Succubus 6185 Napisano 12 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 (edytowane) Ja ma straszny ból tyłka w walentynki Singiel i mi smutno ;x Pożyjesz w związku kilka lat, to będziesz ten singlowy czas wspominał z radością. Jak nie musisz to się nie śpiesz - stary "kuń" z drugą żoną (i ciągle nie wiem czy ostatnią - oby tego nie czytała ) na karku wie co mówi . Co do spalania przy 140 to nigdy nie sprawdzałem, ale chyba wiele mi nie wciąga bo mam spory zasięg - lekko licząc nie powinno wyjść więcej jak 8 (może 8 z kawałkiem). Generalnie na 50l baku robi mi w Warszawie ~650km, na trasie (nie na autostradzie tylko 90 - 120) nawet ~700km. Będę jechał po autostradzie, to aż zerknę z ciekawości na odcinku powiedzmy 10km ile wypluje komputer (oprę się na wskazaniach kompa, bo akurat ten w moim wskazuje wartości zbliżone bardzo ze stanem faktycznym - jak kupiłem to auto, to bawiłem się na początku w takie gierki jak zatankuj do odbicia, przejedź 100km po W-wie i zatankuj znowu - ale zawsze się potwierdzało ze wskazaniem kompa - więc odpuściłem). Hybryda żony, to nawet nie wiem dokładnie (tam nie sprawdzałem) ale z takich chaotycznych obserwacji, to wychodzi nawet do 2l na 100 mniej niż u mnie. Więc nie palą mi te autka dużo - da się żyć. Edytowane 12 Lutego 2020 przez Succubus 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Andrew 5940 Napisano 12 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 Krótko mówiąc, benzyna 98 sprawiła, że twój samochód zyskał 10-15% mocy i przy okazji spalał o 20% paliwa mniej przy prędkości o 12 km/h wyższej. Zastanawiałeś się nad pisaniem fantastyki? Nie chcę być niemiły, ale w tym momencie wykazałeś swój elementarny brak wiedzy, bo benzyna 98 nijak nie powoduje wzrostu mocy (ani spadku spalania) w samochodzie, którego silnik nie jest do niej dostosowany. Na podane przez Ciebie różnice (bez urazy, ale ich rzetelność też jest IMO niska) można znaleźć wiele znacznie lepszych wytłumaczeń: Ja dobrze wiem że auto nieprzystosowane nie będzie miało wzrostu mocy dzięki samej zmianie paliwa z 95 na 98. Takie miałem wskazania na prędkościomierzu i na chwilowym spalaniu. Było pite mniej paliwa przy podobnej prędkości na liczniku. Jedynie dowiedziałem się, ale nie wiem ile w tym prawdy. Podobno ECU na podstawie odczytów z czujników jest w stanie określić ilu oktanowe paliwo ma wlane i zmienić jakieś tam parametry (mechanicznie nic nie przestawi, co najwyżej opóźnienie zapłonu i dawkę paliwa) Teoretycznie 98 jest mniej energetyczna bo dłużej się spala, to teraz spróbuj wyjaśnić dlaczego mogłem jechać szybciej? Jedyny w sumie parametr który mógłby na to wpłynąć to temperatura powietrza, MAP sprawdza temperaturę w dolocie oraz ciśnienie względem ciśnienia bezwzględnego. Cytuj Link to post Share on other sites
Tycha 4794 Napisano 12 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2020 to teraz spróbuj wyjaśnić dlaczego mogłem jechać szybciej? - inna prędkość i kierunek wiatru, - inne nachylenie terenu, - inna temperatura i wilgotność powietrza, - inna faza księżyca. Dodatkowo wystarczy, że miałeś w obu przypadkach inne opony i już prędkościomierz daje różne wyniki. Cytuj Link to post Share on other sites
Andrew 5940 Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 Nie wiem jakie miałem opony, nie pamiętam Cytuj Link to post Share on other sites
JohnyRambo 221 Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 Kiedyś robiliśmy pomiary na audi A3 1.6 8V W serii 101 KM, Zapłon dostosowany do PB95. Pomiar na wałach więc jakaś granica błędu jest ale z 3 pomiarów średnią wyszła PB95 - 99.8KM PB98 - 96.6 KM Liczba oktanowa to nic innego jak pomiar zdolności do samozaplonu, a prościej mówiąc im więcej oktan tym niższe prswdopodobninstwo spalania stukowego. Są paliwa które mimo więcej oktanow potrafią "dodać" mocy np. Shell Racing 100. Mamy 100 oktanow i dodatki eteryczne poprawiające "wybuchowosc " mieszanki. Tutaj pomiaru nie było ale czuć było iż auto chętniej jechało, nie tyle może moc co elastyczność zdecydowanie lepsza. Tyle, że tutaj mamy litr prawie o 1 zł drożej. Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 (edytowane) Ja ma straszny ból tyłka w walentynki Singiel i mi smutno ;x Z Anką zawsze się śmiejemy z tego pseudo święta...z tych wszechobecnych serduszek wszędzie, kupowania prezentów dla zakochanych i miziaków na mieście pokazujących prawdziwą miłość na siłę by inni zobaczyli. Dzień jak co dzień. Głowa do góry, skup się na czymś co lubisz robić - nie pękaj i do przodu Edytowane 13 Lutego 2020 przez Szarik Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 Podobno ECU na podstawie odczytów z czujników jest w stanie określić ilu oktanowe paliwo ma wlane i zmienić jakieś tam parametry Może ale nie w Twoim (jak to ładnie Tycha określił) żeżocie. PS. Paliwo 98 nie obniży spalania o 25% nawet w nowoczesnych autach. Śmiało możesz zastępować Kobuszewskiego. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 Kobita to wcale nie taka słodka sprawa. Ja się drugi raz nie właduje, jak Succubus także moja obecna to na pewno ostatnia. Jak by kiedyś musiało dojść do rozwodu to nigdy więcej Ja do merca leje tylko 98, ponieważ strojony był na tym paliwie. Głównie dlatego że 3 dni później wylądowała instalacja lpg. Gdzie paliwo jest jeszcze bardziej oktanowe. Odnośnie wspomnianego wcześniej a3 1.6 2000r. to vmax raz udało się 200kmh i uszczelka pod głowicą w niedługim czasie powiedziała pa pa. Ale silnik to tam zdrowy nie był. Doprężony był olejem na pewno dobrze Cytuj Link to post Share on other sites
Andrew 5940 Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 Dobra chyba wiem skąd ta różnica, przypomniałem sobie, że miałem problem z tłoczkiem hamulcowym który trzymał jedno koło może przez to że to naprawiłem jechał lepiej i mniej palił Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 13 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 Za czasów 335 to wychodzilo jakoś przy 110 km/h ok. 8l, 140-160 km/h 11l, 180km/h 13l, 300km/h 39-45l A obecnie przy 110km/h ok. 17kwh/100 Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 I3 nikogo nie obchodzi, powiedz tam ile to drugie wozidło pali Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 Miałeś e90? Miałem możliwość ostatnio kupić 335i, ale stwierdziłem, że koszty ewentualnych napraw, czy zwykłych wymian eksploatacyjnych mogłyby pochłonąć 2 razy tyle ile auto było warte. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3753 Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 Jak kiedyś do kogoś powiedziałem że mazda lepiej chodzi na 95 niż na 98 to mnie wyśmiał i stwierdził że nie ma takiej opcji bo 98 jest lepsza a zapłon elektroniczny sam się dostosuje. A ja dalej uważam że lepiej chodzi na 95. Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17822 Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 Do „czarnego" moja przyjaciółka leje cały czas 98, chyba bardziej psychicznie lepiej jej z tym Pamiętam że w Ka, często na 95 wymieniałem zawór wolnych obrotów, może przypadek. A jeśli chodzi o speed, to "leciałem" z nią jakieś 196 i niestety, ale brakuje tej "szóstki" w skrzyni. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 98 ma sens do aut UHP, nowych turbokosiarek (których producent wymaga 98), inaczej to wywalanie niepotrzebnej kasy. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 (edytowane) No i ma sens jak ktoś się bawi w chiptuning i mu zależy na każdym kucu, bo jak by nie patrzeć można jeszcze mocniej przycisnąć wtedy na zapłonie i zyskać więcej mocy. Chociaż osobiście jak bym miał benzynę i stroił to bym kazał stroić na 95, no chyba, że by było LPG w aucie, to tak jak u Jakuba, strojenie pod 98 bo benzyny idzie bardzo mało, a gaz i tak ma wyższą liczbę oktanową. Edytowane 13 Lutego 2020 przez wojciechu15 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 Ja się drugi raz nie właduje, jak Succubus także moja obecna to na pewno ostatnia. Jak by kiedyś musiało dojść do rozwodu to nigdy więcej Aż tak źle nie miałem. Z pierwszą się pobrałem i rozszedłem jak byłem młody (za młody i za głupi) - na szczęście nie miałem z nią dzieci, a druga jest już na całe życie (no powiedzmy ) - tak zżyliśmy się jak łyse konie, dobrze jest Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 13 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 Miałeś e90? Miałem możliwość ostatnio kupić 335i, ale stwierdziłem, że koszty ewentualnych napraw, czy zwykłych wymian eksploatacyjnych mogłyby pochłonąć 2 razy tyle ile auto było warte.Tak, auto bardzo drogie w utrzymaniu, za to frajda z jazdy nieziemska I3 nikogo nie obchodzi, powiedz tam ile to drugie wozidło pali Które? Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 A to jeszcze nie odebrane ? http://forum.benchmark.pl/topic/3670-czym-sie-rozbijasz/?p=2623043 Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3753 Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 Fajno... Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 Trzeba mieć do tego stalowe nerwy i cierpliwość, o zdolnościach manualnych nie wspominając. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 No i ma sens jak ktoś się bawi w chiptuning i mu zależy na każdym kucu, bo jak by nie patrzeć można jeszcze mocniej przycisnąć wtedy na zapłonie i zyskać więcej mocy. Chociaż osobiście jak bym miał benzynę i stroił to bym kazał stroić na 95, no chyba, że by było LPG w aucie, to tak jak u Jakuba, strojenie pod 98 bo benzyny idzie bardzo mało, a gaz i tak ma wyższą liczbę oktanową. True. Natomiast strojenie n/a bez wywalania hajsów w mechanikę mija się z celem przy zwykłych wozidłach. Natomiast w silniku turbo strojenie na 98 i jazda (pałung) na gazie (żeby nie wywoływać znowu wojny) za zdrowe też nie będzie. Pewnie gaz ma wyższą liczbe oktanową niż benzyna ale także wyższą temperaturę spalania. Wtedy EGT idzie ostro w góre i trzeba uważać żeby tłoki nie popłynęły. IMHO trzeba by tu od jakichś obrotów wystroić instalacje gazową by się przełączała na byne. Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14022 Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 Dotrysk benzyny powyżej jakichś obrotów jest obecny w prawie każdej instalacji LPG, przełączanie na PB w sumie też bo to podstawa. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 13 Lutego 2020 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2020 No i widzisz, nie miałem o tym pojęcia. Natomiast jeżeli takie opcje (dotrysk byny) jest możliwy to lepiej i tak stroić na LPG niż na bynie - mowa o szukaniu ostatków. Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 14 Lutego 2020 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2020 A to jeszcze nie odebrane ? http://forum.benchmark.pl/topic/3670-czym-sie-rozbijasz/?p=2623043 Niestety, zacząłem załatwiać formalności i w między czasie mi się noga trochę powinęła w życiu prywatnym, przez co muszę się wstrzymać jeszcze jakiś czas z zakupem Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.