jakub1t 1684 Napisano 14 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2020 Źle zapamiętałem, myślałem, że już śmigasz. Ja aut nie oszczędzam, miałem 1.8t po mocnym programie i paru drobnych modach też na lpg i teraz merca. W obydwu zrobiłem 60tkm km i nic się nie dzieje (nie działo). Paska sprzedałem z nie całymi 300tkm, merc ma 153. Jeśli instalacja jest wydajna to nie powinno być problemu. Owszem gaz troszkę podnosi temperaturę spalania (spala się dłużej od benzyny) I są silniki które tego nie lubią (głównie zawory chyba) , np fordy, toyoty, hondy ( piszę z pamięci, mogę się mylić) Nigdy nie udało mi się ubić silnika na lpg ( będzie niedługo ze 20 lat jak używam tego paliwa) Na pb owszem zdarzało się. A swoją drogą ciekawe ile to wytrzyma nawet bez lpg https://www.google.com/amp/s/autokult.pl/36239,mercedes-amg-a45-s-renntech-o-mocy-600-km-osiagi-cena-modyfikacje%3famp=1 Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 14 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2020 Dla mnie taka trochę sztuka dla sztuki. Wolałbym się przesiąść do rs4/s4 która dużo większa nie jest, a są już 3 litry i o wiele łatwiej i bezpieczniej dla silnika takie moce się uzyskuje. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 14 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2020 (edytowane) Też bym wolał, ale s4 nie wspominając rs4 to już inne kwoty są. No i s4 to diesel niestety/stety s4 plus 70k mniej więcej na starcie i 80km mniej. Kolejna c klasa amg ma już mieć silnik 2.0. Nawet nie 6 cyl tylko z 8 od razu kastracja na 4. Edytowane 14 Lutego 2020 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 14 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2020 Zakładam, że jak ktoś dłubie auto na 600 koni to budżet jest raczej kwestią drugorzędną. Niemniej twoje argumenty całkiem trafne. Nawet nie byłem świadomy, że A45 AMG jest o tyle tańszy od S4. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 15 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2020 Owszem gaz troszkę podnosi temperaturę spalania (spala się dłużej od benzyny) I są silniki które tego nie lubią (głównie zawory chyba) Sporo podnosi (szczególnie w przypadku turbobenzyn jest to istotne). Co do niechęci do gazu elementów silnika to nie tyle zawory co gniazda zaworowe (i w przypadku TB tłoki). A swoją drogą ciekawe ile to wytrzyma nawet bez lpg Nowe tak mocne auto zapewne niewiele. Kiedyś pomodowane silniki 2L (z Lancerów Evo/Imprez STI) znosił takie moce bez jakichś większych fochów (przy odpowiednim dbaniu o nie). 1 Cytuj Link to post Share on other sites
adi777 669 Napisano 15 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2020 (edytowane) Trzeba mieć do tego stalowe nerwy i cierpliwość, o zdolnościach manualnych nie wspominając. Do kobiety? Edytowane 15 Lutego 2020 przez adi777 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 16 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2020 - szczególnie te zdolności manualne się przydadzą. Ehhh piękny Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3761 Napisano 18 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2020 https://autokult.pl/36589,suv-y-grozne-dla-pieszych-unia-europejska-proponuje-ograniczenia-dla-takich-aut Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 21 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2020 Pryszczem po Londynie. Cytuj Link to post Share on other sites
mabrothrax 5730 Napisano 22 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 Pierwsze odpalenie i pierwsza od 10 lat przejażdżka na motocyklu, jednym słowem - tragedia 7 Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 22 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 Ale, że zimno, niewygodnie, motor za mały / za duży, czy nie umiesz jeszcze jeździć na nim? Ja nie wsiadam na motOOr już od lat, ale zawsze jestem pełen podziwu dla tych co w zimie (nawet jak jest taka jak ta) wsiadają na jednoślad. Cytuj Link to post Share on other sites
mabrothrax 5730 Napisano 22 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 Nie umiem jeździć, dziwnie się czuje, nie mam wyczutego sprzęgła, gazu, źle się trzymam na motocyklu, jestem za bardzo spięty itd. Kwestia nauki i wyjeżdżonych godzin. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 22 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2020 cbr 125 , nauka powinna Ci szybko pójść . Lekki motorek , jeździ się prawie jak rowerem . Sam też jestem ograniczony do 125 przez brak kategorii A w prawku . Cytuj Link to post Share on other sites
mabrothrax 5730 Napisano 23 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2020 Fakt, że jest lekka i niezbyt szybka to niesamowity plus. Cytuj Link to post Share on other sites
kamyk155 395 Napisano 23 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2020 Ja powoli robię przymiarki do modyfikacji auta. Wstępnie tylko legalne, bo auto na gwarancji - filtr zamiast papierowego już jest (pipercross), zamówiony wiele większy intercooler Forge (na szczęście plug and play), zamówiona velossa tech big mouth (rura dolotu zimnego powietrza) oraz twardsza dolna poduszka silnika od powerflexa. Miałem już zamawiać kompletny zimny dolot (box, filtr, rura, wejście do turbo) z US firmy Afe Takeda, ale jak doliczyli mi wszystkie podatki to z 400 dolców podskoczyło prawie pod 900 także zrezygnowałem. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 23 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2020 No to jeszcze https://www.racechip.eu/shop/hyundai/i30-pd-from-2016/2-0-n-performance-1998ccm-275hp-202kw-353nm.html lub coś podobnego . Cytuj Link to post Share on other sites
kamyk155 395 Napisano 23 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2020 UP Taki bajer odpada - wystarczy poczytać na forach - za bardzo żyłuje parametry zwłaszcza momentu. Jak na razie robię tylko przygotowanie pod normalny chiptuning ECU, ale ten dopiero po gwarancji. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 23 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2020 Nie wiem jak się w hyundaiu sprawdza taki box , ale w mojej pierwszej alfie miałem prawie od nowości założone (10tkm), Auto sprzedane z przebiegiem 160tkm i prawie nic nie klękło (jeden wtryskiwacz przy 140tkm ) . U mnie było ustawiane na hamowni , tam te co podałem też mają regulację . Ale wiadomo chipa to nie zastąpi , z tym że ja bym nabył takie coś , a program by wleciał po gwarancji . Choć teraz w zależności pewnie od marki gwarancja przy chiptuningu nie jest problemem . Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 23 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2020 Na forum Leona dosyć popularny jest jakiś warsztat i jego box strojony indywidualnie pod dane auto. Plus taki, że na przegląd wypinasz i nie ma problemu z gwarą. Nie pamiętam jak to się nazywało, ale kilka razy już mi się przewinęło. Cytuj Link to post Share on other sites
kamyk155 395 Napisano 23 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2020 W przypadku takich chip boxów są one strojone pod konkretny model, ale nie do końca biorą pod uwagę maksymalne parametry podzespołów. W moim przypadku wada to turbo. Max 320 kucy można z niego wycisnąć. Do tego trzeba liczyć kilka innych elementów - ciśnienia itp. O tym akurat boxie czytałem sporo, że można raz dwa załatwić sprzęgło momentem i złym operowaniem. Profilaktycznie wystarczy wymienić sprzęgło na jakieś mocniejsze sportowe i tyle. Ale to zabawy pod box a nie tuning. Jest już kilka osób w Polsce co zrobiło normalny tuning ECU i specjalnie obniżyli sobie moment wiedząc o tym, aby nie przeginać. Taki box to żyła i tyle. Można sobie skręcić 1-6 parametrów, ale idzie to razem konie/niuty. Przykładowo modyfikacja ECU z nowym turbo - 380koni/530 moment. Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 23 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2020 filtr zamiast papierowego już jest (pipercross) Uważaj na te gąbkowe. gó**o potrafi się rozrywać samo z siebie jak stara gąbka w garażu a później silnik zasysa syf a ty jak nie zerkniesz i nie poczujesz, że coś nie gra w pracy serca to nawet o tym nie wiesz do czasu rozbiórki i czyszczenia. Widziałem takie akcje u chłopaków na zlotach rs-ów. Stożkowe też rozrywały się albo wadliwa seria przypadek albo to często się zdarza u pipercross-a. Osobiście wolę dopłacić do bawełny k&n albo green-a lub pozostać przy papierowym. Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 23 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2020 filtr zamiast papierowego już jest (pipercross), Taka modyfikacja zazwyczaj nic nie daje, jedyna roznica czesto jest jedynie ilosc kamieni w silniku twardsza dolna poduszka silnika od powerflexa Ta poduszka ma cos dawac poza zwiekszeniem przenoszenia wibracji z motoru na kabine? Taki box to żyła i tyle. Sa boxy i sa boxy Dopoki jest gwarancja bralbym dobrego boxa ze strojeniem i sie nie przejmowal. Co do maksymalnej mocy to 320hp to nie jest zly wynik, wazny jest niut, not chyba ze liczysz mocno na vmax. Moja jagoda miala raptem 366km, ale 660nm i zamiatala generalnie wszystko napotkane na drodze (0-100 powtarzalne ok. 4s, rekordowe 3.7) Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 23 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2020 (edytowane) Taka modyfikacja zazwyczaj nic nie daje, jedyna roznica czesto jest jedynie ilosc kamieni w silniku Turbo będzie miało lżej , mniejszy opór na filtrze , delikatnie elastyczność się może poprawi . Mocy na pewno nie doda bo ciśnieniem doładowania i tak steruje komputer i zawczasu je obetnie na standardowym poziomie . Miałem chyba ze 3 lub 4 wkładki pipecrossa (N/A i turbo) w różnych autach , problemu nie było z jakością . Kwestia taka że dłużej jak dwa lata tych aut nie miałem . Teraz mam K&N i wniosek jest taki że bez stopera nie zobaczy się różnicy . A i jeszcze w dwóch uszkodzeniu uległ przepływomierz i teraz nie wiem czy to kwestia wkładki czy ze starości . Edytowane 23 Lutego 2020 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3761 Napisano 23 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2020 (edytowane) Ja sobie z filtrami radzę np zakładając cała obudowę z filtrem dwa razy większym ale Ori od Mercedesa sprintera. W octavia 2 jest połowa filtra i obudowy względem sprintera. Edytowane 23 Lutego 2020 przez AudiAWX Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 23 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2020 (edytowane) Też ciekawe rozwiązanie . Raz przekładałem obudowę z innego modelu , w dodatku trzeba było ją przerobić aby w ogóle maska się domykała . Ale efekt końcowy wyszedł jak w oryginale . Tylko u mnie była zmiana silnika i jedyne co się mieściło to stożek którego nie chciałem . Edytowane 23 Lutego 2020 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.