kubbak 10133 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 5w40 Też bym chciał ale nie ma 0W40/5W40 spełniającego tą durną GMowską normę. Niby 1.6DIT nie są tak wrażliwe na LSPI jak 1.4T ale gdzieś to siedzi z tyłu głowy. Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 dziwnie patrzyli na mnie, Nawet szkoda opowiadać jak patrzyli na mnie jak przyjechałem po pierwszych 3 tysiącach na pierwszą wymianę. W przyszłym tygodniu jadę na wymianę bo stuknie mi 14 tysięcy (+zmienić koła na zimowe). A rekomendowane co 20 tyś.... Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10133 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 skomentować nie chciał. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o... j... ekologie. Ta sama fura w EU ma interwały 2 lata/30k km w US 1 rok/15k km, w EU nie jest potrzebna zmiana oleju w skrzyni, w US co 60k km. Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 U mnie madzia dostała zalecenie 1 rok albo 20 tyś. Też 2.5l benzynka. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1667 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Japończyki nie mają takich interwałów olejowych jak europejskie auta z tego co zauważyłem . Nawet te same diesle w bmw i w toyocie (diesel bmw 2.0) mają zupełnie inne zalecenia wymiany oleju. Także japońce jeszcze trochę dbają o klienta, a nasi mają nas głęboko w d. Ważne że kasa im się zgadza. Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 gdzie wykonują testy olei, wychodzi z tego, że nie ważne co byś nie zalał to pod koniec okresu przewidzianego do zmiany to oleje w mniejszym lub większym stopniu nie trzymają norm i lepiej wymieniać częściej na tańszy niż jak książka przewiduje na topowy. Zawsze trzymam się tej zasady. Wolę zmienić raz do roku co 12-15k na przyzwoity niż kupować nie wiadomo co i liczyć, że będzie trzymał parametry przy interwałach z serwisówki. Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 (edytowane) Nawet szkoda opowiadać jak patrzyli na mnie jak przyjechałem po Trochę mnie dziwi takie zachowanie. Ja się nie spotkałem, aby ktoś się dziwił, że wymieniam olej za wcześnie. Jedynie co mi kiedyś odradzili (bo za wcześnie), to płyn w tylnym dyferencjale (czy jak to się tam nazywa) - tym bardziej, że nie nadwyrężam go, bo w teren nie jadę, a do jazdy miejskiej mam praktycznie zawsze 2WD. Na trasy (szczególnie kręte) włączam sobie tryb AUTO (4WD - ale takie bez blokad) . Japończyki nie mają takich interwałów olejowych jak europejskie auta z tego co zauważyłem . Z ciekawości, zobaczcie jakie jest zalecenie zmiany oleju w sx4 na rynek USA (i chyba Kanada): w EU mam co 15k, lub raz na rok. Ciekawe nie? Edytowane 6 Listopada 2019 przez Succubus Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10133 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Zawsze trzymam się tej zasady. W Golfie wymieniałem olej co 5kkm (wysilona jednostka więc nie było sensu katować jej bardziej), w BMW/VB co roku (co dawało 10-15/3-4kkm), reszty aut nie miałem tak długo by go wymieniać W Asterixie widze, że będę wymieniał wg komputera bo przy mojej jeździe na krótkich dystansach będę to robil pewnie 2 razy do roku. 31.10 wymiana a już mam 96% żywotności (wg komputera). Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3179 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Ja w swojej Hundzie wymieniłem olej pierwszy raz jak miała nalatane 3k km Teraz ma jakieś 14k km i serwis mi pokazuje za ~40 dni, więc będą to okolice 15k km na oleju. Honda zaleca swój Honda Type 2.0 0W20, ASO oczywiście go nie leje, tylko walą Castrola i liczą za niego ~70 zł/l. Jako, ze mam już niestety GPF, to muszę lać olej ACEA C2/C3 i leję sobie 5W30 Ravenola. 180 zł/4l, wymiana + filtr oleju z podkładką 130 zł. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3700 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 No dobra, ale to że olej jest 0W-20 nie znaczy że nie smaruje w lato. Przecież tym niżej się schodzi tym większe wymagania musi spełniać olej. Nie każdy 0W-20 przecież smaruje jak... woda z kranu (z kamieniem). U mnie madzia dostała zalecenie 1 rok albo 20 tyś. Też 2.5l benzynka. U mnie tak samo, ale skróciłem do 15k. Jak wyjdzie 17k to też ujdzie, praktycznie wszystko robię w trasie przy prędkościach 80-120km/h. Poza tym auto jest na pełnej gwarancji więc muszę stosować oleje, które nie sprawią mi potem problemów (najlepiej z aprobatą). 0W40, 5W40 zawsze lałem do Vag'ów (do starszych LM Synthoil 5W40 a do nowych EA211 i EA888 0W40). Odnośnie ceny przeglądu jeszcze nie znam pełnej ceny, prócz części eksploatacyjnych. Z tego co widzę Ravenol i Shell wypada spoko (w tym cenowo). Zawsze mogę kupić i... Penrite'a (no ale raczej nie jest to V6 upalane na światłach). Z ciekawości, jaka to jest cena zaporowa? U mnie w BE przegląd z olejem i filtrami to 120€. Samemu kupując olej i filtry do mojej poprzedniej alfy wynosiło mnie to u jakiegoś Zenka podobną kasę. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10133 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Przecież tym niżej się schodzi tym większe wymagania musi spełniać olej. No ja, w F1 mają oleje 0W10 no i jest limit bodaj na 4L na wyścig (~300km). Taka prosta zasada xW - daje Ci pogląd w jakich temperaturach olej nie będzie glutem, xx w jakich nie będzie wodą. które nie sprawią mi potem problemów (najlepiej z aprobatą). Sam producent daje Ci wybór 0W20, 5W30 byle spełniały normy API SN albo ACEA A5/B5. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3700 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Elf zaleca wymianę co 6 miesięcy lub 10000km a Mazda swoje w ASO. Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 (edytowane) Elf zaleca wymianę co 6 miesięcy lub 10000km a Mazda swoje w ASO. No to nieźle, tylko x2 przeterminowany. Ofc. żartuję. Bo te 15k na pewno będzie git. A i dużo zależy od stylu jazdy i jednostki napędowej. Ja np. robię tylko dystansy, na których silnik się dogrzeje itp. Do 5km robie zawsze z buta. Nie dość że szybciej... (korki, parkowanie) i taniej (spalanie na zimnym, parkometry) to i jeszcze ruszę dupsko żeby się przejść na spacer. Taka prosta zasada xW - daje Ci pogląd w jakich temperaturach olej nie będzie glutem, xx w jakich nie będzie wodą. No dobra, ale to że będzie rzadszy to chyba nie eliminuje jego możliwości redukowania tarcia/smarowania? Zastanawiam się też nad tym Penrite: http://www.penrite.pl/produkty/pl/seria-enviro/158-enviro-plus-0w20.html lub http://www.penrite.pl/produkty/pl/home/13-hpr-0-0w-30-full-synthetic.html Edytowane 6 Listopada 2019 przez Revenant Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 No dobra, ale to że będzie rzadszy to chyba nie eliminuje jego możliwości redukowania tarcia/smarowania? Eliminuje nie, ale jest punkt przy którym spadek lepkości powoduje, że olej "gorzej trzyma" do elementów smarowanych i po prostu spada skuteczność. Nie bez powodu produkuje się oleje o różnej lepkości w różnych zakresach. Cytuj Link to post Share on other sites
dodo 20721 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Nawet szkoda opowiadać jak patrzyli na mnie jak przyjechałem po pierwszych 3 tysiącach U mnie mieliby uśmiech na pół twarzy, pierzcież to dodatkowa kasa dla mechanika/doradcy/firmy. Golf już 50k więc kolejna wymiana oleju za rogiem, tym razem chyba z hamulcami, trochę popiskują. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3700 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Zerwanie filmu olejowego. https://www.google.com/amp/s/www.auto-swiat.pl/porady/jakich-olejow-potrzebuje-auto/b32czz2.amp Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10133 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 nie eliminuje jego możliwości redukowania tarcia/smarowania? Oczywiście nie eliminuje do zera natomiast znacząco redukuje te możliwości. 0W20 to ja rozumiem w autach na Skandynawie ale nie tam, gdzie w lato temperatury sięgają 35-38*C. W naszych warunkach już nawet xW30 nie są najlepszym wyborem do dynamicznej jazdy. Przy przegrzaniu oleju zmniejszają się bezpowrotnie jego właściwości. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3700 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 (edytowane) Wiesz co też tak myślałem, ale twierdza teraz że ciśnienie i technologia oleju powoduje że 5w30 jest lepszy od 5w40, albo że przy ciasno spasowanych silnikach 5w40 je zabije bo słabo płynie zimny - to akurat do mnie dociera, bo te auta na 0w20 mają gęste sita oleju i może inne "gestsze" filtry. Troszkę strach lać 5w40... Edytowane 6 Listopada 2019 przez AudiAWX Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10133 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Ciasno spasowane silniki to raczej japończyki (Honda/Mazda). W wielkiej trójcy/VAGach/Oplach/itp. jest wiele opinii, że na olejach xW40 te silniki pracują ciszej i kulturalniej. W E92 czytałem gdzieś, że kilkaset km z prędkościami 200km/h+ na 5W30 spowodowało zatarcie silnika także... Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3700 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Dobrze A4 b6 jeździłem kupę lat i lałem od 5w50 po 5w30, zero problemów, sterownik silnika padł zalany to sprzedalem. Ale w Mazdzie mam 5w30, Ford i Volvo to ten sam motor. 2.3 Mustanga to motor z CX7. Ciekawe co tam zalecają? Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 W teorii większe ciśnienie magistrali olejowej powinno pomóc 0W20 ale... musielibyśmy dorwać się do danych technicznych pomp i porównać czy te nowe silniki mają jakieś uberpompy. Popatrzę jeszcze jutro i poszukam jakiegoś 0W30. W ASO wołają u mnie 60zł/litr mazdowskiego. Za tyle to ja wole sobie zalać Penrite'a. Cytuj Link to post Share on other sites
Andrew 5857 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Ja mam Mobil 1 FS 0w40, na razie jestem zadowolony ;D Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 7 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2019 U mnie 5W30. Jeżdżę dużo na krótkich odcinkach, bo do pracy mam mniej niż 10 minut, czyli codziennie do pracy i z pracy prawie cała jazda na niedogrzanym silniku, tak, że żadnego 10W40 bym nie pchał. Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 7 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2019 Warto wiedzieć Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.