Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Mieliśmy Lupo jako pierwsze auto żony i drugie w domu. Z prehistorycznym 1.7 SDI. Teraz w tej roli jest Yaris II z trzycylindrowym 1.0. Lupo zaczynają się robić coraz droższe z tego co widzę ale to super samochód. Jak jesteś sam to i w trasę NL-PL się spakujesz. Yaris jak to Toyota - lejesz i jeździsz. Ale Lupo miało jakoś więcej "charakteru". Żona woli Yarisa - mówi że więcej widzi bo siedzi się wyżej a niewyrośnięta mi się trafiła.

Link to post
Share on other sites

Zawsze wydawało mi się, że gorzej opanować jak przód zaczyna uciekać.
Zadając pytanie w poprzednim poście nie wiem czemu, ale pomyślałem o zimówkach, może dlatego, że akurat czas na zmianę, i chyba lepiej mieć opony o lepszym bieżniku na osi napędowej.
Akurat nie mam auta z napędem na przednią oś, ale znajomi którzy mają mówią, że bardziej zużywają się opony na przodzie.

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 22.11.2021 o 10:13, BlackCoffe napisał:

Przerażające, że nikt go nie zgarnął z tego przejścia dla pieszych

Przypomniała mi się sytuacja z okresu przed pandemią, jadę sobie na Ursus linią 401...autobus pęka w szwach od ludzi i nagle podchodzi młody pasażer i mówi, że na podłodze za drugimi drzwiami człowiek leży rzuca się trzymając za klatkę piersiową i z ust leci mu jakaś wydzielina. Teraz najlepsze wybiegłem do pacjenta i faktycznie było tak jak ten gość powiedział, w koło stali ludzie, każdy z komórką w ręce a gość na podłodze ma jakiś atak - może umierający? no ręce opadły konkretnie...

  • Smutne 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 23.11.2021 o 10:55, kubbak napisał:

Podsterowność opanować jest dużo łatwiej (odjęcie gazu/zmniejszenie kąta skrętu kół), to nadsterowność jest gorsza.

 

Dokładnie , ja tylko potwierdzę . Oczywiście szybciej ruszysz (fwd) i zahamujesz mając lepsze opony z przodu , ale to możesz kontrolować . Za to w zakręcie niby będziesz się czuł pewnie bo auto skręca , a tu w każdej chwili może Cię zarzucić i może tak być , że nic z tym nie zrobisz .  

W dniu 23.11.2021 o 10:29, marik81 napisał:

Akurat nie mam auta z napędem na przednią oś, ale znajomi którzy mają mówią, że bardziej zużywają się opony na przodzie.

Tam gdzie jest napęd  opony szybciej się zużywają . Można zmieniać opony z przodu na tył i odwrotnie co sezon jeśli felgi są takie same , wtedy zużyją się w miarę równomiernie .

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj byłem zmieniać opony i z ciekawości poprosiłem by zmierzyli mi wysokość bieżnika w letnich.
Kupowane były nówki a jeżdżę na nich drugi sezon, przejechane na nich może 20kkm i okazało się, że o 0,2 mm bieżnik mniejszy na tyle a były zakładane tak samo jak w pierwszym sezonie.
Co ciekawe mam stały napęd na cztery koła między 90/10 a 50/50 w zależności od trakcji.
Może źle zmierzyli bo w sumie różnica niewielka, ale wychodzi na to że zużywają się równomiernie.



Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...