Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

W Stanach to w ogóle jest wszystko od czapy (parę lat tam mieszkałem - starczy mi %-)), poniżej skan z instrukcji do mojego Suzuki w wersji USA / Canada (i wymiana oleju)

W EU (skanu nie mam, ale jak się uprzecie to zrobię skan tej strony) - jest co 15000 Km (pomijając pierwsze zmiany od nowości - gdzie jest 1000 i 5000 (o ile pamiętam))

 

jiv7P7W.jpg

Edytowane przez Succubus
Link to post
Share on other sites

 

 

Rzadki jak woda A pokażcie kogoś kto mając 2.0t kręci go do max 3 tyś obr haha
Taaakk bo każdy jeździ na 1. biegu po mieście kręcąc auto non stop pod czerwone pole.

 

Prawda jest taka, że jak nie będziesz upalał auta/nie jeździł kilkaset km z prędkościami 200km/h+ to nie przesadzajmy ale takie xW30 nie rozwali Ci motoru.

 

 

 

poniżej skan z instrukcji do mojego Suzuki w wersji USA / Canada (i wymiana oleju)

Kiedyś i w EU tak było.

Link to post
Share on other sites

Kuba, nie pamiętam. Nawet jak miałem Poloneza na początku lat 90 (przez na szczęście tylko 9 miesięcy) to nawet tam o ile msobie przypominam zarówno ASO FSO, jak i instrukcja zalecali wymianę oleju po chyba 10k. Ale może tak było jak piszesz - po prostu nie przypominam sobie aby ktoś tak często olej w tamtych czasach wymieniał.

Link to post
Share on other sites

Kuba, nie pamiętam. Nawet jak miałem Poloneza na początku lat 90 (przez na szczęście tylko 9 miesięcy) to nawet tam o ile msobie przypominam zarówno ASO FSO, jak i instrukcja zalecali wymianę oleju po chyba 10k. Ale może tak było jak piszesz - po prostu nie przypominam sobie aby ktoś tak często olej w tamtych czasach wymieniał.

 

Odnośnie poldków to znajomy wylał fabryczny olej i zalał castrolem . Silnik wytrzymał 400tyś i przeżył 3 skrzynie biegów . Takie mieliśmy kiedyś oleje (chyba special głównie )

 

Kiedyś ojciec kupił puga 205 , gdzie się olej zmieniało co 7500km , kupiliśmy go jak miał 100tkm , gaz założony przy 150tkm , sprzedany przy 400tkm i silnik czy skrzynia nigdy nie otwierane (skrzynia w misce olejowej taki francuski wynalazek) .

 

 

Aktualnie używam motula 5w40 ze zmianami co 10 tyś (taki mam akurat łatwo dostępny ) . Mam auto z wrażliwym rozrządem łańcuchowym , a do tego jeżdżę agresywnie .  Sprawdzę sobie rozrząd po 60 tyś od wymiany łańcucha i mam nadzieję że będzie trzymał parametry .

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

 

 

Ale może tak było jak piszesz

Spierać się nie będę, że interwały były 5kkm/3msc ale co pół roku to tak na 95%. Nie mam też na myśli wytworów naszej motoryzacji ale w japończykach/francuzach/niemieckich autach.

Link to post
Share on other sites
Odnośnie poldków to znajomy wylał fabryczny olej i zalał castrolem . Silnik wytrzymał 400tyś i przeżył 3 skrzynie biegów . Takie mieliśmy kiedyś oleje (chyba special głównie )

 

Kiedyś ojciec kupił puga 205 , gdzie się olej zmieniało co 7500km , kupiliśmy go jak miał 100tkm , gaz założony przy 150tkm , sprzedany przy 400tkm i silnik czy skrzynia nigdy nie otwierane (skrzynia w misce olejowej taki francuski wynalazek) .

 

 

Aktualnie używam motula 5w40 ze zmianami co 10 tyś (taki mam akurat łatwo dostępny ) . Mam auto z wrażliwym rozrządem łańcuchowym , a do tego jeżdżę agresywnie . Sprawdzę sobie rozrząd po 60 tyś od wymiany łańcucha i mam nadzieję że będzie trzymał parametry .

Silniki benzynowe peugeota z tamtych lat były najlepsze jakie wykonali. 1.4 montowali jeszcze niedawno w 307. Zmiany dotyczyły tylko osprzętu I gaźnik zmieniono na wtrysk. Nawet moc pozostała taka sama
Link to post
Share on other sites

5w30 i 0w20 ma niskie opory toczenia, i nie po to się je zaleca że dobre tylko żeby zmieścić się w normach spalania i ekologi.

Dwa że faktycznie dobrze działa do 3000 obr a później się zrywa. Więc niech każdy sam dobiera do stylu jazdy. No cchyba że GPF też zmusi do g....

Ja mam to gdzieś i 5w40 lub 5w50. Natomiast problem diesle bo DPF nie wyrobi nic poza 507 czyli 5w30. Kiedyś to szlifierka przejście na 5w40 i 2.0tdi zrobiło 400k bez zaglądania w wałki, głowice i inne pierdoły.

Link to post
Share on other sites

Silniki benzynowe peugeota z tamtych lat były najlepsze jakie wykonali. 1.4 montowali jeszcze niedawno w 307. Zmiany dotyczyły tylko osprzętu I gaźnik zmieniono na wtrysk. Nawet moc pozostała taka sama

 

My mieliśmy wcześniejszą wersję z ostatniego rocznika produkcji 1988r. 1.4 na gaźniku ze skrzynią w misce olejowej silnika . Potem od 1989 już wszedł do produkcji ten silnik o którym mówisz i taki miałem w mojej 205 .

Link to post
Share on other sites

Jest GIT :D

Te złote felgi - no nie wiem. One się świetnie komponują przy niebieskim (przynajmniej widziałem taką Imprezę i tam wyglądało to lux).

No ale, może Tobie się spodoba.

 

ale póki co celuję w androida.. bardziej dla żony, mi niepotrzebny

 

Ja też nie używam, ale u mnie aby mieć androida wystarczyło to (było "co ostatnio kupiłeś) - #60786

Choć nie zrobiłem tego dla androida, tylko dla nowych map 2019 - 2020 na Europę. Co ciekawe wszystko stoi na linuxie (dopiero teraz jak robiłem aktualizację to zobaczyłem konsolę i jak to tam od spodu wygląda).

Edytowane przez Succubus
Link to post
Share on other sites

U nas jeden w mieście ma czarne e61 na złotych bbs'ach i jest sztos. Tak więc nie ma co generalizować, ale do białego auta średnio. Tak czy siak atakowałbym plasti dipem. 40zł i możesz rok oglądać i zastanawiać się czy pasuje.

 

Edytowane przez wojciechu15
Link to post
Share on other sites
Tak więc nie ma co generalizować,

 

Zawsze znajdzie się grupa, co się im taki dobór barw będzie podobał. Jak ze wszystkim - Ty na coś nie możesz patrzeć, a kogoś innego to kręci - życie.

Edytowane przez Succubus
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...