Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

To moja piąta Alfa - zero stresu w tym zakresie.

 

Dlaczego nie rozumiesz? Jakaś lepsza propozycja w tej cenie? Tylny napęd, automat, łopatki przy kierownicy, tempomat adaptacyjny, benzyna, poniżej 7 sekund do setki, cena do 150 tys. zł, 5 lat gwarancji. Czekam na propozycje :).

Edytowane przez radosuaf
  • Lubię to 2
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites
37 minut temu, GreQonE napisał:

Nie rozumiem, ale szanuje i życzę dużo bezproblemowych kilometrów :D

 

To nie te czasy co były Twin Sparki pod maską i diesle VM. 

 

Sam miałem 146 1.6 TS i 10 lat bezawaryjnej jazdy. Później było 156 po lifcie z 1.9 JTDm a aktualnie 159 z 1.9 JTS i 147 1.9 JTD.

  • Lubię to 1
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
45 minut temu, radosuaf napisał:

cena do 150 tys. zł

 

Gratulacje! Bardzo piękne autko i życzę szerokości. Ale szokująca jest ta cena którą podałeś. U nas te 2.0 benzynki zaczynają się katalogowo od 45k €. 

  • Lubię to 2
Link to post
Share on other sites

Moja miłość od dawna , ale jakoś nie mogę dopiąć budżetu aby ja kupić (od 3 lat w ogóle nie tanieją ) , prędzej czy później będzie i u mnie w garażu .  Ja przez przypadek  kupiłem kiedyś alfę i już jeżdżę czwartą . Na razie same dieselki 147 1.9 115 , 156sw 2.4 150 , 147 1.9 16v 140 i obecnie 156 2.4 20v . Wszystkie po programie i ich trwałość oceniam bardzo wysoko na tle innych moich 25 aut które miałem . Z reguły mam dwa , więc się nazbierało trochę przez ponad 20 lat .

Tak czy inaczej zazdroszczę . 

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
Moja miłość od dawna , ale jakoś nie mogę dopiąć budżetu aby ja kupić (od 3 lat w ogóle nie tanieją ) , prędzej czy później będzie i u mnie w garażu .  Ja przez przypadek  kupiłem kiedyś alfę i już jeżdżę czwartą . Na razie same dieselki 147 1.9 115 , 156sw 2.4 150 , 147 1.9 16v 140 i obecnie 156 2.4 20v . Wszystkie po programie i ich trwałość oceniam bardzo wysoko na tle innych moich 25 aut które miałem . Z reguły mam dwa , więc się nazbierało trochę przez ponad 20 lat .
Tak czy inaczej zazdroszczę . 
Te samochody nie będą specjalnie tanieć, bo jest mała podaż, a w tej chwili używki schodzą na pniu - Giuliettę sprzedałem w mniej niż dobę. Wartość rezydualna po prawie 6 latach - 60%.

Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Z tą podażą to właśnie wiem . Giuliettę jakiś miesiąc temu rozważałem , pojawił się fajny egzemplarz , chwila moment i już go nie było .  Dalej myślę o giulietcie qv , ale zeszła na troszkę dalszy plan . Z drugiej strony merca nie mogę sprzedać , zainteresowanie ogromne , ale ja mało nie chcę , a każdy by chciał za pół darmo . 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, radosuaf napisał:

Dlaczego nie rozumiesz? Jakaś lepsza propozycja w tej cenie?

Bo jeździłem trochę wersją Veloce i QF i kompletnie mi nie podpadło :)

 

Układ kierowniczy zbyt "ciasny" nieprecyzyjny, zawieszenie z dziwnie zestrojonym odbiciem przez co auto lata nad nierównościami, źle zestrojona skrzynia (ciężko źle zestroić ZFa 8HP, ale Alfie się udało, jak nie wpasujesz się w dobre obroty to potrafi zmieniać bieg 2s - no chyba że wyeliminowali to już softowo)

 

A tak już w kwestii typowo gustu to nie podpasował mi środek, jego design, chociaz w zasadzie jakość wykończenia też mnie nie powaliła :)

 

Ale to tyle, ważne że Tobie się podoba!

4 godziny temu, Krzysko napisał:

To nie te czasy co były Twin Sparki pod maską i diesle VM. 

Nie wyśmiałem tu bokiem awaryjności, wprost po prostu życzyłem dużo radości z jazdy :)

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, GreQonE napisał:

Bo jeździłem trochę wersją Veloce i QF i kompletnie mi nie podpadło :)

 

Układ kierowniczy zbyt "ciasny" nieprecyzyjny, zawieszenie z dziwnie zestrojonym odbiciem przez co auto lata nad nierównościami, źle zestrojona skrzynia (ciężko źle zestroić ZFa 8HP, ale Alfie się udało, jak nie wpasujesz się w dobre obroty to potrafi zmieniać bieg 2s - no chyba że wyeliminowali to już softowo)

 

A tak już w kwestii typowo gustu to nie podpasował mi środek, jego design, chociaz w zasadzie jakość wykończenia też mnie nie powaliła :)

 

Ale to tyle, ważne że Tobie się podoba!

 

Dość zaskakująco narzekasz na wszystko, czym zachwycają się recenzenci :). Nie będę tu wrzucać linków i cytatów, można sobie wygooglać.

 

Co ja mogę napisać po krótkim (przebieg 679 km) czasie obcowania z samochodem:

1. Układ kierowniczy - w trybie "n" i "a" jest dla mnie na razie faktycznie dość dziwny, nie wiem jeszcze, jak jest w trybie "d". Samochód jedzie jak po sznurku, skręca tam, gdzie mu się wskaże i przez to jest wrażenie grania w grę komputerową na cheatach :). Jak pisałem, mam jeszcze Alfę 75 z hydraulicznym wspomaganiem i ono jest bardziej naturalne, ale to już problem wszystkich współczesnych samochodów. Nie chcę go na razie oceniać, może za kilka tys. km.

2. Zawieszenie - ja mam felgi 17" nie RF, Ty jeździłeś zapewne na 18" RF (Veloce) i 19" (Q), na 17-tkach nie RF zawieszenie jest fantastyczne, elegancko wybiera, nie jest sztywne jak BMW (bo nie musi - waga 1,5 tony vs. 1,6 tony w trójce). Żadnych zastrzeżeń.

3. Co do skrzyni, ciężko mi powiedzieć - jak jeżdżę spokojnie, to nie widzę żadnych problemów z działaniem skrzyni, jak jeżdżę ostrzej, używam łopatek - biegi zapinają się błyskawicznie. Nie jeździłem jeszcze automatem, który się nadaje do jazdy sportowej w trybie automatycznym i już pewnie nie pojeżdżę, bo za chwilę wejdą elektryki i będzie opcja "do przodu" i "do tyłu" :).

4. Uważam, że środek ma zdecydowanie najlepszy projekt w segmencie - analogowe zegary, elegancko wtopiony w deskę ekran, bez wystających tabletów, fizyczne pokrętła, fantastyczna pozycja za kierownicą. Niektórzy czepiają się, że gdzieś tam materiały są gorsze niż w Audi - no może i są, nie mam z tym problemu. Nie wiem, którym rocznikiem jeździłeś - od liftingu MY20 wnętrze znacznie poprawiono.

 

No i nie odpowiedziałeś na moje pytanie - to jaka jest konkurencja do 150 tys. zł? 320i jest wyraźnie słabsze, a i tak podobnie skonfigurowane wyjdzie pewnie w okolicach 200 tys. - czy warto tyle dopłacać? Moim zdaniem nie, abstrahując już od moich preferencji. XE jest dużo droższy, Mercedes C to nie moja bajka (dramatyczne wnętrze), też dużo droższy. I to by było na tyle...

Edytowane przez radosuaf
  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Tak jak wspomniałem, wszystko powyższe to moja subiektywna opinia :)

Co do propozycji w tej cenie, to pamiętaj że na takie BMW 3 są rabaty od 15 do (czasem) 30 procent, więc pewnie 330i by się znalazło że średnio bogatym konfigiem

Ale trójki obecnej generacji też nie polecę, chyba że ktoś jest "małogabarytowy"

Co do automatu - odnosiłem się do jazdy na łopatkach w trybie "max sport ultra full" :)))

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Właśnie dostałem reklamę na maila . BMW m4 wyszło z napędem xdrive  .

While U.S. customers are still waiting for their all-wheel drive M3s and M4s, European customers are a bit luckier. Deliveries of the first ever xDrive M3/M4 started last month and it’s now time to look at their performance. According to an M4 xDrive owner from Scotland, the G82 Coupe reached 60 mph in 3.07 seconds. The car was tested with one passenger onboard and about 25 percent of gasoline in the tank. DSC was off and the M4 runs on Michelin Pilot Sport 4S tires.

 

48 minut temu, radosuaf napisał:

Wybrałem min. 180 KM, łopatki i tempomat adaptacyjny jako pakiet "must have".

 

Łopatki fajna sprawa , bardzo mi ułatwiają i uprzyjemniają życie w mercu przy w sumie wolnym automacie  . Ale tempomat mam zwykły , poprzedni właściciel poskąpił :D 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, joker5513 napisał:

Najgorzej że nie można go wyłączyć :)

Właśnie , że można :D moja pani tempomatowa  stopniowo się przyzwyczajała do mojej jazdy i już jest prawie ok , zajęło to około 12 lat . W razie można ją wyłączyć browarkiem , wtedy jest cicho . Ale za to na co drugiej stacji trzeba się zatrzymywać na siusiu :P

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, jakub1t napisał:

Łopatki fajna sprawa , bardzo mi ułatwiają i uprzyjemniają życie w mercu przy w sumie wolnym automacie  . Ale tempomat mam zwykły , poprzedni właściciel poskąpił :D 

 

Aktywny tempomat to jest najlepszy wynalazek od czasu automatycznej klimatyzacji i automatycznej skrzyni biegów :). Na polskich drogach krajowych, gdzie nieraz przez 15 km nie da się nic wyprzedzić, coś wspaniałego.

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...