Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

 

 

Napisał posiadacz alfy, poszukujący 3-litrowej bety

Przecież nie będę polecał TS/JTS Alfy :P

Alfy to ja będę polecał tylko jak ktoś szuka diesla, a ma mocno ograniczony budżet na zakup, wtedy IMHO nie ma lepszej opcji. Byłem w takiej samej sytuacji i nie żałuję wyboru, teraz może przyjdzie czas na zakup tego o czym marzyłem od momentu zrobienia prawa jazdy ;) 

Link to post
Share on other sites

Tylko co mają twoje marzenia do polecanego przez Ciebie audi?

B5 to miękka wanna, bardziej pod silniki powyżej 9s do setki, niż poniżej. Praktycznie to auto to przeciwieństwo E46. Poza tym części drogie, awaryjność wysoka, jedynie blachy dobre i to, że łatwo ożenić.

Dałbym sobie na wstrzymanie z polecaniem tego czym się nie jeździło.

Edytowane przez d i l
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

O czym do mnie w ogóle piszesz, bo nie rozumiem...

Akurat B5 spełnia wszystkie wymogi więc...

 

 

 

Tylko co mają twoje marzenia do polecanego przez Ciebie audi?
 

Odnoszę się do tego co napisałeś do mnie wcześniej... 

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites

Lepsza jak kompakt. Obecny design Mazd jest świetny, ale zauważyłem że bardzo tendencyjny - ten długi przód aż się prosi o długi kufer. 3 i 2 hb wyglądają, jakby były niedokończobe - wersje sedan są wg mnie ładniejsze.

 

Ale obecnie to jeden z najlepszych wyborów w klasie kompakt. Jak nie najlepszy.

Link to post
Share on other sites

Ale obecnie to jeden z najlepszych wyborów w klasie kompakt. Jak nie najlepszy.

 

Proponuję się przejechać tym samochodem najpierw - silnik 120 KM benzyna jest nieakceptowalny, diesli to ja nie trawię zupełnie, a wersja 165 KM kosztuje jakieś krocie. Do tego absurdalnie dziwne możliwości konfiguracji.

Na pewno jeden z ładniejszych (zewnątrz), ale, niestety, mogli zrobić lepszy nieco projekt deski i zegarów (na plus ilość miejsca z tyłu i duży bagażnik), dać większe możliwości dostosowania wersji (jeden rodzaj tapicerki materiałowej!!!) i trochę zejść z ceną.

Jak dla mnie najlepsze w klasie jest BMW 1 (przynajmniej tak długo, dopóki będzie jedynym RWD), o ile się przymknie oko na niedostatki estetyczne, a potem Volvo V40 i Giulietta - przy czym Volvo tak naprawdę nadaje się dla singli, ewentualnie dla pary z maksymalnie jednym dzieckiem.

Link to post
Share on other sites

Proponuję się przejechać tym samochodem najpierw - silnik 120 KM benzyna jest nieakceptowalny, diesli to ja nie trawię zupełnie, a wersja 165 KM kosztuje jakieś krocie. Do tego absurdalnie dziwne możliwości konfiguracji.

Na pewno jeden z ładniejszych (zewnątrz), ale, niestety, mogli zrobić lepszy nieco projekt deski i zegarów (na plus ilość miejsca z tyłu i duży bagażnik), dać większe możliwości dostosowania wersji (jeden rodzaj tapicerki materiałowej!!!) i trochę zejść z ceną.

Jak dla mnie najlepsze w klasie jest BMW 1 (przynajmniej tak długo, dopóki będzie jedynym RWD), o ile się przymknie oko na niedostatki estetyczne, a potem Volvo V40 i Giulietta - przy czym Volvo tak naprawdę nadaje się dla singli, ewentualnie dla pary z maksymalnie jednym dzieckiem.

Serio? Mazda jest zła a BMW super bo RWD? Jakoś Jagi też są RWD i się tak nimi nie jaracie, nie wspominę, co jeszcze za PRLu RWD było.

 

Nową trójką nie jeździłem przyznaję. Tania nie jest, ale Civic chociażby też do tanich nie należy. Niemniej po opiniach w internecie jestem w stanie wywnioskować, że większość konkurencji mocno docenia silniki SkyActiv za ich charakterystykę pracy, a szczególnie w zestawieniu z jednostkami ery downsizingu. Co mnie natomiast się podoba w tych silnikach to to, że potrafią spalić nawet mniej niż takie EcoBoost czy PureTechy co jest śmieszne - a to już wiem z przykładu użytkowania CX-5.

 

Wnętrze też do mnie nie przemawia do końca, bo koncepty zapowiadające Kodo obiecywały znacznie więcej. A wyszło nudno, prawie tak nudno jak w BMW. Jednak tam pewnie Ci to nie przeszkadza, bo wystarczy Ci odpowiedni znaczek na kierownicy... Nie wiem jednak z jakim katalogiem auta masz do czynienia, bo nawet obecny konfigurator podaje 2 rodzaje tapicerki materiałowej. Jest jeszcze półzamsz ze skórą, ale dla mnie to i tak niewielki problem. Może trochę brakuje jasnej, niemniej wiele aut na rynku miewa różne dziwne braki w możliwościach konfiguracji, nie tylko Mazda.

 

Ceny w markach premium są jeszcze bardziej zawyżone, ale póki jest znaczek to to już nie przeszkadza? Klasa A jest bardzo ciasna, a na sensowną konfigurację trzeba wydać z 50% ponad bazową wersję auta. Mimo tego,,że prezentuje się naprawdę ok. Chociaż ten styl Merców, naciągnięty na wszystkie klasy ich aut, powoli zaczyna mnie męczyć.

Giulietta to dosyć leciwa już konstrukcja, ale sprawdzona i ładna - fakt. Pewnie fajnie też śmiga - niestety nie miałem okazji nią jeździć.

V40 też bardzo spoko - tylko to wszystko są już auta półkę wyżej od standardowej klasy. Tak naprawdę konkurencją dla trójki to jest Pulsar, Golf i Auris, a nie Q30, A3 i CT.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Serio? Mazda jest zła a BMW super bo RWD? Jakoś Jagi też są RWD i się tak nimi nie jaracie

 

Mazda nie jest zła - jest w top 4 w segmencie C, obok BMW1, V40 i Giulietty. A Jagami się jaramy. XE chciałbym :).

Nową trójką nie jeździłem przyznaję. Tania nie jest, ale Civic chociażby też do tanich nie należy. Niemniej po opiniach w internecie jestem w stanie wywnioskować, że większość konkurencji mocno docenia silniki SkyActiv za ich charakterystykę pracy, a szczególnie w zestawieniu z jednostkami ery downsizingu. Co mnie natomiast się podoba w tych silnikach to to, że potrafią spalić nawet mniej niż takie EcoBoost czy PureTechy co jest śmieszne - a to już wiem z przykładu użytkowania CX-5.

 

SkyActiv 120 KM jest jednym z gorszych silników, jakim jeździłem. zero dźwięku, zero charakteru, przebieg momentu obrotowego taki, że przy wyprzedzaniu od 90 km/h trzeba zrzucić na trójkę, a wtedy silnik Mazdy wyje jak szlifierka, co jest zwyczajnie niestrawne. Przy tym 147-ka z TS-em 1.6 105 KM jest jak mini-Ferrari.

Fakt, spala to mało, na jeździe testowej mniej niż 1.4 MultiAir w Alfie.

Wnętrze też do mnie nie przemawia do końca, bo koncepty zapowiadające Kodo obiecywały znacznie więcej. A wyszło nudno, prawie tak nudno jak w BMW. Jednak tam pewnie Ci to nie przeszkadza, bo wystarczy Ci odpowiedni znaczek na kierownicy... Nie wiem jednak z jakim katalogiem auta masz do czynienia, bo nawet obecny konfigurator podaje 2 rodzaje tapicerki materiałowej. Jest jeszcze półzamsz ze skórą, ale dla mnie to i tak niewielki problem. Może trochę brakuje jasnej, niemniej wiele aut na rynku miewa różne dziwne braki w możliwościach konfiguracji, nie tylko Mazda.

 

Przecież napisałem wyraźnie, że mi BMW nie odpowiada ze względów estetycznych - bo gdyby mi odpowiadało, to pewnie jeździłbym "jedynką". Czyżby jakiś postęp w kwestii tapicerek? We wrześniu 2015 była tylko czarna szmatka albo skóra.

W kwestii Japończyków ogólnie z konfiguracją jest porażka - np, żeby kupić w Maździe 3 skórzane fotele (stan na IX.2015), trzeba było wybrać prawie najwyższą, jeśli nie najwyższą wersję wyposażenia, ponad 20 tys, droższą od podstawty. W Alfie np. można mieć skórę przy najbiedniejszej wersji wyposażenia. Pamiętam, że żeby mieć w Maździe LED-y do jazdy dziennej, trzeba było chyba brać trzecią "od dołu" wersję wyposażenia...

Tak naprawdę konkurencją dla trójki to jest Pulsar, Golf i Auris, a nie Q30, A3 i CT.

 

Najtańsza nowa Mazda 3 z jedynym (zapewne, bo nie jeździłem) sensownym silnikiem 165 KM w benzynie startuje nowa na otomoto od 84.490 zł. W tej cenie (+/- 5 tys. zł) można dostać Giuliettę 150 KM albo Volvo V40 też 150 KM - i wtedy wybór jest naprawdę trudny.

Link to post
Share on other sites

Najtańsza nowa Mazda 3 z jedynym (zapewne, bo nie jeździłem) sensownym silnikiem 165 KM w benzynie startuje nowa na otomoto od 84.490 zł. W tej cenie (+/- 5 tys. zł) można dostać Giuliettę 150 KM albo Volvo V40 też 150 KM - i wtedy wybór jest naprawdę trudny.

Na otomoto 84? A w cenniku 78. Osobiście skóry nie cierpię, ale fakt niemożliwości łączenia jej z biedawersjami jest faktycznie głupi. Niemniej z tego co obczaiłem teraz zamsz+skóra dostępne są w jakiejś tańszej edycji.

 

Pug 308 nowy to fajne wozidło. Stylistyka wnętrza to cukierek, chociaż upchanie wszystkiego na tablecie moim zdaniem nietrafione. Te auta często kupują ludzie stars, którzy nie są do dotyku przyzwyczajeni (już pomijając moją osobistą niechęć do praktyczności tego rozwiązania w aucie...). Z zewnątrz nie przemawia do mnie do końca - niby przód trochę retro, bok trochę golf, ale całość taka dla mnie ciut za mało charakterna jak na puga. Brakuje lwiego pazura i jakichś ozdobników. Już prędzej nowe 3008 zapowiada się świetnie (TO WNĘTRZE O.O). Jednak ogólnie jako kompakt wypada okej. Autem nie jeździłem, ale pdzypuszczam, że jeździ się ok. Na pewno sporo pomaga b. niska masa auta.

Edytowane przez MoonWalk
Link to post
Share on other sites

 

 

Serio? Mazda jest zła a BMW super bo RWD? Jakoś Jagi też są RWD i się tak nimi nie jaracie, nie wspominę, co jeszcze za PRLu RWD było.

 

To Ty jeszcze się nie nauczyłeś, że tutaj nawet nowe autko za 200tyś prosto z salonu, pięknie wyposażone, ładne i praktyczne i tak przegra ze starą betą bo nie RWD? ;) Już za często mi witki opadają jak tu wchodzę...

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...