Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Miał ktoś może styczność z Dębica Presto UHP 2? Przeglądam opinie w sieci i wszyscy chwalą a cenowo bardzo fajnie wypadają (3 stówy taniej niż Hankoki Prime3). Najważniejsze dla mnie aby guma długo wytrzymała bo przebiegi będą kręcone bardzo małe ~3000km w sezonie (90% po mieście) więc o bieżnik się nie martwię byle guma nie zaczęła parcieć po 3-4 latach.

Edytowane przez Kubuś73
Link to post
Share on other sites

http://i64.tinypic.com/sewrnq.jpg

 

Takie tam skromne początki sezonu... :P Niby miały być koła, ale nie wiadomo jak to z nimi będzie... bo postawiłem na 17, a żeby nie bolało w tyłek, to stwierdziłem, że najpierw wpadną sfery Comfort.  Więc w przyszłym miesiącu auto idzie na wymianę, ponadto dodatkowo siłownik przedni (pocił się od początku w sumie bez żadnych większych objawów, ale  przód lekko na postoju z czasem opada, a lepiej, żeby pompa tak często nie pracowała), poza tym coś się z prawego tyłu odzywa w zawieszeniu. Być może uda się jeszcze z kołami w tym sezonie, robię ile w mojej mocy, żeby tak własnie było ;)

 

W planach jeszcze być może przyciemnienie szyb.

 

Czy ktoś się orientuje, czy z Yatoura przez moduł Bluetooth USB powinienem móc odtworzyć muzykę. Kupiłem taki modulik za grosze i podpiąłem, ale telefon w aucie go nie wyszukuje... Chciałem sprawdzić przed zakupem na AUX, bo myślałem bardziej o takim na AUX, tylko one są droższe. A jak tego nie widzi to boję się, że tamtego tym bardziej nie zobaczy...

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Pany, AR Brera ktoś coś? Czy to ma zawieszenie z gownolitu jak GT czy serwis jest w miarę sensowny? I dwa jak z trwałością/serwisem 3.2 V6 JTS?

 

Zawieszenie jest od 159, więc mało problematyczne. Silnik 3.2 za to jest taki sobie - ciężki, nieznośnie żłopie i, jeśli dobrze kojarzę, to koszty serwisu są dość wysokie, tu masz np. koszt wymiany rozrządu:

http://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/106794-koszt_rozrzadu_3_2_v6_jts.html

No i znany problem wszystkich silników z bezpośrednim wtryskiem - nagar.

 

Na pocieszenie - całkiem ładnie brzmi :).

 

Gdybym szukał Brery, to w 1.75 TBi.

Edytowane przez radosuaf
Link to post
Share on other sites

Jak wyżej, to samo co 159, więc ceny przystępne, ale silnik 3.2 to średnio udany pomysł, porzucili Busso na rzecz kangura i wyszło jak wyszło...

 

I tak jak wyżej - celuj w 1.75 TBi, chyba, że dopuszczasz ropniaka, to wtedy 2.4 JTDm + chip i masz ~250 kucyków.

Link to post
Share on other sites

Kurde szkoda... Wsio innego niż 3.2 odpada ze względu na napęd na 1 oś :(

Z drugiej strony jest tam łańcuch. Koszt rozrządu z pompami, filtrami i nowym turbo do TT to też było ok 3000. Pytanie czy zapłacę i śmigam bez problemów (jak to jest w gejowozie) czy to skarbonka...

Link to post
Share on other sites

Pod względem niezawodności i obsługi nie ma raczej problemu, poza nagarem oczywiście. Natomiast większość napraw jest turbo upierdliwa, bo w komorze silnika jest bardzo ciasno.

 

Z 3.2 jest ten problem, że z Q4 jest ciężki jak cholera (wg Wiki wersja 1.75 TBi - 1430 kg, wersja 3.2 Q4 - 1605 kg!), no i przygotuj się na spalanie pewnie bliżej 15 niż 10 litrów. Znowu Wiki - 1.75 ma 11.8 / 6.0 / 8.1, a 3.2 - 16.7 / 8.3 / 11.4.

Edytowane przez radosuaf
Link to post
Share on other sites

 

 

czy to skarbonka

 

Dadulcu, jest raczej tak jak z każdym autem. Jak masz zrobione do porządku auto i się nim dobrze opiekujesz to będziesz lał i jeździł. Nie ma tu jakiś znanych wad konstrukcyjnych czy czegoś co notorycznie pada. Zawias ze 159 jest fajny, wytrzymały i dość sztywny. Nie jeździłem TT-tą więc ciężko mi porównywać ale w 159 zrobiłem przez rok od zakupu ponad 40kkm i zawias nadal nie jest powybijany i zachowuje się bardzo dobrze. Auto jest bardzo nisko zawieszone więc na wiejskich drogach w PL łatwo obetrzeć spód. Ogólnie jest dość sztywno przez co fajnie i precyzyjnie się prowadzi, łatwo wyczuć co dzieje się pod kołami a przy tym nie dostaniesz wstrząsu mózgu na kocich łbach. Ale jak wolisz płynące statki pokroju e-klasy to taki profil będzie dla Ciebie jak jazda taczką. Muszę przyznać że jeżdżąc po oblodzonych drogach podczas wypadu na narty mocno doceniłem niski środek ciężkości, troszkę większą masę i dobry kapeć. Ogólnie więc jak znajdziesz dobrą sztukę to zabierz ją na wycieczkę i zobacz czy Ci to odpowiada.

 

 

 

and you can have a diesel if you're the type of person who thinks the Mona Lisa should have a moustache
 

Wiem że to żarty i ogólnie znam Twoje podejście do diesli ale wypada też zapytać gdzie i ile Dadul chce tym jeździć. Dla mnie osobiście fakt że zalewam dupowóz 70l diesla w Belgii i następny raz tankuję w Tarnowskich Górach (1300 km dalej) ma ogromne znaczenie.

Link to post
Share on other sites

Wiem że to żarty i ogólnie znam Twoje podejście do diesli ale wypada też zapytać gdzie i ile Dadul chce tym jeździć. Dla mnie osobiście fakt że zalewam dupowóz 70l diesla w Belgii i następny raz tankuję w Tarnowskich Górach (1300 km dalej) ma ogromne znaczenie.

 

Wiesz, jest zasadnicza różnica między rodzinnym sedanem i coupe. Ja bym w życiu nie kupił diesla, ale rozumiem, że ktoś kto tłucze kilometraż Citroenem C5 może się zdecydować na kopciucha. No ale już coupe nie wypada :).

No chyba mi nie chcesz powiedzieć, że 1300 km robisz za jednym zamachem bez przerwy?

Edytowane przez radosuaf
Link to post
Share on other sites

 

 

bez przerwy?

 

Nigdzie nie napisałem że bez przerwy. Bez tankowania. A to czy w czasie 13 godzin jazdy muszę czasem stanąć na dwójkę niech pozostanie między mną a okrutnie zmasakrowanym kiblem na niemieckiej banie ;)  

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Myślałem, że jesteś jednym z tych, co za wielką zaletę diesla uważają fakt, że można więcej przejechać na jednym tankowaniu :) - i nie mam na myśli tego, że mniej się wydaje na paliwo, tylko że nie trzeba zajeżdżać na stację.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...