popatrzę jeszcze jutro i poszukam jakiegoś 0W30. :/ 

W ASO wołają u mnie 60zł/litr mazdowskiego. Za tyle to ja wole sobie zalać Penrite'a.  :D

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...