Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Radosuaf twoje wyszukiwania na mobile de są nie prawdziwe. Przejrzałem 10szt e34 i już znalazłem 4 klimy automatyczne, reszta ręczne (lub nie było zdjęcia środka) Po prostu nawet jak był automat to w wyszukiwarce była zaznaczona ręczna.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

nie, poza tym benzyna bezołowiowa nadal była pewną ekstrawagancją. Klimy w żadnej postaci nie było bo wierz mi - wtedy to nie były tanie rzeczy.

W 2019 roku w Audi A1 opcją jest nawet radio i można sobie skonfigurować takie z dziurą w desce.

 

True, zgłębiałem A1 w tamtym miesiącu dla znajomej. A po doposażeniu cena kosmiczna. Imho nijak to auto pod względem opłacalności może konkurować z Fiestą Mk8 Vigniale (ceny 90-95k + średnio 10k rabatu). Chyba że ktoś ma parcie na władce pierścieni w stylu zastaw się-pokaż się. Bo to auto ma niewiele zalet wartych takich pieniędzy...

 

 

Ja obecnie uwielbiam podgrzewaną kierownicę w CX5 II. Działa natychmiastowo, nie tak jak zazwyczaj fotele... Bajka w zimę! 

Foteli nie używam zazwyczaj, ale pasażerowie z tyłu uwielbiają grzanie du*y. 

Obecnie auto bez 2 strefowej klimy nawet w segmencie B to jakiś żart. W segmencie D coraz częściej mamy trzystrefową. 

Do tego nawet w segmencie C mamy już grzanie du*y na przód & tył, kierownicę oraz coraz częściej grzaną przednią szybę (przód). 

 

Ręczna klima? Kojarzy mi się z 15 letnim Fiatem Pandą... 

 

Co do występowania automatycznych klim w tamtych czasach tylko lepsze wersje je miały, dopłaty były bardzo wysokie i nie każdy musiał to mieć (logiczne, tak samo ja dziś nie potrzebuję webasto czy panoramicznego dachu co kiedyś może być standardem). Za te pieniądze często dobierało się/dobiera się inne wyposażenie. 

Link to post
Share on other sites

Radosuaf twoje wyszukiwania na mobile de są nie prawdziwe. Przejrzałem 10szt e34 i już znalazłem 4 klimy automatyczne, reszta ręczne (lub nie było zdjęcia środka) Po prostu nawet jak był automat to w wyszukiwarce była zaznaczona ręczna.

 

Jak pisałem, nie chciało mi się zaglądać do środka ogłoszeń. I dyskutowaliśmy o dwustrefowych, nie automatycznych.

 

Ja obecnie uwielbiam podgrzewaną kierownicę w CX5 II. Działa natychmiastowo, nie tak jak zazwyczaj fotele... Bajka w zimę! 

Foteli nie używam zazwyczaj, ale pasażerowie z tyłu uwielbiają grzanie du*y. 

Obecnie auto bez 2 strefowej klimy nawet w segmencie B to jakiś żart. W segmencie D coraz częściej mamy trzystrefową. 

Do tego nawet w segmencie C mamy już grzanie du*y na przód & tył, kierownicę oraz coraz częściej grzaną przednią szybę (przód). 

 

Ręczna klima? Kojarzy mi się z 15 letnim Fiatem Pandą... 

 

Jak chciałem kupić Mazdę 3 w 2015 roku, to trzeba było dopłacać za dzienne LED-y. O automatycznej klimie nawet nie wspominam.

Link to post
Share on other sites

Odnośnie audi a1 to w sumie bywałem często w salonie. I rzeczywiście a1 z takim samym wyposażeniem co a3 ceną się prawie nie różniło. Pewnie dlatego tak mało ich na drogach.

 

 

"Jak pisałem, nie chciało mi się zaglądać do środka ogłoszeń. I dyskutowaliśmy o dwustrefowych, nie automatycznych."

 

No a ja napisałem że każda e34 jest dwustrefowa :)

 

Przez ten cały internet ciężko się normalnie dogadać :D

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Ja miałem w e34 z 1991r dwustrefową automatyczną klimę, w piątkach to występowało w połowie aut.

 

Napisałeś, że połowa :).

 ja dziś nie potrzebuję webasto

 

No właśnie ogrzewanie postojowe rozwiązuje wszystkie problemy - po co człowiekowi:

a/ grzana kierownica

b/ grzane fotele

c/ grzane szyby

jeśli może wsiąść do ciepłego samochodu? Jeździłem kiedyś chwilę V60 z taką opcją i to jest coś wspaniałego :).

Link to post
Share on other sites

Jak chciałem kupić Mazdę 3 w 2015 roku, to trzeba było dopłacać za dzienne LED-y. O automatycznej klimie nawet nie wspominam.

Miała chyba xenony, więc ciągle wypas względem halogenów. "Stara" 3 była tanim autem. SkyPassion za 90 koła? Jak na segment C to bajka. 

Mnie w obecnej 3 (4gen, 2019+) tylko zniechęca brak nawiewów klimy z tyłu w sedanie... jest to standard w segmencie C, a w aucie w konfigu za 130-140k to jest lipa. 

Link to post
Share on other sites

No właśnie ogrzewanie postojowe rozwiązuje wszystkie problemy - po co człowiekowi:

a/ grzana kierownica

b/ grzane fotele

c/ grzane szyby

jeśli może wsiąść do ciepłego samochodu? Jeździłem kiedyś chwilę V60 z taką opcją i to jest coś wspaniałego :).

 

Webasto pali fjuela, trzeba ustawiać i bawić się. Nigdy nie miałbym zasięgu z pilota... podziemny garaż kilka pięter pod ziemią. A przy moim stylu pracy i życia nie da się zaprogramować godziny bo zawsze pomylę się o kilka godzin  :D

Dodatkowo nie jest niezawodne jak się przekonałem w B7 - miałem. Uwierz mi że po kilku latach używania nie wydam znów na to pieniędzy podczas konfiguracji. 

 

Grzana przednia szyba = brak skrobania czyli brak rys (2 razy wymieniałem porysowane szyby w Audi, nie polecam szyb Sekurita bo są zajemocno miękkie, Fuyao lepsze)

Grzana kierownica = always badass, ciepło w serdelko-kości, przyjemnie się trzyma kierownicę

A fotele to feature dla pasażerów, jak ktoś lubi jak grzeje w tyłek, u mnie większość osób to lubi używa.

 

Warto też dodać że mając wentylowaną skórę takie podgrzewanie fotela jest jeszcze lepsze, polecam.  8-)

Link to post
Share on other sites

Miała chyba xenony, więc ciągle wypas względem halogenów. "Stara" 3 była tanim autem.

 

No nie, w standardzie był golutki halogenik. Jak w 2003 roku :). I nie, nie była tania - w tej samej cenie kupiłem Giuliettę w dużo bogatszej wersji, z mocniejszym silnikiem. Sprint 150 KM vs. druga chyba konfiguracja od dołu 120 KM. Cena 74 tys., Alfa 77 tys.

Link to post
Share on other sites

Wracam dzisiaj do auta a tu taka niespodzianka i dodatkowo sprawca uciekł... :>

http://abload.de/img/img_1539xukr5.jpg

 

Całe szczęście, że było to przy sklepie w którym jest monitoring także wszystko było czarne na białym. Okazało się, że to kobieta, po zdarzeniu widać było jak podeszła do auta sprawdzić co się stało a potem zabrała się i odjechała do domu.... :-> Po ~30 min policja była u niej w domu gdzie dostała mandat i całkiem możliwe, że sprawa trafi również do sądu. Głupio się tłumaczyła, że nie miała jak wyjechać  :roll:  Ja nie wiem jak ona musiała jechać, że na tak krótkim odcinku zrobiła takie wgniecenie a blachy tutaj są dość grube... 

  • Popieram 6
Link to post
Share on other sites

Za ucieczki z miejsc powinny być większe kary , jak by kamery nie było to Byś płacił z własnej kieszeni . Kilka miesięcy temu tak samo koleżankę załatwiła inna kobieta , też wyszła popatrzyła i chodu . Z kamery sklepowej nie było widać numeru , ale 200m dalej kobieta przejechała obok miejskiego monitoringu i dzięki temu udało się ustalić winowajczynie . Ale trochę to trwało i policja robiła problemy .

Link to post
Share on other sites

Za ucieczki z miejsc powinny być większe kary ,

 

Zdecydowanie. W przypadku udowodnienia takiej osobie, ze była świadoma zdarzenia, a nie zostawiła nawet kartki z numerem kontaktowym powinni srogo karać. Srogo. Nie wiem jaką trzeba być świnią żeby mieć wykupione OC, narobić komuś szkód na parę stów czy tysięcy i jak by nigdy nic pojechać do domu nie próbując nawet ustalić czyje to auto, czy nie zostawiając telefonu do siebie. Bo ja rozumiem, że jak przytrzesz kogoś pod blokiem wyjeżdżając do pracy to nie będziesz 2 dni koczować przy aucie czekając na właściciela, ale wystarczy zostawić kartkę za wycieraczką by nie zostać świnią. 

Link to post
Share on other sites

Wygląda jakby ktoś przywalił w bok jadąc 30km/h, tym bardziej że mówimy o czołgu, jakim jest Volvo... 

Wcisnęła gaz na pałę pewnie przez przypadek.

 

Niezbyt widzę na fonie, ale mam nadzieję że uszkodzeniu uległy tylko drzwi... wymienić i ew. polakierować z cieniowaniem i śladu nie było. Jak ucierpiało nadkole to gorzej - przerabiałem to z A4. :(  :cry: Ty przynajmniej znasz sprawcę i nie powinno być problemu ze ściągnięciem należności. 

Edytowane przez Revenant
Link to post
Share on other sites

 

 

Raczej wątpię

Całe szczęście Twoje wątpliwości mają niewielkie znaczenie. Pod domem stoi mi właśnie MK4 z 1998. Problem ma jedynie z prawym progiem - standardowa bolączka MK4/A3/Leona z tych lat. Zrobię konserwację za 8k i będzie spoko.

 

 

 

Już nie piszcie takich głupot.

Jak szukałem E36 to zadziwiająco dużo z nich miało dwustrefową, natomiast nie prowadziłem żadnych statystyk, może faktycznie jest to rzadki dodatek.

 

 

 

Klima ręczna to "schładzacz". Nie ma nic wspólnego z klimatyzacją.

W dwudziestoletnim aucie manualna klima to akurat zmniejszenie ryzyka awarii silników klap, znanych chociażby z A4 B6. Pomijam osobiste preferencje - ja po prostu lubię manualną, używam klimatyzacji w sposób najbardziej nieprawidłowy i niezgodny ze sztuką - zawsze jeżdżę na praktycznie "najzimniejszym" ustawieniu. Chociaż nie powiem, jeżdżąc z pasażerem dwustrefowa klimatyzacja jest fajnym dodatkiem. Tyle, że jazda z pasażerem to jakieś 5-10% mojej jazdy ogółem.

 

 

 

W 2019 roku w Audi A1 opcją jest nawet radio

Tyle razy się to mówi.. takich opcji nikt nie bierze. Istnieją po to, żeby w reklamie podać niższą cenę. "Nowe Audi A1 już od xxx PLN!".

 

przy upałach mam klimę ustawioną na 25 - 26 stopni...Żeby uzyskać taką temperaturę przy ręcznej,

No i tu się z Tobą zgodzę - przy ręcznej nie jest to takie proste, dlatego Ty akurat masz prawo być zwolennikiem automatycznej.

 

 

 

nie polecam szyb Sekurita bo są zajemocno miękkie, Fuyao lepsze)

O, ciekawe spostrzeżenie, do tej pory słyszałem raczej zupełnie przeciwne opinie. Wezmę pod uwagę, dzięki. :)

Link to post
Share on other sites

Up, Kolejny z konserwacją za 8k. Chyba że masz jakieś gti to zrozumie. Naprawy blacharskie bezwartościowych aut są bez sensu.wyda się kupę kasy w stosunku do wartości auta, a rdza i tak wyjdzie za 2, 3 lata, najczęściej w naprawianym miejscu, a jak nie to w nowym. Sama wymiana progu majątku nie kosztuje i można jeszcze zainwestować.

Link to post
Share on other sites

 

Jak szukałem E36 to zadziwiająco dużo z nich miało dwustrefową, natomiast nie prowadziłem żadnych statystyk, może faktycznie jest to rzadki dodatek.
Nawet gruzy 1.6/1.8 za 3 tysiące maja częściej klime dwustrefowa niż jej całkowity brak.
Link to post
Share on other sites

O, ciekawe spostrzeżenie, do tej pory słyszałem raczej zupełnie przeciwne opinie. Wezmę pod uwagę, dzięki. :)

Na forum A4-Klubu sporo na ten temat nastukaliśmy swego czassu. Szyby sekurita każdemu baaaardzo szybko się rysowały i były ogółem bardzo miękkie oraz jednocześnie drogie... u mnie jak świeciło światło to byłem perfekcyjnie oślepiany. A że większość z nas tam robiła duże przebiegi to i odpryski lubiły się z szybami więc często zmienialiśmy. Szybko wyłapano różnice jakościowe.

 

Omijałbym drogiego Sekurita i dziadowego Nordglassa . Pilkington czy chińskie Fyuao są bardzo dobre. Z resztą Fyuao jest montowane obecnie na 1 montaż w niektórych Audicach i Volvo, a to o czymś świadczy (że chińczyk odrobił pracę domową).

 

Ciekawostka: Do A4 B6 i B7 obecnie większość warsztatów wsadza na pałę szyby SEKURIT'a Saint Gobain z B7 bo pasują (B7 to polift na budzie B6). Bo Sekurit już nie produkuje z lenistwa chyba szyb do B6 lub są ciężko dostępne.

I po zamontowaniu takiej szyby do B6 z zewnątrz widać "dziurę" czyli spód deski rozdzielczej bo pasek przyciemniany w B7 jest niżej (niżej umiejscowiona deska rozdzielcza). Taki protip. Bo można mocno się zdziwić. 

 

Co do klimy to ani w B6 i B7 nie miałem nigdy problemu. Obecni właściciele też nie mają. Wystarczy serwis + wymiana jakiegośtam skraplacza. Nie ma prawa się tam nic zepsuć, a klima jest bodajże cały czas zasilana paskiem (wyłączenie z panelu nic nie da, jeżeli chodzi o fuel-safe hehe). Zadbać o smarowanie i nie oszczędzać na czynniku a klima będzie idiotoodporna. 

Ja też jako alergik wymieniam filtry kabinowe 2 razy do roku. + coroczne odgrzybianie.

Link to post
Share on other sites

No to jak jesteś z A4 klub polska ja też, obecnie już w AudiTeam to wiesz ze jak wyłączysz klime to tylko koło pasowe się kręci w b6 i b7 bo to sprzęgła elektromagnetyczne...

Zresztą przy przyspieszaniu nagłym też zostaje wyłączona na chwilę żeby mocy nie zabierać.

Edytowane przez AudiAWX
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...