Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Źle zapamiętałem, myślałem, że już śmigasz.

 

Ja aut nie oszczędzam, miałem 1.8t po mocnym programie i paru drobnych modach też na lpg i teraz merca. W obydwu zrobiłem 60tkm km i nic się nie dzieje (nie działo). Paska sprzedałem z nie całymi 300tkm, merc ma 153. Jeśli instalacja jest wydajna to nie powinno być problemu. Owszem gaz troszkę podnosi temperaturę spalania (spala się dłużej od benzyny) I są silniki które tego nie lubią (głównie zawory chyba) , np fordy, toyoty, hondy ( piszę z pamięci, mogę się mylić)

 

Nigdy nie udało mi się ubić silnika na lpg ( będzie niedługo ze 20 lat jak używam tego paliwa) Na pb owszem zdarzało się.

 

A swoją drogą ciekawe ile to wytrzyma nawet bez lpg :)

https://www.google.com/amp/s/autokult.pl/36239,mercedes-amg-a45-s-renntech-o-mocy-600-km-osiagi-cena-modyfikacje%3famp=1

Link to post
Share on other sites

Też bym wolał, ale s4 nie wspominając rs4 to już inne kwoty są. No i s4 to diesel niestety/stety :) s4 plus 70k mniej więcej na starcie i 80km mniej.

 

Kolejna c klasa amg ma już mieć silnik 2.0.

Nawet nie 6 cyl tylko z 8 od razu kastracja na 4.

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

 

 

Owszem gaz troszkę podnosi temperaturę spalania (spala się dłużej od benzyny) I są silniki które tego nie lubią (głównie zawory chyba)

Sporo podnosi (szczególnie w przypadku turbobenzyn jest to istotne). Co do niechęci do gazu elementów silnika to nie tyle zawory co gniazda zaworowe (i w przypadku TB tłoki).

 

 

 

A swoją drogą ciekawe ile to wytrzyma nawet bez lpg :)

Nowe tak mocne auto zapewne niewiele. Kiedyś pomodowane silniki 2L (z Lancerów Evo/Imprez STI) znosił takie moce bez jakichś większych fochów (przy odpowiednim dbaniu o nie).

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ja powoli robię przymiarki do modyfikacji auta.

Wstępnie tylko legalne, bo auto na gwarancji - filtr zamiast papierowego już jest (pipercross), zamówiony wiele większy intercooler Forge (na szczęście plug and play), zamówiona velossa tech big mouth (rura dolotu zimnego powietrza) oraz twardsza dolna poduszka silnika od powerflexa.

Miałem już zamawiać kompletny zimny dolot (box, filtr, rura, wejście do turbo) z US firmy Afe Takeda, ale jak doliczyli mi wszystkie podatki to z 400 dolców podskoczyło prawie pod 900 także zrezygnowałem.

Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak się w hyundaiu sprawdza taki box , ale w mojej pierwszej alfie miałem prawie od nowości założone (10tkm), Auto sprzedane z przebiegiem 160tkm i prawie nic nie klękło (jeden wtryskiwacz przy 140tkm ) . U mnie było ustawiane na hamowni , tam te co podałem też mają regulację . Ale wiadomo chipa to nie zastąpi , z tym że ja bym nabył takie coś , a program by wleciał po gwarancji . Choć teraz w zależności pewnie od marki gwarancja przy chiptuningu nie jest problemem .  

Link to post
Share on other sites

W przypadku takich chip boxów są one strojone pod konkretny model, ale nie do końca biorą pod uwagę maksymalne parametry podzespołów. W moim przypadku wada to turbo. Max 320 kucy można z niego wycisnąć. Do tego trzeba liczyć kilka innych elementów - ciśnienia itp. O tym akurat boxie czytałem sporo, że można raz dwa załatwić sprzęgło momentem i złym operowaniem.

Profilaktycznie wystarczy wymienić sprzęgło na jakieś mocniejsze sportowe i tyle. Ale to zabawy pod box a nie tuning.

Jest już kilka osób w Polsce co zrobiło normalny tuning ECU i specjalnie obniżyli sobie moment wiedząc o tym, aby nie przeginać.

Taki box to żyła i tyle. Można sobie skręcić 1-6 parametrów, ale idzie to razem konie/niuty. Przykładowo modyfikacja ECU z nowym turbo - 380koni/530 moment.

Link to post
Share on other sites

 filtr zamiast papierowego już jest (pipercross)

Uważaj na te gąbkowe. gó**o potrafi się rozrywać samo z siebie jak stara gąbka w garażu a później silnik zasysa syf a ty jak nie zerkniesz i nie poczujesz, że coś nie gra w pracy serca to nawet o tym nie wiesz do czasu rozbiórki i czyszczenia. Widziałem takie akcje u chłopaków na zlotach rs-ów. Stożkowe też rozrywały się albo wadliwa seria przypadek albo to często się zdarza u pipercross-a. Osobiście wolę dopłacić do bawełny k&n albo green-a lub pozostać przy papierowym.

 

Link to post
Share on other sites

 

 

filtr zamiast papierowego już jest (pipercross),
 

 

Taka modyfikacja zazwyczaj nic nie daje, jedyna roznica czesto jest jedynie ilosc kamieni w silniku

 

 

 

twardsza dolna poduszka silnika od powerflexa
 

 

Ta poduszka ma cos dawac poza zwiekszeniem przenoszenia wibracji z motoru na kabine?


 

 

Taki box to żyła i tyle.
 

 

Sa boxy i sa boxy :)

 

Dopoki jest gwarancja bralbym dobrego boxa ze strojeniem i sie nie przejmowal.

 

Co do maksymalnej mocy to 320hp to nie jest zly wynik, wazny jest niut, not chyba ze liczysz mocno na vmax.

 

Moja jagoda miala raptem 366km, ale 660nm i zamiatala generalnie wszystko napotkane na drodze (0-100 powtarzalne ok. 4s, rekordowe 3.7)

Link to post
Share on other sites
Taka modyfikacja zazwyczaj nic nie daje, jedyna roznica czesto jest jedynie ilosc kamieni w silniku

 

Turbo będzie miało lżej , mniejszy opór na filtrze , delikatnie elastyczność się może poprawi . Mocy na pewno nie doda bo ciśnieniem doładowania  i tak steruje komputer i zawczasu je obetnie na standardowym poziomie . 

 

Miałem chyba ze 3 lub 4 wkładki  pipecrossa  (N/A i turbo) w różnych autach ,  problemu nie było z jakością . Kwestia taka że dłużej jak dwa lata tych aut nie miałem . Teraz mam K&N i wniosek jest taki że bez stopera nie zobaczy się różnicy . 

 

A i jeszcze w dwóch uszkodzeniu uległ przepływomierz i teraz nie wiem czy to kwestia wkładki czy ze starości . 

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Ja sobie z filtrami radzę np zakładając cała obudowę z filtrem dwa razy większym ale Ori od Mercedesa sprintera. W octavia 2 jest połowa filtra i obudowy względem sprintera.

 

Edytowane przez AudiAWX
Link to post
Share on other sites

Też ciekawe rozwiązanie . Raz przekładałem obudowę z innego modelu , w dodatku trzeba było ją przerobić aby w ogóle maska się domykała . Ale efekt końcowy wyszedł jak w oryginale . Tylko u mnie była zmiana silnika i jedyne co się mieściło to stożek którego nie chciałem .

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...