Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

 

 

Też V 5w50? 260k na budziku, wczesniej jezdzil (wyciekal) na castrolu 10w60
Ale to, że wycieka to raczej nie wina oleju :).

 

Co do oleju to ja osobiście używam Liqui Moly, w Maździe(1991 rok, ~195 tyś km) 5W40, w V40(2000 rok, ~270 tyś km) 10W40. Nie zauważyłem problemów, odnośnie lepszej pracy to po każdych 10 tysiącach kilometrów silnik lepiej pracuje - ma świeży olej :D.

Link to post
Share on other sites

 

 

Liqui Moly polecam, lata temu robilem dla nich plakaty i wtedy to byla dla mnie nowosc, poczytalem sporo i w usa glownie na tym napędzaja swoje diesle (a przynajmniej do takiej konkluzji doszedlem wtedy).

 

 

 

Ja również polecam Liqui Moly, mam subiektywne wrażenie, że silnik pracuje lepiej niż na Castrolu, który był poprzednio zalany.

 

 

 

Ja od siebie mogę polecić Valvoline
 

 

Ale jakiś konkretny rodzaj/typ. Mam DPF'a więc chyba jakiś niskopopiołowy czy coś takiego...

Ja mam przejechane 280k i oleju mi nie bierze od wymiany do wymiany. Może trochę bierze ale nie muszę dolewać.

 

Na stronie Valvoline patrzyłem i jest kilka rodzajów i nie wiem na który się ewentualnie zdecydować.

 

Castrola miałem z pewnego źródła, bo kolega pracował w firmie, która ściągała olej prosto od producenta, ale kumpel już tam nie pracuje niestety. Dlatego myślę na zmianę na jakiś mniej podrabiany....

Link to post
Share on other sites

Tylne na równo, a przednie nie? Pod drag, czy jak? ;)

Napisałem, że są na równo i nie wystają żeby nie było jakiś obiekcji. Na przodzie jest fabryka więc są trochę schowane. Przednie mogły by też być równo, gdybym wsadził tam na oko po 10-15mm, tylko po co.

 

 

Jak tak patrze na to X5, przypomina mi się ten mem:

 

W sensie że co, że wydałem kilka stówek a różnicy nie ma? A co Ty po moich kiepskich zdjęciach jesteś w stanie stwierdzić jak to teraz jeździ? Napisałem, że te zdjęcia komórką nie koniecznie ukazaly jak to wygląda na żywo. A jak to teraz jeździ też napisałem, przestało bujać i lepiej trzyma się drogi, dodało pewności prowadzenia. Grunt, że ja na żywo widzę znaczną różnicę i wizualnie i w jeździe. Jestem bardzo zadowolony że udało się osiągnąć taki efekt za kilka stówek a nie kilka tyś na nowe szersze walce.

Jestem też świadom wad tego rozwiązania, primo to bezpieczeństwo, bo różne są przypadki, dlatego kupiłem certyfikowane H&R'y a nie badziew z portalu aukcyjnego, secundo, że łożyska mogą dostać po du**e. Ale jest wątek na forum bmw w dziale E53 który przed podjęciem decyzji cały przeczytałem, i większość tam wypowiadających jeździ dokładnie z taką konfiguracją (przód fabryka, tył po 30mm) sporo czasu, i jest w porządku, nic się nie dzieje i polecają.

Edytowane przez Silver Fox
Link to post
Share on other sites
przestało bujać i lepiej trzyma się drogi, dodało pewności prowadzenia.

 

 

Placebo działa na każdego tak samo jak z kablami audio.

Zwiększenie rozstawu osi o 30mm nie poprawi w zauważalnym stopniu własności trakcyjnych. Wręcz przeciwnie pogorszy je bo zmienia geometrię układu jezdnego. Obecnie Twój samochód robi cztery ślady.

 

EDYTA:

Zwiększenie rozstawu tylko tylnej osi spowoduje, że samochód będzie prowadził się jak traktor.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Napisałem, że są na równo i nie wystają żeby nie było jakiś obiekcji. Na przodzie jest fabryka więc są trochę schowane. Przednie mogły by też być równo, gdybym wsadził tam na oko po 10-15mm, tylko po co.

Prawidłowo to powinny iść też te same na przód, ale jak się bawisz w tuning optyczny to i te 15 na wyrównanie zawsze lepsze niż seria - rozpatrując pod względem poprawności działania samej zawiechy. Podeślij link do tych porad z forum bmw, przyda mi się - śmiech to zdrowie.

 

@Lukson

Mnie uczyli, że 30 + 30 = 60 ;)

Edytowane przez d i l
Link to post
Share on other sites

 

 

Mnie uczyli, że 30 + 30 = 60
 

 

 

 

On nie zmienił rozstawu osi, tylko rozstaw kół :D
 

 

Dzisiaj mam cięższe myślenie i nie mogę jeszcze dość do siebie.

Link to post
Share on other sites
Zwiększenie rozstawu osi o 30mm nie poprawi w zauważalnym stopniu własności trakcyjnych.

 

Fakt, zapomniałem że to Twój samochód nie mój i Ty wiesz lepiej jak jeździło, jak jeździ i jak będzie jeździć.

 

Zwiększenie rozstawu tylko tylnej osi spowoduje, że samochód będzie prowadził się jak traktor.

 

Kiedy będzie prowadzić się jak traktor? Jak się namyśli? Bo właśnie w tym momencie jest zwiększony rozstaw kół tylnej osi

i z traktorem to wiele wspólnego nie ma. Na odcinku którym jeżdzę codziennie gdzie tak przechylał się na bok że prawie z fotela katapultowało teraz jest tak jak być powinno.

 

Prawidłowo to powinny iść też te same na przód, ale jak się bawisz w tuning optyczny to i te 15 na wyrównanie zawsze lepsze niż seria
Podeślij link

 

Nie bawię się w jakiś tuning optyczny bo to sprawa drugorzędna, chciałem żeby samochód się tak nie przechylał i był stabilniejszy. A że przy okazji wygląda muskularniej i dostojniej to dodatkowy banan na gębie. Takie same jak na tył po 30mm nie wejdą na przód bez dokładek błotników, będą wystawać.

 

Link do tematu na forum bmw: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=83&t=148538

 

 

Fabrycznie rozstaw kół przód/tył jest taki sam, z tyłu są szersze felgi i opony niż z przodu właśnie o 30mm (255 a 285), ET tył do 45 a przód 48.

BMW do tego modelu zakładało z tyłu koła 315 i odsadzeniem takim jakie mam teraz czyli 30. Więc skoro producent przewidział takie ET to jakie niby mają być problemy.

 

A co do montażu dystansów tylko na tylnej osi, też na początku myślałem ze może to być niepoprawne, dlatego przed zakupem dystansów napisałem mail do dwóch czołowych producentów dystansów aby rozwiać swoje wątpliwości, podałem oczywiście model i wersje swojego samochodu, oto screeny odpowiedzi jakie otrzymałem:

 

http://i.imgur.com/iY9jIG9.png

 

http://i.imgur.com/Z46JSwS.png

 

Jaki obie firmy miałyby interes wprowadzać mnie w błąd jednostronnie? Chyba wiedzą co piszą i mają w tym temacie duże pojęcie, a jakby mi wmówili że muszę i na przód kupić to by tylko więcej kasy przygarnęli.

Edytowane przez Silver Fox
Link to post
Share on other sites

Dziś mieliśmy po zmieniać koła na letnie, i jedynie udało się to w lexusie. Niestety chyba saabowi nie spodobały się nowe felgi bo rano wyrzygał płyn ze sprzęgła - wstępna diagnoza to padnięta pompa ...

 

 

Bandyta

 

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20160409/3c664cec6a248c131657f620b4e766cb.jpg

  • Popieram 6
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...