Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Wykres moze się trochę poprawił.

Ciężko powiedzieć, tak naprawdę mogłeś go zdusić dostarczając mu mniej powietrza, to że dźwięk się zmienił no to pewnik. Tyle, że mocy to prędzej ubyło jak przybyło.

Filtr powinien być przynajmniej półtora raza większy no i osłonięty od silnika. Ja bym zmienił na oryginalny i nie bawił się w to na twoim miejscu.  

Edytowane przez Andrew
Link to post
Share on other sites

Na początku myślałem o sportach ale jednak ponad 250zł za jedną tarcze do e36 to sroga kwota, więc będzie zmiana z 286x12 na 300x22 na tańszej tarczy, zaciski z e46 2.8. Tył zobaczymy, może z e36 2.8 ale jeszcze kwestia do przemyślenia.

Link to post
Share on other sites

 

 

półtora raza większy
 
Miałeś kiedys filtr k&n w ręku?

 

wlotu powietrza

Wlot powietrza jest, przecież widać wyraźnie że go zostawiłem..
Kolanko mam, brakuje mi kawałka rury aluminiowej żeby umieścić stożek w inne miejsce.
Pierwsze co trzeba by zrobić to osłonić termicznie plastikową rurę, może intercooler od spodu.
Link to post
Share on other sites

Wolał bym tańsze tarcze , ale z większą średnicą , czyli swap hebli . Ostatnie dwa auta tak zrobiłem i jestem dużo bardziej zadowolony z hamulcy . A dodatkowo taniej finansowo to wychodzi .

 

Mam pytanie , w moim nowym nabytku brakuje mi chyba mocy (2.2cdi 204km) . Program i tak mam w planie w niedalekiej przyszłości , ale wolał bym go doprowadzić do serii wcześniej . Powód taki że auto przyspiesza w 8.7 do 100 zamiast katalogowych 7.4 . DPF mógł by go blokować ? Aktualne wypełnienie to 64% , popiół to chyba 4 gr . Turbiny pompują 1.6 bara .Pomysł to wyczyszczenie kolektora . Ale może jeszcze coś trzeba sprawdzić .

Link to post
Share on other sites

 

 

Wolał bym tańsze tarcze , ale z większą średnicą , czyli swap hebli .
 

Do tego samego wniosku doszedłem, moje już nie raz zostały przegrzane, jak hamuję ze 120/140 km/h przed rondem to czuć dosyć mocne bicie, w dodatku słabo hamulują.

Link to post
Share on other sites
Miałeś kiedys filtr k&n w ręku?

 

O dziwo tak :) i myślę że to nie jeden.

 

 

Mam pytanie , w moim nowym nabytku brakuje mi chyba mocy (2.2cdi 204km) . Program i tak mam w planie w niedalekiej przyszłości , ale wolał bym go doprowadzić do serii wcześniej . Powód taki że auto przyspiesza w 8.7 do 100 zamiast katalogowych 7.4 . DPF mógł by go blokować ? Aktualne wypełnienie to 64% , popiół to chyba 4 gr . Turbiny pompują 1.6 bara .Pomysł to wyczyszczenie kolektora . Ale może jeszcze coś trzeba sprawdzić .

Weź go na autostradę i przegoń trochę, może jakiś leśny dziadek tym jeździł.  

Edytowane przez Andrew
Link to post
Share on other sites

To teraz zobacz jak blisko silnika jest ta plastikowa rura, fabrycznie zaprojektowana, nie ma żadnej osłony termicznej. 

 

Tylko fabrycznie ta rura zasysa powietrze o temperaturze panującej na zewnątrz auta, teraz cięgnie Ci ogrzane powietrze przez silnik . I co z tego że dalej masz fabryczny snorkel, jak stożek nie jest nie jest odsłonięty.

Link to post
Share on other sites

 

 

Tylko fabrycznie ta rura zasysa powietrze o temperaturze panującej na zewnątrz auta, teraz cięgnie Ci ogrzane powietrze przez silnik . I co z tego że dalej masz fabryczny snorkel, jak stożek nie jest nie jest odsłonięty.

Projekt nie jest skończony.. Tutaj podobna aplikacja.
https://www.youtube.com/watch?v=rMFfjEDpdxA
Pojeżdże  zobaczę co i jak będę dalej kombinować. Moim zdaniem stożek teraz ładuje za dużo powietrza.
Pierwsza sprawa, osłonię termicznie rurę, pojadę na hamownię. Niekoniecznie żeby dodawać mocy, ale żeby było zgodnie ze sztuką. Mój mechanik, narazie powiedział że jest spoko i nie ma co dawać stożka pod zderzak, co byłoby dla mnie bardzo prostą sprawą do zrobienia..
Link to post
Share on other sites

Po bardzo sentymentalnej przygodzie z Corsą D, udało się upolować coś nieco większego. 

 

 

Asterkę J 2.0 CDTI 160KM(2011) w automacie. Tak, te felgi na pewno wymienię albo jakoś doprowadzę do ładu   :rotfl: . Za 3k euro z silnikiem do roboty - myślę, że dobra cena. Spokojnie, nigdzie po napoju w cupholderze nie jechałem   :-> . 

KKrM3bS.jpg

EiRjESj.jpg

 

 

 

Pierwsze wrażenia - super, chyba póki co największe wow wywołały u mnie te reflektory bi-ksenonowe z AFL i Flex Ride. Teraz tylko ogarnąć motor do ładu i dopieścić lakier. Chociaż po Corsie D ciężko chyba o downgrade względem Astry J.

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

A co się motorowni stało , w sumie silnik odpalony na zdjęciu ? Czy cena dobra to się okaże , bo często różne inne kwiatki wychodzą . Ale ja jestem pesymistą w takich sprawach :)

2 lata temu brat chciał kupić identyczną , ale po testach się rozmyślił . Wtedy chcieli za to 25k z 2012r. Nie był to jakiś parch , ale parę rzeczy trzeba było zrobić .

Link to post
Share on other sites

A no ciekawe co z tym silnikiem, widzę, że sam w miarę pewny słupek (tj "regenerowany" z gwarancją to jakieś 6k zł) podobnie kosztują zresztą mniej pewne jednostki z demobilu, ale z układem paliwowym. Tak, że jak to tylko jakiś problem z osprzętem to koszty zabójcze nie będą, ale jak cała jednostka i część osprzętu do wymiany to się nazbiera i może doliczając cenę auta przeskoczyć bez problemu 20k zł.

 

Z drugiej strony jeżeli ci zależało na takim wyposażeniu, to tak czy siak za 20k nie kupisz sprawnego auta na wypasie. No i jak by nie patrzeć jak silnik zrobisz na tip top, to jesteś pewien, że jest igła, a kupując "sprawny" też nigdy nie wiesz czy zaraz się coś nie wyłoży. 

Link to post
Share on other sites
A co się motorowni stało , w sumie silnik odpalony na zdjęciu ?

W ogłoszeniu Niemiec napisał, że pracuje nierówno i na około 70% mocy(pewnie sprawdzali kompresję). Odpalaliśmy z bratem zobaczyć jak będzie to wyglądało wraz z rosnącą temperaturą. 

 

widzę, że sam w miarę pewny słupek (tj "regenerowany" z gwarancją to jakieś 6k zł)

Sprawdzony słupek od zaprzyjaźnionej firmy dostanę za 4rkę, więc nie jest źle. 

 

No i jak by nie patrzeć jak silnik zrobisz na tip top, to jesteś pewien, że jest igła

No i właśnie dlatego zdecydowałem się na zakup. Środek jest świetnie zachowany, szukałem właśnie takiego wyposażenia, a jak zrobię silnik to będę wiedział co mam. 

 

Ogólnie zauważyliśmy, że pod maską mieszkała kuna i narobiła zamieszania na wiązce od silnika. Widać, że jest świeża pompa wysokiego ciśnienia i sprawdzali wtryski(tutaj wierzę bratu na słowo jak chciało mu się tam pogrzebać dłużej). Na pewno zacznę od zakupienia nowej wiązki i będę myśleć dalej. Dla przykładu na zdjęciu auto informuje o niskim stanie czynnika chłodniczego, co mija się z prawdą, tak samo czasem potrafi dowalić komunikat o niskim ciśnieniu oleju zapalając lampkę alladyna. Będą jaja jak się okaże, że chodziło po prostu o wiązkę, a co za tym idzie złą komunikację silnika z komputerem.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...