Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Kurde dobre, tylko maździe się popierniczyło i zrobili dolot do akumulatora zamiast filtra.

Może pomyślę kiedyś nad przerobieniem. Bo w zasadzie to jest na gotowo tylko nie tam dochodzi gdzie powinien.

Edytowane przez AudiAWX
Link to post
Share on other sites

Coc, kupując pojazd używany( a taki prawdopodobnie kupie jako następny) chciałbym, żeby olej był wymieniany co 10k km. Natomiast nie widzę powodu ponoszenia dodatkowych kosztów wymiany oleju gdy przez okres użytkowania samochodu pojazd będzie na gwarancji, a ja stosuję się do zaleceń producenta (to czy są słuszne to inna bajka).

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Gdyby Audi czy inny vag był dobry po 2008 roku to bym nie jeździł Mazdą.

 

Może za wyjątkiem passata i golfa, nawet gdyby był dobry to i tak nie kupię.

Edytowane przez AudiAWX
Link to post
Share on other sites

Teraz częściej będą takie sytuacje, większe restrykcje = gorsze silniki. Puretech jest jednym z najczystszych podobno. Były problemu z paskiem rozrządu ale serwis taki interwał narzucił, że ja nigdy tak długo bym nie czekał na wymianę. Jeszcze olej, przy takich Turbo jednostkach trzeba by było często go zmieniać a tu, że nie trzeba haha. To potem się sypie i tyle.

Link to post
Share on other sites

Akurat serwis olejowy producenci podają taki rzadki (ogólnie powyżej zdroworozsądkowego 15 000 km) ponieważ to jest brane pod uwagę przy "ekologiczności" auta (logika żelazna... zużyjesz mniej oleju przez jakiś tam okres czasu, ale że dzięku temu autko zużyje się znacznie szybciej i będziesz musiał kupić nowe, przy którego produkcji zużyje się masa prądu, wody, metali i innych takich - nieistotne :D )

Link to post
Share on other sites

Dobra Panowie, a tak na chłopski rozum to czy każdy "tani" syntetyk będzie lepszy od dobrego półsyntetyku? Jak dla mnie to jeżeli olej jest dobry, nie zdegraduje się w te 15k km co które wymieniam, ma dobre parametry i właściwości smarujące, to wg mnie niech i będzie full mineralny.

 

Może ktoś laikowi który nie jest chemikiem (i za takiego się nie uważa tylko dlatego, że obejrzał 3 filmy o olejach na youtube) wyjaśnić po co ta pogoń za pełnym syntetykiem?

Edytowane przez wojciechu15
Link to post
Share on other sites

Ja się można powiedzieć mało znam na olejach . Między pełnoprawnym syntetykiem , a takim tańszym jak to określiliśmy , może być np tylko jeden procent różnicy w bazie syntetycznej i już nie ma prawa się nazywać syntetykiem . Np sprawdziłem motula na którym jeździłem do tej pory i brakowało mu chyba 3% bazy w pełni syntetycznej aby być pełnym syntetykiem .

Link to post
Share on other sites

O olejach tu ostro czytaja, jak się komuś chce kopać.https://kosmetykaaut.pl/topic/13627-najlepsze-oleje-syntetyczne-ich-dob%C3%B3r-filtry-oraz-dodatki-do-paliw-i-olej%C3%B3w-zmienolejpl/page/3/Ja na zmianę używam Fusch, Millers, Ravenol, Amsoil, lub na szybko to Valvoline i sobie chwalę. W zasadzie każda zmiana na inny.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...