AudiAWX 3766 Napisano 5 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2019 Jeździsz 2.7/3.0 Tdi bo się zgubiłem? Nie tam są cztery łańcuchy rowerowe. ??? Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 5 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2019 Merc 1.8 m271 kompressor. Andrew mam coś dla ciebie http://www.racingforum.pl/BILSTEIN-B14-Citroen-C4-Peugeot-307-308-t150373.html Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3766 Napisano 5 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2019 Znaczy tym. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 5 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2019 Tak taki silniczek w w204 mam. W filmie nawet wspomniał o cenie 10tyś za rozrząd u mnie na szczęście kółka są jak nowe. Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 5 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2019 10tyś za rozrząd Sporo Zmieniam co 10kkm czyli praktycznie co roku. I 10w40 to już mam czarny na koniec, a 5w30 wygląda świeżo. Ja się tam na olejach nie znam. Mogę Ci opowiedzieć jak robię u siebie od lat. Generalnie trzymam się tego, co zaleca producent auta. W moim przypadku od praktycznie 30 lat są to benzynowe autka Suzuki. Producent zaleca Shell Helix (ultra do nowszych bodaj po 2010), a oznaczenia, to przeważnie tak: Interwał czasowy / przebieg - to raz na rok / 15k km. Tego się trzymam, czasem wymieniam nawet częściej - bo jak jestem akurat z czymś innym (np jakiś przegląd, czy wymiana klocków, tarcz itd), to nawet jak upłynie 5k km, czy pół roku - profilaktycznie też zawsze zlecam, aby wymienili - dla silnika na pewno wyjdzie to tylko na dobre Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3766 Napisano 5 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2019 (edytowane) Kiedyś gdzieś był test jakiegoś Polskiego laboratorium i większość sławnych olejów poległo przy około 6 tys. kilometrów przebiegu. Niestety śladu po tym nie ma bo pewnie się ecoterror do pupy im dobrał. Te już są fajne. Edytowane 5 Listopada 2019 przez AudiAWX Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 5 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2019 Teraz jest sporo zamienników , lub jak wspomniano w filmie są dostępne regenerowane koła lepsze od oryginalnych i da się to taniej zrobić . Nawet na aliexpress jest cały zestaw za 250 dolarów Ciekawe jak to działa i jak długo . Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3766 Napisano 5 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2019 Przebijajac się przez tematy Dacia / Nissan / Renault wychodzi że winę za zacięty napinacz ponosi prawdopodobnie pompa oleju, czyli uczą się od najlepszych, Fiata i VW. Cytuj Link to post Share on other sites
leto87 2297 Napisano 5 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2019 Zastanawiam się nad zakupem padniętego subaru diesla, i przekładką mojego silnika. Mój motor jest po remoncie, w aso, powinien jeszcze trochę pociągnąć. Za to buda (legacy IV) wymaga poprawek lakierniczych i blacharskich, niestety auto miało ciężki żywot. Naprawy wycenili mi na 6k pln lekką reką..Ta "zabita" impreza kosztuje niecałe 10k pln. Stan ma być jak nowy. Na blacie niecałe 120k (austria), u mnie 180k, 70k od remontu, a raczej wymiany short blocka. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 A też masz takiego samego diesla? Bo jak masz benzynę to może to być nieopłacalne. Wtedy to nie wiem czy 10kpln się zmieścisz z przekładką. Cytuj Link to post Share on other sites
leto87 2297 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Takiego samego, rocznik ten sam, tylko mam w budzie legacy. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 No to sama przekładka silnika. Pewnie przy okazji sprzęgło można wymienić, bo chyba słabe tam są. Nie powinno być drogo i jeszcze trochę części Ci zostanie z uszkodzonego silnika. Musisz sobie to policzyć. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3766 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 (edytowane) Hehe, też myślę o takiej przekładce w Mazdzie jak zardzewieje, mam nowy silnik u siebie i czekam na rozkład podłogi. Edytowane 6 Listopada 2019 przez AudiAWX Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Mirki doradźcie jaki olej byście zalali do 2.5 litrowego SkyActiv-G (bez GPF). CX5 IIAmsoil, Ravenol? Ravenola mógłbym mieć trochę taniej niż w sklepach. Silnik ma przetrwać co najmniej 4 budy! Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 jaki olej byście zalali do 2.5 litrowego SkyActiv-G (bez GPF). CX5 II Ja bym najpierw w papiery zajrzał, co producent radzi: https://owners-manual.mazda.com/gen/en/cx-5/cx-5_8ft1ee17b/contents/10020103.html https://owners-manual.mazda.com/gen/en/cx-5/cx-5_8ft1ee17b/contents/07030400.html Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Papiery znam doskonale. Tak naprawdę lał bym dalej ori olej mazdy gdyby moje ASO nie podniosło kretyńsko cen. To już wolę za te pieniądze zalać coś lepszego. Myślałem o RAVENOL EFS SAE 0W-20, RAVENOL DFE SAE 0W-20 lub Shell Helix Ultra SN 0W-20. Amsoil trochę drogi a parametry ma gorsze od Shella z tego co czytałem kartę ale głowy nie dam (średnio z moim zaufaniem do parametrów na kartkach). Może ktoś handluje olejami i ma jakieś większe pojęcie? Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Amsoil, Ravenol? A czemu nie oryginalną suprę? Teraz zobaczyłem drugą odpowiedź dopiero. W takim razie nie pomogę, ja do mojej leję w ASO to co mają lać. Skończy się gwarancja to będę rzeźbił za czymś innym/lepszym. Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 A czemu nie oryginalną suprę? Zaporowa cena względem parametrów... a nie widzi mi się robić kilkuset kilometrów do innego ASO (i nie mam na to czasu). Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Z ciekawości, jaka to jest cena zaporowa? U mnie w BE przegląd z olejem i filtrami to 120€. Samemu kupując olej i filtry do mojej poprzedniej alfy wynosiło mnie to u jakiegoś Zenka podobną kasę. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3766 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 (edytowane) Ja mazdy na Millersie trzymam i dla mnie lepszy niż LM. http://www.millersoils.co.uk/which-oil A biorę jak większość posiadaczy Mazd od Michała. https://www.mazparts.pl[/url] I ogólnie, ori ASO olej do Mazdy to Elf robi. Edytowane 6 Listopada 2019 przez AudiAWX Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Do dupowozu to leje się cokolwiek markowego aby parametry producenta spełniało. Wymiana co max 15 tyś i 4 budy silnik przejeździ. Chyba że jeździmy z pedałem w podłodze niemieckimi autostradami to wtedy olej zrobi różnicę. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Dlaczego 0W20? Producent widząc po manualu dopuszcza 5W30 spełniającego norme ACPI SN albo ACEA A5/B5. W nasze temperatury 0W20 nie jest IMO szczęśliwym rozwiązaniem. To przy wysokich temperaturach będzie zapewniało znikome smarowanie. Ravenole w teorii są w pełni syntetycznymi olejami, niestety też bardzo drogimi. Ja w dotychczasowych autach jeździłem na Shellach (mam kumpla pracującego u dystrybutora więc oleje miałem za free), niestety do asterixa nie maja butelek z Dexos 1g2 (tylko beczki 209L). Na forum Astry temat z olejami ma kilkadziesiąt stron, podawali tam też linki do for w PL/RU gdzie wykonują testy olei, wychodzi z tego, że nie ważne co byś nie zalał to pod koniec okresu przewidzianego do zmiany to oleje w mniejszym lub większym stopniu nie trzymają norm i lepiej wymieniać częściej na tańszy niż jak książka przewiduje na topowy. Chyba że jeździmy z pedałem w podłodze niemieckimi autostradami to wtedy olej zrobi różnicę. Ale to też nie 0W20, do upalania są inne oleje Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3766 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Mazdy maja spierniczone pierścienie, często zapiekaja się więc raczej bym wyżej niż 5w30 nie szedł, ale znów 0w20 w naszym klimacie to chyba też przegięcie bo w wakacje to na wodę jeździ jak +30 na trasie. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1684 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 (edytowane) "Ale to też nie 0W20, do upalania są inne oleje :P" No wiem, dlatego leję ostatnio 5w40 motula, wcześniej jeździłem na 5w50 valvoline vr1. Te oleje głównie dlatego że są łatwo dostępne u mnie w hurtowni. Ow20 to chyba tylko dlatego leją aby ograniczyć emisję co2. Edytowane 6 Listopada 2019 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
mabrothrax 5730 Napisano 6 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2019 Ja właśnie jestem po pierwszej wymianie oleju w ASO, dziwnie patrzyli na mnie, że zgłaszam się przed 30tys, bo aktualnie auto ma 16k i przed tym jak komputer stwierdził, że czas na serwis. Koleś wymogu 30tys. skomentować nie chciał. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.