kubbak 10135 Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 coś tam się dzieje nad słupkiem Gdzie? Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3216 Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Dobrze, że w mojej maskę otwieram tylko żeby płynu do spryskiwaczy dolać, to mnie peżot patyk wstydu nie obchodzi Cytuj Link to post Share on other sites
kamyk155 395 Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Intercooler i velossa na miejscu. Jeszcze tylko zwężka turbo i rura dolotu, a po tym na komputer. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3766 Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 (edytowane) Kurde dobre, tylko maździe się popierniczyło i zrobili dolot do akumulatora zamiast filtra. Może pomyślę kiedyś nad przerobieniem. Bo w zasadzie to jest na gotowo tylko nie tam dochodzi gdzie powinien. Edytowane 7 Marca 2020 przez AudiAWX Cytuj Link to post Share on other sites
Andrew 5940 Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 (edytowane) Gdzie? W tej wnęce zaraz przy podszybiu, nad kielichem amortyzatora jest taka półka. Wygląda jakby się łuszczyło. Edytowane 7 Marca 2020 przez Andrew Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Patyk wstydu Eeee tam, zaraz wstydu. Ja mam w obydwu autach i się tam nie wstydzę. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 To? To tylko brud. w obydwu autach Ja miałem we wszystkich autach od Golfa IV siłowniki, jak się da to chce żeby tak zostało Cytuj Link to post Share on other sites
mejor 2848 Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Coc, kupując pojazd używany( a taki prawdopodobnie kupie jako następny) chciałbym, żeby olej był wymieniany co 10k km. Natomiast nie widzę powodu ponoszenia dodatkowych kosztów wymiany oleju gdy przez okres użytkowania samochodu pojazd będzie na gwarancji, a ja stosuję się do zaleceń producenta (to czy są słuszne to inna bajka). 1 Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3766 Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Nie ma jak auta na F.... https://francuskie.pl/peugeot-308-1-2-puretech-z-przebiegiem-107-tys-km-silnik-naturalnie-sie-zuzyl/ Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 Ja tam znam podobną sprawę z audi , chyba każda marka ma niezadowolonych klientów . Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3766 Napisano 7 Marca 2020 Udostępnij Napisano 7 Marca 2020 (edytowane) Gdyby Audi czy inny vag był dobry po 2008 roku to bym nie jeździł Mazdą. Może za wyjątkiem passata i golfa, nawet gdyby był dobry to i tak nie kupię. Edytowane 8 Marca 2020 przez AudiAWX Cytuj Link to post Share on other sites
mejor 2848 Napisano 8 Marca 2020 Udostępnij Napisano 8 Marca 2020 VAG to jest dla mnie czołówka, poprawione silniki TSI jak i silniki TDI są obecnie bardzo dobre, do tego w moim odczuciu bardzo dobra ergonomia wnętrz (chociaż trend tabletowy jest fee) Cytuj Link to post Share on other sites
Andrew 5940 Napisano 8 Marca 2020 Udostępnij Napisano 8 Marca 2020 Teraz częściej będą takie sytuacje, większe restrykcje = gorsze silniki. Puretech jest jednym z najczystszych podobno. Były problemu z paskiem rozrządu ale serwis taki interwał narzucił, że ja nigdy tak długo bym nie czekał na wymianę. Jeszcze olej, przy takich Turbo jednostkach trzeba by było często go zmieniać a tu, że nie trzeba haha. To potem się sypie i tyle. Cytuj Link to post Share on other sites
DeltaWorld 408 Napisano 8 Marca 2020 Udostępnij Napisano 8 Marca 2020 Akurat serwis olejowy producenci podają taki rzadki (ogólnie powyżej zdroworozsądkowego 15 000 km) ponieważ to jest brane pod uwagę przy "ekologiczności" auta (logika żelazna... zużyjesz mniej oleju przez jakiś tam okres czasu, ale że dzięku temu autko zużyje się znacznie szybciej i będziesz musiał kupić nowe, przy którego produkcji zużyje się masa prądu, wody, metali i innych takich - nieistotne ) Cytuj Link to post Share on other sites
Andrew 5940 Napisano 8 Marca 2020 Udostępnij Napisano 8 Marca 2020 No to też prawda, zawsze ciekawił mnie proces utylizacji oleju. Bo chyba nie zlewają go do beczek i nie wywożą zakopać na pustyni? Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3766 Napisano 8 Marca 2020 Udostępnij Napisano 8 Marca 2020 (edytowane) Olej się oczyszcza i po obróbce i dodaniu dodatków wraca na rynek jako 10w40 np. lub inny półsyntetyk. https://youtu.be/NMwTIvI5eRk Edytowane 8 Marca 2020 przez AudiAWX Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 lub inny półsyntetyk. Przecież my wszyscy (zapewne 95% jeżdżących na 'full syntetykach') jeździmy na półsyntetykach Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Jak się rozglądałem za pełnym syntetykiem to najtańszy znalazłem za 270 zł 5 litrów . Może jest jakiś tańszy , ale nie potrafiłem znaleźć . No i kupiłem pełny/pół syntetyk jak zawsze Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Ravenol ma sporo w pełni syntetycznych olei (tak, że w DE nie boi się używać takiego stwierdzenia) poniżej 200zł/5L, później to już chyba 300V od Motula. Cytuj Link to post Share on other sites
NewSky 1872 Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Według wyżej przytoczonego oil-club.pl jednym z najtańszych pełno syntetyków jest PMO Extreme Series. 5W30, 5W40 wychodzi poniżej 150zł/4l. Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 (edytowane) Dobra Panowie, a tak na chłopski rozum to czy każdy "tani" syntetyk będzie lepszy od dobrego półsyntetyku? Jak dla mnie to jeżeli olej jest dobry, nie zdegraduje się w te 15k km co które wymieniam, ma dobre parametry i właściwości smarujące, to wg mnie niech i będzie full mineralny. Może ktoś laikowi który nie jest chemikiem (i za takiego się nie uważa tylko dlatego, że obejrzał 3 filmy o olejach na youtube) wyjaśnić po co ta pogoń za pełnym syntetykiem? Edytowane 9 Marca 2020 przez wojciechu15 Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Ja się można powiedzieć mało znam na olejach . Między pełnoprawnym syntetykiem , a takim tańszym jak to określiliśmy , może być np tylko jeden procent różnicy w bazie syntetycznej i już nie ma prawa się nazywać syntetykiem . Np sprawdziłem motula na którym jeździłem do tej pory i brakowało mu chyba 3% bazy w pełni syntetycznej aby być pełnym syntetykiem . Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Wedle mojej wiedzy w pełni syntetyczny olej powinien być odporniejszy na przegranie (nie tracić swoich właściwości) tylko znowu podobno jest cięższy w mieszaniu dodatków, itp. Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3216 Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Ja ostatnio kupowałem Ravenola 5W30 USVO VMP - 5l za 180 zł, także cena całkiem dobra, z tym, że to jest ten niskopopiołowy czy jak to tam się nazywa, z uwagi na to, że mam GPF niestety. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3766 Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 O olejach tu ostro czytaja, jak się komuś chce kopać.https://kosmetykaaut.pl/topic/13627-najlepsze-oleje-syntetyczne-ich-dob%C3%B3r-filtry-oraz-dodatki-do-paliw-i-olej%C3%B3w-zmienolejpl/page/3/Ja na zmianę używam Fusch, Millers, Ravenol, Amsoil, lub na szybko to Valvoline i sobie chwalę. W zasadzie każda zmiana na inny. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.